چرا باید شما را استخدام کنیم؟ (بهترین جواب ها)

2021-07-13 14:04:04
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 6 دقیقه
چرا باید شما را استخدام کنیم؟ (بهترین جواب ها)
یکی از مهم ترین سوالاتی که در آزمون های مصاحبه شغلی و استخدامی از شما می پرسند  "چرا باید شما را است...

یکی از مهم ترین سوالاتی که در آزمون های مصاحبه شغلی و استخدامی از شما می پرسند  "چرا باید شما را استخدام کنیم "است. جواب این سوال می تواند جدا دلهره آور باشد چرا که سوالی مبهم بوده و ممکن است ندانید هدف مصاحبه گر از این سوال چیست پس با رزومیتو همراه شوید تا منظور مصاحبه کننده و بهترین جواب ها برای این سوال را برایتان بگوئیم.

رزومیتو با بررسی مهم ترین سوالات مصاحبه قصد دارد تا شما داوطلبان این آزمون ها بتوانید با آگاهی قبلی از این پرسش ها ضمن افزایش اعتماد به نفس جواب های مناسب برای این سوالات را نیز از قبل آماده داشته باشید.

مصاحبه های شغلی می توانند دلهره آور باشند. شما می بینید که در یک اتاق با مدیر استخدام نشسته اید و باید به سوالات سخت در مورد تجربه و شرایط خود برای موقعیتی که می خواهید با شرکت داشته باشید پاسخ دهید. در طول مصاحبه، ارائه مثال های خاص تا آنجا که می توانید مهم است. هرچه نمونه های عینی بیشتری ارائه دهید، بهتر می توانید ارزش خود را به مدیر استخدام نشان دهید.

این مسئله من را به یکی از چالش برانگیزترین سوالات مصاحبه سوق می دهد که می توانید با آن روبرو شوید: چرا ما باید شما را استخدام کنیم؟ در طول روند مصاحبه، تقریباً اجتناب ناپذیر است که از شما خواسته شود به این سوال پاسخ دهید، "چرا باید شما را استخدام کنیم؟" در این لحظه، باید با احتیاط پیش بروید. به هر حال، شما در حال مقایسه خود با سایر نامزدها هستید و سعی می کنید خود را از این شخصیت های ناشناخته جدا کنید بدون اینکه خیلی فخر آور به نظر برسید. شما نمی خواهید با مکالمه بیش از حد و به نظر رسیدن خودنمایی، روند مصاحبه را از خط خارج کنید.

مدیر استخدام در حال اندازه گیری پاسخ شما برای تعیین اینکه آیا شما فرد مناسبی برای این کار هستید می باشد. وقتی از ما سال شد، "چرا باید شما را استخدام کنیم؟"، کمی قدم بردارید و چند جواب متفاوت از قبل آماده کنید. اگرچه این سوال ممکن است عجیب و ترسناک باشد، اما این یک سوال مورد علاقه مدیران استخدام است، بنابراین مهم است که آماده باشید.شرح کامل شغل را با جزئیات بخوانید و به چند مهارت فکر کنید که شما را برای انجام وظایف شغلی منحصر به فرد می کند. اگر چه شما نمی توانید از صلاحیت سایر متقاضیان مطلع شوید، اما اکنون وقت آن است که خود را به چالش کشیده و مواردی را که باعث می شود شما بهترین باشید را بیان کنید.

چه کار نکنیم و چه جواب هایی ندهیم ؟

قبل از اینکه به شما نشان دهیم چگونه می توانید پاسخ دهید: "چرا باید شما را استخدام کنیم؟"، بیایید برخی از مشکلات احتمالی و مواردی را که باید در هنگام پاسخ به این پرسش مهم از آنها اجتناب کنید را بررسی کنیم. فقط با پاسخ عمومی مانند "من باهوش، واجد شرایط هستم و این شغل را می خواهم" پاسخ ندهید. احتمالا اولین پاسخ شما و دیگر نامزدهای مصاحبه همین ها هستند اما جدا از این طور پاسخ ها بپرهیزید.

شما باید منحصر به فرد باشید و خود را از استخر استعدادها جدا کنید. در غیر این صورت، شما در خطر شبیه شدن به دیگران قرار می گیرید و کاملا یک فرد عادی جلوه می کنید، و این همان چیزی است که می خواهید در مصاحبه از آن جلوگیری کنید. گرچه نمی خواهید مانند خودنمایی بیش از حد اعتماد به نفس داشته باشید، اکنون زمان آن است که با فروتنی در مورد مهارت ها و تجربیات خود صحبت کنید. بسیار خوب است که برخی از نکاتی را که می خواهید پیش از این بر آنها تأکید کنید ذکر کنید و چند پاسخ به این سوالات آماده کنید. یک اسکریپت را حفظ نکنید اما آماده سازی مناسب شما را از دیگران متمایز می کند.

در پاسخ خود از صحبت زیاد پرهیز کنید، فقط صلاحیت هایی را که می خواهید منتقل کنید بیان کنید و ادامه دهید. هرچه بیشتر در مورد خود چرب زبانی کنید، به احتمال زیاد علاقه مدیر استخدام را از دست می دهید و آنها به سمت نامزد دیگری می روند.

مثال هایی برای پاسخ به سوال " چرا باید شما را استخدام کنیم؟ "

در اینجا چند مثال برای کمک به شما در تهیه پاسخ خود به این سوال رایج مصاحبه آورده شده است:

پاسخ به سوال چرا باید شما را استخدام کنیم - مثال شماره 1

این یک سوال عالی است! شما از اینکه می دانید به دنبال چه چیزی هستید، یک مزیت جزئی نسبت به من دارید و من هنوز در حال آشنایی با شرکت شما هستم، به نظر می رسد که شما به دنبال شخصی هستید که بتواند نگرانی های مشتری را به سرعت و به طور موثر برطرف کند، آیا این درست است؟

(فرض کنید مصاحبه کننده پاسخ داده است ، "بله")

در این صورت ، من می خواهم درباره زمانی صحبت کنم که مسئله یک مشتری را درک و آنرا حل کرده ام، و آنها با اطمینان درباره توانایی ها و خدمات ما صحبت میکنند و اعتماد آنها جلب می شود.

توضیح: هنگام پاسخ دادن به این سوال، شما می توانید از مصاحبه کننده برای طرح سوال تشکر کنید. این به شما کمک می کند در مورد آنچه او به دنبال آن است توضیحات بیشتری کسب کنید. اگر می توانید نیازهای آنها را در داوطلب تأیید کنید، می توانید به یک نمونه خاص مراجعه کنید که در آنجا آن وظیفه شغلی را با نتیجه مثبت انجام داده اید. هرچه نمونه های مشخص تری را بتوانید ارائه دهید، برای مدیر استخدام به یادماندنی تر خواهید بود.

پاسخ به سوال چرا باید شما را استخدام کنیم - مثال شماره 2

این یک سوال مهم است و ممنونم که آنرا از من می پرسید. بر اساس آنچه امروز گفتید و از تحقیقاتی که من انجام داده ام، شرکت شما به دنبال یک فرد با ارتباطات ماهر و بازاریاب باتجربه است تا تجارت شما را رونق بخشد و به شرکت شما کمک کند تا از رقابت خارج شود. در شرکت قبلی خود، با اجرای تبلیغات هدفمند در شبکه های اجتماعی، توان کاری و مالی آنها را 24٪ افزایش دادم. من این روحیه ابتکاری و کارآفرینی را برای شرکت شما به ارمغان می آورم و موفقیت شما اولویت اصلی من خواهد بود.

توضیح: این پاسخ از درصد مشخصی برای نشان دادن توانایی داوطلب در انجام موثر مسئولیت های شغلی استفاده می کند. هرچه توصیف و دقت بیشتری داشته باشید، شانس شما برای رسیدن به کار بیشتر است. اگر بتوانید تأثیر مستقیم خود را بر سازمانی نشان دهید، مدیر استخدام این مورد را به خاطر می آورد و احتمالاً شما را برای این سمت توصیه می کند.

پاسخ به سوال چرا باید شما را استخدام کنیم - مثال شماره 3

من معتقدم که تجربه من در فناوری، به ویژه در فضای طراحی وب، بهترین گزینه برای این موقعیت است. من در شغل قبلی خود مسئولیت نگهداری و به روزرسانی وب سایت شرکت خود را بر عهده داشتم. این مستلزم به روز نگه داشتن پروفایل کارمندان و ارسال مداوم اطلاعات مربوط به رویدادهای آینده است. من واقعاً از کاری که انجام می دادم لذت بردم و این همان چیزی است که مرا به سمت این شرکت در شرکت شما سوق داد. من دوست دارم مهارت های برنامه نویسی و محتوایی را که در آنجا آموخته ام، به این موقعیت بیاورم.

توضیح: با برجسته کردن تجربه خود با مهارت خاصی که موقعیت به آن نیاز دارد، با جزئیات توصیف کنید که آن تجربه چگونه است و قبلاً چگونه از آن استفاده کرده اید. این به مدیر استخدام این فرصت را می دهد تا برخی از کارهای شما را ببیند و تعیین کند که آیا متناسب با خواسته های وی در یک داوطلب است. اگر این قوی ترین مهارت شما است، از گفتن آن در مصاحبه خود نترسید.

پاسخ به سوال چرا باید شما را استخدام کنیم - مثال شماره 4

خوشحالم که این را پرسیدید. شما قبلا توضیح دادید که ویژگی های رهبری یک امتیاز برای این موقعیت است. در 10 سال تجربه من به عنوان مدیر فروش، من به طور موثر تیم های بالای 15 نفر را مدیریت کرده ام. من مهارت های انگیزشی را ایجاد کردم که منطقه من پنج سال پی در پی به عنوان "منطقه سال" انتخاب شد تا به طور مداوم اهداف فروش را برآورده کند و از آن عبور کند. من توانایی های رهبری را به این موقعیت می رسانم.

توضیح: نشان دادن داشتن مهارت "پاداش" راهی عالی برای جدا شدن از سایر نامزدها است. اگر مدیر استخدام صریحاً بگوید که آنها واقعاً به دنبال شخصی می گردند که مهارت خاصی نیز داشته باشد، پاسخ دادن به این سوال با نشان دادن داشتن این مهارت ها فقط باعث تقویت صلاحیت شما در ذهن مصاحبه کننده می شود.

پاسخ به سوال چرا باید شما را استخدام کنیم - مثال شماره 5

در لیست شغلی آمده است که شما به دنبال فردی با صبر و حوصله و مهارت های ارتباطی برتر هستید. در حالی که داوطلب شدم و دفتری برای بازی های المپیک ویژه داشتم ، یاد گرفتم که چگونه در مورد ورزشکاران و شرکت کنندگان در بازی های المپیک ویژه ایالت خود صبور باشم. هماهنگی این رویداد به من کمک کرد تا مهارتهای ارتباطی و برنامه ریزی بهتری داشته باشم که برای انجام مسئولیتهایی که امروز توصیف می کنید ضروری است.

توضیح: وقتی در صنعتی که متقاضی آن هستید تجربه زیادی ندارید، می توانید از مهارتهایی که هنگام داوطلب کردن یا در سایر جنبه های زندگی خود آموخته اید، برای نشان دادن بهترین شرایط برای این موقعیت استفاده کنید.

این مقاله ترجمه ای بود از مقاله چرا باید شما را استخدام کنیم از سایت novoresume که به زودی با ارائه مثال های بیشتر آپدیت خواهد شد.

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
0 / 5 (از مجموع 0 رأی)
0
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

چه‌ چیزهایی را در جلسه ی مصاحبه همراه خود ببریم؟

چگونه سریع استخدام شویم ؟

موفقیت در آزمون مصاحبه شغلی

8 کاری که باید در 5 دقیقه اول مصاحبه انجام دهید