در مصاحبه کاری چه بپوشیم ؟

2022-07-12 18:57:21
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه
در مصاحبه کاری چه بپوشیم ؟
شما می خواهید بهترین تأثیر را در مصاحبه شغلی خود بگذارید ... چه راهی بهتر از انتخاب یک لباس خوب برا...

شما می خواهید بهترین تأثیر را در مصاحبه شغلی خود بگذارید ...

چه راهی بهتر از انتخاب یک لباس خوب برای مصاحبه شغلی تان؟

قبلا در مقاله در مصاحبه کاری چه می پرسند تلاش کردیم تا شما را با مهم ترین سوالات روز مصاحبه آشنا کنیم و اکنون با مقاله در مصاحبه کاری چه بپوشیم قصد داریم تا بهترین لباس ها برای مصاحبه کاری را برایتان معرفی نمائیم. خوب لباس پوشیدن می تواند به مصاحبه کننده نشان دهد که شما در کار جدی هستید و در عین حال ، در ارائه خود مهارت دارید. انتخاب لباس مناسب آسان نیست و فرمولی برای اینکه بدانید در مصاحبه چه بپوشید وجود ندارد.

به همین دلیل، خیلی ها در این موضوع دچار اشتباه می شوند.

انتخاب لباس مصاحبه کاری برای زنان و مردان

انتخاب یک لباس برای مصاحبه کاری آنقدر مهم است که حتی اگر همه موارد را رعایت کنید اما لباس شما برای آزمون مصاحبه کاری مناسب نباشد شما احتمالا از قبل بازنده این رقابت هستید پس این موضوع را به شدت جدی بگیرید.

 

مهم ترین موارد در انتخاب پوشش مناسب برای مصاحبه کاری

تمیز و مرتب بودن
لباس راحت بپوشید
رسمی بپوشید
رنگ های خنثی را فراموش نکنید
عطر و ادکلن هرگز
کفش راحت و تمیز بپوشید
اعتماد به نفس آور ترین لباس خود را بپوشید

 

تمیز و مرتب باشید

تمیزی و مرتب بودن خرج ندارد اما تاثیر مثبت تا دلتان بخواهد دارد. پس فراموش نکنید که لباستان تمیز و شسته شده باشد، اتو کشیده باشد و سعی کنید این لباس را بعد از شستن اولین بار باشد که در آزمون مصاحبه می پوشید

راحت بپوشید

وقتی در مورد لباس مصاحبه خود تصمیم می گیرید، همیشه راحتی را به جای مد انتخاب کنید. راحت بودن در لباس اعتماد به نفس شما را تقویت می کند و عملکرد شما در طول مصاحبه بسیار بهتر خواهد بود.

پوشیدن شلوار چرمی یا کفش پاشنه بلند که باعث ایجاد تاول می شود، فقط احساس ناراحتی و حواس پرتی می آورد. اگر لباس ها شما را وادار می کند که مدام دست و پا بزنید، برای مصاحبه کننده هم کاملاً واضح است که مشکلی پیش آمده است.

رسمی بپوشید

حتی اگر شرکت مورد نظر شما این اجازه را به شما می دهید که اسپورت بپوشید یا حوزه کاری آن هولدینگ به گونه ای است که تصور می کنید میتوانید کمی راحت باشید و لباس رسمی نپوشید اکیدا توصیه میکنیم  که لباس های راحت و غیر رسمی را برای روز مصاحبه از کمد بیرون نیاورید. لباس رسمی همیشه جذاب و دوست داشتنی است و شخصیت شما را به فرد منظم و دقیق نزدیک میکند و از شما فردی با انظباط می سازد.

در مصاحبه کاری چه بپوشیم

استفاده از رنگ های خنثی

رنگ های خنثی مانند مشکی،سورمه ای و طوسی به گونه ای هستند که ذهنیت خاصی را در مخاطب شما ایجاد نمیکنند. به طبع همین مورد استفاده از رنگ های جیغ مثل قرمز و زرد به هیچ عنوان توصیه نمی شود. استفاده از ترکیب رنگ هایی مانند طوسی که 80 تا 90 درصد پوشش شما را شامل میشود در کنار یک زرد 10 تا 20 درصدی هم می تواند عالی باشد اما فراموش نکنید رنگ غالب می بایست خنثی باشد. این را هم فراموش نکنید که در سال 2013 نظر سنجی سایت CareerBuilder می گوید که رنگ آبی رنگ مورد علاقه اکثر مدیران است. بعد از این رنگ می توان به رنگ های مشکی، قهوه‌ای و طوسی اشاره نمود.

پوشیدن لباس مناسب برای مصاحبه کاری

پرهیز از عطر و ادکلن

یادتان باشد شما به مصاحبه کاری می روید نه جشن ازدواج برادرتان، پس اگر بخواهیم بگوییم چه عطری بزنید یا نزنید داستان پیچیده می شود. چه کاری است ؟ کلا بیخیال این موارد شوید. هیچ عطر و ادکلنی نزنید. شاید عطری که می زنید خیلی عالی، ملایم و خوشبو باشد اما مصاحبه کننده از آن رایحه خاطره خوبی در ذهن ندارد پس تمام زحمات شما با یک احساس منفی نسبت به شما به باد فنا می رود.دوش بگیرید و تمیز و شیک و مجلسی و بدون بوی خاصی به جلسه مصاحبه بروید.

کفش راحت و تمیز بپوشید

برای خانم ها که خصوصا کفش های پاشنه بلند می پوشند این مورد اهمیت بیشتری پیدا میکند. تلق تلق کنان وارد جلسه مصاحبه شدن همانا و مردودی شما همانا پس کفشی تمیز و با یک رنگ خنثی و پاشنه تخت بپوشید. برای آقایان هم توصیه ما پوشیدن یک کفش راحت و تمیز است که توجهات را جلب نکند. وقتی می گوییم توجهات را جلب نکند یعنی ورنی نباشد. کتانی سفید و یا قرمز نباشد و به طبع همین مورد کفشی زرق و برق دار نباشد. خیلی ساده و تمیز و بدون هر گونه مورد اضافی ...

کفش راحت برای مصاحبه کاری

اعتماد به نفس خود را با لباس مورد علاقه تان بالا ببرید

همه ما لباس هایی داریم که وقتی می پوشیم احساس بهتری به ما می دهند.این لباس ها می توانند بهترین انتخاب برای آزمون مصاحبه کاری باشند البته به شرطی که آن لباس ها پیراهن قرمز گلدار با شلوار جین پاره پاره یا کفش پاشنه بلند صورتی نباشد.

لباس خود را چند روز قبل از مصاحبه امتحان کنید

اینکه روز مصاحبه یا شب قبلش بخواهید بررسی کنید که چه بپوشید فاجعه است. مثلا قبلا در ذهن داشتید که فلان پیراهن را بپوشید اما فراموش کرده بودید که آنرا شسته یا اتو کنید و اکنون می بینید که آن مورد کاملا غیر قابل استفاده است، حتی تصور چنین چیزی هم دلهره آور است پس بیایید چند روز قبل از مصاحبه ست کاملا لباس های روز مصاحبه را آماده و از مابقی لباس ها جدا کنید تا هم دلهره و استرس نداشته و هم اعتماد به نفس خود را بالاتر ببرید.

تلاش برای پاک کردن لکه ، از بین بردن چین و چروک ها و یا یافتن جایگزینی برای یک دکمه گمشده که فراموش کرده اید، اگر مجبور باشید این کار را در لحظه آخر انجام دهید تقریباً غیرممکن است.

بنابراین برای جلوگیری از استرس زا بودن مصاحبه بیش از آنچه در حال حاضر است، حتماً 1-2 ساعت قبل از مصاحبه لباس های خود را برای یک معاینه سریع بپوشید. به این ترتیب، برخلاف سایر شرایط مصاحبه که غیر قابل پیش بینی هستند، می توانید هر نوع شرایط اضطراری لباس را از قبل از بین ببرید.

بررسی نهایی را انجام دهید

درست قبل از ورود به دفتر برای ملاقات با مصاحبه کننده خود، آخرین بررسی را انجام دهید تا مطمئن شوید همه چیز خوب است.

آیا لکه هایی وجود دارد؟ چین و چروک؟ آیا مو روی لباستان است؟ چیزی در دندان های شما گیر نکرده است؟ عالی!

اکنون که به نظر می رسید و احساس اطمینان می کنید که همه چیز عالی است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که وارد آنجا شوید، اولین احساس خوب را ایجاد کنید و نشان دهید که واقعاً به پیشنهاد کار علاقه مند هستید. حالا کار می تواند برایتان راحت تر شود زیرا اطمینان حاصل کردید که از هر گونه غافلگیری ناخواسته جلوگیری می کنید.

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
4 / 5 (از مجموع 1 رأی)
0
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

چه‌ چیزهایی را در جلسه ی مصاحبه همراه خود ببریم؟

چگونه سریع استخدام شویم ؟

موفقیت در آزمون مصاحبه شغلی

8 کاری که باید در 5 دقیقه اول مصاحبه انجام دهید