راهنمای کامل پیدا کردن شغل (آموزش جستجوی شغل)

2023-08-19 20:13:18
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 18 دقیقه
راهنمای کامل پیدا کردن شغل (آموزش جستجوی شغل)
اگر در پیدا کردن شغل و جستجوی شغل خود مشکل دارید و همواره در این موضوع ناکام می مانید پیشنهاد ما مطا...

اگر در پیدا کردن شغل و جستجوی شغل خود مشکل دارید و همواره در این موضوع ناکام می مانید پیشنهاد ما مطالعه دقیق راهنمای کامل جستجوی شغل رزومه ساز آنلاین رزومیتو است. در این مقاله تمامی نکات مهم درباره راهکارهای اساسی و کلیدی در پیدا کردن کار را برای شما توضیح داده ایم

قصد دارید شغل رویایی خود را به دست آورید ، اما مطمئن نیستید از کجا شروع کنید؟

ما شما را سرزنش نمی کنیم - جستجوی شغل خیلی آسان نیست.

پیدا کردن شغل

ساخت رزومه آنلاین در کمترین زمان ممکن با رزومیتو

شما به موارد زیر نیاز دارید:

  1. مشاغلی را پیدا کنید که با مهارت های شما مطابقت کامل دارد.
  2. رزومه خود را به بهترین شکل ویرایش کنید.
  3. کاور لتر ( درخواست همکاری ) را بنویسید.
  4. به تمام سوالات مصاحبه پاسخ دهید.
  5. و این تازه شروع کار است

اگر همه اینها برای شما غافلگیر کننده است ، تنها شما نیستید. بسیاری از افراد جستجوی شغل را فرایندی ترسناک و دلهره آور می دانند.

اما نکته اینجاست. دلیل اصلی که مردم جستجوی کار را سخت می دانند این است که آنها آن را خیلی خوب درک نمی کنند. به هر حال ، جستجوی شغل به تنهایی یک مهارت است. اگر از جنبه های ساخت رزومه ، مصاحبه های شغلی و سایر بخشهای این فرآیند مطلع باشید ، خواهید دید که روند جستجوی شغل در واقع بسیار آسان است!

در این راهنما ، ما به شما آموزش می دهیم که چگونه:

  1. رزومه ای مقاومت ناپذیر بنویسید (نحوه نوشتن رزومه حرفه ای)
  2. ایجاد یک جلد نامه متقاعد کننده (که شبیه کپی و چسباندن نیست)
  3. آس مصاحبه آینده (حتی اگر درون گرا هستید)
  4. و بیشتر!

اما ابتدا ، بیایید با اصول اولیه شروع کنیم:

پیدا کردن شغل به چه معنی است ؟

جستجوی شغل ، پیدا کردن شغل یا گشتن به دنبال کار فرآیند رسیدن به شغل است ، خواه به دلیل بیکاری ، نارضایتی از نقش فعلی یا هر دلیل دیگری باشد.

روند پیدا کردن شغل معمولاً چیزی شبیه به این است:

  1. اهداف شغلی خود را مشخص کنید. بدنبال چه نقشی هستید؟ آیا می خواهید به حوزه فعلی خود پایبند باشید یا تغییر شغل دهید؟
  2. رزومه بسازید. رزومه ای بنویسید که به راحتی قابل خواندن ، مختصر و قانع کننده باشد.
  3. تابلوهای شغلی را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید. تقریباً در هر کشوری ده ها هیئت کار وجود دارد. مواردی را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید.
  4. منطقی درخواست دهید هنگام درخواست شغل ، اسپری نکنید و دعا نکنید. در عوض ، به طور خاص برای شرکتها و موقعیتهایی که مناسب آنها هستید درخواست کنید.
  5. شرکت های تحقیقاتی که می خواهید برای آنها درخواست دهید. فقط کورکورانه برای موقعیت ها درخواست نکنید - در مورد نقش و شرکت تحقیق کنید و ببینید آیا آنها برای شما مناسب هستند.
  6. یک جلد نامه متناسب بنویسید. فقط از یک الگوی نامه کپی پیست استفاده نکنید. برای استخدام کننده توضیح دهید که چرا برای نقش و شرکت مناسب هستید.
  7. رزومه خود را متناسب با نقش تنظیم کنید. فقط رزومه یکسانی را برای هر موقعیتی ارسال نکنید. بر اساس مهارتها و تجربیات هر کارفرما به دنبال آن باشید.
  8. آس مصاحبه. سوالات متداول مصاحبه را به خاطر بسپارید ، تمرین کنید و مصاحبه را خاموش کنید.
  9. و مهمتر از همه ، استخدام شوید!

در این مقاله ، ما قصد داریم هر یک از این مراحل را تک تک ، با شماره 1 شروع کنیم!

 

نکته حرفه ای:
نه ، جستجوی کار چیزی نیست که شما در یک عصر انجام دهید. شما فقط تصمیم ندارید در روز دوشنبه به دنبال کار باشید ، 2-3 درخواست ارسال کنید ، برای مصاحبه تماس بگیرید و کار را دریافت کنید.ای کاش به این راحتی بود!در حقیقت ، فرایند جستجوی شغل به طور متوسط ​​از روزی که اولین درخواست خود را ارسال می کنید ، تا روزی که استخدام می شوید ، حداکثر 5 ماه به طول می انجامد.این بدان معناست که شما باید به طور فعال و در حال حرکت به دنبال موقعیت جدید خود باشید. شما باید 5-10 درخواست مربوطه را هر روز ، 5 روز در هفته ارسال کنید.

 

مرحله شماره 1 اهداف شغلی خود را مشخص کنید

قبل از شروع به کار ، باید در مورد اهداف دقیق شغلی خود تصمیم بگیرید.

وقتی به اهداف شغلی خود فکر می کنید ، استراتژیک در مورد آن فکر کنید. ابتدا محل موردنظر خود را در 5-10 سال تعیین کنید. آیا می خواهید در یک موقعیت مدیریتی یا یک نقش ارشد باشید؟

سپس مشخص کنید که برای استخدام در آن موقعیت به چه نوع مهارتها و تجربیاتی نیاز دارید. در نهایت ، به دنبال موقعیت هایی باشید که احتمالاً به شما مهارت ها و تجربیات را می دهد تا شما را به آن سطح برساند.

موارد دیگری که باید در این مرحله مورد توجه قرار گیرد عبارتند از:

  • آیا برای موقعیت مشابهی که در حال حاضر دارید درخواست می کنید؟
  • آیا به طور کامل شغل خود را تغییر داده اید؟ در این صورت ، ممکن است بخواهید نحوه ایجاد رزومه تغییر شغل را بیاموزید.
  • 5 سال دیگر می خواهید کجا باشید؟ شغلی که می خواهید درخواست کنید چگونه به شما کمک می کند تا به آنجا برسید؟
  • آیا برای نقشی ارشدتر از سطح تجربه خود درخواست می کنید؟ آیا مهارت های لازم را برای آن دارید؟

 

نکته حرفه ای:
آیا اخیراً فارغ التحصیل شده اید ، مطمئن نیستید که کدام مسیر شغلی برای شما مناسب است؟فقط به دنبال هر چیزی که درست است بروید و آن را به مدت یک سال امتحان کنید. شما با اولین شغل یا انتخاب شغل خود ازدواج نمی کنید. اگر دوست ندارید همیشه می توانید تغییر دهید!

 

گام 2. یک رزومه قانع کننده بسازید

این یکی به تنهایی می تواند راهنمای 5000 کلمه ای باشد - هنگام ایجاد یک رزومه خوب موارد زیادی وجود دارد.اگر می خواهید یک نسخه کامل اجرا شود ، راهنمای اختصاصی ما برای نوشتن رزومه را بررسی کنید.

اگر فقط به دنبال یک شروع سریع هستید ، در اینجا نکات صخره ای وجود دارد:

مانند مرحله شماره 1 ، شما باید یک الگوی رزومه را انتخاب کنید. توصیه می کنیم با یکی از موارد مورد علاقه خود در اینجا بروید:

سپس ، باید تصمیم بگیرید که چه محتوایی را در رزومه خود قرار دهید. موارد ضروری عبارتند از:

  • اطلاعات تماس
  • بیانیه شخصی
  • تجربه کاری
  • تاریخ آموزشی
  • مهارت ها

و موارد اختیاری عبارتند از:

اکنون ، در مورد اینکه محتویات رزومه خود را به درستی انجام داده اید ، در اینجا برخی از نکات مهم رزومه ما آمده است:

نکته شماره 1 از آدرس ایمیل حرفه ای استفاده کنید (به عنوان مثال [نام] + [نام خانوادگی] @gmail.com)

نکته شماره 2 تا جایی که ممکن است دستاوردها را به جای مسئولیت ها ذکر کنید. استخدام کننده در حال حاضر می داند نقش شما در چه زمینه ای بوده است. آنچه آنها می خواهند ببینند این است که شما چگونه برجسته هستید.

نکته شماره 3 به تجربه کاری مرتبط پایبند باشید. استخدام کننده مجبور نیست از اولین کارآموزی شما یا شغلی پاره وقت که 10 سال پیش کار کرده اید مطلع باشد. فقط تجربیات کاری اخیر و مرتبط را در رزومه خود ذکر کنید. قانون طلایی در اینجا این است که شامل 3-5 موقعیت آخر خود باشید.

نکته شماره 4 تجربه کاری ندارید؟ مشکلی نیست! در واقع اگر دانشجو هستید ، استخدام کنندگان از شما انتظار ندارند که تجربه کاری داشته باشید. فقط رزومه خود را با تجربه ای که دارید (دوره ، فعالیت های فوق برنامه ، پروژه ها و غیره) پر کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد این ، راهنمای رزومه دانشجویی ما را بررسی کنید.

نکته شماره 5 از مهارت های خود پشتیبان بگیرید شما نمی توانید بدون حمایت از آن فقط بگویید "من مهارت های رهبری دارم". تمام مهارتهایی که در رزومه خود ذکر کرده اید باید به نحوی با تجربیات عملی در مورد نحوه استفاده از این مهارت در زندگی واقعی پشتیبانی شود.

نکته شماره 6 رزومه خود را ATS پسند کنید. در سال 2020 ، بیش از 75 درصد از همه استخدام کنندگان و مدیران استخدام از سیستم های ردیابی متقاضیان برای فیلتر کردن نامزدهای خود استفاده می کنند. به این معنی که اگر رزومه شما قالب بندی خوبی نداشته باشد ، احتمالاً ATS نمی تواند آن را بخواند و به طور خودکار آن را کنار بگذارد.

با این حال ، تهیه رزومه خود برای ATS پسند یک موضوع بسیار طولانی است. برای یادگیری همه چیز در مورد رزومه های ATS ، مقاله اختصاصی ما را بررسی کنید.

نکته شماره 7 از رزومه ساز استفاده کنید. از طرف دیگر ، اگر می خواهید از همه زحمت های قالب بندی رزومه خود جلوگیری کنید ، می توانید از یک رزومه ساز آنلاین استفاده کنید.

سازنده ما با همه محبوب ترین سیستم های ردیابی متقاضیان در آنجا کار می کند و اطمینان می دهد که رزومه شما هر بار مجوز می گیرد!

 

مرحله شماره 3 تابلوی شغل انتخاب کنید

تقریباً در هر کشوری ده ها سایت جستجوی کار وجود دارد ، بنابراین باید سایتهایی را انتخاب کنید که روی آنها تمرکز کنید.

برخی از هیئت های شغلی بین المللی مورد علاقه ما عبارتند از:

  • لینکدین
  • Monster
  • Indeed
  • TheMuse

یا ، همچنین می توانید از برخی از تابلوهای مشاغل تخصصی برای مشاغل یا صنایع خاص استفاده کنید:

  • Hired.com - هیئت مشاغل فناوری و فناوری که در آن شرکت ها به جای عکس از شما درخواست می کنند.
  • Dribble & Behance - محبوب ترین تابلوهای شغلی برای طراحان.
  • WeWork Remotely & Flex Jobs - تابلوهای شغلی که به کار از راه دور اختصاص داده شده است.
  • AngelList - به دنبال کار در استارتاپ هستید؟ AngelList یک هیئت شغلی است که به موقعیت های شرکت های اولیه اختصاص داده شده است.

 

نکته حرفه ای:

آیا شما یک متخصص حرفه ای با سالها تجربه کاری هستید؟ همچنین می توانید با کمک متخصصان استخدام به دنبال کار باشید.

شما می توانید این کار را با درخواست آنلاین به وب سایت های آژانس های استخدام یا تماس با استخدام کنندگان حرفه ای در منطقه خود انجام دهید و از آنها بخواهید که آیا چیزی مرتبط با مجموعه مهارت های شما دارند.

مرحله شماره 4 منطقی درخواست دهید

رایج ترین (و اشتباه) رویکرد در جستجوی کار ، اسپری و دعا است. به این معنی که هر روز به ده ها موقعیت استفاده کنید و امیدوار باشید که یکی از آنها بچسبد.

این امر نه تنها برای افراد استخدام کننده آزاردهنده است ، بلکه بسیار غیر عملی است و بعید است که برای کارجویان کار کند.

اگر اسپری کنید و دعا کنید ، نه تنها از مشاغلی که شایستگی آنها را ندارید ، بلکه از مشاغلی که برای آنها مناسب هستید (به دلیل اینکه درخواست خود را برای شرکت و موقعیت آنها تنظیم نکرده اید ، رد خواهید شد) )

در عوض ، هنگام درخواست کار ، توصیه می کنیم:

شماره 1 فقط برای موقعیتهایی که واقعاً به آنها علاقه دارید و واجد شرایط هستید درخواست دهید. به عنوان مثال. اگر شما یک تحلیلگر مالی کوچک با 2 سال تجربه هستید ، هرگز نقش یک بانکدار ارشد را دریافت نخواهید کرد - این چیزی نیست که استخدام کننده به دنبال آن است.

و شماره 2 هر روز ، 5 روز در هفته ، به 5-10 موقعیت بمالید. جستجوی شغل یک فرایند است ، کاری نیست که شما در یک شب انجام دهید و آن را یک روز نامید. برای افراد جویای معمولی ، فرایند جستجوی کار می تواند تا 5 ماه به طول انجامد ، بنابراین اگر در یک هفته به نتایج خوبی نرسیدید ، ناامید نشوید!

مرحله شماره 5 درباره شرکت ها و موقعیت ها تحقیق کنید

قبل از زدن دکمه "اعمال" ، باید در مورد شرکت و موقعیت تحقیق کنید. و به ما اعتماد کنید ، این امر واقعاً به شغل شما کمک می کند!

شما از اطلاعاتی که پیدا کرده اید استفاده می کنید:

  • متناسب با رزومه کاری خود.
  • شخصی سازی نامه جلد برای موقعیت/شرکت.
  • به سوالات مصاحبه بهتر پاسخ دهید.
  • مذاکره برای حقوق بهتر

در اینجا چگونه می توانید تحقیقات خود را انجام دهید:

ابتدا اطلاعات پیشینه شرکت را بررسی کنید. در اینجا اطلاعاتی است که باید به دنبال آن باشید:

  1. محصول/خدمات آنها چیست؟ آیا تجربه کار با چیزی مشابه را دارید؟ اگر چنین است ، در نامه یا مصاحبه خود به این موضوع اشاره کنید.
  2. فرهنگ شرکت آنها چگونه است؟ می توانید این را از نظرات سایت بیاموزید. آیا این فرهنگی است که با آن کنار می آیید؟ این را در مصاحبه یا نامه اصلی خود ذکر کنید (و نحوه/چرا توضیح دهید!).
  3. آخرین اخبار/تحولات شرکت چیست؟ می توانید در مصاحبه به این موضوع اشاره کنید تا مصاحبه کننده خود را "عجب" کنید!

سپس ، شرح شغل را به طور عمیق بخوانید و واقعاً بفهمید نقش در مورد چیست:

  1. آیا همه مهارتها و تجربه کاری ذکر شده در شرح شغل را دارید؟ اگر چنین است ، آیا رزومه شما این را نشان می دهد؟
  2. آیا همه مهارت های ضروری در رزومه خود را ذکر کرده اید؟
  3. آیا این موقعیت در حال حاضر برای شما مطابقت خوبی دارد؟ یعنی آیا مهارت و سالها تجربه برای آن دارید؟ یا شما بیش از حد واجد شرایط هستید؟
  4. مهمترین تجربیات لازم برای ایفای نقش چیست؟ اطمینان حاصل کنید که آنها را در رزومه و نامه همراه خود "پاپ" کنید.

در نهایت ، شما همچنین می توانید در مورد موارد زیر تحقیق کنید:

  • میانگین حقوق و دستمزد این نقش با سالها تجربه شما چقدر است؟
  • میانگین حقوق برای موقعیت مشابه شما در شرکت چقدر است؟ می توانید این اطلاعات را در سایت بیابید و از آن به عنوان اهرم مذاکره حقوق استفاده کنید.
  • آیا این شرکت واقعاً به نظر مکانی می رسد که از کار کردن لذت می برید؟ با خواندن نظرات آنلاین می توانید این را بیاموزید.

مرحله شماره 6 یک جلد نامه اختصاصی بنویسید

نامه نامه یک سند یک صفحه ای است که به عنوان بخشی از درخواست کار خود (همراه رزومه) ارسال می کنید. میانگین نامه جلدی تقریباً 250 تا 400 کلمه است و برای رزومه شما نقش مهمی ایفا می کند. ببینید ، رزومه شما فقط یک گزارش عینی از تجربیات ، مهارت ها و تحصیلات گذشته شما است. از طرف دیگر ، نامه نامه یک سند مکتوب است که در مورد نحوه استفاده از این تجربیات و مهارت ها برای کمک به شرکتی که برای آن درخواست می کنید استفاده می کنید.

در مورد محتویات نامه نامه شما ، برخی از بهترین نکات ما عبارتند از:

نکته شماره 1 در جلد نامه خود ذکر کنید:

  • نقشی که برای آن درخواست می کنید
  • مهارت های برتر شما (که مربوط به نقش است).
  • 2-3 مورد از بزرگترین دستاوردها که به شما کمک می کند در نقش جدید خود موفق شوید.
  • چرا شما مشتاق کار در شرکتی هستید که برای آن درخواست می کنید. آیا محصول/خدمات آنها است؟ فرهنگ شرکت آنها؟ ماموریت

نکته شماره 2 رباتیک به نظر نرسید

به نامه سرپوشیده به عنوان یک نامه شخصی به کارمند مسئول فرایند استخدام نگاه کنید. آنها را متقاعد کنید که انتخاب درستی هستید!

نکته شماره 3 متن نامه خود را متناسب با نقش تنظیم کنید.

برای هر موقعیتی که برای آن درخواست می کنید ، نامه خود را کاملاً دوباره بنویسید یا تغییر دهید.

نکته شماره 4 / آیا می خواهید نامه جلد شما برجسته باشد؟

از یکی از الگوهای نامه کاور خوب طراحی شده ما استفاده کنید.

نکته شماره 5 نیاز به کمی الهام دارید؟

نمونه های اصلی جلد نامه ما را بررسی کنید. یا ، در اینجا یکی برای اندازه گیری خوب است:

 

نکته حرفه ای:
اغلب از ما می پرسند: "آیا نامه های جلد حتی اهمیت دارند؟ جایی خوانده ام که دیگر هیچ کس به آنها اهمیت نمی دهد! "بله ، آنها اهمیت دارند. با توجه به این ، اگر شما یک متخصص ارشد با مهارت های بسیار مورد نیاز هستید ، می توانید استخدام شوید حتی اگر نامه همراه شما وحشتناک باشد. یا از طرف دیگر ، اگر واقعاً برای یک نقش دارای صلاحیت کافی نباشید ، یک نامه همراه نمی تواند نظر استخدام کننده را تغییر دهد.نکته حرفه ای:اغلب از ما می پرسند: "آیا نامه های جلد حتی اهمیت دارند؟ جایی خوانده ام که دیگر هیچ کس به آنها اهمیت نمی دهد! "بله ، آنها اهمیت دارند. با توجه به این ، اگر شما یک متخصص ارشد با مهارت های بسیار مورد نیاز هستید ، می توانید استخدام شوید حتی اگر نامه همراه شما وحشتناک باشد. یا از طرف دیگر ، اگر واقعاً برای یک نقش دارای صلاحیت کافی نباشید ، یک نامه همراه نمی تواند نظر استخدام کننده را تغییر دهد.

 

با این حال ، یک نامه نامه خوب هنوز می تواند:

 

  1. توجه کارمند را جلب کنید (حتی اگر برای این نقش واجد شرایط نیستید).
  2. به شما اجازه می دهد از بقیه کاندیداها که به اندازه شما ماهر هستند متمایز شوید.
  3. ترازو را به نفع خود راهنمایی کنید. اگر استخدام کننده باید 1 نفر از 2 نامزد به همان اندازه ماهر را برای مصاحبه دعوت کند ، آنها با کسی که نامه متقاعد کننده قانع کننده تری دارد تماس می گیرند.
  4. مرحله شماره 7 رزومه خود را بر اساس نقش تنظیم کنید

اکثر جویندگان کار یک رزومه واحد ایجاد می کنند و با دهها موقعیت از طریق آن درخواست می کنند. این در واقع یک روش اشتباه است - شما می خواهید رزومه خود را متناسب با هر موقعیتی که برای آن درخواست می کنید تنظیم کنید. به احتمال زیاد ، شما فقط برای این نوع نقش خاص درخواست نمی کنید. به عنوان مثال. اگر حرفه ای فروش هستید ،

می توانید برای 4+ موقعیت شغلی درخواست دهید:

  1. متخصص فروش
  2. پیشتازی تیم فروش
  3. متخصص اطلاع رسانی
  4. متخصص فروش پیش از غربالگری

و بسته به نقش مورد نظر برای درخواست ، می خواهید رزومه خود را تغییر دهید.

به عنوان مثال ، اگر برای نقش سرپرست تیم فروش متقاضی هستید ، رزومه شما باید به جای نتایج فروش شخصی ، در مورد تجربیات شما در مدیریت تیم صحبت کند. از سوی دیگر ، اگر به دنبال کار به عنوان متخصص فروش هستید ، باید بیشتر بر مهارت ها و نتایج فروش شخصی خود تمرکز کنید ، حتی اگر تجربه مدیریتی در این زمینه دارید.

در اینجا نحوه تنظیم رزومه خود به یک نقش خاص:

  1. ابتدا ، شرح شغل مربوط به موقعیت را بخوانید. مشخص کنید که کدام مهارتها/تجربیات برای این موقعیت اجباری هستند و کدام مهارتها لازم نیست.
  2. رزومه خود را مرور کرده و عنوان شغلی خود را به نقش دقیق مورد درخواست خود تغییر دهید.
  3. سپس ، مهارت های ضروری را در بخش "مهارت ها" ذکر کنید.
  4. در خلاصه رزومه خود ، سالها تجربه خود را در مورد این موقعیت ذکر کنید.
  5. در بخش تجربه کاری خود ، در مورد دستاوردهای برتر خود که مربوط به نقشی است که برای آن درخواست می کنید ، صحبت کنید.

مرحله شماره 8 آس مصاحبه

حتی بزرگترین افراد برون گرا نیز از مصاحبه متنفرند و دلایل خوبی نیز وجود دارد. تصویری که در آن مکان عجیب و غریبی نشسته اید و قبلاً در آنجا نبوده اید ، در حالی که کل حرفه و تحصیلات خود را توسط غریبه هایی قضاوت کرده اید که هرگز ندیده اید. سپس ، آنها یک سوال پیچیده یا دیگری را مطرح می کنند ، و شما فقط آنجا نشسته اید و عصبی می شوید. خوب ، لازم نیست اینطور باشد! با تمرین و تلاش مناسب ، مصاحبه می تواند آسان باشد.

در اینجا برخی از نکات مهم ما برای رسیدن به مصاحبه آمده است!

مصاحبه

اولین چیز اول - بیایید اصول و آداب مصاحبه را صحبت کنیم. قبل از اینکه حتی به مصاحبه بروید ،

مقداری آماده شوید. این شامل:

  • قبل از مصاحبه یک خواب راحت داشته باشید. هم احساس بهتری خواهید داشت ، هم استرس کمتری خواهید داشت و هم تاثیر بهتری بر مصاحبه کننده خواهید گذاشت.
  • یک صبحانه سالم بخورید تا برای مصاحبه پر انرژی باشید.
  • محل مصاحبه را بررسی کرده و مسیر خود را آماده کنید. اطمینان حاصل کنید که می توانید به طور فیزیکی به موقع به آنجا برسید.
  • برای کار لباس بپوشید. درخواست کار در بانک؟ می توانید مصاحبه کننده را با کت و شلوار کلاسیک تحت تأثیر قرار دهید. استارتاپ نوآورانه؟ مشاغل معمولی (یا حتی یک تی شرت و شورت) می توانند آن را برش دهند.
  • لباسی را که قرار است روز قبل بپوشید آماده کنید ، بنابراین در نهایت تصمیم نمی گیرید چه می خواهید بپوشید.
  • در کافئین زیاده روی نکنید به نظر می رسد نوشیدن این لاته دو نفره ایده خوبی به نظر برسد تا برای مصاحبه پر انرژی باشید ، اما همچنین ممکن است شما را عصبی و مضطرب کند.

در طول مصاحبه ، مودب و حرفه ای رفتار کنید. در اینجا نحوه:

  • در ابتدا ، آرام باشید. یک نفس عمیق بکشید ، ذهن خود را برای یک ثانیه خالی کنید و در یک زمان روی یک سوال تمرکز کنید.
  • اگر نوع مضطرب هستید ، سعی کنید سرعت خود را کم کنید. به خود فشار نیاورید تا سوالات را سریع پاسخ دهید ، وقت بگذارید و واقعاً به پاسخ های خود فکر کنید.
  • به خاطر داشته باشید که مصاحبه کننده دوست شماست. آنها می خواهند شما نیز به اندازه خودتان موفق شوید!
  • فروتن باش. در مورد دستاوردهای خود فخرفروشی نکنید ، در مورد آنها عینی صحبت کنید.
  • از زبان بدن خود استفاده کنید. با مصاحبه کننده تماس چشمی برقرار کنید (اما نه زیاد) ، راست بنشینید ، آهسته صحبت کنید و سعی کنید عصبانی نشوید.

 

نکته حرفه ای:
می دانیم ، می دانیم. این که به کسی بگویید "فقط اعتماد به نفس داشته باش" یک چیز است و واقعاً انجام آن کاملاً متفاوت است.
حرفه ای رفتار کردن در مصاحبه کار سختی است و به تمرین زیادی نیاز دارد. با این حال ، فقط نکات ما را در نظر داشته باشید ، در مصاحبه ها شرکت کنید ، و در نهایت به آنجا خواهید رسید!اگر می خواهید این روند را تسریع کنید ، می توانید در وقت آزاد خود نیز بر بهبود مهارت های اجتماعی خود کار کنید. کاری را انجام دهید که باعث ناراحتی شما می شود ، با افراد جدید ملاقات کنید و با متخصصان حوزه خود ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول مصاحبه

بیشتر مصاحبه کنندگان تقریباً همان سوالات را می پرسند. بنابراین ، اگر برای آنها آماده باشید ، زمان پاسخگویی به شما بسیار راحت تر خواهد بود.

سوالات مصاحبه ای که باید برای آنها آماده شوید شامل موارد زیر است:

  • چیزی درباره خودت به من بگو
  • چرا تصمیم گرفتید برای این موقعیت درخواست دهید؟
  • بزرگترین نقاط قوت/ضعف شما چیست؟
  • چرا باید شما را استخدام کنیم؟
  • آیا سوالی از ما ندارید؟
  • بزرگترین دستاورد شما چیست؟
  • در چه محیط کاری بهتر کار می کنید؟
  • خود را در 5 سال کجا می بینید؟

برای مشاهده لیست کامل همه سوالات و پاسخهای رایج مصاحبه ، مقاله ما را بررسی کنید.

سوالات مصاحبه رفتاری

سوالات مصاحبه رفتاری کمی متفاوت از سوالات مصاحبه سنتی است ، بنابراین ما فکر کردیم که آنها را نیز پوشش دهیم.

اینها سوالاتی است که با آنها شروع می شود:

"درباره زمانی بگویید که شما…"

این سوالات از بقیه سخت تر هستند زیرا همه آنها مربوط به تجربیات شما هستند. اگر تجربه نداشته باشید ، نمی توانید به درستی به آن پاسخ دهید.با این حال ، یک استراتژی وجود دارد که می توانید برای مقابله با سوالات مصاحبه رفتاری استفاده کنید:

روش STAR

در اینجا نحوه کار این است. برای هر سوال مصاحبه رفتاری ، پاسخ شما باید به شرح زیر باشد:

  • (S) وضعیت - زمینه موقعیت چگونه است؟ مشکلی که باید حل می کردید چه بود؟
  • (T) وظیفه - وظیفه ای که باید برطرف کنید تا مشکل حل شود؟
  • (الف) اقدام - برای رفع مشکل چه اقداماتی انجام دادید؟
  • (R) نتیجه - نتایج اقدامات شما چه بود؟ این شرکت چگونه از این امر سود برد؟

 نکات دیگر در مورد جستجوی شغلی

شماره 1 در جستجوی خود زمان را کنار بگذارید

انتظار نداشته باشید اولین شغلی را که برای آن درخواست می کنید به دست آورید - جستجوی شغل یک پروسه طولانی است که می تواند (به طور متوسط) حداکثر 5 ماه طول بکشد.

هر روز 2 تا 5 ساعت زمانی را اختصاص دهید که به طور خاص به دنبال موقعیت های شغلی هستید و درخواست می کنید.

شماره 2 خود را به منابع آنلاین محدود نکنید

در حالی که جستجوی شغل آنلاین محبوب ترین روش در سال 2021 است ، این تنها گزینه شما نیست.

در اینجا چند روش دیگر وجود دارد که می توانید شغل خود را انجام دهید:

  1. استخدام کنندگان محلی را در LinkedIn اضافه کنید و از آنها بخواهید تا در یافتن شغل به شما کمک کنند.
  2. با شبکه حرفه ای خود تماس بگیرید و بپرسید آیا شرکت آنها برای نقش شما استخدام می کند یا خیر.
  3. از دوستان نزدیک خود بپرسید که آیا آنها در شرکت خود افتتاح کرده اند یا خیر و آیا می توانند شما را معرفی کنند.
  4. در نمایشگاه های کاری شرکت کنید.
  5. با شرکتهایی که واقعاً مشتاق آنها هستید تماس بگیرید و بپرسید آیا آنها راه حلی برای شما دارند. اگر متقاعد کننده هستید ، ممکن است شما را استخدام کنند حتی اگر افتتاحیه ای نداشته باشند.
  6. در رویدادهای شبکه شرکت کنید.

شماره 3 از لینکدین استفاده کنید

پروفایل LinkedIn ندارید؟

خوب ، شما قطعاً موقعیا های خوب را از دست می دهید!

LinkedIn دارای چندین کاربرد فوق العاده برای افراد جویای کار است:

  1. می توانید از آن برای برقراری ارتباط با شبکه حرفه ای خود استفاده کنید.
  2. اگر نمایه شما به خوبی بهینه شده است ، استخدام کنندگان می توانند شما را پیدا کرده و با پیشنهادات شغلی با شما تماس بگیرند.

شما می توانید محل کار دوستان و آشنایان خود را ببینید و در صورت استخدام سازمان آنها با آنها تماس بگیرید.

سوالات متداول در جستجوی شغلی

هنوز سوالاتی درباره روند جستجوی کار دارید؟ ما در اینجا به آنها پاسخ می دهیم!

1. بهترین روش برای جستجوی شغل چیست؟

برای 5-10 موقعیت هر روز ، 5 روز در هفته درخواست دهید.
با دوستان و خانواده خود صحبت کنید. بپرسید آیا کسی که می شناسد در حال استخدام است و آیا می توانید به او ارجاع داده شوید؟
در نمایشگاه های کاری و رویدادهای شبکه ای شرکت کنید.
از موتورهای جستجوی شغلی متعدد استفاده کنید تا مطمئن شوید که همه موقعیت های ممکن را برای مجموعه مهارت خود پیدا کرده اید.
هیچ تجربه کاری ندارید؟ به دنبال کارآموزی باشید.
با آژانس های کاریابی تماس بگیرید و ببینید آیا آنها چیزی مرتبط با مهارت های شما دارند.
با مشاغل محلی (رستوران ها ، کافه ها و غیره) تماس بگیرید و بپرسید که آیا راه باز دارند یا خیر.

2. چگونه می توانم بدون تجربه کار استخدام شوم؟

در اینجا نکات مهم ما برای یافتن شغل در صورت نداشتن تجربه کاری وجود دارد:

در رزومه خود ، بر مهارت ها و تجربیاتی که دارید تمرکز کنید. این می تواند مهارت های سختی باشد که در وقت آزاد یا مدرسه یاد گرفته اید ، پروژه های شخصی ، تجربه داوطلبانه و غیره.
روی خودت کار کن در کلاس های آنلاین شرکت کنید ، گواهینامه بگیرید و در آموزشها یا کنفرانس ها شرکت کنید.
با شخصی ملاقات کنید که در زمینه ای که می خواهید به آن بپیوندید کار می کند. مغز آنها را بر اساس مهارتها یا تجربیاتی که برای به دست آوردن شغل مشابه نیاز دارید انتخاب کنید.
برای کارآموزی اقدام کنید. اگر اخیراً فارغ التحصیل شده اید ، به احتمال زیاد هیچکس شما را برای یک پست ارشد استخدام نمی کند
اعمال کنید ، اعمال کنید و اعمال کنید! در صورت رد شدن ناامید نشوید. جستجوی شغل می تواند یک فرآیند طولانی و سخت باشد ، اما اگر به آن پایبند باشید ، قطعاً کار را به دست خواهید آورد.

3. از چه زمانی باید در دوران دانشجویی شروع به جستجوی شغل کنم؟

ما توصیه می کنیم شغل خود را حدود یک ماه قبل از تاریخ فارغ التحصیلی خود شروع کنید تا زمانی که خارج از دانشگاه هستید شغلی را در صف خود قرار دهید.

متناوبا ، می توانید تابستان را نیز مرخصی بگیرید و در پاییز شغل خود را آغاز کنید.

4. بهترین موتور جستجوی کار چیست؟

چیزی به نام "بهترین" موتور جستجو وجود ندارد. معمولاً آنچه برای شما بهتر است بستگی به مکان شما دارد و اینکه کدام موتورهای جستجو در آنجا محبوب هستند.

قانون کلی این است که هرچه تعداد شرکتها و موقعیتهای کاری یک هیئت شغلی بیشتر باشد ، برای جستجوی شغل شما بهتر است.

حرف آخر :

اگر بتوانید با ریز و درشت جستجوی کار ارتباط برقرار کرده و نکات مهم در این خصوص را فرا بگیرید دیگر پیدا کردن شغل برای شما یک چالش سخت محسوب نخواهد شد. کار پیدا کردن زمانی سخت است که ندانید چه میخواهید و برای داشتن آن چه کارهایی را باید انجام دهید. اما اگر بدانید چگونه می بایست برای پیدا کردن شغل دلخواه خود در تلاش باشید دیگر این مورد سخت و نفس گیر نخواهد بود.

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
0 / 5 (از مجموع 0 رأی)
0
برچسب‌ها:
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

چگونه درخواست افزایش حقوق بدهیم؟

چرا کار پیدا نمیکنم؟

شغل دوم برای کارمندان

مهارت های شغلی پردرآمد کدام هستند؟