شبکه سازی چیست و چه اهمیتی در موفقیت شغلی دارد؟

2022-08-02 11:06:30
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه
شبکه سازی چیست و چه اهمیتی در موفقیت شغلی دارد؟
همه ما کم و بیش در مورد شبکه سازی و قدرت آن اطلاعاتی داریم. زمانی که به دنبال شغل هستید شبکه سازی ار...

همه ما کم و بیش در مورد شبکه سازی و قدرت آن اطلاعاتی داریم. زمانی که به دنبال شغل هستید شبکه سازی ارزش و نقش خود را بیش از هر زمان دیگری نشان می دهد.امروز در رزومه ساز فارسی رزومیتو با شما هستیم تا این موضوع مهم یعنی شبکه سازی را به طور کامل تشریح کرده و نقش آن را در موفقیت شغلی بررسی نمائیم پس با ما همراه شوید.

در این مقاله چه میخوانید
شبکه سازی چیست ؟
اهمیت شبکه سازی
مزایای شبکه سازی
چه کسی در شبکه حرفه ای شما حضور دارد؟
نحوه شروع شبکه سازی

شبکه سازی چیست ؟

مهارت‌های شبکه‌سازی، شایستگی‌هایی هستند که برای حفظ ارتباطات حرفه‌ای یا اجتماعی باید داشته باشید. شبکه سازی یک مهارت حیاتی در فروش، توسعه کسب و کار و چندین صنعت دیگر است. مهارت های شبکه سازی برای ایجاد و توسعه روابط با مخاطبین جدید و ترویج چیزی ارزشمند ضروری است.

مهارت‌های شبکه‌سازی - مانند ارتباط، گوش دادن فعال و مهارت‌های اجتماعی - برای داشتن هم در محیط‌های حرفه‌ای و هم در محیط‌های شخصی بسیار ارزشمند است و به ویژه مورد علاقه کارفرمایان است، زیرا همه مشاغل موفق به شبکه‌سازی وابسته هستند. با این اوصاف، داشتن مهارت های شبکه ای عالی کافی نیست. همچنین باید بدانید که چگونه آنها را در یک رزومه بازاریابی کنید.

در این مقاله، مهارت‌های شبکه‌سازی را مورد بحث قرار می‌دهیم، نمونه‌هایی از مهارت‌های شبکه را به اشتراک می‌گذاریم و توصیه‌هایی برای بهبود مهارت‌های شبکه‌سازی خود ارائه می‌کنیم. ما همچنین توصیه هایی برای اینکه چگونه می توانید این مهارت ها را در طول فرآیند مصاحبه برجسته کنید، ارائه می دهیم.

ساخت آنلاین یک رزومه حرفه ای با رزومیتو

اهمیت شبکه سازی

متأسفانه، اگر فقط زمانی که به یک شغل جدید نیاز دارید، شبکه سازی کنید، نه شبکه سازی و نه کاریابی شما موفقیت آمیز نخواهد بود. شبکه سازی فرآیند ایجاد و حفظ شبکه ای از مخاطبین است و شبکه سازی موفق باید ادامه داشته باشد. این باید همیشه اتفاق بیفتد، در تماس‌های معمولی شما با مردم از طریق ایمیل، تلفنی و رو در رو در حین انجام زندگی روزمره و کار.

با این حال، برای شناخت افراد جدید و همگام شدن با مخاطبین موجود نیز تلاش می‌شود. این صفحه در مورد ایجاد و حفظ روابط - به طور مؤثر، شبکه شما - و چرایی اهمیت این موضوع بیشتر توضیح می دهد.

مزایای شبکه سازی

در ادامه با تشریح مزایای شبکه سازی با شما خواهیم بود. لذا اگر میخواهید در مورد اهمیت و مزایای شبکه سازی اطلاعات بیشتری داشته باشید با ما این مقاله  را ادامه دهید...

1. ارتباطات تجاری را تقویت کنید

شبکه به اشتراک گذاری است نه گرفتن. این در مورد ایجاد اعتماد و کمک به یکدیگر برای رسیدن به اهداف است. درگیر شدن منظم با مخاطبین خود و یافتن فرصت هایی برای کمک به آنها به تقویت رابطه کمک می کند. با انجام این کار، زمانی که برای رسیدن به اهداف خود به کمک نیاز دارید، بذرها را برای کمک متقابل می کارید

2. ایده های تازه دریافت کنید

شبکه شما می تواند منبع بسیار خوبی از دیدگاه ها و ایده های جدید باشد تا به شما در انجام نقش خود کمک کند. تبادل اطلاعات در مورد چالش ها، تجارب و اهداف یکی از مزایای کلیدی شبکه است، زیرا به شما امکان می دهد بینش های جدیدی به دست آورید که ممکن است در غیر این صورت فکرش را نمی کردید.

به دور از دردسر، بیشتر مردم دوست دارند از آنها کمک بخواهند - چاپلوس کننده است و به آنها احساس مفید بودن می دهد. اگر با یک تصمیم، چالش یا مسیر جدید دست و پنجه نرم می‌کنید، فراخوانی یک همکار، مربی، معلم یا دوست مورد اعتماد سابق برای سازماندهی یک قهوه می‌تواند برای هر دوی شما مفید باشد، زیرا آنها به نوبه خود در زمان بعدی به شما فکر خواهند کرد. یک چالش.

ارائه ایده های مفید در ازای آن راهی عالی برای ایجاد شهرت به عنوان یک متفکر نوآور است.

3. پروفایل خود را بالا ببرید

دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن یکی از مزایای شبکه سازی است که در ایجاد شغل ضروری است. حضور منظم در رویدادهای حرفه ای و اجتماعی به شناخته شدن چهره شما کمک می کند.

با گوش دادن دقیق، پیگیری مکالمات، به خاطر سپردن اسامی و ارائه دانش و تخصص خود برای سایر شرکت کنندگان ارزش ایجاد کنید.

سپس می توانید با ارائه اطلاعات یا نکات مفید به افرادی که به آن نیاز دارند، به ایجاد شهرت به عنوان عضوی آگاه، قابل اعتماد و حامی حرفه خود کمک کنید.

بالا بردن مشخصات خود در حلقه‌های حرفه‌ای همچنین به شما کمک می‌کند تا در میان استخدام‌کنندگانی که همیشه به دنبال استعدادهای قوی هستند و احتمالاً با پیشنهادات به شما نزدیک می‌شوند، متمایز شوید.

4. حرفه خود را ارتقا دهید

دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن یکی از مزایای شبکه سازی است که در ایجاد شغل ضروری است. حضور منظم در رویدادهای حرفه ای و اجتماعی به شناخت چهره شما کمک می کند. سپس می توانید با ارائه اطلاعات یا نکات مفید به افرادی که به آن نیاز دارند، به ایجاد شهرت به عنوان دانشمند، قابل اعتماد و حامی کمک کنید.

5. به فرصت های شغلی دسترسی پیدا کنید

گسترش تماس‌های شما می‌تواند درها را به روی فرصت‌های جدیدی برای کسب و کار، پیشرفت شغلی، رشد شخصی یا دانش جدید باز کند. شبکه‌سازی فعال به شما کمک می‌کند تا زمانی که فرصت‌هایی مانند فرصت‌های شغلی به وجود می‌آیند در ذهن خود نگه دارید و احتمال دریافت معرفی افراد بالقوه مرتبط یا حتی ارجاع را افزایش می‌دهد.

فراموش نکنید که بسیاری از مشاغل حتی تبلیغ نمی شوند - به ویژه با پیشرفت شغلی شما - بنابراین شناخته شده بودن بخشی از شبکه ها راهی کلیدی برای دسترسی به فرصت هایی است که در غیر این صورت ممکن است نداشته باشید.

6. کسب دانش بیشتر

شبکه‌سازی فرصتی عالی برای تبادل بهترین دانش، یادگیری در مورد تکنیک‌های تجاری همتایان خود و مطلع شدن از آخرین پیشرفت‌های صنعت است. شبکه گسترده ای از تماس های آگاهانه و به هم پیوسته به معنای دسترسی گسترده تر به اطلاعات جدید و ارزشمند است.

فرصت جمع‌آوری اطلاعات جدید یکی از مزایای شبکه‌سازی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود، زیرا بدیهی‌ترین مورد نیست، اما پیشرفت و توسعه شغلی را نیز ارائه می‌دهد.

ایده خوبی است که فعالانه از مخاطبین خود در مورد پیشرفت‌ها و تکنیک‌ها بپرسید، اما همچنین مراقب باشید که مخاطبین شما چه نوع مقالاتی را در لینکدین به اشتراک می‌گذارند - فراموش نکنید که نظر بدهید تا به آنها اطلاع دهید که از این قطعه قدردانی کرده‌اید. و بینش افراد صنایع دیگر را نادیده نگیرید - آنها ممکن است بتوانند زوایای جدیدی را ارائه دهند که قبلاً در نظر نگرفته اید.

7. مشاوره شغلی و پشتیبانی دریافت کنید

کسب مشاوره از همتایان با تجربه یکی از مزایای مهم شبکه است. بحث در مورد چالش ها و فرصت های مشترک، راه را برای پیشنهادات و راهنمایی های ارزشمند باز می کند. ارائه کمک واقعی به مخاطبین شما همچنین پایه ای قوی برای دریافت پشتیبانی در ازای زمانی که به آن نیاز دارید ایجاد می کند.

8. ایجاد اعتماد به نفس

با قرار دادن مداوم خود در آنجا و ملاقات با افراد جدید، عملاً از منطقه آسایش خود خارج می‌شوید و مهارت‌های اجتماعی و اعتماد به‌نفس ارزشمندی را ایجاد می‌کنید که می‌توانید در هر جایی با خود داشته باشید. هرچه بیشتر شبکه کنید، بیشتر رشد خواهید کرد و یاد خواهید گرفت که چگونه ارتباطات پایدار برقرار کنید.

9. دیدگاه متفاوتی به دست آورید

گرفتار شدن در روزمرگی در قلمرو حرفه‌ای‌تان آسان است و در نهایت در رکود قرار می‌گیرید. با صحبت با دیگران در زمینه خود یا افراد متخصص در یک زمینه خاص، می توانید بینش هایی را به دست آورید که فقط از مشاهده یک موقعیت با چشمانی تازه به دست می آید. نظرخواهی از مخاطبینی که به آنها اعتماد دارید یا تحسین می کنید می تواند به شما کمک کند چیزها را با دید جدیدی ببینید و بر موانعی غلبه کنید که ممکن است نمی دانستید در غیر این صورت چگونه می توانید آنها را دور بزنید.

10. روابط شخصی طولانی مدت ایجاد کنید

البته، هدف شبکه، توسعه و پرورش روابط حرفه ای است، اما برخی از قوی ترین و طولانی ترین دوستی ها ناشی از ارتباطات کاری است. مخاطبین شبکه شما احتمالاً افرادی همفکر با اهداف مشابه شما هستند، بنابراین بعید نیست که شبکه پشتیبانی حرفه ای شما به دوستی های شخصی شما سرایت کند.

11. برای هر سوالی پاسخ بگیرید

تا زمانی که یک شبکه قوی از ارتباطات حرفه ای دارید، می توانید مطمئن باشید که فردی در حوزه شما می تواند حتی به سخت ترین سوالات شما پاسخ دهد. و اگر پاسخ قطعی وجود نداشته باشد، یک تابلوی قوی برای پاسخگویی به ایده ها و اجرای برنامه های گام به گام برای مقابله با مشکلات بزرگتر خواهید داشت.

12. شغلی را که دوست دارید پیدا کنید

شبکه های حرفه ای درهای زیادی را در قالب مشاوره شغلی، روابط پایدار و حتی رسیدن به نقش رویایی شما باز می کند. شما هرگز نمی‌دانید چه کسی ممکن است برای شغل ایده‌آل شما استخدام شود، یا کسی را می‌شناسید که این کار را انجام می‌دهد، و هر چه افراد بیشتری در شبکه خود داشته باشید، به احتمال زیاد اولین کسی هستید که متوجه می‌شوید که آن فرصت‌های شغلی بزرگ ظاهر می‌شوند.

چه کسی در شبکه حرفه ای شما حضور دارد؟

شبکه شما می‌تواند شامل همه افراد، از دوستان و خانواده گرفته تا همکاران کاری و اعضای گروه‌هایی باشد که ممکن است به آنها تعلق داشته باشید - تیم‌های ورزشی، گروه‌های اجتماعی و مبتنی بر علاقه، انجمن‌های حرفه‌ای، جوامع مذهبی، سازمان‌های فارغ‌التحصیلان، و شبکه‌های دیجیتال، مانند لینکدین یا توییتر.

اگر به خوبی شبکه‌سازی می‌کنید، نباید این احساس را داشته باشید که از این شبکه‌ها برای پیشرفت شغلی خود استفاده می‌کنید. در عوض، شما باید با افراد دارای علایق مشابه یا مکمل، با در نظر گرفتن رشد خود و منافع متقابل، روابط قوی ایجاد کنید.

نحوه شروع شبکه سازی

همان‌قدر که شبکه‌سازی برای شغل و حتی زندگی شخصی شما مفید است، واقعیت این است که برای بسیاری از افراد به طور طبیعی پیش نمی‌آید. در واقع، برای برخی، فکر شروع گفتگو با یک غریبه در یک کنفرانس یا رویداد، وحشت را برمی انگیزد.

اگر می‌دانید در موقعیتی قرار می‌گیرید که فرصت ملاقات با افراد جدید را خواهید داشت، یک قانون کلی خوب این است که از قبل برنامه‌ریزی کنید و چند نکته مرتبط را در ذهن داشته باشید. این نکات مکالمه نباید تماماً در مورد کار باشد - آنها حتی می توانند در مورد موضوعاتی مانند سرگرمی ها یا خود رویداد باشند. ایده این است که مکالمه جریان داشته باشد و جایی برای ملاقات ها و بحث های آینده باقی بماند. با توجه به این نکته، فراموش نکنید که کارت ویزیت به همراه داشته باشید تا بتوانید جزئیات را به راحتی تعویض کنید.

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
0 / 5 (از مجموع 0 رأی)
0
برچسب‌ها:
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

راهنمای کامل پیدا کردن شغل (آموزش جستجوی شغل)

چگونه درخواست افزایش حقوق بدهیم؟

چرا کار پیدا نمیکنم؟

شغل دوم برای کارمندان