پاسخ به سوال خودتان را معرفی کنید در مصاحبه

2022-08-14 15:56:43
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه
پاسخ به سوال خودتان را معرفی کنید در مصاحبه
چگونه در مصاحبه خودمان را معرفی کنیم ؟ این یکی از مهم ترین سوالاتی است که شاید به ذهن هر شرکت کننده...

چگونه در مصاحبه خودمان را معرفی کنیم ؟ این یکی از مهم ترین سوالاتی است که شاید به ذهن هر شرکت کننده آزمون های مصاحبه می رسد. اگر می خواهید به این سوال و ای دغدغه خود پاسخ دهید با رزومه ساز آنلاین رزومیتو همراه شوید ...

و آن لحظه مصاحبه فرا می رسد که از شما می پرسند: خودتان را معرفی کنید یا می گویند"پس از خودت بگو". پاسخ به این سوال خیلی سخت به نظر نمی رسد اما این طور ها هم نیست و اگر دچار تکرار مکررات دیگر شرکت کنندگان در مصاحبه شوید و مانند بقیه جواب های دم دستی و سطحی بدهید فاتحه قبولی در آزمون مصاحبه را باید بخوانید.

این را باید بدانید که این سوال "آیا می شود خودتان را معرفی کنید؟ یا ممکن است در مورد خودتان کمی صحبت کنید؟ " یکی از پرتکرار ترین سوالات مصاحبه های استخدامی است که همه کارفرمایان و مصاحبه کنندگان از افراد می پرسند.اگر میخواهید به طور کامل با این سوال، اهداف و بهترین پاسخ هایی که میتوانید به آن بدهید آشنا شوید با رزومه ساز آنلاین رزومیتو همراه شوید.

هدف از "درباره خودت به من بگو" چیست؟

مانند تمام اجزای فرایند استخدام ، نکته "درباره خودت به من بگو" ارزیابی پتانسیل شما در شرکت است. کارولین گری توضیح می دهد ، "مهم است که به یاد داشته باشید که اگر چه این سوال قطعاً در مورد شما است ، اما در مورد این است که چرا شما برای موقعیت مناسب هستید." با در نظر گرفتن این نکته ، پاسخ شما باید شامل تجربیات مربوط به موقعیتی باشد که برای آن درخواست می کنید و شما را به عنوان کاندیدای عالی برجسته می کند.

پاسخ شما چقدر باید باشد؟

پاسخ شما به سوال " خودتان را معرفی کنید" نباید بیش از چند دقیقه ادامه یابد - نوشته شده ، این بیانیه چندین جمله خواهد بود. بازخوانی داستان شما از طریق حافظه ضروری نیست ، اما باید برای شروع و پایان هر تجربه ای که می خواهید در مورد آن بحث کنید ، صحبت کنید تا بتوانید در مسیر خود قرار بگیرید. این کار باعث می شود شما متمرکز بمانید و از پراکنده گویی جلوگیری کنید و در مسیر درست و از قبل مشخص شده ذهنی تان حرکت کنید.

کلمات کلیدی مورد استفاده در پاسخ شما

"ما"

یافتن کارمندی که بتواند به خوبی در یک تیم جا بیفتد برای اکثر کارفرمایان ضروری است. با استفاده از "ما" نشان می دهد که شما آماده همکاری مشترک هستید و به موفقیت شما و همکاران خود علاقه دارید.

ارقام/اعداد

حمایت از تجربیات موفقیت خود با داده ها و اعداد ، راهی عالی برای نمایش دستاوردهای شما است و نتایج قابل اندازه گیری کار شما را برای قبولی در آزمون مصاحبه آسان می سازد.

"رهبری"

حتی اگر برای نقش ارشد یا مدیریت درخواست نمی کنید ، مصاحبه کنندگان دوست دارند در مورد زمانی که شما یک تیم یا پروژه را رهبری کرده اید، بشنوند. رهبری تعهد را نشان می دهد.

عبارات ممنوعه در پاسخ های شما

"من قبلاً هرگز این کار را انجام نداده بودم."

اینکه شما اکنون در موقعیت و تجربه ای جدید هستید تجربیات قدیمی تان بی ارزش نمی شوند لذا فکر نکنید که هچ چیزی برای ارائه ندارید. به این فکر کنید که چه درسها و مهارتهای ارزشمندی را از کارهای قبلی خود آموخته اید که می تواند کاربردی باشد.

"من هر کاری می کنم"

این عبارت در حالی که قصد دارد انعطاف پذیری و فداکاری شما را برای شرکت نشان دهد، برای مصاحبه کننده بسیار قوی به نظر می رسد و همچنین زمان و انرژی شما را برای توضیح اینکه چرا در زمینه خاص خود واجد شرایط هستید به هدر می دهد.

"هم افزایی"

این مبهم ، منسوخ و همه جا دردناک است و برای ما گذشته است و شما می بایست آنرا از دایره لغات خود حذف نمائید.

چگونه می توان پاسخ را با موفقیت ارائه کرد

هنگامی که داستان شغلی خود را طراحی کردید ، می خواهید آن را به روشی ارائه دهید که تأثیر آن را بیشتر کند. راگر بخواهیم یک روش قانع کننده را ارائه بدهیم میتوان گفت "از هزاران مصاحبه ای که در حرفه ام انجام داده ام ، می توانم به شما بگویم که تعداد کمی از این داستانها [درباره خودت به من بگو] برجسته است.

اما چرا ؟ دلیل این است که آنها به عنوان داستان گفته نمی شوند. " فقط به این دلیل که داستان شما در زمینه ای حرفه ای است به این معنی نیست که باید صدایی تخت و بدون احساس داشته باشید. اجازه دهید شور و اشتیاق شما در حین بحث در مورد اینکه کجا بوده اید و از چه چیزی در کار خود لذت می برید نشان دهد ، تعهد و علاقه خود را با احساسات ارزشمند خود نشان دهید و از ارائه آن ترسی نداشته باشید.

ظاهر و زبان بدن را فراموش نکنید

هنگام صحبت کردن ، مراقب ظاهر خود باشید - ما زبان بدن را بیش از آنچه تصور می کنیم می فهمیم. تماس چشمی اعتماد به نفس و مستقیم بودن را به شما منتقل می کند و مصاحبه کننده علاقه یا حوصله پاسخ شما تشخیص می دهد.

ساخت رزومه آنلاین حرفه ای در کمتر از ۵ دقیقه

سرعت مناسب مهم است

در حین صحبت ، مطمئن شوید که خودتان را با سرعتی مناسب پیش می برید. در دستاوردهای خود مسابقه ندهید - پاسخ خود را با سرعت آرام ارائه دهید. اگر آنچه را که قرار است در آینده اتفاق بیفتد فراموش کنید ، نگران نباشید! خوب است مکث کنید و یک لحظه وقت بگذارید تا خودتان را جمع و جور کنید.

چرا میتوانید جواب مناسبی به این سوال دهید ؟

خبر خوب این است که هیچ کسی بهتر از شما در مورد خودتان اطلاعات نداشته و نمی تواند شما را توصیف کند اما مسئله اینجاست که باید بدانید هدف از پرسیدن این سوالات چیست. بدون شک شما اگر فردی تازه کار و کم تجربه باشید در جواب سوال "خودتان را معرفی کنید" می آیید و جواب زیر را می دهید.

 

پاسخ غلط به سوال خودتان را معرفی کنید
من سعید اکبری هستم متولد تهران در سال 1364 که دارای مدرک کارشناسی ارشد ...

 

این پاسخ و پاسخ هایی از این دست می تواند شانس شما را در آزمون مصاحبه به صفر بکشاند اما می گویید چرا ؟

 

علت این است که مصاحبه کننده اصلا نمی خواهد بداند نام شما چیست یا متولد کجا هستید، او میخواهد بداند شما چه تخصصی دارید و تجربیات شما چیست. بله هدف از پرسیدن سوال خودتان را معرفی کنید این نیست که شما نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد خود را بگویید.

 

پاسخ درست به سوال خودتان را معرفی کنید
من مدیر شرکت ... بوده ام، توانسته ام میزان فروش شرکت را در سال اول 24 درصد افزایش دهم. ارتباط خوبی با کارکنان داشتم ...

 

بله شما باید روی نقاط متمایز کننده توانایی هایتان تمرکز کنید. چیزی بگویید که یکی از مهم ترین دستاوردها، تجربیات یا از سوابق مهم تحصیلی شماست. پس اینجا نقطه شروع دلربایی شما از استخدام کننده است لذا محکم، دقیق و کاملا با اعتماد به نفس توضیح دهید که چرا میخواهید آنجا کار کنید و چه توانائی هایی دارید که می تواند به درد آن شرکت بخورد.

نتیجه گیری :

مطمئنا یکی از سوالاتی که در آزمون های مصاحبه از شما خواهند پرسید این است که میخواهند خودتان را معرفی کنید یا در مورد خودتان صحبت کنید. فراموش نکنید اینجا هدف نام و نام خانوادگی شما نیست و مصاحبه کننده زیرکانه میخواهد بداند که مهم ترین تجربه و دستاورد شما در گذشته چه بوده است و شما به چه چیز خود می بالید. امیدواریم ارائه این مقاله ارزشمند توانسته باشد به طور کامل به این سوال و ابهام شما در آزمون مصاحبه پاسخ دهد و بتوانید یک گام مهم در راه قبولی خود در این آزمون بردارید.

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
0 / 5 (از مجموع 0 رأی)
0
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

چه‌ چیزهایی را در جلسه ی مصاحبه همراه خود ببریم؟

چگونه سریع استخدام شویم ؟

موفقیت در آزمون مصاحبه شغلی

8 کاری که باید در 5 دقیقه اول مصاحبه انجام دهید