چگونه یک آگهی استخدام جذاب بنویسیم؟

2022-08-14 15:36:07
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه
چگونه یک آگهی استخدام جذاب بنویسیم؟
کارفرمایان به منظور به کارگیری و استخدام افراد توانمند، آگهی استخدام می نویسند. این آگهی های استخدام...

کارفرمایان به منظور به کارگیری و استخدام افراد توانمند، آگهی استخدام می نویسند. این آگهی های استخدام نیازمند رعایت نکات و اصولی هستند تا بتوانند جذابیت داشته باشند و از طریق آن افراد علاقمند به شغل مورد نظر و متخصص شناسایی شوند. چگونه یک آگهی استخدام جذاب بنویسیم؟ سوالی است که کارفرمایان با آن مواجه می باشند و برای جواب این سوال بسیار مهم نکاتی را بیان خواهیم داشت که شما کارفرمایان را در نحوه نوشتن یک آگهی استخدام جذاب یاری خواهد نمود. نوشتن یک آگهی استخدام خوب نیز مانند نوشتن یک رزومه خوب اصول و قواعدی دارد که می بایست به آنها توجه نمائید که در ادامه به مهم ترین نکات حول این محور خواهیم پرداخت.

نوشتن یک اگهی استخدام جذاب

بهترین کارفرماها در شروع کار همه چیز را زیر نظر می گیرند و به متن آگهی استخدام خود توجه ویژه دارند. اگر کارفرمای خوبی باشید می توانید کارمند خوب هم استخدام نمایید. وقتی که یک کارجو آگهی استخدام شما را انتخاب می نماید تا از شرایط آگهی مطلع شود یعنی اینکه شما در مرحله اول قدم درست را برداشته اید. اگر هم آگهی استخدام شما شامل اطلاعات دقیق و مشخصی نباشد، کارجو را مجاب نمی کند که برای شغل پیشنهاد شده شما درخواستی ارسال نماید و به سراغ آگهی های شغلی دیگر می رود. اطلاعات شغل و مهارت ها به عنوان اصلی ترین بخش آگهی های استخدام هستند که کارفرمایان باید در آگهی استخدام، توضیحات واضح و مشخص از موقعیت شغلی آگهی شده داشته باشند. یعنی کارجو با دیدن آگهی استخدام شما از وظایف، مسئولیت ها و مهارت های مورد نیاز شغل آگهی شده اطلاع یابد.

اگر شما کارفرمایان بتوانید یک آگهی استخدام واضح بنویسید، کارجویان در تصمیم گیری اینکه آیا صلاحیت و شایستگی این شغل پیشنهاد شده را دارند یا خیر، بهتر عمل خواهند نمود. برای جواب دادن به سوال چگونه یک آگهی استخدام جذاب بنویسیم؟ با رزومیتو همراه باشید تا روش های صحیح نوشتن آگهی استخدام را بیاموزید.

توصیف شغلی

توصیف شغلی متشکل از دو بخش می باشد که در بخش اول به نقش فرد در آن موقعیت شغلی پرداخته می شود و در بخش دوم به مسئولیت ها. اطلاعات مهم این بخش ها را در آگهی استخدام درج نمایید و بصورت مختصر به توضیحات آنها بپردازید.

نقش شغلی

در نوشتن نقش شغلی، باید از کارهایی که کارجو باید روزانه انجام دهد صحبت نمایید. عبارات را بصورت کوتاه بیان داشته باشید و توضیح دهید که به چه علت این موقعیت شغلی موقعیت خوبی می باشد.

نوشتن یک اگهی استخدام جذاب

مسئولیت شغلی

اصلی ترین وظایف شغلی را (پنج مورد) در آگهی استخدام بیان داشته باشید. روشی که برای بیان وظایف شغلی صحیح می باشد و کارجویان بهتر به آن نگاه خواهند نمود، استفاده از نقطه گلوله می باشد که به ترتیب می توانید مسئولیت ها را نام ببرید. مانند:

  • هماهنگی برنامه ها برای اجرا
  • انجام مسئولیت ها
  • کمک کردن در پروژه ها

آسان بودن فهم آگهی استخدام

کارفرمایان دقت داشته باشند که در آگهی استخدام، موارد و اطلاعات بصورت جامع و جذاب درج شود و از توضیحات مواردی که ضروری نسیتند پرهیز کنند. لیست مهارت هایی که با هم شباهت دارند را خلاصه نمایید تا متن آگهی استخدام برای کارجویان خسته کننده نباشد.

فهم آگهی استخدام

صلاحیت ها و مهارت ها

تا اینجا کار، شما با رعایت نکاتی که بیان شد یک آگهی استخدام جذاب می نویسید که کارجو را مجاب می نماید آگهی شما را مشاهده نماید. حالا کارجو باید بررسی نماید که آیا صلاحیت و شایستگی این موقعیت شغلی را دارد که درخواست ارسال داشته باشد. برای اینکه کارجو صلاحیت خود را برای این کار ارزیابی نماید در متن آگهی استخدام از نقطه گلوله استفاده نمایید و شرایط آگهی را بصورت مشخص بیان داشته باشید. از مهارت ها، تجربیات و دستاوردهایی که برای شغل مورد نظر شما نیاز هستند برای کارجویان در آگهی صحبت نمایید.

تا اینجا مطلب چگونه یک آگهی استخدام جذاب بنویسیم؟ بصورت کلی در مورد عوامل موثر در نوشتن یک آگهی استخدام صحبت نمودیم حالا مواردی که باید بطور دقیق کارفرمایان به آن ها توجه نمایند و در متن آگهی استخدام رعایت بفرمایند را توضیح خواهیم داد.

نوشتن آگهی

اطلاعاتی که باید در آگهی استخدام نیرو وجود داشته باشد

کارفرمایان اطلاعات لازم در مورد نیرویی که قصد استخدام دارند را باید در آگهی درج نمایند. در مورد ویژگی های شرکت هم باید توضیحات لازم را بدهند تا کارجو تصمیم صحیح بگیرد. افرادی با تخصص و مهارت بالا برای موقعیت شغلی شما مناسب هستند ولی با محیط و روند کار در شرکت هماهنگ نیستند، این افراد با اینکه تخصص دارند ولی نمی توانند برای شرکت شما ارزش افزوده داشته باشند.

1. شفاف بودن عنوان شغلی

هر موقعیت شغلی، عنوان خاص خود را دارد. عنوان ها بصورت کلی بیان می شوند و کارجو بطور دقیق از موقعیت شغلی پیشنهاد شده مطلع نمی شود. موقعیت شغلی را بصورت واضح و شفاف در متن آگهی استخدام نیرو بیان داشته باشید تا کارجویانی که شرایط آگهی را دارند درخواست کار دهند. با این کار خوب هم در وقت کارفرما و هم در وقت کارجویان صرفه جویی می شود.

شفاف بودن آگهی  استخدامی

2. بیان جزئیات مهم موقعیت شغلی آگهی

متن آگهی استخدام نیرو را طولانی نکنید و در آن به جزئیات موقعیت شغلی بیشتر بپردازید. اگر درباره موقعیت شغلی که برای آن استخدام نیرو خواهید داشت شرح شغل مناسبی داشته باشید، برای شما مشخص می شود که چه مواردی را در متن آگهی استخدام نیرو درج نمایید. مسئولیت های موقعیت شغلی، مهارت های مورد نیاز و ساعات کاری از جزئیات مورد نیاز متن آگهی استخدام نیرو شناخته می شوند.

3. دستمزد و مزایا

اکثر کارفرمایان در آگهی های استخدام نیرو در مورد دستمزد و مزایا صحبتی نمی کنند و کارجویان تا آخرین مرحله آزمون مصاحبه از این موارد مطلع نیستند. اما عواملی چون تجربیات، مهارت ها و سوابق شغلی در میزان دستمزد تعیین کننده هستند و تا وقتی که این عوامل هنوز برای کارفرمایان مشخص نشده است در مورد دستمزد هیچ اشاره ای ندارند. اگر کارفرمایان در آگهی استخدام نیرو محدوده دستمزد را اعلام نمایند بیانگر این است که شما از همان شروع کار همه چیز را واضح و شفاف بیان داشته اید.

4. اطلاعات تماس

شما کارفرمایان در متن آگهی استخدام نیرو تا این مرحله مشخص نمودید مجموعه شما چطور فعالیت می نماید و نیازمند استخدام چه نیروهایی هستید. کارجویان با بررسی دقیق شرایط آگهی می توانند تصمیم بگیرند که برای این موقعیت شغلی صلاحیت دارند یا خیر. اگر از کارجویان رزومه کاری خواستار هستید باید راه ارتباطی برای ارسال رزومه ها را اعلام نمایید. برای ساخت رزومه کاری می توانید رزومه ساز آنلاین رزومیتو را در دستور کار خود قرار دهید و از قالب های تخصصی و متنوع آن استفاده داشته باشید که برای موقعیت های شغلی مختلف، قالب رزومه در نظر گرفته شده است.

نوشتن آگهی استخدامی

ویژگی های یک آگهی استخدام خوب

بین یک آگهی استخدام ساده با یک آگهی استخدام خوب تفاوت های بسیاری وجود دارد. یک آگهی استخدام خوب شامل یک متن مناسب و خوب می باشد که اطلاعات مورد نیاز در آن به کار رفته است. یک آگهی استخدام خوب ویژگی های دارد که با رعایت آنها می توانید شرایط آگهی را برای کارجویان بطور واضح مشخص و کارجویان علاقمند به موقعیت شغلی پیشنهاد شده را متقاضی آگهی نمایید.

  • بیان جذابیت های کار و شغل و شرکت
  • بیان برنامه های در نظر گرفته شده آینده کارمندان
  • مشخص نمودن اطلاعات به ترتیب (عنوان و ویژگی های شغل مورد نظر، توانمندی های مورد نیاز، راه های ارتباطی شرکت)
  • استفاده کردن از عکس مناسب برای آگهی استخدام نیرو
  • ساده بودن متن آگهی استخدام
  • استفاده کردن از عبارات و کلمات مناسب به منظور احترام به تخصص های کارجو (عبارت مسئول دفتر به جای منشی، کارشناس انبارداری به جای انباردار)

با توضیحات کامل موقعیت شغلی مورد نظر و مهارت هایی که برای آن نیاز است، آگهی استخدام نیرو شما بطور واضح انتظاراتی که از کارجو برای شغل آگهی شده دارید را بیان می نماید. با این کار علاقمندان زیادی، آگهی شغلی شما را دنبال می کنند و در نتیجه می توانید از کارجویانی که درخواست ارسال نمودند، مناسب ترین فردی که شرایط آگهی شما را دارد انتخاب نمایید.

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
0 / 5 (از مجموع 0 رأی)
0
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

چه‌ چیزهایی را در جلسه ی مصاحبه همراه خود ببریم؟

چگونه سریع استخدام شویم ؟

موفقیت در آزمون مصاحبه شغلی

8 کاری که باید در 5 دقیقه اول مصاحبه انجام دهید