نحوه برخورد با همکار عصبانی

2022-03-26 18:34:11
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه
نحوه برخورد با همکار عصبانی
دانستن مهم ترین نکات در مورد نحوه برخورد با همکار عصبانی می تواند به شما کمک کند تا بتوانید به بهتری...

دانستن مهم ترین نکات در مورد نحوه برخورد با همکار عصبانی می تواند به شما کمک کند تا بتوانید به بهترین شکل با همکار عصبانی خود رفتار کرده تا بتوانید از گزند خطرات دور مانده و شرایط را به سود خود و شرکت یا مجموعه تغییر دهید.

تقریباً همه باید در مقطعی از شغل خود با یک همکار چالش برانگیز کار کنند. کنار آمدن با این شخص بخش مهمی از توسعه مهارت های حل تعارض شما و یادگیری غلبه بر ناملایمات است. همانطور که یاد می گیرید چگونه در کنار خصلت ها یا رفتارهای دشوار آنها کار کنید، می توانید بیشتر روی کار خود و همکارانی که از آنها لذت می برید تمرکز کنید. در این مقاله نحوه برخورد با یک همکار سخت را به اشتراک می گذاریم.

نحوه برخورد با همکار عصبانی

دانستن اینکه چگونه با یک همکار عصبانی برخورد کنید یک مهارت مهم زندگی است. اگرچه ممکن است از بسیاری از افرادی که با آنها کار می کنید لذت ببرید، اما باید بدانید که چگونه با افرادی که برایتان مشکل ساز هستند کار کنید. یادگیری نحوه مدیریت تعارض ها می تواند به شما کمک کند تا محیط کاری هماهنگ تری داشته باشید. همانطور که یاد می گیرید رفتارهای آنها را بپذیرید یا با آنها مقابله کنید، می توانید روی خود و کسانی که بیشتر از آنها لذت می برید تمرکز کنید.

چگونه با یک همکار عصبانی برخورد کنیم

این 12 مرحله را برای رسیدگی به یک همکار دشوار دنبال کنید:

1. یاد بگیرید که افکار خود را بیان کنید.

اگر همکارتان احساس راحتی در کار را برای شما دشوار می کند، ممکن است زمان مقابله با این موقعیت فرا رسیده باشد. وقتی احساسی را که آنها به شما می دهند به اشتراک می گذارید، از زبان "من" استفاده کنید تا دیدگاه شما را بهتر درک کنند. استفاده از زبان "شما" ممکن است پذیرش مسئولیت اعمال خود را برای آنها دشوار کند. در اینجا چند نمونه از زبان "من" در مقابل "تو" آورده شده است:

"وقتی با من اینطور صحبت می کنی احساس ناراحتی می کنم." در مقابل "شما همیشه چیزهای اشتباه می گویید."
"من متوجه شدم که رفتار شما تمرکز را برای من دشوار می کند." در مقابل "روش رفتار شما آزاردهنده است."
"من متوجه شدم که رفتار شما تمرکز را برای من دشوار می کند." در مقابل "روش رفتار شما آزاردهنده است."

2. دیدگاه آنها را بشناسید.

گاهی اوقات شناختن دیدگاه چالش برانگیز همکارتان می تواند کار را آسان تر با آنها کند. پس از شناخت بهتر آنها، ممکن است متوجه شوید که سابقه و تجربیات زندگی آنها رفتار و نقطه نظرات آنها را شکل می دهد. اگرچه شما شایسته این هستید که با شما محترمانه رفتار شود، اما این بینش ممکن است به شما کمک کند تا نحوه نگاه آنها به مسائل را درک کنید.

3. روی روابط مثبت خود تمرکز کنید.

به جای اینکه روی این همکار تمرکز کنید، تمرکز خود را به کسانی معطوف کنید که از بودن در اطرافشان لذت می برید. برای ایجاد روابط مثبت با سایر همکاران خود تلاش کنید. گفتگوهای غیرمنتظره با افراد نشاط آور در طول روز باعث می شود در محل کار احساس شادی بیشتری داشته باشید. در نظر بگیرید که از یکی از همکاران مورد علاقه خود بخواهید تا کاری سرگرم کننده در خارج از محل کار انجام دهد.

4. با سرپرست خود صحبت کنید.

هنگامی که این شخص شروع به شکستن سیاست های شرکت می کند یا بر کار شما تأثیر منفی می گذارد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که موضوع را به سرپرست یا بخش منابع انسانی خود در میان بگذارید. رفتارهای نامطلوب این همکار را مستند کنید تا اثبات کنید که آنها چه کار کرده اند. سرپرست یا بخش منابع انسانی شما قرار است راه‌هایی برای حل این تعارض بیابد و باعث شود در محل کار احساس امنیت و احترام کنید.

5. شخصیت آنها را بپذیرید.

ممکن است متوجه شوید که این همکار کار اشتباهی انجام نمی دهد، اما شما به سادگی از شخصیت او لذت نمی برید. این یک بخش عادی از زندگی است زیرا افرادی را پیدا می کنید که از آنها لذت می برید و افرادی را که می خواهید از آنها دوری کنید. یاد بگیرید که بپذیرید که باید با این شخص کنار بیایید. سعی کنید چیزهایی را در مورد شخصیت آنها پیدا کنید که از آنها لذت می برید و به آنها فرصت دهید تا جنبه خوب خود را نشان دهند.

6. در محل کار بی طرف بمانید.

اگر سایر همکاران در مورد این شخص صحبت می کنند، نظرات خود را برای خود نگه دارید. خنثی ماندن راهی است که می توانید به حفظ یک محیط کاری مثبت برای همه کمک کنید. اگر باید در مورد این شخص صحبت کنید، آن را برای یکی از دوستان یا اعضای خانواده که به کار شما مرتبط نیست ذخیره کنید. انرژی خود را در محل کار برای بحث درباره چیزهای مثبت در مورد دیگران ذخیره کنید.

7. تعاملات خود را محدود کنید.

محدود کردن مدت زمانی که با این همکار می گذرانید می تواند به شما کمک کند تا با این شرایط کنار بیایید. ممکن است متوجه شوید که می توانید آنها را در دوزهای کوچک کنترل کنید. هنگام ناهار یا در طول جلسات، در کنار همکارانی باشید که به نظر شما مهربان و نشاط آور هستند. وقتی تعاملات خود را محدود می کنید، توجه به احساسات آنها را ظریف تر کنید.

8. انسان بهتری باشید.

حتی اگر این فرد غیرحرفه‌ای عمل کند، باید مهارت‌هایی داشته باشید که فرد بهتری باشید. با ادامه رفتار با مهربانی و احترام با دیگران، نشان می‌دهید که در این موقعیت فرد بالغ‌تری هستید. بهتر است با این نوع درگیری ها به جای وارد کردن سایر همکاران به آن، در خلوت برخورد کنید.

9. نقاط ماشه خود را بشناسید.

به این فکر کنید که کدام رفتار آنها برای شما چالش برانگیزتر است. به این ترتیب، اگر آنها شروع به نشان دادن این اقدامات کنند، می توانید بلافاصله خود را از موقعیت خارج کنید. این تکنیک می تواند به شما کمک کند در محل کار آرام و جمع باشید. روی هدایت انرژی و اشتیاق خود به سمت چیزهایی که واقعاً مهم هستند تمرکز کنید.

10. روی نکات مثبت تمرکز کنید.

اگرچه ممکن است تمرکز روی این همکار آسان باشد، اما توجه خود را به آنچه در شغل خود دوست دارید معطوف کنید. این ممکن است سایر همکاران شما، کار واقعی شما یا مزایای شغل شما باشد. سپاسگزار بودن برای چیزهای خوب زندگی می تواند این بخش چالش برانگیز را کوچکتر به نظر برساند.

11. به اعمال خود فکر کنید.

در حالی که به این همکار فکر می کنید، به نحوه رفتار خود با آنها فکر کنید. ممکن است متوجه شوید که هر دوی شما یک حلقه بازخورد رفتاری ایجاد کرده اید. فردی باشید که این حلقه را می شکند و سعی کنید برای تغییر با آنها مهربانانه رفتار کنید. ممکن است متوجه شوید که آنها مهربانی را برمی‌گردانند و هر دوی شما می‌توانید به جلو حرکت کنید.

12. دلسوزی نشان دهید.

هرکسی چیزهای خاص خود را دارد که می تواند نحوه رفتار همکار شما را توضیح دهد. سعی کنید با همدلی و همدردی خود با این شخص بیشتر آشنا شوید. ممکن است متوجه شوید که اگر در موقعیت آنها بودید، به همین ترتیب عمل می کردید.

چگونه در محیط کار عصبانیت افراد را مدیریت کنیم؟

وقتی تنش ها افزایش می یابد، چند کار وجود دارد که می توانید برای خنثی کردن وضعیت انجام دهید. در اینجا چهار نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا به طور ماهرانه در موردی که یک همکار خصمانه است پیمایش کنید.

نفس های عمیق بکشید

وقتی در این موقعیت قرار می گیرید اولین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که اگر صحنه ای بسازید، اطرافیان شما آن را مانند برخورد با یک همکار مشکل دار نخواهند دید. آنها آن را به عنوان دو نفر در حال دعوا می بینند. وقتی صدای طرف مقابل شروع به اوج گرفتن می کند، به جای اینکه صدای شما افزایش یابد، برای مدتی ساکت بمانید. نفس های آهسته و عمیق بکشید تا ضربان قلب خود را کاهش دهید و ذهن خود را آرام کنید. سپس، وقتی آماده شدید، با لحنی آرام و یکنواخت پاسخ دهید.

گاهی اوقات این رویکرد باعث می شود که طرف مقابل نیز صدای خود را پایین بیاورد. در حالی که ممکن است همیشه کارساز نباشد، حداقل به همکاران خود طوری نگاه می کنید که انگار آرام صحبت می کنید و طرف مقابل غیرمنطقی است.

به یک منطقه خصوصی بروید

وقتی دیدید که اوضاع در حال تشدید شدن است، باید پیشنهاد کنید برای یک جلسه به یک منطقه خصوصی بروید. این می تواند یک اتاق کنفرانس یا یک دفتر کار با در باشد. در دفاتر امروزی با پلان های طبقه باز، ممکن است گاهی اوقات این امکان پذیر نباشد. همچنین، به خاطر داشته باشید که فقط به دلیل داشتن دیوار و در، به این معنی نیست که همه افراد اطراف صدای مشاجره را نشنوند.

همچنین ممکن است در این موقعیت کمک کند که این موضوع را در مقابل یک همکار سوم یا یک سرپرست مطرح کنید. شخص ثالث می تواند به عنوان یک میانجی و همچنین به عنوان شاهد عمل کند. این امر به ویژه در صورتی مؤثر خواهد بود که شخص ثالث در پروژه مورد بحث شرکت داشته باشد.

راه حلی پیدا کنید

یک ضرب‌المثل قدیمی وجود دارد که می‌گوید: «ترجیح می‌دهم خوشحال باشم تا اینکه درست باشم». به خاطر حرفه ای بودن، گاهی اوقات مهم است که به سادگی به حرف های طرف مقابل گوش دهید، حتی اگر این به معنای فرو بردن غرور شما باشد. حتی اگر کارمند متخاصم 100 درصد اشتباه کند، احتمالاً دلیل موجهی برای عصبانیت او وجود دارد، مخصوصاً در ذهن خودش. اگر بتوانید به دلیل اصلی برسید، ممکن است بتوانید به اندازه کافی او را آرام کنید تا به یک راه حل برسید.

پس از اینکه به طرف مقابل اجازه دادید تا با عصبانیت روبرو شود، به او بگویید که نگرانی هایش را می شنوید و راه حلی پیشنهاد دهید. حتی اگر فرد اشتباه می کند، احتمالاً راه حلی وجود دارد که می تواند کمک کند. به یاد داشته باشید، نقش اصلی شما در کار این است که بهترین کاری را که می توانید انجام دهید و همچنان در کار باقی بمانید. هر چقدر هم که گفتن به طرف مقابل کاملاً یک آدم تند تند احساس خوبی داشته باشد، احتمالاً بعد از این واقعیت، احساس بسیار بدتری در شما ایجاد خواهد کرد.

با یک سرپرست صحبت کنید

در برخی موارد، صحبت با یک سرپرست ممکن است تنها راه حل باشد. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که احساس می‌کنید مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اید یا این مکالمه توسط تعداد زیادی از افراد شنیده شده است. حتی اگر حرفه ای بودن خود را در تمام طول ماجرا حفظ کرده باشید، ممکن است شما را به خاطر دعوا سرزنش کنند. اگر کارمند الگوی این رفتار را داشته باشد، قبل از اینکه بر روحیه اداری تأثیر بگذارد یا در مقابل مشتری اتفاق بیفتد، باید توسط مدیریت مورد توجه قرار گیرد.

اگر امیدوارید روزی مدیر شوید یا گاهی بر برخی از کارمندان دیگر نظارت کنید، در موقعیت حساس تری قرار دارید. مهم است که به حرف های همکاران گوش دهید و به نگرانی های آنها رسیدگی کنید. اما این نیز مهم است که روشن شود که این عصبانیت‌ها تحمل نخواهند شد. اجازه دهید همکاران بدانند که از شنیدن هر گونه نگرانی بسیار خوشحال می شوید، اما باید با لحنی محترمانه و حرفه ای در میان بگذارید.

نتیجه گیری :

در یک محل کار حرفه ای، اگر همه در تمام طول روز، هر روز با هم کنار بیایند، ایده آل خواهد بود. متأسفانه، با بالا رفتن فشار، مزاج ها نیز می توانند تغییر کنند، به خصوص اگر افراد علاقه مند به کار خود باشند. اما درگیر شدن در یک دعوای اداری می تواند برای حرفه شما مخرب باشد، مهم نیست که چند سال برای رسیدن به جایی که هستید زحمت کشیده اید.

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
0 / 5 (از مجموع 0 رأی)
0
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

چگونه درخواست افزایش حقوق بدهیم؟

راهنمای کامل پیدا کردن شغل (آموزش جستجوی شغل)

چرا کار پیدا نمیکنم؟

شغل دوم برای کارمندان