نحوه نگارش رزومه بدون سابقه کاری

2023-08-19 20:17:06
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه
نحوه نگارش رزومه بدون سابقه کاری
نوشتن رزومه برای افراد تازه کار که به دنبال کار هستند می تواند سخت و نگران کننده باشد. امروز در رزوم...

نوشتن رزومه برای افراد تازه کار که به دنبال کار هستند می تواند سخت و نگران کننده باشد. امروز در رزومه ساز حرفه ای و آنلاین رزومیتو قصد داریم این موضوع و ابعاد آنرا باز و مورد کنکاش قرار دهیم. کارجویانی که می خواهند در جایی مشغول به کار شوند اکثرا مشکلاتی را در این مسیر پیش روی خود می بینند و این مشکلات با نداشتن سابقه کاری چند برابر می شود. افراد برای نشان دادن شایستگی های خود نیازمند سابقه کاری مناسب هستند تا بتوانند با متمایز کردن خود از دیگران به قول معروف دل کارفرمای مورد نظر را بربایند . سوالی که اینجا مطرح است اینکه بدون داشتن سابقه کاری چطور می توان یک رزومه خوب طراحی کرد، برای یافتن پاسخ این سوال پیشنهاد می کنیم با مقاله " نحوه نگارش رزومه بدون سابقه کاری " با ما همراه شوید ...

رزومیتو به عنوان یک رزومه ساز آنلاین حرفه ای در تلاش است تا با ارائه کامل ترین مطالب آموزشی به بهترین شکل افرادی را که در تلاش برای ارائه یک رزومه خوب و اصولی می باشند را حمایت نموده تا انشالله بتوانند در زمان کم به بالاترین کارائی ممکن دست یابند.

نوشتن رزومه برای افراد تازه کار

اگر تازه فارغ التحصیل شده اید احتمالا در مورد نوشتن رزومه ترس و تردید دارید، خصوصا درباره نوشتن رزومه در بخش سوابق کاری و تصور می کنید که نوشتن رزومه برای افرادی مانند شما کاری بی فایده است و رزومه تان رد می شود اما باید بگوییم که در اشتباه هستید و اگر اینطور بود هیچ فردی در هیچ زمان استخدام نمی شد چون هیچ کس در ابتدا دارای سابقه کاری نبوده و بدون سابقه کاری به سر کاری رفته و مشغول شده است. بدون شک مطالعه این مقاله به شما کمک می کند تا بتوانید به خوبی یک رزومه را برای خود بنویسید و از این مرحله عبور کنید پس با ما همراه شوید...

نوشتن رزومه بدون سابقه شغلی

رزومه یک فرد بدون سابقه شغلی با رزومه ای که در آن متقاضی سوابق شغلی دارد متفاوت است و می بایست در نگارش این نوع  رزومه ها موارد مهمی را مورد توجه قرار داد. مقدمه رزومه در نگاه کارفرمایان بسیار اهمیت دارد و نوشتن سوابق تحصیلی و شغلی، مهارت ها و مشخصات دلیل قطعی دعوت شما به مصاحبه نخواهد بود. افرادی که رزومه ها را مورد بررسی قرار می دهند در همان لحظات اولیه تصمیم خواهند گرفت که تا آخر رزومه شما را مطالعه نمایند یا اینکه آن را کنار بگذارند. بنابراین عملکرد شما در رزومه نویسی از همان ابتدا باید حرفه ای باشد تا کارفرما را مجاب نماید که رزومه شما را تا پایان مطالعه داشته باشد. یعنی چیزی که مشخص می کند رزومه شما کنار گذاشته می شود یا به مصاحبه شغل مورد نظر راه پیدا خواهید نمود، انتخاب روش شما برای نگارش مقدمه رزومه می باشد.

  • نوشتن بر اساس اهداف کاری
  • توانایی ها و شایستگی ها
  • پروفایل خوب

نحوه نوشتن مقدمه رزومه برای تازه کاران

برای نگارش مقدمه رزومه این سه روش پیشنهاد می شود. استفاده از هر کدام از این روش ها در هر رزومه ای متفاوت می باشد، اگر سابقه کاری چندانی ندارید و می خواهید رزومه ای را برای خود طراحی نمایید، رزومه شما باید بر اساس اهداف کاری تنظیم گردد. افرادی که توانمندی و مهارت های زیادی برخوردار هستند باید رزومه خود را در موضوع توانایی ها و شایستگی ها متمرکز نمایند. و اما پروفایل خوب، افرادی که هم مهارت های زیادی دارند و هم سوابق کاری، باید یک پروفایل حرفه ای را در رزومه خود نمایش دهند.

چگونه بدون سابقه رزومه بنویسیم ؟

نکته ای که رزومیتو در این مقاله در نظر دارد اینکه افراد بدون سابقه کاری چگونه رزومه نویسی داشته باشند. رزومه این افراد باید بر روی اهداف شغلی متمرکز باشد. مقدمه این نوع رزومه ها سه بخش را متشکل است، بخش اول به سوابق کارآموزی مربوط می گردد، بخش دوم آن شایستگی ها و مهارت ها را شامل می شود که برای به نتیجه رسیدن اهداف شرکت شغل مورد نظر مورد استفاده قرار می دهید و بخش سوم هم به سوابق تحصیلی مربوط می شود. در رزومه کاری این سه بخش به نحوی باید بیان شود که شایستگی شما را برای کسب شغل مورد نظر بیانگر باشد.

لازمه های نگارش یک رزومه بدون سابقه کاری

  1. نسبت به شغلی که می خواهید برای آن رزومه کاری طراحی نمایید آشنایی کامل داشته باشید. از تخصص و توانمندی های نیازمند شغل مورد نظر مطلع باشید.
  2. مهارت های خود را که به شغل مورد نظر مرتبط هستند را لیست نمایید و در نگارش متن مقدمه از آنها استفاده نمایید.
  3. اگر سابقه کاری دارید به آنها اشاره نمایید و اگر هم از سابقه کاری برخوردار نیستید می توانید شایستگی های خود را برای شغل مورد نظر بپردازید.
  4. اگر مجوز، گواهینامه مرتبط با شغل پیشنهاد شده دارید، می توانید در نگارش رزومه کاری خود به آنها اشاره داشته باشید.

فردی که سابقه شغلی چندانی برای نگارش در رزومه کاری خود ندارد باید رزومه خود را به ترتیبی که در این مقاله نحوه نوشتن رزومه بدون سابقه شغلی رزومیتو بیان می شود طراحی نماید.

اطلاعات تماس

در بخش اطلاعات تماس باید آدرس ایمیل، شماره تلفن همراه و ثابت و دیگر راه های ارتباطی را در بخش ابتدایی رزومه کاری خود قرار دهید تا در نگاه کارفرمایان شغل مورد نظر باشد تا براحتی به مصاحبه دعوت شوید. در نوشتن راه های ارتباطی خود دقت نمایید و اگر با اشتباهی همراه باشد کارفرما نمیتواند با شما ارتباط بگیرد.

سوابق شغلی و تجربیات کاری

اگر از سابقه شغلی برخوردار نیستید می توانید به فعالیت هایی که بصورت داوطلبانه مشغول بوده اید بپردازید که این فعالیت ها می تواند به عنوان سابقه شغلی در رزومه شما مطرح شود. فعالیت در زمان های کارآموزی هم می تواند موضوعی باشد که در این بخش مورد استفاده قرار گیرد.

سوابق تحصیلی

یکی از مهم ترین بخش های یک رزومه کاری افرادی که سابقه شغلی ندارند بخش سوابق تحصیلی است. همه موارد مربوط به رشته تحصیلی، دانشگاه، مدت زمان فارغ التحصیلی و مدرک دانشگاهی خود را در بخش سوابق تحصیلی رزومه خود بیان نمایید. افتخارات علمی، دستاوردها و ... هم مواردی هستند که می توانید به آنها اشاره داشته باشید.

مهارت ها

این بخش هم بخش مهم یک رزومه کاری به شمار می رود و شما باید تجربه و مهارت هایی که با شغل آگهی شده مرتبط است را بیان نمایید. مهارت هایی چون تسلط به زبان خارجی و مهارت های کامپیوتری می توانند در تصمیم گیری کارفرمایان نقش داشته باشند.

خلاصه رزومه

در قسمت خلاصه رزومه همه مهارت ها و تجربه های خود را بیان نمایید. در این بخش حتما به مرتبط بودن مهارت های خود نسبت به شغل مورد نظر بپردازید. به نحوی انگیزه خود را از کار پیشنهاد شده در رزومه و همینطور مصاحبه به کارفرما نشان دهید تا شایستگی شما برای شغلی مورد نظر برای کارفرما ثابت شود.

نحوه نگارش رزومه بدون سابقه کاری مقاله ای می باشد که شما کارجویان بدون سابقه شغلی را در موضوع رزومه نویسی صحیح راهنمایی می نماید .در رزومیتو نیز که یک سرویس رزومه ساز آنلاین می باشد قالب های مختلفی برای ساخت رزومه  پیش بینی نموده ایم که می توانید با انتخاب قالب مرتبط با شغل خود به بهترین رزومه مورد نظر برسید.

تکیه روی صلاحیت ها به جای سابقه نداشته

رزومه افراد بدون سابقه شغلی باید به گونه ای باشد که صلاحیت ها و شایستگی ها بیشتر به چشم بخورد و کارفرما به جای اینکه سابقه کاری شما را ببیند، اطلاعات مربوط به فعالیت های داوطلبانه و پژوهش های شما را مشاهده کرده تا ضعف شما در نداشتن سابقه شغلی برای اون کم اهمیت جلوه کند.سعی کنید به نحوی خود را برای شغل مورد نظر، در رزومه حرفه ای نشان دهید تا کارفرما شما را شایسته کار تشخیص داده و سابقه شغلی اهمیت خود را در رزومه ای که ارائه می نمایید از دست دهد.

نتیجه گیری :

با ارائه مقاله نگارش رزومه بدون سابقه شغلی تلاش نموده ایم تا عزیزانی که در جستجوی کار می باشند بتوانند با مرور مهم ترین نکات در نوشتن این دست رزومه ها به جای نگرانی با تکیه بر توانائی ها، سوابق داوطلبانه و تاکید روی مدارک تحصیلی و تخصص ها سابقه ای درخشان از خود ارائه نموده تا انشالله کارفرمای مورد نظر شما را به عنوان فردی مناسب برای شغل اگهی شده تشخیص دهد.

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
0 / 5 (از مجموع 0 رأی)
0
برچسب‌ها:
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

نوشتن مهارت های سخت در رزومه (با 51 مثال کاربردی)

ساخت رزومه انگلیسی ( مهم ترین نکات و نحوه نوشتن )

نحوه نوشتن رزومه کاری

کاورلتر چیست و چگونه بنویسیم ؟