افزایش مهارت های اجتماعی در دورکاری

2021-10-16 15:32:03
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه
افزایش مهارت های اجتماعی در دورکاری
افزایش مهارت های اجتماعی یکی از مسائل مهم کارکنانی است که به صورت حضوری در محل کار حاضر نیستند و دور...

افزایش مهارت های اجتماعی یکی از مسائل مهم کارکنانی است که به صورت حضوری در محل کار حاضر نیستند و دورکاری میکنند. آنها به جهت اینکه احتمالا در منزل مشغول کار هستند و از اجتماع دور می شوند ممکن است دچار مشکلات روحی و روانی شوند. حال این مقاله می خواهد به شما آموزش دهد که چطور می توانید جلوی این مشکلات را گرفته و همچنان مهارت های اجتماعی خود را در دورکاری افزایش دهید.

مهارتهای اجتماعی فقط بعد از ساعت کاری مهم نیستند. این مهارتها - که اغلب به عنوان "مهارتهای نرم" شناخته می شوند - کلید موفقیت شما در محل کار است ، حتی اگر از راه دور یا در خانه کار می کنید.

ساخت رزومه آنلاین در کمتر از 5 دقیقه

آدریانا لمس کادین ، ​​مربی حرفه ای و اجرایی ، توضیح می دهد: "خواه بخوانید نشانه های بصری همکار یا پاسخ به درخواست رهبر ، ضروری است که مهارت های اجتماعی در خط مقدم قرار داشته باشند ،" هرچه ارتباط و تعامل بهتر داشته باشید ، موفقیت شما بیشتر خواهد بود. بودن."

مهارت های اجتماعی حتی به عنوان یک کارمند از راه دور می تواند بسیار مهمتر از زمانی باشد که در یک دفتر کار می کنید. چرا؟ زیرا می توانید مکالمات روزمره و روزمره با همکاران خود را از دست بدهید که می تواند منجر به ایجاد روابط بدون زحمت بیشتر و فرصتی برای نشان دادن مهارت های کلیدی اجتماعی مانند ارتباط ، گوش دادن فعال ، همدلی و احترام شود.

نیکول برایان ، مربی رهبری توضیح می دهد: "این بدان معناست که کارگران از راه دور معمولاً باید دو برابر بیشتر تلاش کنند تا ارتباطات [مورد نیاز] را برای همکاری در پروژه ها ، ارائه خدمات عالی به مشتریان ، برقراری ارتباط م …ثر و انجام مسئولیت های خود ، دو برابر بیشتر کنند."

این بدان معنا نیست که هنگام کار در خانه افزایش مهارت های اجتماعی خود غیرممکن است. اما به فکر و تلاش بیشتری نیاز است. در اینجا شش راه وجود دارد که به شما کمک می کند مهارت های اجتماعی خود را هنگام کار از راه دور تقویت کنید.

1. مهارت های ارتباطی خود را گسترش دهید

صرف نظر از صنعت یا موقعیت شما ، توانایی برقراری ارتباط موثر-چه به صورت شفاهی و چه غیر کلامی-بسیار مهم است. درک آسان و ارتباط مستقیم به درک افکار و ایده های شما برای دیگران کمک می کند.

برای تقویت مهارت های ارتباطی خود هنگام کار در خانه ، سعی کنید از فرصت استفاده کنید تا کار خود را به صورت رسمی و غیر رسمی ارائه دهید ، حتی اگر این یک نمایش و گفتار ساده با همکاران شما باشد. سپس ، بازخورد بپرسید: آیا همسالان یا مدیر شما ایده های شما را درک کردند؟ از آنجا که نمی توانید زبان بدن اعضای دیگر تیم خود را ببینید ، مهم است که از آنها بپرسید که آیا آنها آنچه را که به اشتراک گذاشته شده است درک می کنند یا خیر. به عبارت دیگر ، ارتباط را در اولویت قرار دهید.

مربی حرفه ای سالی آن کارول پیشنهاد می کند که چگونه ارتباطات در شرکت شما اتفاق می افتد و به دنبال راه هایی برای مشارکت فعال باشید. به عنوان مثال ، اگر شرکت شما Slack را به ایمیل ترجیح می دهد ، مطمئن شوید که در طول روز وارد سیستم شوید ، پیام ارسال کرده و به آن پاسخ دهید.

2. همدلی را تمرین کنید

اگر همدلی به نظر می رسد یک مهارت اجتماعی است که باید برای دوستان و خانواده اختصاص داده شود ، دوباره فکر کنید. همدلی عبارت است از "توانایی درک ، ارتباط و شناسایی احساسات دیگران" ، و "هنگام کار در هر محیطی ، مهم است که" خود را جای دیگران بگذارید "." کارول می افزاید: "پرورش همدلی و شفافیت حرفه ای با دیگران تا حد زیادی به ایجاد روابط کاری قوی و قابل اعتماد کمک می کند. "

مطمئناً زمانی که از راه دور کار می کنید و دیدی دقیق درباره آنچه در مورد همکارانتان اتفاق می افتد ندارید ، پرورش همدلی می تواند سخت باشد. "اینطور بود که لبخند زدن یا سر تکان دادن سر هنگام عبور از راهرو در راه رفتن برای ایجاد این ارتباط کافی بود."

اینا پست ، موسس Inna Post & Associates می گوید. "اکنون ، ما باید فعالتر عمل کنیم."

برای تقویت مهارت های همدلی ، کاودین توصیه می کند به دنبال فرصت هایی باشید که بتوانید "از دیدگاه طرف مقابل به مسائل نزدیک شوید". او پیشنهاد می کند با "پرسیدن سوالات روشن" می توانید این کار را انجام دهید. و کارول موافقت می کند: او توصیه می کند که "این هنر را تمرین کنید که هرگز تصور نکنید که زمینه شخص دیگری را می شناسید - به جای اظهارنظر و در هر شرایطی به همکاران سوال بپرسید" ، حتی اگر موافق نیستید.

علاوه بر این ، می توانید فرصت هایی را برای نشان دادن همدلی بنویسید. به عنوان مثال ، اگر یک همکار در تماس زوم به سگ خود اشاره می کند که سگش روز چهارشنبه تحت عمل جراحی قرار دارد ، توجه داشته باشید - به معنای واقعی کلمه - روز پنجشنبه را پیگیری کنید و بپرسید که چگونه عمل جراحی انجام شد. پست خاطرنشان می کند: "یک سوال واقعی در مورد کودک ، والدین یا حیوان خانگی فرد می تواند ارتباط عمیق تری نسبت به دیدن چهره شخصی در ساعت ها و ساعت های جلسات غیر شخصی ایجاد کند."

3. گوش دادن فعال را تمرین کنید

گوش دادن فعال فراتر از شنیدن آنچه کسی می گوید فراتر می رود. در حال تعامل فعال با گوینده است. یک راه برای انجام این کار این است که جملات او را بازنمایی و بازتاب دهید. نحوه انجام این کار: در حین صحبت همکاران یادداشت برداری کنید و هر عبارت کلیدی خاصی را بنویسید. هر از گاهی ، آنچه را که یادداشت کرده اید ، تکرار کنید تا مطمئن شوید که آنها را درک کرده اید. در پایان هر گفتگو ، نکات کلیدی و نکات کلیدی را تکرار کنید.

گوش دادن فعال می تواند در زوم یا سایر تماس های ویدئویی کمی پیچیده تر باشد ، که اکثر کارکنان هنگام صحبت دیگران خود را بی صدا می کنند. پست می گوید: "با این حال ، برای مردم ضروری است که بدانند شنیده می شوند." او توصیه می کند دوربین خود را روشن کرده و "در حالی که همکاران شما در حال صحبت هستند" سر تکان دهید و لبخند بزنید تا بدانند شما واقعاً گوش می دهید.

اگر نمی توانید دوربین خود را روشن کنید ، ارسال به شما پیشنهاد می کند که میکروفون خود را روشن نگه دارید. مراقب باشید که صدای بلندگو را قطع نکنید - و صدای پس زمینه را به حداقل برسانید. پست می گوید اما روشن نگه داشتن بلندگو به شما این امکان را می دهد که "در گفتگو مشارکت داشته باشید و تأییدهای مثبت ارائه دهید" ، تا دیگران احساس نکنند در خلاء صحبت می کنند.

رزومه ساز آنلاین رزومیتو (رایگان امتحانش کن)

4. پاسخگو و قابل مشاهده باشید

برایان می گوید: "حتی بیشتر به کارگرانی که محل کار اصلی آنها محل کار آنهاست ، مسئولیت کار و خدمات تحویل داده شده نیاز است زیرا نظارت دائمی رئیس و تیم مشترک دیگر وجود ندارد." گاهی اوقات "پنهان شدن" پشت صفحه آسان تر است تا اینکه تلاش بیشتری برای دیده شدن در هنگام کار از راه دور انجام دهیم.

مسئولیت پذیری چنین مهارت اجتماعی مهمی است که باید از خانه تقویت شود. برای افزایش مسئولیت پذیری خود ، لیستی از اهداف ، پروژه ها و تحویلات خود را در مرکز و مرکز تهیه کنید. اهداف را در طول بررسی های منظم با مدیر خود به اشتراک بگذارید و از بازخورد بخواهید تا به شما کمک کند در مسیر خود قرار بگیرید.

علاوه بر پاسخگویی ، نمایان بودن-به معنای واقعی کلمه ، دیده شدن-برای کارکنان کار در خانه نیز مهم است. کارول می گوید: شما می توانید با افزایش دست خود برای انجام وظایف ، پروژه های ویژه و فرصت های به اشتراک گذاری دانش با تیم خود ، بصریت خود را تقویت کنید.

به نظر می رسد داوطلبانه برای دستیابی به یک همکار ، برنامه ریزی جلسات منظم حضوری با مدیر خود یا مشارکت منظم در جلسات تیم و پروژه ها به نظر برسد. او همچنین می گوید "می توانید برای معرفی خود در خطوط عملکردی ، کارکنان جدید و تبریک به خاطر پیروزی" تماس بگیرید. "هرگز فراموش نکنید که به عنوان یک کارگر از راه دور ، شما هنوز هم بخشی از یک تیم هستید - شما جزیره ای نیستید."

5. تعیین مرزهای واقع بینانه

حتی اگر شما باید پاسخگو و قابل مشاهده بمانید ، باید مرزهایی نیز داشته باشید. ممکن است ضد اجتماعی به نظر برسد ، اما تعیین مرزها در واقع برعکس است: "توانایی تعیین مرزهای حرفه ای سالم کلید روابط سالم حرفه ای ، حجم کاری قابل مدیریت ، تیم های موثر و قابل اعتماد و تعادل کار و زندگی در محیطی دورافتاده و دارای فناوری است. "کارول می گوید. به هر حال ، اگر سوخته باشید ، نمی توانید بهترین خود را به کار بسپارید.

کارول می گوید ، "با صرف زمان برای درک محدودیت ها و تمرین با درخواست های ساده" ، مانند "توزیع عادلانه حجم کار ، برقراری ارتباط با ایمیل ، یا تعیین ساعات مشخص کاری یا زمان تحویل" می توانید مرزهای خود را تیز کنید.

6. یاد بگیرید که چگونه به صورت مخفیانه در تعارضات حرکت کنید

درگیری ها حتی در مورد کارگران دور دست نیز ممکن است در محل کار ایجاد شود. و از آنجا که اجتناب از درگیری غیرممکن است ، یادگیری جهت یابی حرفه ای آن یک مهارت اجتماعی مهم برای همه کارگران است.

وی توصیه می کند که توصیه اصلی پست برای کنترل موثرتر درگیری ها این است که "خود را در برابر مردم قرار ندهید". "همیشه مشکل را در یک طرف معادله و تیم خود را در طرف دیگر قرار دهید" با استفاده از کلماتی مانند "ما" برای "نشان دادن رفاقت و همدلی". انجام این کار نه تنها به شما کمک می کند تا مشکلات را سریعتر حل کنید ، بلکه به شما در ایجاد ارتباطات قوی تر و همدلانه تر با همکاران کمک می کند.

به عنوان مثال ، پست می گوید ، "اگر برای مقابله با یک مشکل به ظاهر غیرممکن باید در Zoom ملاقات کنید ، جلسه را با تحسین همکاران خود برای موفقیت های گذشته در برخورد با یک موضوع مشابه شروع کنید. سعی کنید چیزی شبیه به این بگویید: "این اولین بار نیست که ما مجبور هستیم چنین مشکلی را حل کنیم. آفرین به جین ، که هفته گذشته توانست راه حلی پیدا کند. بیایید با هم فکر کنیم که چگونه می توانیم این مسئله را حل کنیم. "

حرف آخر:

افزایش مهارت های اجتماعی در دورکاری موضوع مهمی است که در این مقاله به آن پرداختیم. امیدواریم با به کار بستن مواردی که گفته شد بتوانید به بهترین شکل این موضوع را در دورکاری حل نمائید.

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
0 / 5 (از مجموع 0 رأی)
0
برچسب‌ها:
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

دورکاری چیست؟

شناخت شخصیت افراد از روی فرم صورت

نحوه برخورد با همکار عصبانی

چگونه در خانه فعالانه به دنبال کار بگردیم ؟