9 علامتی که نشان می دهید مصاحبه را خنثی کرده اید

2021-10-15 23:51:58
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه
9 علامتی که نشان می دهید مصاحبه را خنثی کرده اید
اگر در ساخت رزومه موفق بودید و توانستید این مرحله را به خوبی پشت سر بگذارید اکنون نوبت آن است که به...

اگر در ساخت رزومه موفق بودید و توانستید این مرحله را به خوبی پشت سر بگذارید اکنون نوبت آن است که به مصاحبه بیاندیشید. مصاحبه کاری برای خیلی ها غول شکست ناپذیری جلوه می کند. البته از حق نگذیریم این مرحله خیلی هم مرحله آسانی نیست و عبور از آن می تواند شما را زمین گیر کند.

یکی از مسائل مهم دیگری که می بایست در مصاحبه به آن توجه کنید سوالاتی که از مصاحبه کننده می پرسید است. با پرسیدن سوالات کلیدی می توانید نشان دهید که تا چه میزان به شغلی که برای آن مصاحبه می شوید شایسته هستید.

اگر چیزی وجود داشته باشد که افراد را هنگام درخواست شغل دیوانه می کند ، عدم قطعیت است. البته ، شما همیشه می خواهید یک پیشنهاد شغلی دریافت کنید ، اما اگر استخدام کنندگان به شما در مورد وضعیت درخواست خود بازخورد فوری بدهند - حتی اگر منفی باشد - به طور کلی می توانید به خوبی با آن برخورد کنید. آن روزهای پس از مصاحبه که در آن کاملاً مطمئن نیستید در کجا ایستاده اید ، به سادگی می تواند دیوانه کننده باشد - مخصوصاً اگر احساس می کنید کار بسیار خوبی را انجام داده اید.

رزومه ساز آنلاین حرفه ای رزومیتو

در حالی که احتمالاً هرگز نخواهید توانست با اطمینان صد در صد بگویید که در مصاحبه قبول می شوید یا خیر اما اگر دلایل زیر را مشاهده کردید میتوانید مصاحبه را به فال نیک گرفته و تا حدودی به موفقیت خود مطمئن باشید.

1. شما "وقتی" را می شنوید ، نه "اگر"

مصاحبه کنندگان سعی می کنند امیدهای نامزدها را از بین نبرند ، بنابراین آنها اغلب به طور کلی مانند یک فرد دلسوز با شما صحبت می کنند. اما اگر آنها به شدت معتقد باشند که شما فرد مناسبی برای این شغل هستید ، ممکن است ناخواسته در انتخاب کلمات طوری رفتار کنند که شما احساس کنید در این مصاحبه پذیرفته خواهید شد.

آوریل کلیمکیویچ می گوید: "مانند" این جایی است که شما در آن کار خواهید کرد "یا" پذیرشگر ما به شما کمک می کند تا بعد از آموزش منابع انسانی مستقر شوید "، نشانه های قوی هستند که آنها در مورد شما به عنوان فردی که این سمت را تکمیل می کند فکر می کنند. ،  "به نشانه های شفاهی مانند این گوش دهید که به شدت نشان می دهد آنها تصور می کنند که شما در آنجا مشغول خواهید شد."

2. زبان بدن آنها این را دور می زند

حتی اگر مصاحبه کننده سعی می کند این بازی را جالب نشان دهد ، ممکن است زبان بدن آنها نشان دهنده اشتیاق آنها به شما به عنوان یک نامزد باشد.

والری استرایف ، مشاور ارشد در منتت می گوید: "تکان دادن سر ، حرکات پا ،" هووووووووم "و صداهای دیگر نشانه های مطمئنی است که آنها شما را می خواهند. "مردم نمی دانند که این حرکات کوچک چقدر آنها را از افکار درونی خود دور می کند!"

3. مکالمه معمولی می شود

مصاحبه همه چیز را در بر خواهد گرفت-به هر حال ، این گونه است که مصاحبه کننده تعیین می کند که آیا شما برای این کار مناسب هستید یا نه. اما اگر بعد از آن ، همه چیز به سمت یک گفتگوی معمولی رفت ، این یک نشانه عالی است.

متیو کر ، مشاور شغلی در رزومه نبوغ می گوید: "اگر مدیر استخدام صحبت های تجاری خود را متوقف کند و مصاحبه بیشتر به یک گفتگوی دوستانه و معمولی تبدیل شود ، این یک نشانه مطمئن است که مدیر استخدام تحت تأثیر قرار گرفته است." "این نشان می دهد که آنها قبلاً راضی بوده اند که شما واجد شرایط انجام این کار هستید و اکنون علاقه واقعی برای آشنایی بیشتر با شما دارند ، به این امید که به تیم بپیوندید."

ساخت رزومه حرفه ای به صورت آنلاین در 5 دقیقه

4. آنها نشان می دهند که آنچه را که می شنوند دوست دارند

گاهی اوقات ، مصاحبه کنندگان شما ممکن است آنقدر واضح باشند که به شما بگویند شما مهارتها و تجربه مورد نیاز خود را دارید.

"[اگر] بپرسید" نامزد ایده آل شما برای این موقعیت چگونه است؟ "در پایان مصاحبه ، و آنها با" خوب ، وقتی در مورد [یک پروژه یا ویژگی خاص] صحبت کردید ، آن را خلاصه کردید به کلیمکیویچ می گوید: "این دقیقاً همان چیزی است که ما به دنبال آن هستیم ..." این یک شاخص قوی است که آنها فکر می کنند شما برای این نقش بسیار مناسب هستید.

5. شما همچنان با اعضای تیم بیشتری ملاقات می کنید

ممکن است خسته کننده باشد که در طول یک مصاحبه حضوری ماراتن به اعضای تیم پس از اعضای تیم معرفی شوید ، اما مطمئن باشید ، این به خوبی برای نامزدی شما نشان می دهد.

جیل سانتوپیترو پانال ، مشاور منابع انسانی و می گوید: "برای من ، یکی از نشانه های اصلی این که شما مصاحبه را خنثی کرده اید این است که مصاحبه کننده افراد دیگر را برای صحبت با شما در حالی که آنجا هستید یا رزرو کردن شما برای صحبت با افراد دیگر قبل از خروج ، از شما می گیرد." مالک  LLC میگوید "اگر این اتفاق بیفتد ، من فکر می کنم این به این دلیل است که مصاحبه کننده واقعاً شما را دوست دارد و می خواهد تصمیم گیرندگان دیگر را تحت تأثیر قرار دهد."

6. آنها شروع به صحبت کردن در مورد مزایا می کنند

اگر مصاحبه شوندگان از شما برای اثبات اینکه شما مناسب این شغل هستید استفاده کنند تا همه چیزهای عالی را که شرکت آنها ارائه می دهد ، برجسته کنند ، می دانید که شما در فضل خوب آنها هستید.

"هنگامی که آنها تصمیم گرفتند که می خواهند شما در آنجا کار کنید ، دنده را کاملاً عوض می کنند و سعی می کنند شرکت را به شما بفروشند ، به طوری که در صورت مصاحبه در چندین مکان ، پیشنهاد خود را انتخاب کنید. استریف توضیح می دهد. "این همچنین یک نشانه واضح است زیرا اگر آنها نمی خواستند شما با آنها کار کنید ، چرا آنها بیشتر از زمان مورد نیاز در مصاحبه می گذراندند؟"

7. مصاحبه به پایان می رسد

در همین راستا ، مصاحبه به طور کلی بیش از حد انتظار طول می کشد می تواند نشانه ای باشد که شما با رنگ های پر رنگ پشت سر گذاشته اید.

"همه پس از مصاحبه وقت آزاد ندارند ، اما اگر می دانید که برای صرف کمی بیشتر با شما در تعطیلات ناهار هستند ، این نشان می دهد که آنها فکر می کنند شما برای این نقش مناسب هستید و می خواهید کلیمکیویچ به اشتراک می گذارد تا حتی بیشتر با شما آشنا شوم.

با این حال ، به خاطر داشته باشید که این امر تا حد زیادی به زمینه بستگی دارد - اگر با هم روبرو می شوید زیرا مصاحبه کننده بارها و بارها سوالات مشابه را بازنویسی می کند ، به عنوان مثال ، ممکن است احساس کند که به اندازه کافی پاسخ های واضح نمی دهید. اما از طرف دیگر ، اگر آنها واقعاً مشتاق به نظر برسند و با هیجان در موضوعات مختلف مشغول به کار شوند ، احتمالاً این یک چیز خوب است.

8. جزئیات مراحل بعدی را دریافت می کنید

بدیهی است ، اگر کسی چیزی مانند "هفته آینده با یک پیشنهاد به شما می گوییم" می گوید ، شما آن را در کیف خود دارید - اما مراحل بعدی لازم نیست آنقدر خاص باشد که از طرف کارفرما پیشنهاد شود. به عنوان مثال ، اگر "مدیر استخدام دست شما را با لبخند تکان دهد و چیزی در این زمینه بگوید:" ما به زودی با شما تماس خواهیم گرفت "، نشان می دهد که آنها مشتاق استخدام شما هستند." از سوی دیگر ، عبارتی مانند ، "ما به شما باز می گردیم" ، معمولاً بی علاقگی را بیان می کند. "

9.در ایمیل های بعدی شما یک پاسخ فوری و مثبت دریافت کنید

مصاحبه کنندگان معمولاً با تعدادی از افراد ملاقات می کنند که اکثر آنها بلافاصله پس از مصاحبه برای آنها ایمیل تشکر ارسال می کنند. در واقع ، مصاحبه کنندگان همیشه پهنای باند ندارند که به این یادداشت ها فوراً پاسخ دهند ، به ویژه اگر از نامزدهایی باشند که کمتر قانع کننده بودند. بنابراین اگر آنها وقت بگذارند تا به سرعت و با احترام به شما پاسخ دهند ، این ممکن است نشان دهنده علاقه باشد.

"امروزه ، رایج است که برای تشکر از مدیر استخدام کننده برای مصاحبه ایمیلی ارسال کنیم. اگر آنها به سرعت به ایمیل شما پاسخ دادند و به نوبه خود از شما برای ورود تشکر کردند ، قلم خود را برای امضای قرارداد آماده کنید. " "نه تنها نشان می دهد که آنها تحت تأثیر شما قرار گرفته اند ، بلکه [همچنین] آنها علاقه مند هستند تا جایی که کار خود را تنها برای پاسخ دادن به شما کنار گذاشته اند."

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
0 / 5 (از مجموع 0 رأی)
0
برچسب‌ها:
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

چه‌ چیزهایی را در جلسه ی مصاحبه همراه خود ببریم؟

چگونه سریع استخدام شویم ؟

موفقیت در آزمون مصاحبه شغلی

8 کاری که باید در 5 دقیقه اول مصاحبه انجام دهید