ترتیب نوشتن موارد در رزومه

2023-08-19 20:12:13
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه
ترتیب نوشتن موارد در رزومه
اگر قصد دارید در یک شغلی مشغول به فعالیت شوید، یک رزومه حرفه ای و استاندارد می تواند در این مسیر اسا...

اگر قصد دارید در یک شغلی مشغول به فعالیت شوید، یک رزومه حرفه ای و استاندارد می تواند در این مسیر اساسی ترین نقش را برای کمک به شما ایفاء نماید. در رابطه با نحوه نوشتن رزومه، نوع قالب و ترتیب قرارگیری موارد می توانند در چند لحظه کارفرما را مجاب نمایند که رزومه شما را بپسندد یا اینکه آن را کنار بگذارد. در مقاله ترتیب نوشتن موارد در رزومه نکاتی بیان شده است که شما می توانید با رعایت بخش های یک رزومه اصولی در نگاه کارفرمای شغل مورد نظر خوش بدرخشید. علاوه بر اینکه می توانید به کمک نکات بیان شده این مقاله یک رزومه حرفه ای را طراحی نمایید می توانید از رزومه ساز رزومیتو هم بهره ببرید و در کمتر از چند دقیقه یک رزومه استاندارد برای خود تنظیم داشته باشید.

بسیاری از افراد نمی دانند به چه شکلی رزومه بنویسند، شروع آن چطور باشد، موارد (مهارت ها، سوابق تحصیلی، اطلاعات تماس و ...) به چه صورتی ترتیب شوند. لازم است که کارجویان آموزش های رزومه نویسی را مطالعه نمایند تا بتوانند یک رزومه خوب را برای شغل مورد نظر آماده کنند. متمایز بودن رزومه کاری شما باعث خواهد شد که شما جزو نفرات برگزیده شده توسط کارفرمای آن شرکت باشید و به مصاحبه دعوت شوید.

نگارش رزومه کاری (نکات)

ابتدا نکاتی را برای نگارش یک رزومه کاری خدمت شما کارجویان عرض می نماییم و بعد به نحوه قرار گیری موارد در رزومه کاری می پردازیم. براحتی با رعایت ویژگی های یک رزومه اصولی می توانید به رزومه خود نسبت به دیگر رزومه تمایز ببخشید و به شغل مورد نظر دست پیدا نمایید.

همانطور که عرض شد شما با مطالعه مقالات آموزشی بخش رزومه نویسی می توانید با طراحی یک رزومه اصولی و استاندارد آشنا شوید و راه دیگری که برای همه کارجویان وجود دارد اینکه از رزومه ساز برای طراحی رزومه استفاده داشته باشند. رزومیتو یک سرویس رزومه ساز آنلاین دارد که کارجویان می توانند با استفاده از آن بهترین رزومه را برای خود بسازند.

کسب اطلاعات

مرحله اول رزومه نویسی که شما کارجویان باید به آن توجه داشته باشید این است که اطلاعات لازم برای قرارگیری در رزومه چه چیزهایی هستند. حجمی از اطلاعات شخصی، سوابق تحصیلی، سوابق شغلی و مهارت ها که باید در رزومه درج شود و کارفرما مطالعه نماید را در اولین مرحله رزومه نویسی باید مشخص نمایید. چند سوال مطرح است برای شروع رزومه نویسی که شما باید پاسخ های آن را بیابید.

  • نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره تماس و آدرس ایمیل بعنوان اطلاعات هویتی
  • رشته تحصیلی، مدت زمان تحصیلات، مدرک تحصیلی، نام دانشگاه بعنوان سوابق تحصیلی
  • سمت ها و مدت زمان فعالیت در سازمان ها و شرکت های قبلی بعنوان سوابق شغلی
  • توانمندی، مدارک کسب شده، مهارت های بدست آمده بعنوان مهارت ها

برای نشان دادن ارتباط و شایستگی خود برای شغلی که آگهی شده است، این اطلاعات را به شکل خوب بیان نمایید.

تصحیح و ویرایش اطلاعات

از بین اطلاعاتی که در مرحله اول رزومه نویسی جمع آوری نمودید، یک بررسی کامل از درباره مرتبط بودن اطلاعات با زمینه شغل مورد نظر و نوع نگارش داشته باشید. دقت نمایید که موارد مهم در رزومه نوشته شود و از نوشتن موارد غیر مرتبط با شغل مورد نظر بطور جد بپرهیزید.

قالب رزومه

شما می توانید با بکارگیری خلاقیت خود در نرم افزار ورد یک قالب خوب برای رزومه کاری طراحی نمایید و همچنین از طریق یک رزومه ساز هم می توانید رزومه نویسی داشته باشید و از قالب های آماده آن استفاده کنید. با توجه به نوع شغلی که قصد دارید در آن مشغول به فعالیت شوید قالب رزومه را برگزینید.

فونت رزومه

برای رزومه کاری می توانید از فونت های مختلفی استفاده نمایید و آنچه که مهم است اینکه فونت بکار گرفته شده شما باعث نشود که کارفرما در نگاه اول به رزومه شما بدبین شود. سعی نمایید فونتی خوانا و ساده را برای رزومه نویسی خود برگزینید.

فرمت رزومه برای ارسال

برای ارسال رزومه به شرکت ها و سازمان از فرمت pdf استفاده نمایید، چون این فرمت بهترین فرمتی است که از بهم ریختن قالب رزومه و نوشته ها جلوگیری می نماید. البته بستگی به شرکت و سازمان مورد نظر دارد که با چه فرمتی درخواست کرده باشند تا رزومه ها ارسال شوند.

این ویژگی ها را باید در هنگام رزومه نویسی دقت داشته باشید و رعایت هر کدام از این موارد سبب می گردد تا رزومه شما در ردیف رزومه های خوب و اصولی قرار گیرد. حالا نحوه نوشتن ترتیب موارد در رزومه را اشاره خواهیم نمود تا با مواردی که باید با یک نظم و ترتیب درست در نگاه کارفرما قرار گیرد آشنا شوید.

1- شروع رزومه با خلاصه ای از خودتان

کارفرمایان و مدیران استخدام این انتظار را دارند که شما در رزومه کاری طی چند خط خودتان را معرفی نمایید و در این معرفی طوری بنویسید که کارفرمای شغل آگهی شده جواب این سوال خود یعنی علت جذب شما؟ را دریافت نماید. در این معرفی می توانید صلاحیت و شایستگی خود را با شغل مورد نظر برای کارفرما بطور کامل مشخص نمایید.

2- نشان دادن مهارت های نرم

یکی از لازمه های اصلی موفق شدن در رسیدن به شغل پیشنهاد شده، نشان دادن مهارت های نرم می باشد. ویژگی های رفتاری همچون ارتباط، منظم بودن، کار گروهی و دیگر مشخصه هایی که در خود می بینید را در هنگام نوشتن رزومه کاری بیشتر نمایش دهید.

3- نشان دادن دانش فنی

موفقیت شغلی با داشتن دانش فنی ارتباط مستقیم دارد. الان افراد باید با نرم افزارهای همچون آفیس و شبکه های مجازی آشنا باشند و این آشنایی در موفق بودن فعالیت کاری بسیار اهمیت دارند. رزومه ای که برای خود تنظیم می نماید باید مسلط بودن شما بر روی همچون دانش های فنی را نشان دهد و تسلط های فنی شما باید با زمینه شغلی پیشنهاد شده مرتبط باشد. علاوه بر اینکه بیان می نمایید که بر این دانش های فنی تسلط دارید می توانید متعهد شوید که تسلط دانش فنی خود را توسعه خواهید داد.

4- نشان دادن مهارت های تخصصی

مهارت ها و تجربه هایی که در این سال های کسب نمودید (البته در اینجا مهارت های مربوط به شغل مورد نظر مطرح است) را در رزومه کاری خود برجسته نماییدو مهارت هایی چون مسلط بودن به زبان خارجی باعث می گردد که رزومه شما از تمایز خوبی نسبت به دیگر رزومه برخوردار باشد. گواهینامه ها و فعالیت های پژوهشی شما هم می توانند در این بخش مورد استفاده قرار بگیرند اما باید زمینه های آنها با این شغل آگهی شده مرتبط باشد.

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
0 / 5 (از مجموع 0 رأی)
0
برچسب‌ها:
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

نوشتن مهارت های سخت در رزومه (با 51 مثال کاربردی)

ساخت رزومه انگلیسی ( مهم ترین نکات و نحوه نوشتن )

نحوه نوشتن رزومه کاری

کاورلتر چیست و چگونه بنویسیم ؟