اهداف شغلی در رزومه (Resume Objectives) و طرز نوشتن آن

2021-09-10 18:35:56
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 12 دقیقه
اهداف شغلی در رزومه (Resume Objectives) و طرز نوشتن آن
اهداف شغلی می بایست کاملا مطابق با شغلی باشد که برای آن درخواست می دهید. این بخش از رزومه می تواند د...

اهداف شغلی می بایست کاملا مطابق با شغلی باشد که برای آن درخواست می دهید. این بخش از رزومه می تواند دید مدیر استخدام را در نگاه اول نسبت به شما تغییر دهد ( دید مثبت یا منفی ) پس بسیار روی نوشتن آن حساسیت به خرج دهید و آنرا جدی بگیرید.شما باید تا می توانید از اشتباهات رایج در رزومه نویسی دور باشید تا نتیجه کار یک رزومه حرفه ای از آب درآید.

حرف اول :

هنگامی که با چیزی غیر منتظره روبرو می شوید ، LinkedIn خود را پایین می آورید و بی خیال آگهی های شغلی بی ربط بی شمار را مرور می کنید.

آنجاست ، شغل عالی!

شما سالها به دنبال آن بوده اید.

این شغل نه تنها به شما در وام های دانشجویی و بدهی های فلج کننده کمک می کند ، بلکه به شما کمک می کند تا معنای زندگی را دریابید و حتی می تواند کاملا نظر شما را جلب نماید.

هرچند یک مشکل کوچک وجود دارد. شما دقیقاً تجربه درستی برای این کار ندارید.

اگر راهی وجود داشت که بتوانید مدیر استخدام را متقاعد کنید که با وجود این اشکال ، برای این شغل مناسب هستید عالی می شد.

خوب ، در اینجا چند خبر خوب وجود دارد ! با یک هدف رزومه خوب می توانید دل مدیر منابع انسانی را به دست آورید. می توانید به او نشان دهید که کمبود تجربه مربوطه را با اشتیاق به کار جبران می کنید.

ساخت رزومه آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

اهداف شغلی در رزومه چیست؟

اهداف شغلی در رزومه (Resume Objectives) در واقع یک خلاصه و شمای کلی اهداف کوتاه مدت شما در مورد شغلی است که برای آن درخواست داده اید. این که چرا در جستجوی کار هستید و در کار مورد نظر چه اهدافی را دنبال میکنید. هدف رزومه بیانی چشم نواز از قصد شغلی شما است که در بالای رزومه شما قرار داده شده است.

هدف رزومه یک تصویر 2-3 جمله ای از تجربه ، مهارت ها و دستاوردهای حرفه ای شما ارائه می دهد و توضیح می دهد که چرا آنها شما را به کاندیدای مناسب برای کار تبدیل می کنند.

نکات کلیدی در نوشتن اهداف شغلی (Resume Objectives)
خلاصه نوشته می شود
شامل مهم ترین اهداف شغلی شماست
اهداف شغلی کوتاه مدت را شامل می شود
در بالای رزومه نوشته می شود

 

در این راهنما ، ما هر آنچه را که باید در مورد اهداف رزومه بدانید ، به شما آموزش می دهیم ، از جمله:

  1. هدف رزومه چیست؟ (و چرا مهم است؟)
  2. زمان استفاده از هدف رزومه
  3. نحوه نوشتن یک هدف رزومه قانع کننده

برای نوشتن یک هدف رزومه خوب به کمک بیشتری نیاز دارید؟ ما همچنین 15 نمونه کاربردی از هدف رزومه های خوب را به شما ارائه خواهیم داد تا با مشاهده و بررسی آنها بتوانید بهترین هدف رزومه ممکن را بنویسید.

 

نمونه های کاربردی اهداف رزومه
تجارت و مدیریت :‌مدیر بازاریابی ، مدیر پروژه ، منابع انسانی ، تحلیلگر کسب و کار
بازاریابی : متخصص SEO جوان ، مدیر بازاریابی رسانه های اجتماعی ، تولید کننده محتوا ، متخصص PPC
صنعت غذا و خدمات : پیشخدمت/پیشخدمت ، متصدی بار ، آشپز خطی ، مدیر رستوران
تحصیلات : معلم ، استاد
فروش و پشتیبانی مشتری : فروشنده ، مدیر
فروشگاه ، مدیر حساب ، متخصص CSR ،
متخصص پشتیبانی فنی ، صندوقدار
امور مالی و حسابداری : حسابدار ، تحلیلگر مالی ، حسابدار بانک ، ورود اطلاعات
رزومه فنی : دانشمند کامپیوتر ، متخصص فناوری اطلاعات ، تحلیلگر داده ، مهندس ، دانشمند داده
رزومه پزشکی : پرستار ، دستیار پزشکی ، دستیار دندانپزشکی
سایر : کارگر انبار ، خانه دار

 

زمان استفاده از هدف رزومه

طی چند سال گذشته ، هدف رزومه در بیشتر موارد اختیاری شده است. اگر یک حرفه ای با تجربه هستید ، بهتر است به خلاصه رزومه پایبند باشید ، زیرا به شما کمک می کند مهارتها و تجربیات برتر خود را بسیار بهتر توصیف کنید.

 

تنها زمانی هدف رزومه را وارد کنید که ...
شما در جستجوی اولین شغل خود هستید - شاید شما فارغ التحصیل دبیرستانی هستید که به دنبال اولین شغل خود هستید. یا شاید ، شما دانشجویی هستید که برای اولین دوره کارآموزی خود ثبت نام کرده اید. هدف رزومه به مدیر استخدام نشان می دهد که تمایل دارید مهارت های خود را توسعه داده و در شرکت رشد کنید.
شما در حال تغییر شغل هستید - فرض کنید شما در سه سال گذشته به عنوان مهندس در یک شرکت توسعه برنامه کار کرده اید و اکنون برای کار بازاریابی در یک شرکت نوپا درخواست داده اید. هدف رزومه شما نشان می دهد که چگونه مهارت های فعلی شما با موقعیت مرتبط هستند.

 

نحوه نوشتن یک هدف رزومه قانع کننده

اهداف رزومه به دلیل اینکه نوشتن آنها دشوار است گیج کننده به نظر می رسند که واقعا هم همینطور هستند. در بدترین حالت ، آنها بیش از حد عمومی هستند و چیز جدیدی در مورد متقاضی نمی گویند. اگر به درستی انجام شود ، آنها می توانند به رزومه شما کمک کنند.

هدف رزومه از سه بخش اصلی تشکیل شده است: (1) شما کی هستید (2) آنچه به شرکت ارائه می دهید (3) چگونه به شرکت در تحقق اهداف خود کمک خواهید کرد.

آیا الان خیلی سخت به نظر نمی رسد ، اینطور است؟ برای سهولت این کار ، فقط می توانید از الگوی هدف رزومه آزمایش شده ما پیروی کنید:

 

قالب هدف رزومه
ذکر مهارت / آموزش/ گواهینامه های کسب شده مربوط به شغل با عنوان شغل
ذکر تجربیات خود به همراه سال/ماه تجربه مربوط به شرح شغل
ذکر نوع مسئولیت هایی که می توانید با بر عهده گرفتن آنها به شرکت مربوطه کمک نمائید.

 

 

#1 / نمونه هدف رزومه حسابدار

"حسابدار پزشکی قانونی دارای مجوز لازم با تجربه اثبات شده در بررسی سوابق مالی. به دنبال استفاده از 3 سال تجربه خود در شرکت فناوران تهران ، برای کمک به تیم شما برای بهبود تکنیک های حسابداری مبتنی بر فعالیت خود در نقش یک حسابدار مدیریتی. "

اگر قالب بندی ذکر شده را رعایت نمائید می توان امیدوار بود که در ۹۰ درصد مواقع شما یک هدف رزومه عالی را می نویسید البته اگر ۵ نکته مهم زیر را رعایت نمائید.

نکته 1: مطمئن شوید که هدف رزومه خود را متناسب با موقعیت یا سازمان خاصی که برای آن درخواست می کنید ، تنظیم کنید. به هر حال ، "مهندسی که به دنبال کار مهندسی است" هیچ کس را تحت تأثیر قرار نمی دهد.

نکته 2: شما باید مهارت ها ، دانش و توانایی هایی را که می دانید به شرکت در رسیدن به اهدافش کمک می کند ، وارد کنید. هدف رزومه در مورد شما یا شغل شما نیست - در مورد نحوه کمک به شرکت است.

نکته 3: در هدف رزومه خود به خود مباهات نکنید و از زبان ذهنی استفاده نکنید. تا حد امکان از حقایق و اعداد برای پشتیبان گیری از تجربه خود استفاده کنید. گفتن "متخصص در تبلیغات" یک چیز دیگر است و گفتن "بازاریاب فیس بوک ، با تجربه در مدیریت هزینه تبلیغات یک چیز دیگر است".

نکته 4: اگر می خواهید به یک هدف شغلی برسید (معمولاً وقتی تجربه بسیار کمی دارید یا تازه شروع به کار کرده اید) ، مطمئن شوید که این موضوع مربوط به شرکتی است که در آن درخواست می کنید.

به عنوان مثال ، اگر برای شغلی به عنوان نماینده پشتیبانی مشتری درخواست می کنید ، نباید بلند پروازی خود را ادامه دهید تا در نهایت پروفسور شوید.

نکته 5: عمداً از زبان پیچیده استفاده نکنید. سعی نکنید هوشمندانه به نظر برسید تقریباً این همیشه تأثیر بدی می گذارد و باعث می شود کمی مغرور نشان داده شوید که اصلا خوب نیست.

به عنوان مثال به جای "تامل" ، "فکر کنید" را انتخاب کنید ، یا به جای "متعهد" از "انجام" استفاده کنید. هر دو به هر حال معنی یکسانی دارند اما شما می خواهید دستاوردهایتان بیشتر از انتخاب کلمات فانتزی شما به چشم بیایند.

 

یک نمونه هدف بد و اشتباه
"من به دنبال مهارت های استثنایی خود در مدیریت هستم ، زیرا برای چند سال در یک شرکت نوآور و مبتکر همکاری داشته ام ، سپس در نهایت به شغلی در زمینه هوش مصنوعی روی آوردم."

 

 

چرا هدف رزومه بالا بد است ؟

  • "استثنایی" ذهنی است. آماده آزمایش این ادعا باشید.
  • تقریباً هر شرکتی در جهان خود را "نوآور" یا نوآور می داند ، شما هیچ چیز واقعی در مورد آنها نمی گویید.
  • به نظر می رسد این موضوع بیشتر از شما مربوط به شما است ، اما در عین حال ، هیچ اطلاعات واقعی در مورد نویسنده ذکر نشده است.
  • به آنها می گویید که به تازگی شغل خود را عوض کرده اید که این یک اشتباه است
یک نمونه هدف درست
"مدیر فروش در برلین آموزش دیده است. به دنبال استفاده از 5 سال تجربه مدیریتی خود در شرکت ... با اطمینان از کارکنان تیم نمایندگی فروش و رعایت استانداردهای کیفیت ، کمک به شرکت برای افزایش درآمد و سهم بازار در این فرآیند. "

 

چرا هدف رزومه بالا خوب است ؟

  1. شما تجربه کاری خود را به طور واقعی خلاصه می کنید.
  2. شما به توانایی هایی اشاره می کنید که شما را متمایز می کند ، مانند تحصیل و آموزش در اروپا.
  3. شما نقش و مسئولیت های موقعیت را می شناسید و نحوه موفقیت آنها را شرح می دهید.
  4. شما مهارت ها و تجربه مربوط به موقعیت مدیریت را در بر می گیرید.
  5. زبان شما ساده ، زمینی و عینی است. شما نشان می دهید که واقعاً به اهداف کلی شرکت اهمیت می دهید.

مثال هایی برای نوشتن اهداف رزومه خوب

در زیر ما به ارائه انواع مختلفی از هدف رزومه های استاندارد و عالی خواهیم پرداخت پس همچنان با ما همراه باشید :

#2 / نوشتن هدف رزومه برای یک تغییر شغل

"نماینده پشتیبانی مشتری با بیش از 3 سال تجربه در پشتیبانی فنی از طریق تلفن به دنبال استفاده از مهارت های ارتباطی به عنوان نماینده فروش در شرکت... سابقه عالی در ارائه خدمات پشتیبانی با کیفیت ، با داشتن امتیاز 4.6+ ستاره "مفید" در 1.5 سال گذشته. "

شایع ترین موقعیتی که می خواهید از هدف رزومه استفاده کنید ، تغییر شغل است.

هدف رزومه به خواننده کمک می کند تا بفهمد چگونه مهارت های شما از زمینه قبلی به ترجمه شغلی که متقاضی آن هستید کمک می کند.

در چنین مواردی می توانید موارد زیر را ذکر کنید:

  1. مهارت های مرتبط / تجربه کاری شما
  2. چگونه فکر می کنید سابقه شما به شما کمک می کند تا در کار برتر باشید

#3 / بدون تجربه / هدف رزومه تحصیلی

"کارمند سازمان یافته و سخت کوش به دنبال پیوستن به شرکت ... به عنوان دستیار بازاریابی. به دنبال استفاده از مهارت های من در Photoshop و Copywriting برای کمک به شرکت... "

حتی اگر هیچ تجربه کاری یا تحصیلات ندارید ، می توانید از رزومه استفاده کنید تا از بقیه متقاضیان متمایز شوید. در این مورد ، شما می خواهید بر بهترین ویژگی ها و مهارت های شخصی خود تمرکز کنید (به جای تجربه کاری / دستاوردها / تحصیلات)

#۴ / نمونه هدف رزومه کارآموزی

"فارغ التحصیل اخیر با مدرک کارشناسی در مدیریت کسب و کار به دنبال شروع حرفه خود در امور مالی با کارآموزی در شرکت ... تجربی در تجزیه و تحلیل صورت های مالی و گزارش های سالانه برای چندین پروژه دانشگاهی. به دنبال توسعه بیشتر دانش نظری خود با راهنمایی قوی در شرکت... "

به دنبال اولین شغل حرفه ای خود هستید؟ نوشتن یک رزومه حرفه ای یک راه خوب برای متمایز شدن از بقیه و دستیابی به آن کارآموزی است.

در این مورد ، می توانید روی موارد زیر تمرکز کنید:

  • دستاوردهای آموزشی شما
  • مهارت های برتر و ویژگی های شخصی
  • هرگونه تجربه مرتبط (پروژه های دانشگاهی / شخصی ، تجربه داوطلب شدن ، مسابقات مرتبط با صنعت و غیره)

ساخت رزومه حرفه ای در ۵ دقیقه

#5 / نمونه هدف رزومه دستیار اجرایی

هدف رزومه مدیر دفتر

"مدیر دفتر باتجربه ای که به دنبال کمک به شرکت ... است تا تجربه مشتری فوق العاده ای را ارائه دهد و شعبه تهران را به سطح بعدی برساند. با تجربه مدیریت تیم های بالای 15 سال در چندین رستوران مختلف ، مانند رستوران A و رستوران B. همه جنبه های کسب و کار ، از استخدام کارکنان جدید گرفته تا مدیریت ابتکارات بازاریابی را مدیریت می کند. "

#6 / نمونه هدف رزومه دستیار اجرایی

"دستیار مجازی مستقل که به دنبال انتقال به سمت دستیار اجرایی است. با بیش از 5 مشاغل آنلاین کار کرده است و در همه موارد از ورود اطلاعات تا پشتیبانی مشتری کمک کرده است. توجه عالی به جزئیات و مهارتهای سازمانی. مسلط به Excel ، Photoshop مهارت های کپی نویسی متوسط. ”

#۷ / نمونه هدف رزومه مدیر پروژه

"دانشجوی سال سوم پزشکی به دنبال شغل تابستانی به عنوان پذیرش در شرکت ... است. تجربه کار حضوری با مشتریان ، داشتن مشاغل نیمه وقت به عنوان صندوقدار و پیشخدمت. اجتماعی ، مثبت و سخت کوش. »

#8 / نمونه هدف رزومه مدیریت کسب و کار

"فارغ التحصیلان ارتباطات اخیر به دنبال درخواست برای نقش منشی در شرکت ... . بسیار سازماندهی شده با مهارت های نوشتاری خوب و چند وظیفه ای. تجربه عملی در مدیریت از طریق چندین پروژه دانشگاهی ، که شامل هماهنگی وظایف بین اعضای مختلف تیم و اطمینان از هماهنگی همه با آخرین اطلاعات است ، به دست آمده است. "

#9 / نمونه هدف رزومه دستیار اداری

"کارمند سازمان یافته و سخت کوش به دنبال کار در شرکت .... به عنوان دستیار اداری. سابقه قبلی در چندین زمینه مرتبط ، مانند کار به عنوان منشی به مدت 3 سال ، علاوه بر دستیار اجرایی به مدت 1 سال. مهارتهای سازمانی قوی ، و همچنین چشم مشتاق به جزئیات. "

#10 / نمونه هدف رزومه مدیریت کسب و کار

"فارغ التحصیل اخیر با مدرک کارشناسی در بازاریابی به دنبال شروع کارم در تبلیغات در شرکت .... مهارتهای قوی در نگارش متن و طراحی گرافیک ، همراه با ذهن خلاق. تجربه عملی در ایجاد تبلیغات رسانه های اجتماعی (فیس بوک ، اینستاگرام) به عنوان کارآموز بازاریابی. "

#11 / نمونه هدف رزومه مدیر پروژه

"مهندس نرم افزار با جزئیات بیشتر با 5 سال سابقه در Node.js و React به دنبال انتقال به عنوان مدیر پروژه متمرکز بر فناوری اطلاعات است. تجربه عملی انجام جلسات روزانه scrum و پیروی از روشهای مدیریت پروژه چابک. "

رزومه ساز آنلاین رزومیتو

#12 / نمونه هدف رزومه منابع انسانی

"فارغ التحصیل روانشناسی که به دنبال استخدام در شرکت .... می باشد. دوره کارآموزی HR را در آژانس استخدامی X گذراند. تجربه محکم در زمینه کار استخدامی ، که شامل پیش انتخاب داوطلبان واجد شرایط و فیلتر آنها بر اساس نیازهای مشتری بود. به دنبال توسعه بیشتر تجربه خود در زمینه منابع انسانی و کمک به شرکت ... برای فراتر از نیازهای استخدام آنها. "

#13 / نمونه هدف رزومه متخصص سئو

"فارغ التحصیل با مدرک کارشناسی در مدیریت بازرگانی به دنبال درخواست برای یک متخصص SEO در شرکت ... دانش نظری SEO ، از جمله برخی از تجربه عملی در استفاده از Google Analytics. به دنبال توسعه بیشتر مهارت های بازاریابی آنلاین خود به عنوان بخشی از تیم ... هستم. "

#14 / نمونه هدف رزومه تولید کننده محتوا

"فارغ التحصیل مفصل با مدرک کارشناسی در رسانه ها و ارتباطات جمعی به دنبال موقعیت ایجاد کننده محتوا در راه اندازی شرکت ...است. مجرب در نوشتن مقاله برای روزنامه های محلی و مجلات آنلاین. به امید استفاده از توانایی های نوشتاری روزنامه نگاری برای بهبود سایت ... در بخش ... "

#15 / نمونه هدف رزومه مدیر رستوران

"پیش خدمت ماهر با 10+ سال تجربه در صنعت مهمان نوازی به دنبال کمک به رستوران ... است تا تجارت خود را به سطح بعدی برساند. در طول مدت حضور من به عنوان سرور ، به 3+ رستوران در استخدام و آموزش کارکنان جدید و همچنین ارائه استراتژی های تبلیغاتی برای غذاها و نوشیدنی های خاص کمک کردم. "

#15 / نمونه هدف رزومه معلم

"لیسانس. در آموزش و پرورش از دانشگاه ... با تمرکز در شیمی به دنبال شروع کار من به عنوان معلم در دبیرستان ... علاقه مند به تدریس ، چه در داخل و چه خارج از کلاس درس. "

#16 / نمونه هدف رزومه پشتیبانی فنی

فارغ التحصیل ماهر ریاضی به دنبال درخواست برای معلم ریاضی در مدرسه ... است. در دوران حضورم در دانشگاه X به عنوان معلم نیمه وقت جبر خطی کار می کردم. دانش قوی در مورد جبر خطی پیشرفته ، حساب I-IV ، آمار ریاضی و مثلثات. "

#17 / نمونه هدف رزومه همکار فروش

"کارمندی جذاب و ارتباطی که به دنبال یک کار فروش در سطح ابتدایی در شرکت... با تکنولوژی و با توانایی بالا بردن دانش محصول است. تجربه قبلی به عنوان کارمند فروش در بخش ... "

#18/ نمونه هدف رزومه پشتیبانی فنی

"دانشجوی فناوری اطلاعات که به عنوان یک متخصص پشتیبانی فنی در شرکت ... به دنبال مشارکت پاره وقت است. در استفاده از میزهای راهنما و سیستم های CRM مجرب است. مسلط به ارتباط کتبی با دانش متوسط ​​در حوزه فناوری اطلاعات. "

#19 / نمونه هدف رزومه حسابدار

"پیشخدمت مشتاق و مودب به دنبال نقش صندوقدار در شرکت ... در حال حاضر به صورت پاره وقت در رستوران ABC کار می کند و به دنبال پر کردن بقیه وقت من است. مهارت های ارتباطی قوی و عشق واقعی برای کار با مردم. در انجام محاسبات ریاضی خوب است. "

#20 / نمونه هدف رزومه حسابدار

"فارغ التحصیل از کارشناسی ارشد حسابداری و مالی به دنبال موقعیت حسابدار جوان در شرکت ... بالاترین نمرات در دوره های مربوطه ، از جمله حسابداری مالی متوسط ​​، حسابداری مدیریتی ، امور مالی پیشرفته و موارد دیگر."

مهم ترین موارد در نوشتن یک هدف رزومه خوب :

  • هدف رزومه عبارت است از 2-3 جمله خلاصه قصد شغلی که در بالای رزومه شما قرار داده شده است. شما فقط باید از رزومه استفاده کنید در صورتی که تجربه کاری کافی در زمینه مورد درخواست خود ندارید یا در حال تغییر شغل هستید.
  • هنگام نوشتن یک هدف رزومه ، سعی کنید از کلیشه یا کلی گویی اجتناب کنید. درباره خود صحبت نکنید ، آن را متناسب با سازمان خاصی که برای آن درخواست می کنید تنظیم کنید. از زبان ذهنی یا فاخر استفاده نکنید و به
  • یک هدف شغلی که می توانید در همان سازمان به آن برسید ، اشاره کنید.
    این هدف همچنین باید با اطلاعاتی که در سایر بخشهای رزومه ذکر کرده اید ، مانند سابقه کار یا تحصیلات ، پشتیبان گیری شود.

حرف آخر :

در مقاله اهداف رزومه چه چیزهایی یاد گرفتیم ؟

ما آموختیم که بخش هدف رزومه اختیاری است و می توان آنرا با خلاصه رزومه جایگزین نمود. همچنین جایگاه هدف رزومه را فرا گرفتیم و یاد گرفتیم که در نگارش آن نباید لحنی جدی یا کتابی داشته باشیم.شما عزیزانی که قصد ساخت یک رزومه حرفه ای را  دارید می توانید با استفاده از رزومه ساز آنلاین رزومیتو این موضوع مهم را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

 

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
4 / 5 (از مجموع 1 رأی)
0
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

نوشتن مهارت های سخت در رزومه (با 51 مثال کاربردی)

ساخت رزومه انگلیسی ( مهم ترین نکات و نحوه نوشتن )

نحوه نوشتن رزومه کاری

کاورلتر چیست و چگونه بنویسیم ؟