کارفرمایان چه افرادی را استخدام می کنند؟

2022-08-14 15:30:03
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه
کارفرمایان چه افرادی را استخدام می کنند؟
افراد برای استخدام در شرکت های مختلف با یک رقابت شدید روبرو هستند چون جمعیت افراد بیکار بسیار زیاد ا...

افراد برای استخدام در شرکت های مختلف با یک رقابت شدید روبرو هستند چون جمعیت افراد بیکار بسیار زیاد است و همین موضوع سبب شده که بیشتر افراد از رسیدن به شغل باز بمانند. در اینجا موضوعی که برای کارفرمایان اهمیت دارد و کارجویان باید از آنها اطلاع داشته باشند اینکه در این استخدام ها، کارفرمایان کسانی را برای استخدام شایسته می دانند که برای آنها و شرکت ارزش افزوده داشته باشد. کارجویان بدانند هدفی که کارفرمایان و شرکت ها از استخدام افراد دارند اینکه شما در کسب سود بیشتر و رشد کیفیت کار نقش داشته باشید. در همین مقدمه جواب سوال و عنوان مقاله که گفته شده است کارفرمایان چه افرادی را استخدام می کنند؟ مشخص می باشد. در ادامه از جزئیات جواب این سوال صحبت می شود و به ویژگی های یک کارمند که باعث می شوند کارفرمایان طرفدار او شوند اشاره خواهد شد.

هوش

یکی از مهم ترین مواردی که برای کارفرمایان اهمیت دارد، هوش و ذکاوت کارجو می باشد. در حال حاضر در آزمون های مصاحبه از هوش افراد هم تست گرفته می شود. طبق تحقیقات و پژوهش های به عمل آمده، بیش از از 70 درصد عملکرد یک کارمند به هوش او بستگی دارد. توانمند بودن در برنامه ریزی، اولویت بندی، سازمان دهی، برطرف نمودن مشکلات و اتمام کارها بعنوان هوش در بخش شغل محسوب می گردند. مطرح کردن سوالات هوشمندانه یکی از بهترین راهکارها برای نشان دادن هوش و ذکاوت است. با این کار شما به عنوان یک فرد با انگیزه و علاقمند به پیشرفت شناخته می شوید. توانایی هایی که برای هوش در موقعیت های شغلی نام بردیم را در خود رشد دهید تا هوش مورد نیاز یک شغل را بدست آورید.

توانمند بودن در رهبری

دومین موضوعی که کارفرمایان در استخدام افراد به دنبال آن هستند، توانمند بودن در رهبری است و برای شرکت ها این موضوع بسیار اهمیت دارد. مسیر رشد شغلی و کسب درآمد بیشتر با تقویت توانایی رهبری در خود بسیار سریع طی خواهد شد. توانمند بودن در رهبری کار یعنی اینکه مسئولیت کارها و نتایج مربوط به آن را بپذیرید. مهم ترین ویژگی افراد توانمند رهبری در کار، مسئولیتی که بر عهده دارند را با تلاش زیاد پیگیر هستند و برای محقق شدن اهداف از تمام ظرفیت و توان خود استفاده می نمایند.

کارفرمایان چه افرادی را استخدام می کنند؟

صداقت

اگر می خواهید در کار و زندگی خود به موفقیت دست پیدا نمایید به صداقت و درستی توجه ویژه داشته باشید. بزرگترین سرمایه هر انسان، صداقت است. صداقت از شما یک فرد قابل اطمینان می سازد. صداقت در کار یعنی باید نقاط ضعف و قوت خود را بپذیریم و از کارفرمایان و کارمندان کار قبلی خود بد نگوییم. شاید صداقت و درستی در برخی موارد برای شما هم ضررهایی را در پی داشته باشد اما در آینده برای شما نفع خواهد داشت.

رفتار و اخلاق

کارفرمایان افراد با اخلاق و مهربان را برای استخدام می پسندند و از همکاری با افراد خودخواه، بی اخلاق و عصبانی برهیز می نمایند. یکی از عواملی که باعث می شود تا شما در محیط و موقعیت شغلی خود نزد دیگران محبوب باشید، رفتار خوب شما است. کارفرمایان به دنبال استخدام این افراد هستند که با مهارت ارتباطی بالای خود بتوانند با دیگر افراد برخوردهای مناسب داشته باشند. همین مورد در کارهای گروهی به عنوان یکی از مهم ترین لازمه ها برای موفق شدن آن کار شناخته می شود. یکی از معیارهایی که کارفرمایان در بررسی رزومه های کاری مورد توجه قرار می دهند تجربیات همکاری گروهی و علاقه شما به کار تیمی می باشد. برای اینکه شخصیت شما برای کارفرمایان جذاب باشد، خویشتن داری را در خود تقویت نمایید.

افرادی که می خواهند برای خود رزومه کاری طراحی نمایند می توانند از رزومه ساز آنلاین رزومیتو استفاده نمایند تا یک رزومه حرفه ای و متناسب برای شغلی که مدنظر دارند بسازند. در رزومه کاری خود می توانید به تجربه کارهای گروهی خود اشاره داشته باشید و نظر کارشناسان را درباره این موضوع به خود جلب نمایید.

شایستگی و صلاحیت

هدف کارفرمایان از استخدام افراد، انجام کارها به درستی و کسب نتیجه است. داشتن صلاحیت یعنی اینکه شما توانایی به انجام رساندن کارها را باید داشته باشید. برای انجام کارها باید اولویت ها را مشخص نمایید و با مشخص کردن کارها مرتبط از غیر مرتبط، تمام توجه ها را برروی کار و هدف اصلی متمرکز کنید تا کار با یک نتیجه خوب به پایان برسد. شایستگی و صلاحیت شما ارتباط مستقیم با پیشرفت شغلی و کسب درآمد دارد. بنابراین با مطالعه و تمرین، توانمندی و صلاحیت خود را رشد دهید.

شجاعت

پذیرفتن ریسک و چالش ها، علاقمند بودن به انجام کارهای بزرگ شجاعت یک فرد را نشان می دهد که این ویژگی برای کارفرمایان بسیار ارزش دارد. کارفرمایان افرادی را که در صحبت کردن توانمند هستند و هیچ ترسی از بیان نظرات خود ندارند می پسندند. شجاعت خود را در آزمون های مصاحبه با مطرح کردن پرسش هایی درباره شرکت، موقعیت شغلی و آینده آن می توانید نمایش دهید. این ویژگی بسیار مهم، توانمند بودن شما در انجام کارها و اعتماد به نفس را برای کارفرمایان مشخص می نماید.

چه کسانی استخدام می شوند؟

شخصیت پایدار

اگر در مقابل مشکلات و شرایط سخت شغلی مقاومت نمایید و از خود پایداری نشان دهید، این موضوع بیانگر این است که شما دارای شخصیتی استوار هستید که این ویژگی برای کارفرمایان بسیار قابل توجه می باشد. در آزمون های مصاحبه نشان دهید که از یک شخصیت استوار و صبور بهره مند می باشید و مشکلات کاری، آرامش شما را دچار مشکل نمی کند. برای رشد شخصیت خود تلاش داشته باشید چون که شخصیت شما، جایگاه و میزان درآمد شما را تعیین می نماید.

ویژگی هایی که برای یک کارمند باعث می شوند کارفرمایان طرفدار او شوند را نام بردیم و توضیحات هر کدام را ملاحضه نمودیدو  متوجه شدید که کارفرمایان چه افرادی را استخدام می کنند؟ این ویژگی ها باعث می شوند که شما صاحب شغل، رشد شغلی، درآمد بالا و جایگاه های بهتر شوید.

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
3 / 5 (از مجموع 1 رأی)
0
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

چه‌ چیزهایی را در جلسه ی مصاحبه همراه خود ببریم؟

چگونه سریع استخدام شویم ؟

موفقیت در آزمون مصاحبه شغلی

8 کاری که باید در 5 دقیقه اول مصاحبه انجام دهید