چگونه مصاحبه خود را در 5 دقیقه اول به پایان برسانیم ؟

2021-11-15 23:10:03
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه
چگونه مصاحبه خود را در 5 دقیقه اول به پایان برسانیم ؟
چند لحظه اول مصاحبه شما می تواند تاثیر تعیین کننده ای بر میزان خوب پیش رفتن بقیه آن داشته باشد. در ا...

چند لحظه اول مصاحبه شما می تواند تاثیر تعیین کننده ای بر میزان خوب پیش رفتن بقیه آن داشته باشد. در اینجا نحوه شروع قوی آمده است – همراه با چند داستان احتیاطی از مصاحبه کنندگان واقعی در مورد کارهایی که نباید انجام دهید…

ما با یک مقاله جالب دیگر  از بخش مصاحبه و استخدام رزومیتو با شما هستیم تا به شما کمک کنیم که مصاحبه خود را در 5 دقیقه اول به پایان برسانید. این می تواند بسیار هیجان انگیز باشد که بتوانید خیلی زود روی مصاحبه کننده تاثیر بگذارید. اگر می خواهید به این مهم برسید با ما همراه شوید.

1. چه ساعتی باید به مصاحبه خود برسم؟

در حالی که مهم است که مطمئن شوید به اندازه کافی زود به محل می‌رسید و به خودتان فرصت می‌دهید تا در آنجا مستقر شوید (پنج تا ده دقیقه کافی است)، به یاد داشته باشید که مصاحبه خیلی قبل از اینکه دست بدهید و جلوی مصاحبه‌گر بنشینید شروع می‌شود. شما هرگز نمی دانید که در هنگام رفت و آمد یا در آسانسور ساختمان شرکت ممکن است با چه کسی برخورد کنید. بنابراین مطمئن شوید که از همان لحظه ای که به راه می افتید، رفتاری دوستانه، با اعتماد به نفس و حرفه ای ارائه می کنید.

در بدو ورود، تلفن خود را روی حالت بی‌صدا قرار دهید، با مسئول پذیرش صحبت کنید و از محیط اطراف خود دیدن کنید - ممکن است متوجه موضوعی شوید که بعداً موضوع مفیدی برای «حرف‌های کوچک» خواهد بود. سعی نکنید واقعیت های لحظه آخری را در خود جمع کنید - می خواهید آرام و منظم باشید، نه آشفته و ناآماده.

کارهایی که نباید انجام داد:

"یک بار شنیدم که شخصی بیرون ساختمان ما ایستاده بود، با عصبانیت سیگار می کشید و با صدای بلند از تلفن خود از شروع زودهنگام جلسه آنها شکایت می کرد و با صدای بلند تعجب می کرد که چرا آنها اصلا آنجا بودند. وقتی به مصاحبه بعدی رسیدم، متوجه شدم که ناله پر سر و صدا، نامزد بعدی من است! شروع خوبی نیست.

2. قبل از مصاحبه چه کاری باید انجام دهم؟

مطمئن شوید که با همه کسانی که در فرآیند مصاحبه با آنها برخورد می کنید مودب و دوستانه رفتار می کنید. از احوالپرسی با مسئول پذیرش گرفته تا افرادی که با آنها در آسانسور مشترک هستید، تا قدم زدن در یک دفتر با پلان باز برای رسیدن به اتاق جلسه خود. اینها همه نقاط تماس با کارفرما و همکاران بالقوه آینده شما هستند، که اغلب برداشت های خود را از بازدیدکنندگان پس از آن به اشتراک می گذارند. اطمینان حاصل کنید که همه کسانی که با آنها در تماس هستید، شما را مثبت می بینند.

کارهایی که نباید انجام داد:

من دوست دارم به این نکته اشاره کنم که شخصاً با نامزدها سلام کنم. در یک موقعیت، یکی از نامزدها تصور کرد که من دستیار هستم، با من رفتاری بسیار نادرست کرد و نسبتاً گستاخانه از من خواست که برای آنها نوشیدنی بیاورم. وقتی دیدند من در حال رفتن به پانل مصاحبه هستم کاملاً شوکه شدند! اما چیزی که بیش از همه من را ناامید کرد این ایده بود که مناسب است با کارکنان در هر سطحی چنین رفتار شود.

3. چگونه می توانم یک برداشت اولیه قوی ایجاد کنم؟

برداشت های اولیه مهم هستند و نشانه های غیرکلامی حتی بیشتر از تاثیرات کلامی اهمیت دارند. بنابراین در همان چند دقیقه اول، همه چیز به این است که با اعتماد به نفس لبخند بزنید، محکم دست بدهید، تماس چشمی برقرار کنید و به طور کلی به نظر برسید که انگار از بودن در آنجا خوشحال هستید و کار را می خواهید. در هر کاری که انجام می دهید، نگرشی پر از انرژی، اشتیاق و علاقه نشان دهید.

از نظر لباس، سعی کنید مدل لباس خود را با شرکتی که ملاقات می کنید هماهنگ کنید. شما باید بتوانید از طریق وب سایت و خروجی رسانه های اجتماعی، به ویژه هر محتوایی در مورد فرهنگ کاری آن، ایده خوبی از کد لباس معمولی شرکت داشته باشید، و استخدام کننده شما نیز می تواند به شما توصیه کند. شما می خواهید کمی شخصیت و کاریزما را نشان دهید، اما همچنین می خواهید به خوبی ظاهر شوید، بنابراین اگر شک دارید همیشه در جنبه رسمی اشتباه کنید.

کارهایی که نباید انجام داد:

«یکی از نامزدها که با او مصاحبه کردم، در حالی که منتظر بودند، یک لیوان آب خواست. هوا سرد بود و حتماً درست قبل از ملاقات ما آن را ریخته بودند، بنابراین اولین برداشت من یک دست دادن بسیار مرطوب و سرد بود. بنابراین همیشه نوشیدنی خود را در دست چپ خود نگه دارید!

4. چگونه می توانم برای گفتگوی کوچک آماده شوم؟

درست (یا اشتباه) صحبت کردن می تواند عواقب بزرگی داشته باشد. این راهی است برای افراد برای ایجاد رابطه و وابستگی، و شروع به تولید آن کیفیت ناملموس و دست نیافتنی «شیمی» که مشخصه همه روابط تجاری مؤثر است.
به عنوان بخشی از آماده سازی مصاحبه، ایده خوبی است که از قبل به برخی موضوعات احتمالی که ممکن است پیش بیایند فکر کنید تا به روان نگه داشتن گفتگو کمک کنید. نکته کلیدی این است که موضوعاتی را مطرح کنید که ممکن است علایق مشترکی داشته باشید، به طوری که بتوانید هم سؤالات معتبر بپرسید و هم به آنها پاسخ دهید. اینکه در مصاحبه چه می پرسند نیز موضوعی است که پیش تر در یک مقاله مفصل در رزومیتو در مورد آن صحبت کرده ایم.

در مورد موضوعات موضوعی فکر کنید. به عنوان مثال، آیا کارفرمای احتمالی شما اخیراً در اخبار بوده است؟ یا می‌توانید در مورد تأثیر احتمالی رویداد اخیر بر شرکت، مانند قوانین جدید مهاجرت، کاهش قیمت سهام یا یک حمله بدافزار جدی بپرسید؟ در هر مورد، مطمئن شوید که فکر جالبی از خودتان برای مشارکت دارید.
کارهایی که نباید انجام داد:

یکی از کاندیداها که اخیراً با او مصاحبه کردم، یک سری سؤالات بی‌وقفه در مورد خانواده‌ام، شغل، شرکت، چیزهایی که در اخبار وجود داشت – از همه چیز پرسید. اما او واقعاً چیز زیادی برای گفتن نداشت و واقعاً منتظر شنیدن پاسخ من قبل از پرسیدن سؤال بعدی نبود، بنابراین او فقط مضطرب و پراکنده شد.»

5. چگونه می توانم یک پیام کلیدی را بیان کنم؟

به سیاستمدارانی که در مدیریت رسانه‌ها مربی می‌شوند، همیشه توصیه می‌شود که حداکثر سه پیام کلیدی برای انتقال داشته باشند، که باید به آن پایبند باشند و در طول هر مصاحبه تکرار کنند.

به طور مشابه، ایده خوبی است که دو یا سه نکته کلیدی در مورد آنچه که باید ارائه دهید و آنچه به دنبال آن هستید داشته باشید - برای مثال، "من برای چالش مدیریت یک تیم آماده هستم"، من تجربه انطباق را با تخصص فنی ترکیب می‌کنم، «در حرفه‌ام، مهارت تحول دیجیتال گسترده‌ای را ایجاد کرده‌ام».

اینها سه نکته کلیدی هستند که می خواهید مصاحبه کننده شما در مورد شما به خاطر بسپارد. بنابراین سعی کنید هر زمان که می توانید، حتی در چند دقیقه اول، آنها را به طور طبیعی انجام دهید. همچنین مهم است که برای برخی از رایج‌ترین سوالاتی که در اوایل مطرح می‌شوند، پاسخی آماده داشته باشید - مانند «به من بگویید چرا این شغل را می‌خواهید» و «درک شما از آنچه این شغل شامل می‌شود چیست؟»

کارهایی که نباید انجام داد:

من همیشه با درخواست از مردم برای توضیح اینکه کسب و کار ما چه می کند شروع می کنم. این سؤال ساده و فریبنده افراد زیادی را درگیر خود می کند - شگفت انگیز است که تعداد زیادی از مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند، شاید به این دلیل که آنها در چندین مصاحبه متوالی شرکت می کنند و وقت کافی برای انجام تحقیقات ندارند. اما اگر متوجه نشدید که درک محکمی از شرکت و دلیل استخدام آن ندارید، مصاحبه‌کننده فقط می‌تواند نتیجه بگیرد که شما واقعاً آن‌قدرها در مورد این شغل ناراحت نیستید.

چرا دقایق اول در مصاحبه کاری مهم است ؟

  • از هر ده مدیر، شش نفر می‌گویند که حس لباس مصاحبه‌شونده تأثیر زیادی بر اشتغال‌پذیری آنها دارد
  • 33 درصد از روسا می گویند که در عرض 90 ثانیه می دانند که آیا کسی را استخدام خواهند کرد (منبع: کلاس ها و مشاغل)
  • ممکن است کسی حدود 1/10 ثانیه طول بکشد تا تصوری از قابل اعتماد بودن شما ایجاد کند - و این تصور بعداً به ندرت تغییر می کند (منبع: علم روانشناسی)
  • نگاه کردن در چشمان طرف مقابل می تواند به افزایش درک او از هوش شما کمک کند (منبع: بولتن شخصیت و روانشناسی اجتماعی)
  • بر اساس یک نظرسنجی از بیش از 2000 متخصص استخدام، رنگ‌های محافظه‌ کارانه‌ تر مانند آبی و مشکی شرط مطمئن‌تری در مصاحبه‌ها هستند.
رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
0 / 5 (از مجموع 0 رأی)
0
برچسب‌ها:
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

چه‌ چیزهایی را در جلسه ی مصاحبه همراه خود ببریم؟

چگونه سریع استخدام شویم ؟

موفقیت در آزمون مصاحبه شغلی

8 کاری که باید در 5 دقیقه اول مصاحبه انجام دهید