انتخاب فونت مناسب برای رزومه نویسی

2023-05-11 13:52:02
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه
انتخاب فونت مناسب برای رزومه نویسی
انتخاب فونت مناسب برای رزومه نویسی می تواند یکی از مهم ترین موارد در ساخت یک رزومه حرفه ای به حساب آ...

انتخاب فونت مناسب برای رزومه نویسی می تواند یکی از مهم ترین موارد در ساخت یک رزومه حرفه ای به حساب آید. هر چه قدر هم که محتوا و چیدمان رزومه شما قوی و پربار باشد اما اگر فونتی که برای نوشتن این محتویات انتخاب می کنید استانداردهای لازم را نداشته باشد نمی تواند رزومه شما را آن طور که باید و شاید پیاده سازی نماید.

پس همواره به این نکته توجه داشته باشید که فونت مناسب برای رزومه نویسی انتخاب نمایید. در ادامه به خصوصیات یک فونت خوب برای  رزومه نویسی اشاره میکنیم و بهترین فونت های رزومه نویسی و مناسب ساخت رزومه را برای شما معرفی خواهیم نمود.

بهترین فونت برای رزومه نویسی چیست ؟

بهترین فونت برای رزومه نویسی فونتی است که استاندارد،خوانا و رسمی باشد. استفاده از فونت های فانتزی،ناخوانا،نستعلیق و یا خودکاری به هیچ عنوان برای رزومه توصیه نمیشود چون غیررسمی،دوستانه و سبک بوده و به هیچ عنوان مناسب رزومه نویسی نمی باشند.

انتخاب فونت مناسب برای رزومه نویسی

شاید اگر بخواهیم یک تعبیر درست در مورد اهمیت استفاده از فونت مناسب در رزومه نویسی بیاوریم می توان آنرا به لباسی که در مصاحبه می پوشید تشبیه کرد. فونت در واقع ظاهر رزومه شما را شکل می دهد. شما می بایست چند اصل اساسی و مهم را در انتخاب یک فونت مناسب برای نوشتن رزومه رعایت کنید.

1- سادگی

2- رسمیت

3- اندازه و رنگ مناسب

خصوصیات فونت مناسب برای رزومه نویسی

  • سادگی و پرهیز از فونت های عجیب و خاص
  • خوانایی و دوری از فونت های شلوغ و خوشنویسی
  • مناسب کارهای اداری و کاملا رسمی
  • استفاده از یک یا دو نوع فونت در هر رزومه
  • استفاده از رنگ ها در فونت و بک گراند
  • اندازه فونت مناسب در ساخت رزومه

#. سادگی همیشه کارگشا است

زیبایی در سادگی است. این جمله ای است که همه ما با آن آشنا هستیم. خاص بودن و شلوغ کاری همیشه خوب نیست به خصوص که بخواهید رزومه بنویسید. پیشنهاد رزومیتو استفاده از یک فونت ساده است تا تمرکز مدیر استخدام تنها روی محتویات رزومه شما باشد.

#. خوانایی فونت مهم و اساسی است

تصور کنید فوق دکترا دارید، در مهم ترین شرکت کشور کار کرده و سابقه طولانی دارید. اصلا همه کشور شما را می شناسند اما فونتی که برای معرفی خود استفاده کرده اید اصلا خوانا نیست و مدیر استخدام یا فردی که در حال مرور رزومه شماست نمی تواند محتویات رزومه را به خوبی بخواند. برای مثال از فونت های خوشنویسی یا نستعلیق استفاده کرده اید. این چه معنی دارد ؟

1- شما قواعد اولیه نوشتن رزومه را بلد نیستید.

2- دقت شما در این حد پایین است.

3- شما به خواننده رزومه احترام نمیگذارید.

شما به جای او باشید چه میکنید؟  بله درست حدس زده اید. رزومه با یک پرتاب زیبا در سطل زباله ...

#. فونت مناسب رزومه باید رسمی باشد

واقعیت این است رزومه نویسی و معرفی شما و فرایند استخدام به هیچ عنوان کاری فان و جک نیست و کاملا رسمی است. همه ما با میزان جدیت و رسمیت فرایند مصاحبه آشنا هستیم ، برای مثال می دانیم لباس مخصوص مصاحبه چه خصوصیاتی دارد. توجه داشته باشید رزومه نویسی هم به همین میزان رسمیت دارد و در نوشتن رزومه باید به اصل رسمی بودن آن کاملا توجه داشته باشید.

#. تعداد فونت ها در یک رزومه

به هیچ عنوان تعداد فونت های به کار رفته در یک رزومه نمی بایست بیش از 2 مورد باشد. این مورد هم اگر رعایت نشود شلوغ کاری و دور شدن از حالت رسمی را به دنبال خواهد داشت و رزومه شما حالتی فان و مسخره پیدا کرده و مطمئنا رد خواهد شد. در مطلب چرا رزومه من رد می شود البته به طور کامل به دلایل این مهم پرداخته ایم که می توانید با مرور آن به موارد مهمی که منجر به رد شدن رزومه شما می شود آگاهی کامل پیدا کنید.

 

#. هفت رنگ کردن رزومه

توجه داشته باشید که رزومه دفترچه نقاشی کودک شما نیست که تا دلتان بخواهد آنرا رنگی کرده و کودک درونتان را آنجا به بازی بگیرید. رسمیت یعنی اینکه کاملا متوجه باشید که در انتخاب رنگ فونت دقت کنید. از رنگ های تیره مانند مشکی و سورمه ای استفاده کنید. میتوانید تیتر ها را سورمه ای تیره و محتوا را مشکی کنید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان از فونت هایی با  رنگ روشن مانند سبز،صورتی و زرد استفاده نکنید.

#. اندازه مناسب فونت در رزومه نویسی

در استفاده از فونت تنها نوع و رنگ فونت نیست که اهمیت دارد. شما می بایست اندازه فونت را نیز درست انتخاب نمائید. البته این مورد بسیار به نوع فونتی که استفاده میکنید بستگی دارد. برای مثال در فونت ب نازنین اندازه 12 تا 14 مناسب است اما ممکن است در فونتی دیگر این اندازه کمی ریز به نظر بیاید. در نهایت یک اندازه کاملا استاندارد به گونه ای که به ذوق نزنید انتخاب و طبق یک الگوی کاملا مشخض ابتدا تا انتهای رزومه را ساخته و به پایان ببرید.

نکته مهم در اندازه فونت رزومه
نکته مهم در انتخاب اندازه فونت این است که متن و تیتر همه جا می بایست از یک الگوی سایز و اندازه ای مشخص پیروی کرده و این طور نباشد که یک تیتر 14 و تیتر بعدی 18 باشد. در محتوا و بدنه رزومه نیز اندازه فونت باید یکسان و در کل رزومه یک عدد باشد.

 

چه فونتی برای ساخت رزومه فارسی مناسب است ؟

در ساخت رزومه فارسی از فونت های زیادی میتوان برای نوشتن یک رزومه عالی و استاندارد بهره گرفت اما پیشنهاد رزومیتو به عنوان رزومه ساز آنلاین فارسی استفاده از فونت های زیر به ترتیب است.

  1. Arial
  2. B NAZANIN
  3. B TITR
  4. B YEKAN

فونت های بالا استاندارد ترین و بهترین فونت های فارسی برای ساخت رزومه به حساب می آیند.

#. استفاده از فونت Arial برای ساخت رزومه

فونت  Arial فونتی است که در تمامی سیستم ها به صورت پیش فرض نصب بوده و چنانچه رزومه خود را با فرمت ورد ارسال می کنید مشکل باز نشدن فونت در سیستم مقصد برای شما اتفاق نخواهد افتاد. این فونت استاندارد،سبک و ساده است و یکی از بهترین فونت ها برای نوشتن رزومه فارسی یا انگلیسی به حساب می آید.

#. استفاده از فونت B Nazanin برای ساخت رزومه فارسی

فونت نازنین یکی از رسمی ترین،استاندارترین و بهترین فونت های فارسی در ساخت رزومه است. این فونت زیبا و رسمی می تواند نخستین فونت شما در ساخت یک رزومه استاندارد و زیبا به حساب آید.

#. استفاده از فونت B Titr برای تیتر رزومه

در نوشتن تیترهای رزومه می توانید از فونت زیبا و استاندارد تیتر استفاده نمایید. این فونت برای نوشتن تیترهای فارسی بهترین گزینه محسوب می شود و تمامی نیازهای شما را در این زمینه به طور کامل رفع می نماید.

#. استفاده از فونت B Yekan در رزومه نویسی

فونت ب یکان نیز یکی از بهترین فونت های فارسی برای رزومه نویسی به حساب می آید. این فونت استاندارد و حرفه ای که که ظاهری بسیار شکیل و در عین حال کاملا رسمی دارد می تواند یکی از اصلی ترین کاندیدهای استفاده در ساخت رزومه فارسی محسوب شود. تنها توجه داشته باشید اگر از این فونت زیبا استفاده می کنید در نسخه ورد چنانچه سیستمی که رزومه شما در آن باز میشود نیز می بایست این فونت را نصب داشته باشد در غیر اینصورت رزومه شما با این فونت باز نخواهد شد اما در نسخه پی دی اف رزومه هیچ مشکلی متوجه رزومه شما نخواهد بود.

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
5 / 5 (از مجموع 1 رأی)
0
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

نوشتن مهارت های سخت در رزومه (با 51 مثال کاربردی)

ساخت رزومه انگلیسی ( مهم ترین نکات و نحوه نوشتن )

نحوه نوشتن رزومه کاری

کاورلتر چیست و چگونه بنویسیم ؟