اشتباهات رایج در رزومه نویسی ( 21 اشتباه اساسی )

2022-07-16 13:24:42
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 13 دقیقه
اشتباهات رایج در رزومه نویسی ( 21 اشتباه اساسی )
مهم ترین اشتباهات در رزومه نویسی تا زمانی که یک متخصص شغلی نباشید، احتمال وجود دارد که رزومه شما بی...

مهم ترین اشتباهات در رزومه نویسی

تا زمانی که یک متخصص شغلی نباشید، احتمال وجود دارد که رزومه شما بی نقص نباشد. در واقع، برخی از اشتباهات مهم رزومه ای وجود دارد که تقریباً هر کسی مرتکب می شود - چه آنها تازه فارغ التحصیل باشند و چه یک استاد ارشد با یک دهه تجربه. هر چه قدر هم که برای بی عیب و نقص بودن رزومه خوب تلاش کنید و در مسیر شغل رویایی خود باشید اشتباهات اساسی در رزومه نویسی ممکن است برای شما رخ دهند پس تا انتهای این مقاله مهم با رزومیتو باشید تا اشتباهات رزومه نویسی خود را به صفر نزدیک کنید.

در این مقاله ، ما همه چیز را در مورد این 21 اشتباه رایج در نوشتن رزومهو نحوه جلوگیری از آنها به شما یاد خواهیم داد. بیایید شروع کنیم!

زمانی که در مورد یک فعالیت مهم صحبت می کنیم بخشی از موفقیت ما در مورد آن کار بر می گردد به اجتناب از اشتباهات، این موضوع در مورد رزومه نویسی نیز صادق است و نوشتن یک رزومه کاری خوب مستلزم دوری از اشتباهات و به حداقل رساندن آنهاست، با این مقدمه دعوت می کنیم تا با یکی دیگر از مقالات کاربردی رزومه ساز آنلاین رزومیتو همراه شوید تا شما را با این اشتباهات آشنا نمائیم.

اشتباهات رایج در رزومه نویسی

اگر بخواهیم تیتروار به مهم ترین اشتباهات رایج در رزومه نویسی اشاره کنیم می توان موارد زیر را برشمرد :

  • عدم صداقت در نوشتن رزومه
  • خطای نگارشی و غلط املایی
  • اطلاعات تماس ناقص یا اشتباه
  • نگارش یک رزومه طولانی و چند صفحه ای ( بیش از دو صفحه )

اشتباهات مهم رزومه (و چگونه می توان از آنها جلوگیری کرد)

در زیر ما 21 عنوان از مهم ترین و رایج ترین اشتباهات رزومه نویسی را به همراه مثال برای شما می آوریم تا با رعایت این نکات مهم رزومه ای عاری از این اشتباهات را نوشته و به موفقیت آن امیدوار باشید.

اشتباه شماره 1 در نوشتن رزومه - لیست کردن تجارب نامربوط

در رزومه خود، شما فقط باید تجربیات و مهارت های مربوط به شغل مورد نظر خود را وارد کنید. بگذارید بگوییم، به عنوان مثال، شما برای نقش یک حسابدار درخواست می کنید. تمام رزومه شما باید متقاعد کردن کارفرمای شما برای موقعیت مناسب باشد. بنابراین، بخش کار و مهارت شما باید با حسابداری همراه باشد.

به عنوان مثال شما نمی خواهید از تجربه خود به عنوان سرور 5 سال پیش یاد کنید - این واقعا به پرونده شما کمک نمی کند.

به همین ترتیب، شما چیزی مانند فتوشاپ را به عنوان یک مهارت ذکر نمی کنید. مطمئناً، شما می توانید در این مهارت کاملاً شگفت انگیز و حرفه ای باشید، اما این اصلاً مربوط به موقعیت نیست - فقط فضای ارزشمندی را اشغال می کند.

نکته حرفه ای

تنها استثنا در این قانون این است که اگر دانشجو یا تغییر شغل هستید. در این صورت، برای جلوگیری از داشتن یک قسمت تجربه کاری خالی، می توانید برخی از تجربیات غیر مرتبط را ذکر کنید.

اشتباه شماره 2 در رزومه نویسی - عدم تقویت تجارب بوسیله مثال های عینی و ملموس

بیایید این 2 جمله را با هم مقایسه کنیم:

افزایش فروش

در مقابل

افزایش 20 درصدی فروش سالانه از سال 2019 با تغییر کامل متد فروش شرکت

به نظر شما کدام یک قانع کننده تر است؟

بله ، قطعاً مورد دوم است. چرا؟ زیرا فوق العاده خاص است. می توانید نتایج دقیق متقاضی و همچنین چگونگی دستیابی به آنها و مدت زمان طولانی برای رسیدن به آنجا را مشاهده کنید.

برای هر نوع تجربه ذکر شده در رزومه، توصیه می کنیم اطلاعاتی در مورد:

  • نتایج. چه نوع نتیجه ای به ارمغان آوردید؟ با اعداد توضیح دهید.
  • چگونه و دقیقاً چه کاری انجام دادید که چنین نتیجه ای گرفتید؟
  • دوره زمانی. در چه دوره زمانی به این نتایج رسیدید؟

اشتباه شماره 3 در رزومه نویسی - عدم استفاده از رزومه ساز

رزومه سازان روند ایجاد یک رزومه را سریع، ساده و آسان انجام می دهند. ما قول می دهیم اگر هنوز از Word برای ایجاد رزومه خود استفاده می کنید، تغییر کاربری به یک رزومه ساز زندگی شما را تغییر می دهد.

تصور کنید ساعت ها وقت گذاشته و رزومه خود را کامل می کنید. انتخاب قلم مناسب، اندازه قلم، حاشیه، قالب رزومه ...

و سپس بخشی را به سمت چپ حرکت داده و کل طرح رزومه کاملاً بهم ریخته و نامناسب می شود.

با استفاده از رزومه ساز این مشکلات تمام خواهند شد. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که الگویی را انتخاب کنید که بیشتر دوست داشته باشید و بهتر است آن را انتخاب کنید - آنچه برای شما باقی مانده است پر کردن مطالب است.

اشتباهات رزومه نویسی

اشتباه شماره 4 در رزومه نویسی - عدم استفاده از رزومه ساز

"مهارت تفکر انتقادی."

"بازیکن تیم."

"سازمان یافته"

این 3 مهارت چه ویژگی مشترکی دارند؟

ساده است: تقریباً هرکسی می تواند ادعا کند که آن را دارد.

بسیاری از افراد جویای کار (معمولاً فارغ التحصیلان اخیر) رزومه خود را با مهارتهایی از این دست پر می کنند تا کارفرما را تحت تأثیر قرار دهند یا رزومه خود را فقط کمی طولانی کنند.

مسئله این است که شما فقط فضا را به هدر می دهید. استخدام کنندگان چندین بار این مهارت ها را در رزومه دیده اند که دیگر تحت تأثیر آنها نیستند. بنابراین، آنها فقط به طور کامل از آنها عبور می کنند.

درعوض، ما توصیه می کنیم از مهارتهای سخت بیشتری استفاده کنید که بتوانید آنها را بوسیله مثال و نمونه کار حمایت کنید. (در مقابل مهارتهای نرم بیش از حد استفاده شده).

اشتباه شماره 5 در رزومه نویسی - نوشتن مهارت های پیش پا افتاده

یکی دیگر از اشتباهات 21 گانه رزومه نویسی نوشتن مهارت های پیش پا افتاده ای است که امروزه دیگر همه دارند و نام بردن آنها تقریبا مسخره است

فراموش نکنید که دیگر در سال 2021  - اینکه بتوانید از رایانه ، Microsoft Office ، Excel و مواردی از این دست استفاده کنید کاملا عادی و پیش پا افتاده بوده و به هیچ عنوان مهارت خاصی به شمار نمی آید.

با گنجاندن چنین مهارت هایی در رزومه، فقط فضایی را که می توانید برای معرفی بهتر خود استفاده کنید ، هدر می دهید. ما توصیه می کنیم به مهارت های فنی بیشتری که شما را از سایر نامزدها جدا می کند،اشاره نمائید. چنین مهارت های فنی که کارفرمایان به دنبال آنها هستند می تواند شامل موارد زیر باشد :

  • تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل
  • HTML و CSS
  • هر زبان برنامه نویسی
  • فروشندگی و توانایی فروش
  • Dreamweaver
  • فتوشاپ

اشتباه شماره 6 رزومه نویسی - استفاده از رزومه اینفوگرافیک

احتمالاً قبلاً یک یا دو رزومه اینفوگرافیک دیده اید - آنها به دلیل چرخش خلاقانه خود در رزومه سنتی، در اینترنت ویروسی می شوند.

مسئله این است که، رزومه های اینفوگرافیک ممکن است بسیار جالب به نظر برسند، اما می توانند برای جستجوی کار شما بسیار مضر باشند. تا زمانی که از نظر تجارت طراح گرافیک نباشید، بیشتر استخدام کنندگان تحت تأثیر یک طراحی و رنگ فانتزی قرار نخواهند گرفت. در واقع کاملاً برعکس است.

خواندن رزومه های اینفوگرافیک گیج کننده تر است، بنابراین احتمال این که مدیر استخدام از آن صرف نظر کند بسیار بالا خواهد بود. آنها همچنین ممکن است فکر کنند که این غیرحرفه ای است و باز هم آنرا نادیده خواهند گرفت.

اگر بخواهیم دلیل دیگری که اتفاقا مهم هم هست را در جهت خوب نبودن این نوع رزومه ها بیاوریم باید بگوئیم رزومه اینفوگرافیک توسط سیستم های ردیابی متقاضی قابل خواندن نیست. یعنی قبل از اینکه حتی به یک استخدام کننده برسد، به طور خودکار و سیستمی دور ریخته می شود.

اشتباه شماره 7 رزومه نویسی - نوشتن مسئولیت ها به جای دستاوردها

نگاهی به این 2 مثال بیندازید:

با ابتکار عمل بازاریابی پروژه X ، فروش بیش از 200،000 دلار برای سه ماهه گذشته.

در مقابل.

مسئول بازاریابی پروژه X.

تفاوت این 2 مثال را می بینید؟

اولین مورد یک موفقیت است - این نشان می دهد که چگونه در نقش خود سرآمد هستید.

از طرف دیگر، مسئولیت دوم است. این نشان می دهد که شما در کار مسئول چه چیزی هستید.

هنگام ارزیابی داوطلبان، استخدام کنندگان همیشه به دنبال اولین افراد می گردند. از این گذشته، آنها دقیقاً می دانند مسئولیت های شما چه بوده است - احتمالاً همه نامزدهای دیگر این سمت نیز همان مسئولیت ها را داشته اند.

بگذارید بگوییم، به عنوان مثال، شما برای کار در فروش متقاضی هستید، و ذکر می کنید که:

"مسئول فروش محصولات به مشتریان"

آیا می دانید چه کسی این مسئولیت را داشت؟ به معنای واقعی کلمه، هر نامزد دیگری که موقعیت مشابهی داشته باشد.

اگر چیزی شبیه به این بنویسید چه می شود:

"نمودار فروش را در سال 2020 50٪ افزایش داده و از آن فراتر ببرید"

حالا ما قدرت را در دست میگیریم و ابتکار عمل دست ما می باشد! این نشان می دهد که شما فقط یک متقاضی دیگر نیستید - فرد بسیار باهوشی است.

بنابراین آنچه که ما در اینجا به آن دست می یابیم این است که در صورت امکان ، شما باید بر روی دستاوردهای رزومه خود تمرکز کنید، نه مسئولیت ها.

نکته حرفه ای:

هر شغل تنها نتیجه گرا نیست. به عنوان مثال اگر یک گارسون هستید ، واقعاً نمی توانید بگویید:

"در طول زندگی حرفه ای من بیش از 500 میز خدمت کرده و این فوق العاده است."

این فقط فوق العاده ناجور به نظر می رسد. اگر حرفه شما نتیجه گرا نیست، کاملاً خوب است که به جای موفقیت، به مسئولیت ها پایبند باشید.

اشتباه شماره 8 رزومه نویسی - عدم تناسب رزومه با شغل درخواستی

بیشتر افراد جویای کار یک رزومه کلی ایجاد می کنند و با آن به ده ها شغل مراجعه می کنند. متأسفانه، این یکی دیگر از اشتباهات رایج در رزومه نویسی است.

در پایان روز ، هر شغلی که درخواست می کنید متفاوت است - آنها به مهارت ها و تجربیات مختلفی نیاز دارند. بنابراین رزومه شما باید بر روی آنچه آنها به دنبال آن هستند تمرکز کند. برای روشن شدن این موضوع، بیایید مثالی از زندگی واقعی را بزنیم.

بگذارید بگوییم شما یک متخصص فروش هستید. شما تجربه در:

  1. دسترسی به ایمیل
  2. مدیریت یک تیم فروش

اکنون فرض کنید شما برای این 2 موقعیت متقاضی هستید: متخصص فروش ایمیل و تیم فروش عمده.

اگر شما برای نقش یک متخصص فروش ایمیل درخواست می کنید، این نقش عمدتا شامل انجام خدمات ارتباط با ایمیل است و مدیر استخدام انتظار دارد که رزومه شما به طور خاص بر روی مهارت های ارتباط با ایمیل شما تمرکز کند.

از طرف دیگر، اگر متقاضی نقش سرپرست تیم فروش هستید، آنها می خواهند در مورد مهارت های مدیریتی شما اطلاعاتی کسب کنند. آنها واقعاً به تجربه ارتباط با ایمیل شما اهمیت نمی دهند، تا زمانی که به آنها نشان دهید می توانید تیمی را مدیریت کنید.

اگر رزومه شما عمومی باشد، نمی توانید مهارت های مهم را با جزئیات کافی پوشش دهید. بنابراین، آنچه که ما در اینجا به آن می رسیم این است، رزومه شما باید متناسب با شغل مورد نظر شما تنظیم شود.

نکته حرفه ای:

ما توصیه می کنیم 4-5 نوع مختلف از رزومه خود را برای انواع مختلف نقشی که برای آنها درخواست می کنید، ایجاد کنید. به این ترتیب، لازم نیست رزومه کاری خود را برای هر کار جدید دوباره انجام دهید و می توانید کمی وقت خود را پس انداز کنید.

اشتباه شماره 9 رزومه نویسی - قالب بندی اشتباه رزومه

3 فرمت مختلف رزومه وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید:

  1. زمان معکوس - رزومه سنتی با تمرکز بر تجربه کاری. در این قالب، شما ابتدا جدیدترین تجربیات خود را لیست کرده و به تجربه قبلی خود می پردازید.
  2. عملکردی - این مهارت بیشتر به مجموعه مهارت های شما متمرکز است تا تجربه کاری. این برای فارغ التحصیلان اخیر یا تغییر شغل که تجربه کار زیادی ندارند که باید در کارنامه خود اضافه کنند بسیار جالب است.
  3. ترکیبی - ترکیبی از 2 قالب دیگر، با تأکید برابر بر تجربه کار و مهارت.

گرچه در انتخاب رزومه کاربردی یا ترکیبی ذاتاً هیچ مشکلی وجود ندارد، اما فرم زمانی معکوس بیشترین استفاده را دارد. در بیشتر موارد، بهترین انتخاب نیز هست.

در پایان روز، استخدام کنندگان در سراسر جهان با آن آشنا هستند و به احتمال زیاد آن را تشخیص می دهند.

اگر از قالب رزومه جایگزین (به عنوان مثال کاربردی) استفاده می کنید، مدیر استخدام ممکن است فکر کند که با تمرکز نکردن روی تجربه کاری خود، می خواهید چیزی را پنهان کنید.

اشتباه شماره 10 رزومه نویسی - قالب بندی اشتباه رزومه

ذخیره رزومه در یک قالب اشتباه

رزومه شما هرگز و هرگز به عنوان JPEG یا PNG ذخیره نمی شود.

اگرچه ممکن است جزئیات ناچیزی به نظر برسد ، اما انتخاب نوع پرونده رزومه مناسب از اهمیت برخوردار است.

همیشه رزومه خود را در هر دو نسخه PDF یا Docx ذخیره کنید ، که هر دو با نرم افزار ردیابی متقاضی سازگار هستند.

ما معمولاً استفاده از PDF را توصیه می کنیم ، زیرا مانند Docx باعث از بین رفتن طرح رزومه شما نمی شود.

با این حال ، برخی از استخدام کنندگان به طور خاص رزومه Docx را درخواست می کنند (به طور عمده اگر از یک نرم افزار ردیابی متقاضی نه چندان خوب استفاده می کنند). اگر آگهی شغلی به صراحت از شما می خواهد یک رزومه را به عنوان پرونده Word ارسال کنید ، این کار را انجام دهید.

اشتباه شماره 11 رزومه نویسی - نگارش ضعیف و غلط املایی

یکی دیگر از مهلک ترین اشتباهات رزومه نویسی نگارش ضعیف و غلط املایی است، خود را جای مدیر شرکت یا مصاحبه کننده بگذارید، رزومه ای که به دستتان رسیده است دارای غلط املایی است و نگارشی بسیار ضعیف دارد، آیا رغبت می کنید فرد نویسنده آن رزومه را دعوت به مصاحبه کنید ؟ قطعا پاسخ منفی است و هیچ کس علاقه ای به مصاحبت با همچین فردی ندارد. پس درست بنویسید و یا از یک فرد با نگارش قوی استفاده نمائید.

اشتباه شماره 12 رزومه نویسی - کامل نبودن اطلاعات تماس

اگر چه رزومه شما می تواند کوتاه باشد اما این عمدتا در مورد دانشجویان دانشگاه یا فارغ التحصیلان اخیر اتفاق می افتد که هیچ تجربه کاری برای لیست کردن در رزومه خود ندارند، و یک رزومه به مدت نیم صفحه برای آنها باقی می گذارد.

نکته اینجاست: حتی رزومه های دانشجویی باید 1 صفحه داشته باشند. به جای تجربه کاری ، باید فضای خالی را با تجربیاتی که انجام می دهید پر کنید. برخی از این نمونه ها عبارتند از:

  1. فعالیت های فوق برنامه.
  2. گواهینامه های آنلاین
  3. دوره های اخذ شده
  4. تجربه داوطلبانه
  5. پروژه های دانشگاهی
  6. پروژه های شخصی

اشتباه شماره 13 رزومه نویسی - نوشتن رزومه طولانی

رزومه شما داستان زندگی شما نیست - خلاصه ای مختصر از مرتبط ترین مهارت ها و تجربیات شماست.

به همین دلیل ، توصیه می کنیم به حد یک صفحه پایبند باشید. برای اکثر داوطلبان کافی است که تمام اطلاعات اساسی مربوط به خودشان را پوشش دهد. اگر شما یک حرفه ای هستید و واقعاً فکر می کنید که برای پوشاندن زمینه طولانی خود به فضای بیشتری نیاز دارید، انجام 2 صفحه قابل قبول است. توصیه نمی کنیم رزومه خود را بیش از این طولانی بسازید.

مگر اینکه شما برای نقشی در دانشگاه درخواست دهید. در این صورت، نوشتن CV شما در 3 صفحه و حتی بیشتر نیز مجاز می باشد.

اشتباه شماره 14 رزومه نویسی - آپدیت نبودن رزومه

رزومه شما می بایست با آخرین تجربیات،اطلاعات تماس و سوابق کاری شما کامل شود و قدیمی بودن آن موجب ضرر شما خواهد شد.

اشتباه شماره 15 رزومه نویسی - استفاده از فونت نامناسب

معمولا اندازه و نوع فونت اسناد رسمی و مدارکی که برای شرکت ها و ادارات ارسال می کنید می بایست استاندارد باشد، کوچک بودن یا ناخوانا بودن فونت رزومه شما یعنی رزومه شما توسط مصاحبه کننده خوانده نخواهد شد.پس از یک فونت کاملا استاندارد و رایج و یک اندازه مناسب استفاده نمائید.

اشتباه شماره 16 رزومه نویسی - بی نظمی رزومه

نظم و چیدمان صحیح رزومه را با مشاهده چند رزومه نمونه در سطح اینترنت فرا بگیرید، برای مثال نمی توان ابتدا سوابق شغلی و سپس اطلاعات فردی را در رزومه قرار داد. لذا با مقایسه چند رزومه خوب این موارد را کاملا رعایت نمائید.در سرویس رزومه ساز آنلاین رزومیتو این موارد به طور کامل رعایت و یک رزومه استاندارد تحویل شما خواهد شد.

اشتباه شماره 17 رزومه نویسی - دیزاین بیش از حد

دیزاین بیش از حد و شلوغ بودن رزومه می تواند نتیجه ای کاملا عکس داده و موجب آشفته نشان دادن آن شود.رنگ بندی بیش از حد و استفاده از رزومه های شلوغ و آشفته به هیچ عنوان گزینه های مناسبی برای یک رزومه استاندارد نمی باشند پس با انتخاب یک قالب رزومه کاملا استاندارد که به دور از هر گونه شلوغ کاری باشد خیال خود را از بابت این موضوع راحت نمائید.

اشتباه شماره 18 رزومه نویسی - انتخاب قالب اشتباه

همه الگوهای رزومه اثر یکسانی ندارند.

برخی از الگوها جذاب هستند، خواندن و اسکن آنها آسان است و حتی در یک دسته از صد رزومه دیگر نیز قابل توجه هستند.

الگوهای دیگر؟ نه آنقدر زیاد

بنابراین، الگویی را انتخاب کنید که:

  1. از نظر بصری جذاب است در بیشتر موارد ، بهتر است رزومه ای را به جای نوع سیاه و سفید سنتی ، در آن داشته باشید. در عین حال ، اطمینان حاصل کنید که الگوی رزومه شما از نظر طراحی خیلی زیاد نباشد.
  2. اندازه قلم و خواندن آن آسان است. ما توصیه می کنیم از قلم هایی مانند Roboto یا Ubuntu استفاده کنید.
  3. دارای دو ستون است. این به شما امکان می دهد بدون آسیب رساندن به خوانایی ، اطلاعات بیشتری را در رزومه خود جای دهید.
  4. آیا رزومه ساز سازگار است. اگر بخشی از یک رزومه ساز آنلاین باشد، ویرایش یک الگوی رزومه بسیار سریعتر و آسان تر انجام می شود.

مطمئن نیستید کجا می توانید یک الگوی رزومه خوب پیدا کنید؟ در رزومه ساز آنلاین رزومیتو می توانید قالب های رزومه استاندارد را بیابید

اشتباه شماره 18 رزومه نویسی - استفاده از عکس

این یکی کمی مشکل است. بسته به اینکه اهل کجا هستید ، ممکن است لازم باشد که یک عکس را در رزومه خود قرار دهید یا خیر. در اینجا تفاوت این موضوع بر اساس کشور شما خواهد بود:

  • ایالات متحده - درج عکس در رزومه توصیه نمی شود، زیرا می تواند منجر به تبعیض بر اساس نژاد یا ظاهر شود. بدیهی است که اگر ظاهر شما ارتباطی با شغل مورد نظر شما داشته باشد (به عنوان مثال مدل سازی)، این موضوع صدق  نمی کند و می توانید از تصویر در رزومه خود استفاده کنید.
  • اروپا - در اکثر کشور های اروپا معمولاً در رزومه خود یک عکس حرفه ای وجود دارد. اما اجباری نیست.
    انگلستان و ایرلند - مانند ایالات متحده آمریکا، به دلایل ضد تبعیض و قوانین کار، نباید عکسی را در رزومه خود قرار دهید.
  • استرالیا - باز هم ، درج یک عکس در رزومه دلسرد کننده است (مگر اینکه به طور خاص در آگهی شغلی درخواست شود).

اشتباه شماره 19 رزومه نویسی - انتخاب نام پرونده اشتباه

شما همیشه باید رزومه ای را که ارسال می کنید چیزی بنامید:

[نام خانوادگی شما] - [نام خانوادگی شما] - [رزومه کاری]

این باعث می شود شما حرفه ای به نظر برسید و همچنین برای استخدام کننده آسان تر است که رزومه خود را از یک پوشه ده نفر شناسایی کنید.
درست

saeidi-Resume.pdf

غلط

saeidi.pdf

اشتباه شماره 20 رزومه نویسی - استفاده از آدرس ایمیل غیر حرفه ای

شما همیشه باید از یک آدرس ایمیل حرفه ای استفاده کنید.

چیزی مانند [Name] [Last Name] @ [Email Provider] .com باید بسیار خوب کار کند.

مورد درست

akbari-saeid@akbari.com
مورد غلط

akbari-saeid2011@hotmail.com

اگر از یک ارائه دهنده ایمیل قدیمی استفاده می کنید ، ممکن است استخدام کننده فکر کند که زیاد اهل فن نیستید.

اشتباه شماره 21 در رزومه نویسی - عدم رعایت صداقت

یکی از اصول اولیه نوشتن رزومه رعایت اصل صداقت است که می بایست به طور کامل به آن توجه شود.حرفی نزنیم و چیزی ننویسیم که نتوانیم بعدا آنرا ثابت کنیم.صداقت در رزومه نویسی یعنی دقیقا مشخص کنیم که چه توانائی هایی داریم و به چه میزان آن مورد را داریم.برای مثال توانائی مکالمه به زبان انگلیسی را وقتی کامل و فول بیان میکنید نباید روز مصاحبه در این مورد لنگ بزنید.پس راستش را بنویسید، حداقل خوبی اش این است که روز مصاحبه چیزی بیشتر از توانایی تان از شما طلب نخواهد شد.

نتیجه گیری :

رعایت این موارد و پرهیز از اشتباهات رایج در رزومه نویسی که در بالا ذکر کرده ایم بدون شک میتوانید شما را در ارائه بهترین رزومه ممکن کمک نماید.21 اشتباه رایج در رزومه نویسی که در این بخش از مقالات آموزشی رزومیتو خدمت شما عزیزان تقدیم نموده ایم مهم ترین اشتباهات در نگارش رزومه به حساب می آیند و دوری از این موارد مهم و کلیدی هستند. تعدادی از این اشتباهات می تواند با استفاده از رزومه ساز فارسی رزومیتو حذف شده و به صورت خودکار شما در مسیر نوشتن یک رزومه خوب قرار بگیرید پس با ثبت نام در رزومیتو کار خود را در نوشتن یک رزومه استاندارد آسان نمائید.

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
4 / 5 (از مجموع 1 رأی)
0
برچسب‌ها:
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

نوشتن مهارت های سخت در رزومه (با 51 مثال کاربردی)

ساخت رزومه انگلیسی ( مهم ترین نکات و نحوه نوشتن )

نحوه نوشتن رزومه کاری

کاورلتر چیست و چگونه بنویسیم ؟