چگونه سریع استخدام شویم ؟

2023-05-22 17:32:51
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه
چگونه سریع استخدام شویم ؟
پیدا کردن شغل جدید می تواند استرس زا و نگران کننده باشد، آنهم با این اوضاع گرانی و تورم که خود مشکل...

پیدا کردن شغل جدید می تواند استرس زا و نگران کننده باشد، آنهم با این اوضاع گرانی و تورم که خود مشکل را چند برابر می کند. حالا که به هر دلیلی مجبور شده اید شغل خود را ترک کنید یا تغییر دهید مطمئنا می خواهید خیلی ز ود به کار جدید خود رسیده و استخدام شوید اما آیا موضوع به همین آسانی هاست. مطمئنا در این آشفته باز افزایش افسارگسیخته هزینه ها هیچ شرکتی علاقه ای به استخدام نیرویی که بار اضافی روی هزینه هایش بگذارد نخواهد بود. شما می بایست دقیق و درست به دنبال هدف بگردید و مواردی که در ادامه بیان می شود را به کار بسته تا به بهترین نتیجه ممکن برسید.

در ادامه 15 مورد مهم و کلیدی برای سرعت بخشیدن به استخدام را برایتان عنوان خواهیم نمود که انشالله با  استفاده از آنها خواهید توانست به سرعت با مدیر آینده خود روبرو و شغل جدید خود را پیدا کنید.

چگونه سریع شغل پیدا کنیم

در اینجا 15 استراتژی وجود دارد که می توانید زمانی که می خواهید سریع شغل پیدا کنید، امتحان کنید:

1. استفاده از جستجوی پیشرفته

تابلوهای شغلی اصلی همیشه یک ویژگی جستجوی پیشرفته دارند که به شما امکان می دهد موقعیت های باز را با کلمات کلیدی، عنوان شغلی، شرکت، نوع شغل، شعاع مکان و سایر عوامل جستجو کنید. این می تواند به شما کمک کند تا سریعتر شغل دقیقی را که برای آن واجد شرایط هستید و به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد شناسایی کنید.

2. از شبکه حرفه ای خود استفاده کنید

به افراد شبکه شخصی و حرفه ای خود اجازه دهید بدانند که شما به دنبال شغلی هستید و دقیقاً چه چیزی را دنبال می کنید. از LinkedIn استفاده کنید تا ببینید مخاطبین شخصی شما با چه کسانی مرتبط هستند و ممکن است بتوانند با شما در تماس باشند. وقتی چندین نفر دارید که به این فکر می کنند که چگونه می توانند به شما در یافتن شغل کمک کنند، می توانید مدت زمان لازم برای یافتن موقعیت مناسب را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

3. درخواست ارجاع کنید

اگر می بینید که یک موقعیت در یک شرکت باز است، دریابید که آیا شخصی که شخصاً می شناسید در آنجا کار می کند یا کسی را می شناسد که این کار را انجام می دهد. ارجاع به طور خودکار اعتماد یک شرکت به یک نامزد را افزایش می دهد، که به طور قابل توجهی احتمال مصاحبه شما را افزایش می دهد.

4. روی مشاغلی که واجد شرایط آنها هستید تمرکز کنید

از آنجایی که همیشه بهترین کار این است که رزومه و نامه پوششی خود را برای هر موقعیتی که برای آن درخواست می کنید تنظیم کنید، ایده خوبی است که جستجوی خود را برای مشاغلی متمرکز کنید که برای آنها واجد شرایط هستید. این به شما امکان می دهد هنگام جستجو و درخواست شغل از زمان خود بهترین استفاده را ببرید.

5. تا زمانی که منتظر پیشنهادات هستید، برای مشاغل دیگر درخواست دهید

حتی اگر برای شغل مصاحبه می کنید و منتظر پیشنهادات هستید، به درخواست برای سایر موقعیت های باز ادامه دهید تا زمانی که پیشنهادی را دریافت کنید که از آن راضی هستید. حتی ممکن است متوجه شوید که چندین پیشنهاد به طور همزمان دارید، که می تواند شما را در موقعیت خوبی قرار دهد تا دقیقاً برای آنچه می خواهید مذاکره کنید.

6. ششم، نامه پوششی خود را برای هر موقعیت شخصی سازی کنید

هر بار که برای یک شغل جدید درخواست می کنید، نامه پوشش خود را سفارشی کنید. پاراگراف اول، به ویژه، باید به مدیر استخدام بگوید که دقیقاً چه کاری می توانید برای آن شرکت خاص انجام دهید و چرا بهترین نامزد برای آن نقش هستید.

7. رزومه خود را برای هر موقعیت شخصی سازی کنید

برای هر موقعیتی که می خواهید برای آن درخواست دهید، شرح شغل را به دقت بررسی کنید. کلمات کلیدی را که شرکت استفاده می کند و مهارت ها و تجربیات کلیدی مورد نظر آنها در نامزدها را یادداشت کنید. در صورت امکان، آن کلمات کلیدی را اضافه کنید و آن تجربیات را در رزومه خود برجسته کنید. یک رزومه ساز آنلاین معمولان امکان بی نهایت ویرایش روی رزومه ساخته شده را به شما خواهد داد لذا می توانید هر بار که نیاز داشتید به رزومه ساز آنلاین خود رفته و رزومه ساخته شده  را ویرایش نمائید.

.

فروشگاه قالب خام رزومه

8. فقط تجربیات مرتبط را در رزومه خود بگنجانید

صلاحیت ها و تجربیات ترجیحی برای نقش های خاص را مرور کنید. ممکن است بخواهید تعدادی از شرح های شغلی را مرور کنید تا مشخص کنید که کدام یک توسط کارفرمایانی که برای آن موقعیت استخدام می کنند ترجیح داده می شوند. موقعیت ها و تجربیات مرتبط با آن نقش ها را شناسایی کنید. تجربیات و موقعیت های قدیمی تر و کمتر مرتبط را از رزومه خود حذف کنید تا فضای بیشتری برای برجسته کردن تجربیات مرتبطی که کارفرما به آن علاقه مند است داشته باشید.

9. کار یا پروژه های داوطلبانه را برای پر کردن هر گونه شکاف در اشتغال ارائه دهید

اگر دوره‌هایی وجود دارد که شغلی نداشته‌اید، باید کار داوطلبانه یا هر پروژه‌ای را که در طول این فاصله روی آن کار کرده‌اید اضافه کنید. اگر چندین سال مادر خانه نشین بودید، این می تواند مفید باشد. از رزومه خود استفاده کنید تا نشان دهید چگونه مهارت های خود را در زمانی که کار نمی کردید افزایش داده اید.

10. برای شغلی که می خواهید لباس بپوشید

وقتی با شخصی در مورد پیوستن به تیم او ملاقات می کنید، اولین برداشت ها اهمیت دارد. مطمئن شوید که متناسب با شرکت و نوع شغلی که برای آن درخواست می کنید لباس پوشیده اید. لباس مناسب برای مصاحبه نیر از جمله موارد بسیار مهمی است. شما می بایست با توجه به نوع مصاحبه، نوع شغل و شرکت مورد نظر لباس بپوشید.

11. داستان ها را در طول مصاحبه به اشتراک بگذارید

با به اشتراک گذاشتن داستان هایی که نمونه هایی از نحوه استفاده از آن مهارت ها در موقعیت های قبلی را ارائه می دهد، از مهارت ها و تجربیات خود پشتیبانی کنید. از مثال های خاص استفاده کنید و در مورد نتایج قابل اندازه گیری که توانسته اید به دست آورید صحبت کنید.

12. در مورد کارفرمایان گذشته مثبت صحبت کنید

همیشه در مورد تجربیات قبلی و کارفرمایان مثبت صحبت کنید، صرف نظر از اینکه چگونه راه خود را از شرکت ها جدا کرده اید، زیرا این امر به شما به عنوان یک نامزد منعکس خواهد شد. بر این تمرکز کنید که چگونه تجربیات به شما اجازه رشد حرفه‌ای می‌دهد و چه چیزی را می‌توانید از آنها بگیرید.

13. پیگیری بعد از مصاحبه

بلافاصله پس از مصاحبه با مدیر استخدام پیگیری کنید. در عرض 24 ساعت، می توانید یک ایمیل یا یک یادداشت تشکر برای آنها ارسال کنید و به آنها اطلاع دهید که از فرصت مصاحبه برای این موقعیت قدردانی کرده اید. این زمان عالی برای تکرار این است که چرا فکر می کنید کاندیدای خوبی خواهید بود. اطلاعات تماس خود را وارد کنید و به آنها اطلاع دهید که در صورت داشتن هر گونه سوال اضافی می توانند با شما تماس بگیرند.

14. منابع را از قبل پیدا کنید

قبل از شروع درخواست برای موقعیت‌ها، فهرستی از همکاران قبلی، سرپرستان قبلی و دیگرانی که می‌توانند در مورد مهارت‌ها، سطح تجربه و اخلاق کاری شما صحبت کنند، ایجاد کنید. با آنها تماس بگیرید و بپرسید که آیا می توانید آنها را در فهرست منابع قرار دهید. به آنها اطلاع دهید که ممکن است شرکت هایی که با آنها مصاحبه می کنید با آنها تماس بگیرند.

15. روی دستاوردها تمرکز کنید

روی تأثیری که بر شرکت هایی که برای آنها کار کرده اید، تمرکز کنید. حتی اگر نسبت به سایر کاندیداها تجربه کمتری داشته باشید، اگر در طول مدتی که با یک کارفرما دارید به دستاوردهای چشمگیری دست یافته اید، این می تواند تأثیر زیادی بر استخدام شما داشته باشد. دستاوردهای خود را در رزومه و همچنین در طول مصاحبه برجسته کنید.

 

 

 

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
0 / 5 (از مجموع 0 رأی)
0
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

چه‌ چیزهایی را در جلسه ی مصاحبه همراه خود ببریم؟

موفقیت در آزمون مصاحبه شغلی

8 کاری که باید در 5 دقیقه اول مصاحبه انجام دهید

نحوه صحبت در مورد حقوق در مصاحبه استخدامی