نوشتن قسمت علاقه مندی ها در رزومه

2022-08-14 15:14:20
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه
نوشتن قسمت علاقه مندی ها در رزومه
قسمت علاقه مندی ها در رزومه یکی دیگر از بخش های هر رزومه می باشد که امروز در یکی دیگر از سری مقالات...

قسمت علاقه مندی ها در رزومه یکی دیگر از بخش های هر رزومه می باشد که امروز در یکی دیگر از سری مقالات دوره رزومه نویسی قصد داریم با تشریح کامل آن شما عزیزان را با آن آشنا نمائیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله و دیگر مقالات بخش رزومه نویسی سرویس رزومیتو بتوانید ضمن نگارش یک رزومه خوب به راحتی مسیر استخدام خود را هموار نمائید.

ساخت رزومه آنلاین حرفه ای ( کلیک کنید )

بخش علاقه مندی ها در رزومه چیست ؟

گرچه در نگاه اول این بخش مهم به نظر نمی رسد اما به هیچ عنوان اینطور نیست. بخش علاقه مندی های رزومه در واقع بیانگر زوایایی از تیپ شخصیتی افراد است و کارفرمایان و استخدام کنندگان بوسیله علاقه مندی های افراد به مسائل ریز و مهمی در خصوص تیپ شخصیتی افراد پی می برند. برای مثال فردی که در 34 سالگی به خواندن کتاب، شنا و دو می پردازد با فردی که پلی استیشن بازی میکند یا با دوستانش به کافه می رود نمی تواند تیپ های شخصیتی یکسانی داشته باشند. در اینجا هدف ما این نیست که بگوییم کدام دسته افراد بهتر هستند و چه علاقه مندی هایی بر دیگر موارد برتری دارد. اصلا صحبت در مورد برتری و بهتر بودن نیست، کارفرمایان با بررسی این مسائل احساس درونی نسبت به شما پیدا میکنند، اصلا ممکن است یک مدیر از کارمندی که پلی استیشن بازی میکند بیشتر خوشش بیاید یا برعکس ...

نوشتن قسمت علاقه مندی ها در رزومه

سرگرمی ها با علایق تفاوت دارند

گرچه سرگرمی ها با علایق بسیار نزدیک بوده و مرتبط با هم هستند اما این امکان که همیشه یکی نباشند وجود دارد.سرگرمی ها در واقع مواردی هستند که شما به صورت مداوم انجام میدهید مانند تماشای ژانر خاصی از فیلم اما علایق مواردی هستند که ممکن است هیچگاه به انجام آنها نپردازید مانند سفر به  یک کشور خاص با کشتی ...

نوشتن قسمت علاقه مندی ها در رزومه

نمونه‌هایی از سرگرمی‌ها و علایق

با هم برخی از مهم ترین سرگرمی هایی که می توانید در قسمت علاقه مندی های رزومه بنویسید عبارتند از ( البته اگر به این موارد به عنوان سرگرمی می پردازید )

  • هنر و فعالیت های هنری مانند طراحی، خطاطی و نقاشی یا موسیقی
  • شرکت در فعالیت های داوطلبانه و خیرخواهانه
  • رفتن به مسابقات ورزشی
  • کوه پیمایی
  • سفر و گشت و گذار و طبیعت گردی
  • وبلاگ نویسی یا کار در اینستاگرام

برخی از مهم ترین علایق که می توانید در قسمت علاقه مندی های رزومه بنویسید

  • نوازندگی یا آهنگ سازی
  • شرکت در مسابقات بازی های ویدئویی
  • شرکت در مسابقات شطرنج یا پینگ پنگ
  • یادگیری یک زبان خارجی
  • یادگیری نواختن یک ساز
  • رفتن به تئاتر
  • طبیعت گردی

چه سرگرمی ها و علایقی را نباید در رزومه ذکر کرد ؟

اگر بخواهیم یک فرمول برای این موضوع داشته باشیم اینطور میتوان گفت که آن علاقه مندی یا سرگرمی در ذهن کارفرما چه اثری میگذارد و دید او نسبت به شما با دیدن آن علاقه مندی یا سرگرمی چطور خواهد بود. برای مثال شرکت در فعالیت های خیرخواهانه و داوطلبان قطعا از شما یک انسان فداکار و نوع دوست می سازد اما شاید بعضی از انواع دیگری از این علایقی که در رزومه می نویسید ممکن است اینطور نباشد و از شما یک انسان بی مبالات یا هدر دهنده زمان بسازد.

چند نمونه از مواردی که نباید به عنوان علایق و سرگرمی در رزومه بنویسید:

  • مواردی که نشان دهنده تک روی شماست و جمع پذیری شما را زیر سوال می برد
  • سرگرمی ها یا علایق که جدی نیستند و حکم شوخی دارند
  • مواردی ضداجتماعی
  • سرگرمی هایی که درجه خشونت بالایی دارند
  • سرگرمی هایی که به سن و سال شما نمی خورند

فایده‌ی نوشتن سرگرمی‌ها و علایق در رزومه چیست؟

نوشتن بخش علاقه مندی ها در رزومه میتواند محتوای رزومه شما را پربارتر نشان دهد و کارفرما حس کامل بودن رزومه را داشته باشد اما هیچگاه فراموش نکنید که نوشتن بخش سوابق شغلی و تحصیلی یا تجربیات کاری همواره از اهمیت بالاتری برخوردار است و اولویت با آن بخش هاست. بخش علاقه مندی های رزومه می بایست آخرین مرحله از هر رزومه باشد و نگارش آن زمانی لازم است که شما می خواهید رزومه خود را به جهت کامل نبودن بخش های دیگر پر نمائید.

چگونه علاقه مندی ها یمان را در رزومه بنویسیم ؟

سرگرمی‌ها و علایق باید  در انتهایی ترین ببخش رزومه قرار بگیرند و برای هر مورد یک جمله‌ی کوتاه توصیفی ذکر کنید. این بسیار عالی است که رزومه خود را در یک صفحه ببندید پس توصیه می شود که ذکر چند نمونه کوتاه از علایق و سرگرمی ها را در رزومه در دستور کار قرار داده و زیاده روی نکنید چرا که اگر کارفرما حس کند که رزومه شما به جهت عدم پربار بودن به طرف زیاده گویی در بخش علاقه مندی رفته است حس منفی نسبت به شما و توانائی هایتان پیدا خواهد نمود.

نتیجه گیری :

با اضافه کردن بخش علاقه مندی ها می توانید رزومه خود را پربارتر و کامل تر نشان دهید لذا اگر چنانچه در زمینه تجربیات و سوابق ضعف دارید می توانید با کامل کردن این بخش رزومه کامل تری تهیه نمائید اما اگر در بخش های ذکر شده به قدر کفایت حرف برای گفتن دارید کلا می توانید این بخش را در حد چند جمله ببندید.

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
0 / 5 (از مجموع 0 رأی)
0
برچسب‌ها:
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

نوشتن مهارت های سخت در رزومه (با 51 مثال کاربردی)

ساخت رزومه انگلیسی ( مهم ترین نکات و نحوه نوشتن )

نحوه نوشتن رزومه کاری

کاورلتر چیست و چگونه بنویسیم ؟