نحوه نوشتن جوایز و دستاوردها در رزومه

2021-10-03 11:03:09
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه
نحوه نوشتن جوایز و دستاوردها در رزومه
دستاوردهای کاری و جوایز کسب شده در مشاغل گذشته یکی از جذاب ترین مواردی است که پس از تجربیات و سوابق...

دستاوردهای کاری و جوایز کسب شده در مشاغل گذشته یکی از جذاب ترین مواردی است که پس از تجربیات و سوابق شغلی کارفرمایان و مدیران استخدام به دنبال آن هستند. نحوه نوشتن جوایز و دستاوردهای شغلی در رزومه اصول و استانداردهایی دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت پس با رزومیتو همراه شوید.

ساخت رزومه آنلاین حرفه ای با رزومیتو

چگونه دستاوردهای کاری خود را در رزومه بنویسیم؟

نوشتن دستاوردهای کاری در رزومه موردی است که امروز در این بخش از مقالات رزومیتو برای شما تشریح می کنیم. اینکه چه دستاوردها و جوایزی در رزومه ذکر شود یا نشود و چگونگی نوشتن این موارد را در ادامه برای شما تشریح می کنیم.

نوشتن جوایز و دستاوردها در رزومه شانس شما را برای تحت تأثیر قرار دادن کارفرمایان بالقوه افزایش می دهد. جایزه ها نباید جام های درخشانی باشند. آنها می توانند به اشکال دیگر ظاهر شوند مانند افتخاری که در دانشگاه کسب کرده اید. در ادامه به ذکر مواردی از این دست می پردازیم (‌ ذکر افتخاراتی که می توانید در رزومه بنویسید ) . یک بخش جوایز در رزومه شما می تواند شامل هر چیزی از دستاوردهای تحصیلی شما تا شناخت صنعت ، تا جوایز "کارمند ماه" باشد. لیست جوایز در رزومه شما می تواند مهارت های استثنایی شما را به کارفرمایان آینده نشان دهد.

 

بخش جوایز در رزومه چیست؟

در بخش جوایز یک رزومه ، دستاوردها و دستاوردهای مربوط به شخصی که برای آنها شناخته شده است ذکر می شود. از جمله جوایز در رزومه شما که نشان دهنده مهارت در تعدادی از مهارتهای سخت و نرم است ، ممکن است به یک نامزد کمک کند تا از مدیر استخدام برجسته شود. افتخارات و جوایز می تواند شامل تمایزات آکادمیک ، جوایز تشخیص داخلی کارکنان ، عناوین صنعت و موارد دیگر باشد. برخی از رزومه ها دارای بخش اختصاصی جوایز هستند. جوایز را می توان در بخش تجربه کار ، مهارت ها یا تحصیلات رزومه ذکر کرد. صرف نظر از جایی که آنها ذکر شده اند ، شامل جوایز شما در رزومه می تواند به شما در تشخیص نامزد با مهارت های قابل اندازه گیری و دستاوردهای استثنایی کمک کند.

رزومه ساز آنلاین رزومیتو ( ساخت رزومه آنلاین‌ )

انواع جوایز و دستاوردهای رزومه

شما می خواهید در مورد انواع جوایزی که در رزومه خود گنجانده اید ، گزینشی عمل کنید. فقط مواردی را که مربوط به عنوان شغلی است که برای آنها درخواست می کنید ، وارد کنید. در اینجا لیستی از جوایز نمونه ای است که ممکن است در رزومه لحاظ کنید.

انواع جوایز رزومه
جوایز تحصیلی
جوایز شرکت
جوایز صنعت
رهبری
کار داوطلبانه
جوایز ورزشی

 

  1. جوایز تحصیلی: برخی از کارجویان تصمیم می گیرند در رزومه خود جوایزی را که هنگام تحصیل در دبیرستان ، کالج یا تحصیلات تکمیلی دریافت کرده اند ، درج کنند. این می تواند شامل عضویت در انجمن افتخاری ، لیست دین یا سایر دستاوردهای دانشگاهی باشد. اگر شما خود برای آموزش و پرورش درخواست می کنید ، این اطلاعات می تواند مفید باشد.
  2. جوایز شرکت: جوایز شرکت مانند "کارمند ماه" یا "فروشنده سال" می تواند مفید باشد تا با کارفرمایان احتمالی به اشتراک گذاشته شود. این جوایز می تواند به مدیران استخدام شده نشان دهد که شما یک دارایی اختصاصی برای تیم های قبلی بوده اید و همچنین می توانید یک سرمایه برای تیم جدید خود باشید.
  3. جوایز صنعت: کسب جایزه در صنعت شما راهی چشمگیر برای برجسته کردن توانایی های استثنایی شما است. به عنوان مثال ، اگر معماری هستید که جایزه طراحی معتبر یا جایزه مرتبط دیگری را در زمینه کاری خود دریافت کرده اید ، ذکر آن در رزومه می تواند به کارفرمایان آینده نشان دهد که می توانید به سازمان ارزش افزوده دهید.
  4. رهبری: برنده شدن جایزه رهبری می تواند به کارفرمایان آینده نشان دهد که شما قادر به مدیریت یک تیم هستید و دیگران را برای انجام یک کار بزرگ ترغیب می کنید. هرگونه جوایزی را که برای تلاش های برجسته رهبری یا مدیریت تیم دریافت کرده اید ذکر کنید.
  5. کار داوطلبانه: کارفرمایان ممکن است به افرادی که تلاش می کنند تا بر جوامع اطراف خود تأثیر مثبت بگذارند ، نظر مثبت داشته باشند. هرگونه تقدیر یا قدردانی را که برای تلاش های داوطلبانه در هر جامعه معین دریافت کرده اید ، ذکر کنید.
  6. جوایز ورزشی: اگر متقاضی کار در رشته ای هستید که شامل دو و میدانی است ، مطمئن شوید که جوایز ورزشی را که دریافت کرده اید ذکر کنید.

نحوه نوشتن جوایز در رزومه

می توانید جوایزی را که دریافت کرده اید در قسمت های مربوط به رزومه خود لیست کنید ، یا می توانید یک قسمت رزومه اختصاصی "جوایز و افتخارات" ایجاد کنید. در برخی موارد ، برخی از دستاوردهای حرفه ای شما بیشتر از آنکه آن را در خلاصه رزومه خود بنویسید ، در بخش کاری شما مرتبط خواهند بود. اگر جایزه ها را در زیر بخش های موجود قرار می دهید ، چند نقطه مهم ایجاد کنید که در آن نام جایزه ، چه کسی آن را به شما اعطا کرده است و معنی آن چیست. در اینجا مروری بر نحوه فهرست بندی انواع مختلفی از جوایز است.

  • جوایز علمی : هر یک از دستاوردهای تحصیلی خود را در بخش آموزشی رزومه خود ، همراه با مدرسه ای که در آن تحصیل کرده اید و معدل تحصیلی خود ذکر کنید. هرگونه افتخار آکادمیک را که مخصوصاً به آن افتخار می کنید ذکر کنید. جوایز و افتخارات چشمگیر در آموزش و پرورش می تواند شاخص خوبی از مهارت های نرم شما باشد و شما را به عنوان یک دارایی برای بازار کار تبدیل کند.
  • جوایز حرفه ای : دستاوردهای حرفه ای شما و جوایز صنعت باید در قسمت سابقه کار رزومه شما ذکر شود. هرگونه جایزه یا افتخاری که اخلاق کاری شما را به عنوان یک حرفه ای نشان دهد ، ممکن است در رزومه شما ارزشمند باشد.
  • دستاوردهای شخصی : برای انواع دیگر جوایزی که ممکن است در هیچ یک از بخشهای شما قرار نگیرند ، می توانید یک بخش جداگانه برای این دستاوردها ایجاد کنید. بخش دستاوردهای شما می تواند شامل هر مقاله یا افتخاری باشد که در سایر زمینه های زندگی خود دریافت کرده اید. شما همچنین می توانید هر گونه دستاورد شخصی قابل توجهی را در اینجا قرار دهید.

نکات مهم در نوشتن جوایز و دستاوردها در رزومه

در زمان نوشتن جوایز و دستاوردها در رزومه می بایست به نکاتی که در ادامه ذکر می شود توجه نمائید.

  • تاریخ دریافت : در هنگام نوشتن یک جایزه یا دستاورد تاریخ دریافت آنرا می بایست به دقت ذکر نمائید. ذکر تاریخ دریافت جایزه از آن جهت اهمیت دارد که اثبات می کند شما چه مدتی است که مهارتی خاص را کسب کرده اید.
  • اهمیت جایزه ای که کسب کرده اید : تصور کنید شما برای تصدی شغل سر آشپز در یک رستوران مطرح شهر درخواست شغل داده اید و در رزومه خود عنوان جایزه سر آشپز برتر کشور را کسب کرده اید. مطمئنا این جایزه می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.
  • سطح جایزه : همواره سطح مسابقات و رقابت ها را ذکر نمائید چرا که اهمیت این موضوع بسیار بالاست. دریافت یک جایزه و افتخار در سطح شهر و محله با جایزه ای که در یک رقابت ملی یا بین المللی کسب می کنید به هیچ عنوان یکی نیست.

هدف از ذکر جوایز و دستاوردها در رزومه

هدف از نوشتن دستاوردها و جوایز در رزومه این است که شما به کارفرما و یا مدیر استخدام نشان دهید که فردی توانا برای بر عهده گرفتن شغل مورد نظر می باشد. اصلا کلیه بخش هایی که در رزومه می نویسید همین کار را انجام می دهد اما بعضی بخش ها فریاد می کشند که شما فردی توانا در حوزه کاری خود هستید مانند همین بخش جوایز و دستاوردها.

حرف آخر :

نوشتن دستاوردها,جوایز و افتخارات کسب شده در رزومه می تواند یکی از مهم ترین و تاثیرگذار ترین مواردی باشد که میتوان از آن جهت افزایش شانس تائید و قبولی رزومه بهره برد. باید توجه داشته باشید مهم ترین دستاوردها را ابتدا بنویسید و اگر تعداد جوایزی که می نویسید آن قدری است که به چشم بیاید از نوشتن موارد کم اهمیت تر خودداری کنید اما اگر به هر دلیلی تعداد آنها کم و انگشت شمار است تمامی موارد از کم اهمیت ترین تا مهم ترین را ذکر نمائید.

 
رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
0 / 5 (از مجموع 0 رأی)
0
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

نوشتن مهارت های سخت در رزومه (با 51 مثال کاربردی)

ساخت رزومه انگلیسی ( مهم ترین نکات و نحوه نوشتن )

نحوه نوشتن رزومه کاری

کاورلتر چیست و چگونه بنویسیم ؟