شناخت شخصیت افراد از روی فرم صورت

2022-06-28 13:59:26
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 10 دقیقه
شناخت شخصیت افراد از روی فرم صورت
شناخت شخصیت افراد از روی فرم صورت می تواند جذاب و عالی باشد. در این مقاله از رزومیتو قصد داریم با بر...

شناخت شخصیت افراد از روی فرم صورت می تواند جذاب و عالی باشد. در این مقاله از رزومیتو قصد داریم با بررسی انواع مختلف فرم های صورت و چهره به بررسی ارتباط آن ها با شخصیت هایی که در خود دارند بپردازیم. شناخت تیپ های شخصیتی از روی فرم افراد آنجایی اهمیت و نقش کلیدی پیدا میکند که شما قصد برقراری ارتباط با افراد مختلف را دارید. تصور کنید یک کارشناس فروش هستید یا در شغل خدمات مشترکین فعالیت دارید، احتمالا می توانید درک کنید که شخصیت شناسی فرم صورت تا چه میزان کار برقراری ارتباط با افراد برای شما می تواند آسان تر شود، در واقع این که شما بتوانید از روی چهره افراد در نوع رفتار خود با آنها تصمیم بگیرید خود یکی از مهارت های ارتباطی به شمار می آید.

این واقعیت را نمی توان انکار کرد که مردم عاشق تست های شخصیت هستند. چه تست انیاگرام، تست شخصیت مایرز-بریگز، یا هر آزمون دیگری که ادعا می‌کند بیشتر درباره خودشان به مردم می‌گوید، مردم آنها را می‌خورند. بنابراین، با پیروی از این منطق، طبیعی است که افراد بخواهند بدانند شکل صورتشان در مورد شخصیت آنها چه می گوید. اما آیا شکل صورت یک فرد واقعاً بر شخصیت او تأثیر می گذارد و معنای عمیقی را با خود همراه می کند؟ خوب، معلوم می شود که ممکن است.

در واقع، مطالعه ای از Science Daily نشان داد که شکل صورت توسط ژن ها تعیین می شود، بنابراین این واقعیت که ممکن است معنای عمیق تری در پشت فرم صورت شما وجود داشته باشد، حتی جذاب تر است. شاید شما همیشه درونگرا یا برونگرا، خودجوش یا برنامه ریز بوده اید. مهم نیست چه فرم صورت دارید، به نظر می رسد شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد ممکن است بیش از آنچه قبلاً فکر می کردید در مورد شخصیت شما صحبت کند.

بنابراین، آیا شما یک صورت مربع شکل دارید؟ صورت گرد؟ صورت قلبی شکل؟ دست و پنجه نرم کنید - زیرا هر شکل صورت معنایی کاملاً متفاوت دارد و ممکن است بیشتر از آنچه قبلاً می دانستید در مورد خود بدانید. در اینجا معنای پشت هر شکل صورت است.

شناخت شخصیت افراد از روی فرم صورت

چرا در کشف شخصیت افراد مدل صورت مهم است ؟

مطمئنا نخستین چیزی که در مقالات با افراد نظر شما را جلب می کند صورت است. صورت افراد مفاهیم زیادی در خود دارد.به گفته ژان هارنر، کارشناس چهره خوانی و نویسنده کتاب «حکمت چهره شما»، «شکل صورت می تواند چیزهای زیادی در مورد شخصیت کلی [فردی] به شما بگوید. بر اساس یک علم چینی که بیش از 3000 سال قدمت دارد، تمرین چهره خوانی می تواند بینش های کلیدی در مورد نوع فردی که هستید و حتی ماهیت درونی واقعی شما را نشان دهد. بنابراین اگر آرایش کنید، خود را اصلاح کنید یا مدل موی خود را تغییر دهید، نهایتا باز هم صورت شما نشان دهنده تیپ شخصیتی شما خواهد بود .

شخصیت شناسی صورت قلبی شکل

یکی از منحصربفردترین اشکال صورت، صورت قلبی شکل است. نورمن رو، جراح پلاستیک در نیویورک، به Allure گفت: چهره‌ای به شکل قلب با پیشانی پهن‌تر مشخص می‌شود که "به شدت به سمت چانه مخروطی می‌شود." افراد مشهوری مانند ریس ویترسپون و کری واشنگتن هر دو نمونه‌های عالی از چهره‌های قلبی شکل هستند. منطقی است زیرا افرادی که چهره ای قلبی شکل دارند، تمایل به خلاقیت دارند - و همچنین مهربان.

همانطور که ژان هانر، نویسنده کتاب «حکمت چهره تو»، به Cosmopolitan گفت، فردی که چهره ای شبیه به قلب دارد احتمالا «بسیار مهربان» است و دوست دارد «به دیگران احساس خاص بودن بدهد». داشتن صورت قلبی شکل اساساً به این معنی است که شما قلب خود را روی آستین خود می پوشید.

علاوه بر این، افرادی که چهره‌های قلبی شکل دارند، «تحرک را دوست دارند و از بی حوصلگی متنفرند». در نهایت، هانر اضافه کرد که افرادی که چهره‌های قلبی شکل دارند، "بسیار خلاق هستند و از تنهایی گریزان بوده و علاقه دارند در جمع باشند "

افرادی که صورت‌های قلبی شکل دارند، در واقع قلب زیادی دارند، بسیار خلاق هستند و همواره موضوعات را با خلاقیت درونی خود حل می کنند. با این حال، آنها می توانند کمی زورگو باشند. ژان هانر می‌گوید: «فردی که صورت قلبی شکل دارد قدرت درونی بار نکردنی دارد و به جهت داشتن ذهن قوی می تواند سرسخت نیز باشد.»

خیره کننده مانند افراد با صورت های قلبی شکل

به خیره کننده ترین چهره هایی که دیده اید فکر کنید. آیا متوجه شدید که میشل فایفر، جنیفر لاو هویت و نائومی کمپبل همگی چهره هایی به شکل قلب دارند؟ این زنان علاوه بر خلاقیت بالایی که در زمینه های شغلی آنها نشان می دهد، همگی زرق و برق دار هستند. در واقع، تلگراف گزارش داد که طبق مطالعه‌ای که توسط دکتر کریس سولومون، متخصص نقشه‌برداری صورت انجام شد، چهره ایده‌آل زن به شکل قلب است. همانطور که گفته شد، هنوز تعداد زیادی از افراد زیبا وجود دارند که صورت قلبی ندارند، اما به نظر می رسد داشتن آن شکل صورت یکی از عوامل تعیین کننده زیبایی است. و وقتی به افرادی با شکل صورت قلب نگاه می کنید، کاملاً منطقی است.

شخصیت شناسی صورت گرد

به گفته هارنر، شکل صورت گرد که به معنای واقعی کلمه دایره ای است، که با گونه های پهن و فک منحنی مشخص می شود، نشانه فردی است که "بسیار مهربان، سخاوتمند و دلسوز" است، این افراد تمایل دارند به نیازهای دیگران فکر کنند و بر نیازهای خود ترجیح دهند. آنها کاملاً فداکار هستند، آنها می توانند دوستان واقعی باشند، اما اغلب اوقات بیش از حد از خود می بخشند. آن‌ها می‌توانند آنقدر روی رسیدگی به نیازهای دیگران متمرکز شوند که نتوانند نیازهای خود را اولویت‌بندی کنند. نکته کلیدی این است که به یاد داشته باشید که خوب بودن با دیگران به معنای نادیده گرفتن خود نیست.

صورت های گرد یکی از رایج ترین شکل های موجود است. اما چگونه می توان فهمید صورت گرد دارید؟ نورمن رو، جراح پلاستیک دارای گواهی هیئت مدیره، که در نیویورک مستقر است، به Allure گفت که تشخیص صورت گرد بسیار آسان است. او می‌گوید: «اشکال صورت که پهن‌ترین شکل در استخوان گونه‌ها هستند... معمولاً شکل صورت گرد هستند». بنابراین، اگر استخوان گونه شما پهن است و صورتتان بلند نیست، احتمالاً صورت شما گرد است. بعلاوه، اگر تا به حال به شما گفته شود که صورت نوزاد دارید، احتمال دارد صورت شما گرد باشد. هی، حداقل جوان به نظر میرسی!

اما صورت گرد به چه معناست؟

افرادی که چهره‌ای گرد دارند، «بی‌گناه‌تر و درنتیجه قابل اعتمادتر از افراد دارای چهره بالغ‌تر به نظر می‌رسند». بدیهی است که این بدان معنا نیست که هرکسی که صورت گرد دارد، لزوماً بهترین افرادی هستند که تا به حال ملاقات کرده اید، اما نمی توان این واقعیت را انکار کرد که سلنا گومز و میلا کونیس به خصوص شیرین به نظر می رسند.

مطمئناً، افرادی که صورت‌های گردتر دارند ممکن است زیباتر و با شخصیت‌تر از افرادی با فرم‌های دیگر باشند، اما، طبق گزارش Science Daily، مطالعه‌ای از دانشگاه Case Western Reserve همچنین نشان داد که افرادی که صورت‌های گرد دارند تمایل بیشتری به خروپف دارند. ساینس دیلی گزارش داد: «افراد سر گرد تمایل دارند خواب خوب شبانه را با خروپف بیش از افراد لاغر صورت قطع کنند.»

شخصیت شناسی صورت مثلثی

صورت مثلثی با پیشانی باریک اما خط فک پهن مشخص می شود.افرادی که صورت‌های مثلثی دارند خلاق، هنرمند و حساس هستند - اما از آنها عبور نکنید زیرا آنها آتشین نیز هستند! آنها همچنین به دلیل ماهیت محرک و مصمم خود بسیار موفق هستند. هانر می گوید : "این شکل به این معنی است که شما معمولاً می خواهید مسئول باشید."

بازیگرانی مانند جنیفر آنیستون، مینی درایور و جینا دیویس چهره ای کلاسیک مثلثی دارند.

شخصیت شناسی صورت مستطیلی

صورت مستطیلی که به آن "مطلوب" نیز گفته می شود، بلند و مربع در پیشانی و چانه است.

افراد با این نوع چهره متفکرانی عمیق هستند و برای منطق ارزش قائل هستند، اما اغلب به چیزها بیش از حد فکر می کنند. آنها ترجیح می دهند در مورد احساسات خود صحبت نکنند و دوست دارند برنامه ریزی کنند. آنها استراتژیک و کارآمد هستند. به دلیل نیاز به رفع تنش درونی خود که به صورت شفاهی بیان نمی کنند، تمایل دارند برای فرار از سر خود تمرین کنند.

علاوه بر برنامه ریزان خوب، افرادی که صورت مستطیلی شکل دارند، ظاهرا بهترین رهبران نیستند. به گفته Science Daily حداقل، این چیزی است که یک مطالعه نشان داد. این مطالعه به بررسی "55 مدیر عامل مرد سازمان های سهامی عام فورچون 500" و شکل چهره آنها و همچنین عملکرد مالی شرکت آنها پرداخت تا ببیند آیا همبستگی وجود دارد یا خیر. و به طرز شگفت انگیزی این ارتباط وجود داشته است.

محققان همچنین دریافتند که مردان با صورت های پهن تر و نسبت صورت بالاتر در تجارت بهتر عمل می کنند. به این معنا که ثابت شد افرادی با صورت های مربعی در تجارت بهتر از افراد با صورت مستطیلی هستند. وونگ به Science Daily گفت: «در نمونه ما، مدیران اجرایی با نسبت‌های صورت بالاتر در واقع عملکرد مالی شرکت به‌طور قابل‌توجهی نسبت به مدیران اجرایی با نسبت‌های صورت پایین‌تر به دست آوردند. البته، این بدان معنا نیست که داشتن صورت مستطیلی به طور خودکار شما را به یک رهبر تجاری بد تبدیل می کند.

شخصیت شناسی صورت بیضی شکل

افرادی که صورت‌های بیضی دارند، پیشانی‌هایی دارند که فقط کمی پهن‌تر از چانه خمیده‌شان است - تخم مرغی را که به صورت وارونه قرار داده شده است، تصویر کنید. اگر پیشانی بلند دارید، استخوان‌های گونه‌تان پهن‌ترین قسمت صورتتان است، و صورتتان بلندتر از پهن است، به احتمال زیاد صورت بیضی‌ای دارید، یا به قول روزنکرانز، «حتما خوش‌شانس هستید!»

داشتن صورت بیضی در واقع یک ویژگی فیزیکی عالی است. برای تعیین اینکه آیا صورت بیضی دارید یا خیر، باید نگاهی طولانی به آینه بیندازید. آرایشگر Desirae Cherman به Today گفت: "اگر نیمه پایینی [صورت] شما بلندتر از بالا به نظر می رسد، شما چهره ای بلند دارید." همچنین پیشانی معمولاً پهن ترین قسمت صورت خواهد بود، در حالی که سایر ویژگی ها گرد و نرم باقی می مانند.

طبق یک مطالعه در سال 2014 از دانشگاه کارنگی ملون و دانشگاه پرینستون، همانطور که توسط دیلی میل گزارش شده است، ارتباط غیرقابل انکاری بین شکل های صورت و شخصیت های درک شده وجود دارد. و افرادی با صورت های بیضی شکل برونگراتر و دوستانه تلقی می شدند. اگرچه افراد با صورت‌های بیضی ممکن است همیشه اجتماعی‌ترین پروانه‌های موجود در جهان نباشند، تصور می‌شود که آنها معمولاً بسیار صمیمی هستند و می‌دانند چگونه مردم را با کلمات خود راحت کنند. ژان هانر، متخصص چهره خوانی، به Cosmopolitan گفت، فردی با صورت بیضی شکل "همیشه همه چیزهای درست را برای گفتن می داند، بنابراین آنها می توانند احساس راحتی و خوش آمد گویی به کسی کنند."

شخصیت شناسی صورت مربعی

در حالی که بسیار شبیه به یک صورت مستطیلی است، یک صورت مربعی شکل کوتاهتر از همتای بلندتر خود است و معنایی کاملاً متفاوت دارد. مایکل دوئناس، آرایشگر مشهور به Today گفت: «با شکل مربعی صورت، پیشانی، استخوان‌های گونه و فک شما به یک اندازه خواهد بود، اما فک شما زوایای تیز با آن خواهد داشت». این مهم است که هنگام تصمیم گیری در مورد یک مدل جدید به خاطر داشته باشید، زیرا باید بهترین مدل مو را برای فرم صورت خود در نظر بگیرید.

فردی که صورت مربعی دارد معمولاً بسیار محبوب است و ممکن است در اتاق خواب سرگرمی زیادی داشته باشد. درست است. به گزارش ساینس دیلی، مطالعه‌ای در سال 2017 که در Archives of Sexual Behavior منتشر شد، نشان داد که شکل صورت افراد در واقع ارتباط زیادی با میل جنسی دارد - به‌ویژه افرادی که صورت‌های پهن و مربعی دارند. این مطالعه نشان داد که مردان با صورت های مربعی "نه تنها میل جنسی بالاتری نسبت به دیگران دارند، بلکه در رابطه با رابطه جنسی معمولی نیز راحت تر هستند و به شریک زندگی خود خیانت می کنند." داشتن صورت مربعی شکل دقیقاً مقدمه ای برای بی بند و باری نیست، اما ممکن است ارتباطی در آن وجود داشته باشد، پس هر چه می خواهید آن را بسازید.

ارتباط صورت مربعی و توانایی در تجارت

علاوه بر این که افرادی با صورت های مربع شکل در اتاق خواب ماجراجوتر هستند، مطالعات نشان می دهد که ممکن است در کسب و کار نیز بهتر از افراد دیگر با فرم های صورت دیگر عمل کنند. بله، مطالعه‌ای که در سال 2011 در ژورنال علوم روانشناسی انجمن علوم روانشناسی منتشر شد، به شکل چهره برخی از مدیران عامل در مقایسه با عملکرد مالی شرکت آنها و اینکه واقعاً یک ارتباط را پیدا کرده بود، بررسی شد. به طور خاص، طبق گزارش Science Daily، مدیران عاملی که چهره ای پهن و مربعی داشتند نسبت به مدیران عامل با چهره های باریک تر، «عملکرد مالی» بهتری داشتند.

اما این همه ماجرا نیست. ساینس دیلی همچنین گزارش داد که، به طور خاص، مردانی که صورت مربعی شکل داشتند، معمولاً توسط دیگران به عنوان «کمتر قابل اعتماد» دیده می‌شدند، اما خودشان احساس می‌کردند «قوی‌تر» از مردان با چهره‌های باریک. داشتن صورت مربعی شکل ممکن است کلیدی برای خوب بودن در تجارت و مدیریت خوب امور مالی باشد، اما ممکن است به این معنا باشد که افراد ممکن است به اندازه افرادی که صورت گرد دارد به شما اعتماد نکنند.

شخصیت شناسی صورت الماسی شکل

شکل صورت الماسی بسیار رایج است. افراد مشهوری مانند جنیفر لوپز، تیلور سویفت و الیزابت هرلی برخی از چهره‌های عمومی هستند که نمونه‌هایی از چهره‌های الماسی شکل هستند. صورت های الماسی شکل با داشتن گونه های بلند و پهن، پیشانی های باریک و چانه های ریز با سایر اشکال صورت متفاوت است.

به گفته The Stir، افرادی که چهره‌های الماسی شکل دارند، تمایل دارند «کمال‌گرا» باشند و «بسیار جزئیات‌گرا» هستند. جالب است که بسیاری از مردم کسانی که شکل صورت الماسی دارند را «دشوار» می دانند. در واقع، برخورد با افرادی که صورت‌های الماسی شکل دارند کمی سخت است، اما یک مطالعه در سال 2009 که در مجله «انجمن علوم روان‌شناسی» منتشر شد حتی نشان داد که افرادی با چهره‌های بلندتر نسبت به افرادی که کوتاه‌قدتر هستند، تمایل کمتری به خشم و رفتارهای تهاجمی دارند. چهره ها، همانطور که توسط Science Daily گزارش شده است. مشخص نیست چرا دقیقاً اینطور است، اما نشانه‌ای وجود داشت که آنهایی که چهره‌های الماسی شکل داشتند، علیرغم شهرت ظاهری خود به عنوان دیوها، به اندازه آنهایی که صورت‌های مربعی شکل داشتند، عصبانی نبودند.

الماسی ها در ارتباط عالی هستند

فردی که شکل صورت الماسی دارد ممکن است تمایل به رفتار پرخاشگرانه داشته باشد، اما این بدان معنا نیست که ابتدا سعی نمی کند با کلمات خود ارتباط برقرار کند. ژان هانر، کارشناس چهره خوانی، به Cosmopolitan گفت افرادی که صورت الماسی شکل دارند «می توانند با کلمات خود بسیار دقیق باشند و به خوبی ارتباط برقرار کنند». با این حال، هانر اضافه کرد که «اگر از مسیر اشتباه عبور کنید، این افراد با صورت های الماسی ممکن است به سمت شما بروند. بنابراین شاید وقتی با کسی سروکار دارید که صورت الماسی شکل دارد، شاید بهتر باشد با مهربانی صحبت کنید.

ریدرز دایجست گزارش داد که افرادی که چهره‌های الماسی شکل دارند، همسایه‌های خوبی هستند و معمولاً افراد قابل اعتمادی در نظر گرفته می‌شوند. به گزارش The Stir، البته، شخصی که صورت الماسی شکل دارد، معمولاً در دانستن اینکه دقیقاً چه می‌خواهد و کارهای لازم برای به دست آوردن آن را انجام می‌دهد، عالی است.

نتیجه گیری :

در پایان باید گفت شناخت صورت افراد و ارتباط هر صورت با نوع شخصیتی که فرد ارائه می دهد می تواند کمک کند تا شما در کسب و کار و یا زندگی اجتماعی پیش بینی کنید که احتمالا با چه نوع فردی می خواهید ارتباط برقرار کنید. این می تواند کمک کند تا در انتخاب همسایه، همکار، شریک زندگی و تمامی افرادی که روزانه با آنها سرو کار دارید بهتر و دقیق تر باشید.

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
0 / 5 (از مجموع 0 رأی)
0
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

نحوه برخورد با همکار عصبانی

افزایش مهارت های اجتماعی در دورکاری

مهم ترین مهارت های ارتباطی (برای زندگی و شغل)