چرا استخدام نمی شویم؟

2022-08-14 15:18:41
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 6 دقیقه
چرا استخدام نمی شویم؟
به منظور موفقیت در استخدام و مصاحبه های کاری، مقاله ای در این بخش نگارش شده است که شما کارجویان را ق...

به منظور موفقیت در استخدام و مصاحبه های کاری، مقاله ای در این بخش نگارش شده است که شما کارجویان را قبل از مصاحبه شغلی و بعد از آن یاری خواهد نمود تا به کمک راهکارهای آن بتوانید در موقعیت شغلی مورد نظر استخدام شوید. چرا استخدام نمی شویم؟ سوالی است که برای بسیاری از کارجویان پیش آمده و عواملی باعث شده اند که شما از رسیدن به شغل مدنظر باز بمانید. در این مقاله این عوامل شناسایی می شوند و با شناخت آنها در مراحل بعدی دقت لازم را به کار گیرید تا اشتباهات را دوباره مرتکب نشوید. مهم ترین دلایلی که سبب می شوند تا شما کارجویان در مسیر استخدام موفق نشوید را به ترتیب نام خواهیم برد تا با یک برنامه ریزی و تفکر صحیح بتوانید به استخدام خود تحقق ببخشید.

چرا استخدام نمی شویم؟

قبل از مصاحبه شغلی و بعد از آن عواملی وجود دارد که به مسیر استخدام هر کارجویی می توانند لطمه وارد نمایند که در این مقاله به همه این موارد پرداخته می شود تا همه کارجویان نسبت به آنها شناخت پیدا نمایند. افرادی که همیشه دنبال آگهی های شغلی هستند و رزومه کاری خود را برای شرکت های مختلف ارسال دارند ولی موفقیتی بدست نمی آورند، دلایل عدم موفقیت خود را می توانند در مقاله چرا استخدام نمی شویم؟ متوجه شوند.

دلایل استخدام نشدن (قبل از مصاحبه)

1. وقتی یک کارجو یک آگهی شغلی را مشاهده می نماید و برای رسیدن به آن تلاش خود را به کار می گیرد باید شایستگی و صلاحیت شغل پیشنهاد شده را داشته باشد. توانمندی ها، سوابق شغلی و مهارت ها موضوعات بسیار مهمی هستند که این شرایط کارجو با شرایط آگهی استخدامی باید سازگار باشد. موضوعی که برای کارفرمایان بسیار اهمیت دارد اینکه این شخص بتواند برای اهداف شرکت گام های موثر بردارد. بنابراین مواردی که در عوامل شمار 1 اهمیت دارند و معیاری هستند برای استخدام شدن و نشدن عبارتند از:

  • شایستگی و صلاحیت کارجو برای شغل پیشنهاد شده
  • مرتبط بودن توانمندی ها، سوابق شغلی و مهارت ها با شرایط آگهی استخدامی

2. درخواست کار فرآیندی دارد که کارجویان باید این فرآیند را بطور صحیح اجرا نمایند. در انجام این فرآیند باید اطلاعات صحیح و دقیق و لازم را ارسال نمایید. انجام ندادن این موارد به طور صحیح سبب می شود که شما از موقعیت شغلی مورد نظر کنار گذاشته شوید.

3. به تاریخ آگهی های شغلی دقت داشته باشید و ببینید شغل هایی که برای آنها درخواست ارسال می نمایید مهلت آگهی آنها به اتمام نرسیده باشد. در رابطه با حقوق موقعیت شغلی پیشنهاد شده تحقیق نمایید و اگر هم در درخواست کار خود به حقوق اشاره می نمایید، پیشنهاد معقول داشته باشید.

4. برای شغل پیشنهاد شده یک رزومه کاری مناسب و هدفمند تنظیم نمایید. مهم ترین و موثرترین اطلاعات کاری خود را در رزومه کاری درج داشته باشید یعنی اینکه رزومه باید حاوی موارد زیر باشد:

  • توانمندی ها و مهارت ها
  • دستاوردهای مرتبط با شرایط آگهی
  • سوابق شغلی همراه با نتایج مفید برای شرکت های قبلی
  • پروژه ها و فعالیت های داوطلبانه

این موارد از مهم ترین و مفیدترین اطلاعاتی هستند که کارفرمایان از رزومه های افراد انتظار دارند. اگر رزومه کاری در این زمینه ها نقص داشته باشد این موضوع باعث می گردد که برای مصاحبه آن شغل از شما دعوتی به عمل نیاید.

5. قالبی که برای رزومه کاری انتخاب می شود باید با موقعیت شغلی مورد نظر متناسب باشد. گاهی اوقات استخدام برخی مشاغل بسیار فوری می باشد که شما باید رزومه کاری خود را برای این نوع استخدام ها سازماندهی داشته باشید. اطلاعاتی که برای کارشناس و کارفرما جذاب به نظر می آید باید در بخش اصلی رزومه و با بقیه بخش ها متمایز باشد. رعایت نکردن هر یک از این موارد باعث شکست خوردن رزومه کاری شما در نزد کارفرمایان می گردد.

6. کارجویان دقت نمایند که نامه توصیف شخصی باید با ویژگی های شغل پیشنهاد شده مرتبط باشد. با نامه توصیف شخصی می توان کارفرما را مجاب کرد که رزومه را بررسی نماید تا متوجه شود که شما مهارت، تجربه و تخصص کار مورد نظر را دارید. با انجام این کار می توانید به حضور خود در مصاحبه شغلی تحقق ببخشید و در غیر این صورت راه دشواری برای حضور در این مرحله دارید.

نامه توصیف شخصی نکاتی دارد که باید رعایت فرمایید، عبارتند از:

  • متعادل بودن
  • 3 تا 5 پاراگراف، اندازه مناسب این نامه
  • حداکثر 8 خط، طول مناسب هر پاراگراف
  • قرارگیری فضاهای خالی بین هر پاراگراف
  • اندازه مناسب، برای نمایش خوب مهارت ها و توانمندی ها

7. در نگارش رزومه کاری و مدارکی که برای شغل مورد نظر ارسال خواهید نمود دقت لازم را داشته باشید تا هیچ گونه ایراد و غلط املایی نداشته باشد. برای این کار می توانید از دیگر افراد کمک بگیرید که رزومه کاری شما و مدارک را بررسی نمایند.

برای انتخاب یک قالب خوب رزومه و متناسب با موقعیت شغلی آگهی شده می توانید از رزومه ساز فارسی حرفه ای رزومیتو استفاده داشته باشید که سرشار از قالب های متنوع و متناسب با موقعیت های شغلی مختلف می باشد که در کمتر از چند دقیقه می توانید رزومه کاری مورد نظر خود را با این سرویس بسازید.

8. یکی از راه های بسیار خوب برای رسیدن به شغل، استفاده از شبکه های اجتماعی و ارتباطی است. از این طریق افراد می توانند با نفرات حاضر در شرکت های مختلف و شرکت هایی که مد نظر شما هست ارتباط بگیرید و اطلاعات و آگاهی خود را نسبت به موقعیت های شغلی و شرکت ها می توانید افزایش دهید. چرا استخدام نمی شویم؟ یک سوالی است که کارجویان از خود می پرسند و این سوالات چطور شکل می گیرند را می توان در این بخش فهمید. اگر افراد برای استخدام خود تلاش نکنند و برای آشنایی خود با راهکارها و مسیرهای شغلی تلاش نداشته باشند با این سوال مواجه خواهند شد.

9. نظر و دیدگاه کارفرمایان موقعیت های شغلی قبلی نسبت به شما بسیار اهمیت دارد. گاهی اوقات برای استخدام در یک موقعیت شغلی از شما درخواست می شود که رضایت نامه از شرکت های قبلی خود دریافت نمایید. کارفرمایان پیش از انجام مصاحبه شغلی، تاریخچه کاری شما و رضایت نامه را با دقت مورد بررسی قرار خواهند داد. اگر سابقه شغلی مفید و موثر باشد کارفرمایان شغل جدید، شما را به انجام مصاحبه کاری دعوت خواهند نمود.

دلایل استخدام نشدن (بعد از مصاحبه)

1. برای روز مصاحبه لباسی که انتخاب می نمایید بسیار اهمیت دارد. برای انجام مصاحبه، لباسی در راستای فرهنگ آن شرکت که قصد استخدام شدن در آن را دارید بپوشید. برای اینکه متوجه شوید چه لباسی با فرهنگ آن شرکت متناسب است می توانید از طریق سایت و شبکه های اجتماعی آن شرکت از نحوه پوشش افراد مشغول در آن مطلع شوید. بنابراین پوشش مناسب، یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در دیدگاه کارفرما نسبت به شماست و در این رابطه با دقت عمل نمایید. اگر در روز مصاحبه پوشش شما نامناسب باشد جزو نفرات کنار گذاشته آن روز خواهید بود.

2. دومین عامل استخدام نشدن کارجو، سر موقع نرسیدن و نداشتن برخورد محترمانه با افراد آن شرکت است. از چنین کارهایی در روز مصاحبه کاری بپرهیزید و با همه افراد آن شرکت برخوردی شایسته داشته باشید.

3. در روز مصاحبه کاری خود را با انگیزه و با اشتیاق نشان دهید. کارشناسان دیدی بهتر نسبت به افرادی که اشتیاق، شوق و انگیزه بیشتری برای موقعیت شغلی پیشنهاد شده از خود نشان می دهند دارند و او را شایسته این کار می بینند.

4. اگر بدون تحقیق و کسب اطلاعات از شرکت مورد نظر به جلسه مصاحبه کاری بروید، مصاحبه دشوار خواهد بود. قبل از مصاحبه کاری از شرکت مورد نظر و مدیران آن و همین طور انتظاراتی که از کارمندان خود دارند تحقیق نمایید تا با آگاهی کامل از آن شرکت در مصاحبه کاری حاضر شوید.

5. برای مصاحبه کاری و جواب دهی به سوالات باید کاملا آماده باشید. سوالاتی که در جلسات مصاحبه کاری رایج هستند را شناسایی نمایید و پاسخ های مناسبی برای آنها بیابید.

6. برای سوال مهم کارفرما که می پرسد چه دلایلی وجود دارد که شما برای این کار مناسب هستید؟ پاسخ های آماده داشته باشید. برای پاسخ این سوالات کارفرمایان می توانید از موقعیت های شغلی قبلی خود کمک بگیرید و از موفقیت های خود در کارهای قبلی صحبت نمایید.

7. یکی از مهم ترین عوامل استخدام نشدن در زمان انجام مصاحبه، عدم اعتماد به نفس می باشد. اگر برای روز مصاحبه از اعتماد به نفس کافی برخوردار باشید براحتی می توانید جلسه مصاحبه کاری را مدیریت کنید.

8. یکی از راه های نشان دادن اشتیاق و انگیزه موقعیت شغلی پیشنهاد شده، ارسال ایمیل تشکر به دلیل دعوت به مصاحبه شغلی می باشد و از همین طریق می توانید نتایج آزمون مصاحبه را دنبال نمایید.

نتیجه گیری (چرا استخدام نمی شویم؟)

نکاتی و عواملی که سبب می شوند شما کارجویان قبل از انجام مصاحبه کاری از استخدام باز بمانید و بعد از انجام مصاحبه هم جزو نفرات انتخاب شده نباشید را به ترتیب بیان نمودیم. قبل از مصاحبه کاری در موضوع رزومه بسیار دقت داشته باشید. رزومه شما باید ظاهر مناسب و مرتبط با شغل مورد نظر باشد و بخش های آن با اولویت و ترتیب صحیح درج شود تا نظر کارشناس را جلب نماید.

کسانی که به مصاحبه کاری دعوت می شوند در فعالیت قبل از انجام مصاحبه، صحیح عمل نمودند و باید در روز مصاحبه هم با دقت عمل نمایند تا بتوانند برای موقعیت شغلی آگهی شده انتخاب شوند. سر موقع رسیدن، پوشش مناسب، اعتماد به نفس و جواب دهی صحیح به سوالات عواملی هستند که باعث می شوند شما نظر کارفرما را جلب نمایید.

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
0 / 5 (از مجموع 0 رأی)
0
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

چه‌ چیزهایی را در جلسه ی مصاحبه همراه خود ببریم؟

چگونه سریع استخدام شویم ؟

موفقیت در آزمون مصاحبه شغلی

8 کاری که باید در 5 دقیقه اول مصاحبه انجام دهید