نوشتن فعالیت های داوطلبانه در رزومه

2021-08-30 15:00:02
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه
نوشتن فعالیت های داوطلبانه در رزومه
فعالیت های داوطلبانه در رزومه می تواند به رزومه شما وزن دهد، مخصوصا زمانی که رزومه شما فاقد تجربیات...

فعالیت های داوطلبانه در رزومه می تواند به رزومه شما وزن دهد، مخصوصا زمانی که رزومه شما فاقد تجربیات کاری موثر است شما می توانید از فعالیت های داوطلبانه به بهترین شکل ممکن برای جبران این نقص استفاده نمائید.

نوشتن بخش فعالیت های داوطلبان رزومه چه زمانی در رزومه نویسی اهمیت پیدا میکند ؟ این سوالی است که می توانید جواب آن را در این مقاله پیدا کنید.

بخش تجربه داوطلبانه می تواند راهی عالی برای نشان دادن مهارت های شما باشد اگر تازه کار خود را شروع کرده اید یا حتی اگر در رزومه کاری خود شکاف تجربه کاری دارید. این همچنین نشان می دهد که شما فقط به منافع خود فکر نکرده و به دنبال کمک به دیگران هستید و از نظر مسائل اجتماعی و نودوستی در سطح مناسبی هستید.

رزومه حرفه ای ندارید ؟ آنلاین بسازید

اما بهترین راه - و زمان - برای قرار دادن تجربه داوطلبانه در رزومه چیست؟ این دقیقاً همان چیزی است که این مقاله به شما نشان می دهد، پس با ما همراه شوید ...

 

بخوانید تا متوجه شوید:
بخش فعالیت های داوطلبانه رزومه چیست؟
چه زمانی باید فعالیت های داوطلبانه را در رزومه خود لحاظ کرد؟
چگونه می توان تجربه کار داوطلبانه را در رزومه خود لحاظ کرد؟
چگونه می توان بخش فعالیت های داوطلبانه خود را به درستی دریافت کرد؟

 

بخش فعالیت های داوطلبانه رزومه چیست؟

بخش تجربه داوطلبانه رزومه شامل هرگونه کار بدون دستمزد شما است که می تواند مربوط به درخواست شما باشد. علاوه بر اینکه راهی موثر برای به نمایش گذاشتن مهارت های حرفه ای خود است ، همچنین نشان می دهد که شما فردی هدفمند هستید. مطالعات به خودی خود صحبت می کنند - داوطلب شدن می تواند راه جدیدی را برای اشتغال باز کند.

شما می توانید تجربیات داوطلبانه را در بخش تجربه کار یا به طور کامل به عنوان یک بخش جداگانه ذکر کنید. در زیر ، ما توضیح خواهیم داد که دقیقاً چگونه می توانید هر دو را انجام دهید.

فعالیت های داوطلبانه رزومه

چه زمانی باید تجربه کار داوطلبانه را در رزومه خود بنویسیم ؟

 

در حالی که داشتن بخش تجربه داوطلبانه در رزومه شما می تواند یک مزیت باشد ، اما همیشه مفید نخواهد بود. اینکه بدانید داوطلب شدن چه زمانی می تواند در بهبود شانس شما برای استخدام اهمیت داشته باشد و چه زمانی می تواند بسیار سنگین باشد و کار شما را خراب کند ، ارزش دارد.

در اینجا برگه تقلب ما در مورد اینکه چه موقع و چه زمانی نباید از تجربه داوطلبانه در رزومه خود استفاده کرد را می توانید در اختیار داشته باشید.

انجام کارهای داوطلبانه در موارد زیر:
شرکتی که برای آن متقاضی هستید برایش فعالیت های داوطلبانه اهمیت دارد.
شما به تازگی فارغ التحصیل شده اید و هیچ تجربه کاری ندارید.
شما در رزومه خود فضای اضافی یا فاصله اشتغال دارید.
شما برای یک سازمان غیردولتی ، غیرانتفاعی یا خیریه درخواست می کنید.

 

تجربه داوطلبانه را در رزومه خود وارد نکنید.
فعالیت داوطلبانه ای که انجام داده اید منسوخ شده باشد و امروزه دیگر موضوعیتی ندارد.
می توانید رزومه خود را با بخش های مرتبط تر ، مانند کار و تحصیلات پر درآمد پر کنید. به عنوان یک قاعده کلی ، اولین چیزی که استخدام کننده در رزومه توجه می کند تجربه و تحصیلات پولی است-تجربه داوطلبانه فقط یک چیز اضافی خوب است. این بدان معناست که اگر به معنی حذف بخش های مهمتر از رزومه خود هستید ، نباید در تجربه داوطلبانه تلاش کنید.

 

چگونه می توان تجربه کار داوطلبانه را در رزومه خود درج کرد ؟

اکنون که زمان را مرور کردیم ، مهمترین قسمت را مرور کنیم - چگونه می توان تجربه داوطلبانه را در رزومه خود به گونه ای گنجاند که مهارت های شما را برجسته کرده و بر دستاوردهای شما تأکید کند.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، تجربیات داوطلبانه می تواند بخشی مستقل باشد یا در برخی موارد خاص به عنوان تجربه کار محسوب شود.

تجربیات داوطلبانه خود را در رزومه بگنجانید اگر :

  • این تجربه به شغلی که برای آن متقاضی هستید بسیار مرتبط است.
  • در صورتی که تجربه کاری شما کم است و فضا خالی می ماند.

به عنوان مثال ، فرض کنید شما برای کار در روزنامه نگاری درخواست می کنید ، اما هرگز به عنوان یک حرفه ای در این زمینه کار نکرده اید. با این حال ، شما از روزنامه نگاری چندین سال داوطلبانه در روزنامه دانشگاه خود تجربه زیادی دارید.

نحوه نوشتن تجربیات داوطلبانه در رزومه
تجربیات روزنامه نگاری
روزنامه ماهان دانشگاه
1389- 1392
تجربه داوطلبانه به عنوان گزارشگر در روزنامه روزانه دانشگاه. شامل بخش اخبار و همچنین ویرایش می شود.
پیگیری حضور آنلاین روزنامه و به روز رسانی سایت وردپرس آن روزانه.
نوشتن در مجموعه 50 مصاحبه در دو سال

 

اکنون ، هنگامی که تجربه داوطلبانه شما به طور خاص به شغلی که برای آن متقاضی هستید مربوط نمی شود ، بهتر است یک بخش جداگانه از تجربه داوطلبانه ایجاد کرده و آن را درست مانند بخش تجربه کاری قالب بندی کنید:

  • موقعیت داوطلبانه
  • سازمانی که برای آن داوطلب شده اید
  • تاریخ
  • مسئولیتها و دستاوردها

اگر می خواهید تجربه داوطلبانه غیر مرتبط شما برجسته باشد ، نمیتوانید به آسانی آنرا در بخش مربوطه ذکر کنید. در عوض ، می خواهید نشان دهید که چگونه تجربه داوطلبانه شما را به شغلی که در حال حاضر برای آن متقاضی هستید پیوند می دهد.

گیج شده اید ؟ بیایید مثالی بزنیم ...

بگویید که یک سال است که در مرکز نجات حیوانات محلی کمک می کنید ، اما اکنون برای یک شرکت بازاریابی درخواست می کنید. تجربه داوطلبانه شما مربوط به بازاریابی نیست ، اما می تواند به همین ترتیب طراحی شود.

نحوه انجام این کار :
به توسعه یک بستر آنلاین برای پذیرش حیوانات ولگرد کمک کرد که بیش از 100 سگ و گربه را از جانب مرکز نجات حیوانات نجات داد.
برای پلت فرم آنلاین کپی نوشت و بنرها و بروشورهایی برای تبلیغ آن ایجاد کرد.

 

با این حال ، به خاطر داشته باشید که خیاطی کاری نیست که شما باید مدام انجام دهید - تجربه داوطلبانه می تواند به رشته شما مرتبط باشد یا خیر.

اگر می توانید آن را به کار ربط دهید ، مطمئناً یک مزیت بزرگ است.

نمونه هایی برای نوشتن فعالیت های داوطلبانه در رزومه

در اینجا چندین نمونه برای نوشتن فعالیت ها و کارهای داوطلبانه در رزومه را برایتان آورده ایم که توجه شما  را به دیدن آنها جلب میکنیم:

تجربه داوطلبانه
فدراسیون بین المللی صلیب سرخ ، فرانسه
5/2016 - 5/2017
ارائه پیشنهادات درباره برنامه های صلیب سرخ در جامعه.
کمک به تیم جمع آوری کمک مالی با نوشتن پیشنهادات کمک هزینه.

 

حال ، اگر تجربه کار داوطلبانه خود را به عنوان بخشی از تجربه کار ذکر کرده اید ، در صورتی که برای کار در زمینه ارتباطات درخواست می کنید ، چگونه به نظر می رسد:

تجربه کاری
تیم داوطلبانه لندن
دفتر شهردار لندن
09/2018 - 08/2019
اجرای استراتژی جدید ارتباطات خارجی پشتیبانی کرد.
یک خبرنامه الکترونیکی جدید ایجاد کرد تا با انواع ذینفعان به اشتراک گذاشته شود تا آنها از اخبار داخلی مطلع شوند و حامیان جدیدی را به دست آورند.
تولید محتوای بصری برای بستر رسانه های اجتماعی سازمان.

 

نکات مهم در نوشتن فعالیت های داوطلبانه رزومه

ایجاد بخش تجربه داوطلبانه قانع کننده مهم تر از نوشتن آن است. در اینجا 3 راهنمای برتر ما در مورد نحوه صحیح نوشتن فعالیت های داوطلبانه در رزومه شما آمده است:

1- فرمت صحیح نوشتن فعالیت های داوطلبانه

همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، یک فرمت کاملاً ساده وجود دارد که می توانید از آن برای ذکر تجربیات داوطلبانه استفاده کنید.

در اینجا به نظر می رسد:

  • موقعیت و/یا عنوان شما
  • نام شرکت / سازمان
  • تاریخ
  • محل
  • دستاوردها/مسئولیت ها
  • بازه زمانی داوطلبانه

2- نوشتن دستاوردها و مسئولیت ها

در صورت امکان ، شما می خواهید تمرکز بیشتری بر روی دستاوردها و برخلاف مسئولیت های رزومه خود داشته باشید (و این امر در مورد تجربیات داوطلبانه نیز صدق می کند).

در اینجا منظور ما این است که :

فرض کنیم شما به عنوان دستیار تحقیق تجربه داوطلبانه دارید. مسئولیت ها کاملاً آشکار است - یعنی جمع آوری و توزیع پرسشنامه ، جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های مربوطه ، انجام کارهای آماری و تحلیلی و غیره.

منابع انسانی همه اینها را می داند - آنها صدها رزومه مشابه را مرور کرده اند که همه آنها مسئولیت های یکسانی را ذکر کرده اند.

با این حال ، اگر تمرکز خود را بر نشان دادن چگونگی مشارکت شما در تحقیقات متمرکز کنید ، مثلاً با اشاره به اینکه 50٪ از داده های تجزیه و تحلیل شده شما برای پیشرفت آن استفاده شده است ، به کارگیرنده چیز کاملاً جدید و قانع کننده ای گفته اید که می تواند به این بخش شما وزن دهد.

تمرکز بر دستاوردها ، در صورت لزوم ، بهترین شانس شما برای برتر بودن رزومه است.

با این حال ، برای مثال دقیق تر ، در اینجا مقایسه ای از دستاوردهای درست وجود ارائه می کنیم :

 

مثال درست:
گردآوری و توزیع پرسشنامه های کیفی با میزان پاسخگویی 90٪.
50 درصد از تجزیه و تحلیل داده ها بعداً برای پیشبرد تحقیقات پروژه استفاده شد.

 

با این حال ، در برخی صنایع ، ممکن است دستاوردهای کمتری نسبت به سایر صنایع داشته باشید. اگر داوطلبانه در پناهگاه بی خانمان محلی خود کار می کردید ، احتمالاً هدف روزانه شما این نبود که خود را متمایز کنید بلکه کمک به دیگران بود. اگر چنین است ، لیست مسئولیت ها مشکلی ندارد.

 

آن را مرتبط نگه دارید

فقط در صورتی که تجربیات داوطلبانه خود را جدید و مرتبط دانستید ذکر کنید.

به عنوان مثال ، اگر 5 سال قبل داوطلب شده اید و از آن زمان چندین نقش حرفه ای را در زمینه خود کار کرده اید ، نیازی نیست به گذشته برگردید و آن تجربه داوطلبانه را ذکر کنید (حتی اگر یک تجربه یادگیری شگفت انگیز باشد).

در چنین حالتی ، تجربه داوطلبانه شما نه جدید است (5 سال پیش اتفاق افتاده است) و نه مرتبط (احتمالاً شما از موقعیت های اخیر خود چیزهای بیشتری آموخته اید).

سخن پایانی

و تمام ! در حال حاضر ، شما باید همه چیز را در مورد نحوه درج تجربیات داوطلبانه در رزومه بدانید.

اکنون ، بیایید همه نکات اصلی مورد بحث را مرور کنیم:

  • تجربیات داوطلبانه می تواند یک مزیت بزرگ برای درخواست کار شما باشد ، به خصوص اگر شما اخیراً فارغ التحصیل شده اید ، در رزومه خود شکاف دارید یا در حال درخواست برای یک سازمان غیردولتی هستید.
  • تجربیات داوطلبانه را یا به عنوان یک بخش جداگانه یا به عنوان یک تجربه مرتبط با کار (اگر تجربه کار داوطلبانه شما مربوط به شغلی است که برای آن درخواست می کنید) ذکر کنید.
  • هنگام ذکر تجربیات داوطلبانه خود ، در صورت امکان ، دستاوردهای بیش از مسئولیت ها را نیز در بر بگیرید. مسئولیت ها چیزی است که شما را در ردیف سایر متقاضیان قرار می دهد - دستاوردهای شما چیزی است که شما را متمایز می کند!
رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
5 / 5 (از مجموع 1 رأی)
0
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

نوشتن مهارت های سخت در رزومه (با 51 مثال کاربردی)

ساخت رزومه انگلیسی ( مهم ترین نکات و نحوه نوشتن )

نحوه نوشتن رزومه کاری

کاورلتر چیست و چگونه بنویسیم ؟