سوالاتی که باید از مصاحبه کننده پرسید

2021-09-22 01:02:39
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه
سوالاتی که باید از مصاحبه کننده پرسید
اگر چه شاید همه به دنبال سوالاتی که در مصاحبه می پرسند هستند و شاید کمتر فردی بداند که سوالاتی که از...

اگر چه شاید همه به دنبال سوالاتی که در مصاحبه می پرسند هستند و شاید کمتر فردی بداند که سوالاتی که از مصاحبه کننده می پرسیم چه میزان در قبولی ما حائز اهمیت است اما باید بدانیم که سوالاتی که ما از مدیر استخدام یا مصاحبه گر می پرسیم بسیار بسیار مهم و اساسی می باشند.

اولین مصاحبه من و سوالاتی که نپرسیدم

اولین مصاحبه شغلی حرفه ای من در 18 سالگی بود. به عنوان دانشجوی سال اول کسب و کار ، می خواستم تجربه کار در محیط اداری را کسب کنم ، بنابراین سعی کردم در یک شرکت بیمه شغل اداری بگیرم.آن زمان شاید ارزش و اهمیت سوالاتی که باید از مصاحبه کننده پرسید را درک نکرده و همین مورد باعث شد تا رد شدن در مصاحبه را تجربه کنم.

وقتی وارد مصاحبه شدم ، نگران نداشتن تجربه کافی بودم. با این حال ، همچنان که مصاحبه ادامه داشت ، به این فکر میکردم که خواهم توانست یک مورد قانع کننده برای اینکه چگونه مهارتهایی که در مدرسه کسب کرده ام و در نقش خدمات به مشتریان به دست آورده ام ، برای این موقعیت مناسب است را پیدا خواهم کرد. بعد از حدود 30 دقیقه به انتهای سوالات آنها رسیدیم. مصاحبه کنندگان مقالات خود را بر زمین گذاشتند و یکی از آنها پرسید : "آیا چیزی هست که بخواهید از ما بپرسید؟"

سوالات برتر برای پرسیدن از مصاحبه کننده
آیا من به همه سوالات شما پاسخ داده ام یا چیزی وجود دارد که می خواهید من آن را توضیح دهم؟
آیا در مورد مدارک تحصیلی من تردید دارید؟
چه موردی را درباره کار در اینجا را بیشتر دوست دارید؟
می توانیم چه مهارتهای جدیدی را در اینجا بیاموزم؟[مرحله بعدی در این فرایند چیست؟
من با چه کسانی نزدیک ترین کار را می کنم یا به طور روزانه به آنها گزارش می دهم؟
فراتر از برخی از مهارتهای سختی که بحث کردیم ، کدام مهارت نرم در این موقعیت بیشتر مفید خواهد بود؟
آیا می توانید به من بگویید که آیا شانس مشارکت در این پروژه (پروژه/ابتکار/و غیره) را دارم؟

 

اگر چه در 18 سالگی با اشتباهات خود در مصاحبه رد شدم و رد شدن در استخدام را تجربه کردم اما سالها بعد ، من این شانس را داشتم که در چندین موقعیت مصاحبه کنم و با مصاحبه با نامزدها در طرف مقابل جدول قرار گرفتم. از طریق هر دو دیدگاه ، من آموخته ام که مصاحبه شغلی یک طرفه نیست و نباید باشد. واقعاً مثل رفتن به اولین قرار ملاقات است.

رزومه ساز آنلاین رزومیتو ( ساخت رزومه آسان )

مکالمه نه مصاحبه

هدف از مصاحبه تنها قرار دادن نامزد روی صندلی داغ نیست. بله ، فشار برای انجام کار به طور نابرابر بر شخص متقاضی کار می افتد ، اما در نهایت ، این فرصتی است که هر دو طرف از یکدیگر یاد بگیرند. به عنوان یک نامزد ، این بدان معناست که شما باید آماده پاسخگویی به سوالات و پرسیدن آنها باشید.

این ممکن است برای شما بدیهی به نظر برسد. برخلاف من در 18 سالگی ، احتمالاً شما قبلاً برای کاری مصاحبه کرده اید و می دانید که در پایان مصاحبه به شما این فرصت داده می شود که سوالات خود را مطرح کنید.

سوالات مصاحبه شغلی که باید از مصاحبه کننده بپرسید

1. آیا من به تمام سوالات شما پاسخ داده ام یا چیزی وجود دارد که می خواهید من آن را توضیح دهم؟
چرا: این باید اولین چیزی باشد که بعد از تکمیل خط سوال مصاحبه کننده می پرسید. این به مصاحبه کننده نشان می دهد که شما در مکالمه مشغول هستید و اهمیت می دهید که درک شده باشید ، نشانه یک ارتباط دهنده خوب است. به احتمال زیاد مصاحبه کننده با "نه" پاسخ می دهد ، اما در صورت تمایل به بازنگری چیزی ، اکنون این شانس را دارید که هرگونه شکافی را در پاسخ های قبلی خود پر کنید.

 

2. آیا در مورد مدارک تحصیلی من تردید دارید؟
چرا: نه ، دیوانه نیست که توجه کنید چرا ممکن است این موقعیت را بدست نیاورید. این سوال بسیار تکان دهنده است و مصاحبه کننده را مجبور می کند که به شما بگوید در کجا ایستاده اید. اگر او احساس می کند در یک زمینه خاص کمبود دارید ، می توانید از توانایی خود در به دست آوردن مهارت های جدید اطمینان حاصل کنید. این سوال همچنین بلوغ را نشان می دهد و این که شما از صحبت در مورد نقاط ضعف خود نمی ترسید.

 

3. چه چیزی را بیشتر در مورد کار در اینجا دوست دارید؟
چرا: این فرصتی برای برقراری ارتباط با افرادی است که در سطح انسانی در مقابل شما نشسته اند. شما به آنها نشان خواهید داد که شما شخصی هستید ، نه یک روبات. علاوه بر این ، می تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید که آیا سازمان برای شما مناسب است یا خیر. به پاسخ فرد و زبان بدن او توجه زیادی داشته باشید.

 

4. در اینجا چه مهارت هایی را می توانم فرا بگیرم ؟
چرا: کارفرمایان از نامزدهایی که می توانند رشد خود را با شرکت خود ببینند قدردانی می کنند. این سوال نشان می دهد که شما در توسعه فردی جدی هستید و محیط کاری می خواهید که بتوانید از دیگران در اطراف خود یاد بگیرید.

 

5. مرحله بعدی این فرآیند چیست؟
چرا: زمان بندی همه چیز با این یکی است. این باید آخرین سوال شما باشد زیرا این سیگنال را ارسال می کند که دیگر چیزی ندارید که می خواهید درباره خود به اشتراک بگذارید یا درباره موقعیت/سازمان اطلاعاتی کسب کنید. این همچنین یک سوال بسیار کاربردی است زیرا می توانید بفهمید چه زمانی می توانید از آنها بشنوید.

 

سوالاتی که می توانید از مصاحبه کننده بپرسید

6. من روزانه با چه کسی نزدیک ترین کار را انجام می دهم یا به او گزارش می دهم؟
چرا: رضایت شغلی یا نارضایتی ارتباط زیادی با افرادی دارد که هر روز با آنها ارتباط برقرار می کنید. بنابراین چرا سطح همکاری و پویایی تیمی که می توانید از یک شغل جدید انتظار داشته باشید را درک نکنید؟ برخی از افراد وقتی استقلال بالایی به خود می دهند بهترین کار را می کنند. دیگران می خواهند مدیرشان پرورش یابد. این سوال به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا نقش با نیازهای شما مطابقت دارد یا خیر.

 

7. فراتر از برخی از مهارتهای سختی که بحث کردیم ، کدام مهارت نرم در این موقعیت بیشتر مفید خواهد بود؟
چرا: به احتمال زیاد شرح شغلی که شما را به سمت آن جذب کرده است شامل تمام مهارت های سختی است که کارفرما به دنبال آن است. و بخش عمده ای از مصاحبه ها صرف بحث در مورد این عناصر می شود. اگر در پایان مصاحبه توجه کمی به مهارتهای نرم (سازگاری ، کار گروهی ، ابتکار و غیره) شده است ، حتماً این سوال را مطرح کنید. باز هم ، به شما کمک می کند نوع شخصیتی را که بیشتر در نقش متناسب است تعیین کنید.

 

8. آیا می توانید به من بگویید که آیا شانس مشارکت در این پروژه (پروژه/ابتکار/و غیره) را دارم؟
چرا: بهترین راه برای نشان دادن علاقه واقعی شما به موقعیت ، نشان دادن دانش عمیق از شرکت است. اگر تحقیقات خود را زودتر انجام داده باشید ، بخش هایی از تجارت سازمان را که برای شما جالب است ، کشف کرده اید. از پرسیدن این که آیا کار شما این مناطق را لمس می کند یا نه ، نترسید.

 

 

9. آیا می توانید فرهنگ شرکت خود را شرح دهید؟
از آنجا که در مورد شرکت تحقیق کرده اید ، باید کمی از فرهنگ شرکت درک کنید. همچنین ممکن است بخواهید نظر شخصی درباره آنچه باعث می شود سازمان کار کند را بشنوید. گوش کنید تا ببینید آیا مصاحبه کننده نحوه پاداش و قدردانی از کارکنان را ذکر می کند یا خیر. ارزشهای اصلی شرکت چیست؟ آیا بازخورد کارکنان تشویق می شود؟

 

10. آیا این موقعیت جدیدی است یا کسی را جایگزین می کنم؟ اگر چنین است ، چرا آن شخص رفت؟
این سوال را بپرسید تا ببینید آیا شرکت دارای مشکلات نگهداری کارمندان است. مطمئناً ممکن است موقعیت جدید باشد یا فرد قبلی شرکت را به دلایل کاملاً شخصی ترک کرده باشد. اما اگر شرکت با تغییر کارکنان مشکل دارد ، بهتر است دلایل آن را در حال حاضر پیدا کنید.

 

11. موفقیت در این نقش چگونه است؟
شما شرح شغل را خوانده اید و بدیهی است مصاحبه کننده نیز باید با آن آشنایی کامل داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که در مورد مسئولیت های شغلی و تمام موارد مورد نیاز برای موقعیت با شرکت در یک مسیر هستید و درک مشترکی از آن دارید. علاوه بر این ، در مورد مسیرهای شغلی و فرصت های پیشرفت گوش فرا دهید.

 

12. آیا می توانید از خود در شرکت برای من بگویید؟
همه یک داستان موفقیت خوب را دوست دارند. این سوال را مطرح کنید تا بتوانید تصور کنید که چگونه مدیر بالقوه شما در صفوف شرکت پیشرفت کرده است. این پاسخ می تواند ویژگی های شخصی و مهارت های غیر سنتی را که شرکت ارزش آن را دارد مورد توجه قرار دهد.

 

13. چه نوع برنامه های توسعه حرفه ای و فرصت های یادگیری در اختیار کارکنان قرار می گیرد؟
کارگران اغلب می گویند پیشرفت - و ایجاد تغییر - آنها را بیش از هر چیز دیگری هدایت می کند. در حالی که حقوق و مزایا به وضوح ملاحظات کلیدی برای بررسی در صورت دریافت پیشنهاد است ، فرصتهای پیشرفت شغلی نیز عوامل مهمی هستند.

 

14. چگونه اطمینان می دهید که کارکنان از تعادل کافی بین کار و زندگی برخوردارند؟
این سوال را بپرسید تا ببینید کارفرمای بالقوه چقدر به نیاز کارکنان خود برای مدیریت زندگی حرفه ای و شخصی احترام می گذارد.

 

این فهرست به هیچ وجه جامع نیست. بسیاری از سوالات استراتژیک دیگر وجود دارد که می توانید در طول مصاحبه بپرسید. اما موارد ذکر شده در بالا به شما یک پایگاه محکم برای تحت تأثیر قرار دادن مصاحبه کنندگان و تعیین اینکه آیا نقشی که دنبال می کنید برای شما مناسب است یا خیر ، ارائه می دهد.

 

سایر سوالات خوب که باید در مصاحبه کننده بپرسید:
انتظارات شما از این نقش در 30 روز اول ، 90 روز ، سال چیست؟
آیا می توانید فرهنگ شرکت را برای من شرح دهید؟
فکر می کنید شرکت در 5 سال آینده کجا خواهد بود؟
چه کسی را رقیب برتر خود می دانید؟ و چرا؟
فرصت ها یا چالش های اصلی شرکت یا بخش در حال حاضر چیست؟
مسیر شغلی معمولی برای این نقش در این شرکت چیست؟

 

ساخت رزومه آنلاین در کمتر از 5 دقیقه

چه چیزی را باید به مصاحبه کننده نشان دهید؟

سه مورد زیر را همواره در ذهن داشته باشید و فراموش نکنید که آنها را در خلال مصاحبه به فعلیت برسانید.

  • علاقه خود را به نقش و شرکت نشان دهید
  • کارفرمای بالقوه را متقاعد کنید که مهارت ها و تجربه ای را که بدنبال آن هستید ، دارید
  • مشخص کنید که آیا شغل و سازمان برای شما مناسب است یا خیر.

سوالاتی که می پرسید می تواند هر سه هدف را برآورده کند. با این حال ، می خواهم تأکید کنم که فقط آنچه شما می پرسید نیست ، بلکه نحوه و زمان آن است. استراتژیک باشید. در راستای هدف شماره 1 بالا ، می خواهید مصاحبه کننده شما را واقعاً کنجکاو بداند. اگر به سادگی از روی رسمی بخواهید ، نشان داده می شود.

حرف آخر :

اکنون که نکاتی را برای مصاحبه شغلی آموخته اید ، وقت آن است که برای کار رویایی خود درخواست دهید. مطمئن شوید که قالب رزومه خود را برای هر برنامه شغلی که ایجاد می کنید به روز کنید. می توانید از رزومه ساز رایگان ما برای ایجاد یک برنامه شغلی جدید یا به روزرسانی برنامه موجود خود استفاده کنید.

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
4 / 5 (از مجموع 1 رأی)
0
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

چه‌ چیزهایی را در جلسه ی مصاحبه همراه خود ببریم؟

چگونه سریع استخدام شویم ؟

موفقیت در آزمون مصاحبه شغلی

8 کاری که باید در 5 دقیقه اول مصاحبه انجام دهید