چگونه شبکه سازی کنیم؟

2022-08-05 13:08:33
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 13 دقیقه
چگونه شبکه سازی کنیم؟
وقتی یاد می گیریم که چگونه شبکه سازی کنیم، نه تنها شغل شما را بهبود می بخشد بلکه زندگی شخصی شما نیز...

وقتی یاد می گیریم که چگونه شبکه سازی کنیم، نه تنها شغل شما را بهبود می بخشد بلکه زندگی شخصی شما نیز رشد می کند. بهترین نتورکرها فقط مشاغل شگفت انگیزی ندارند، آنها روابط و دوستی های فوق العاده ای نیز دارند و همیشه در صف اول برای فرصت های جدید هستند. اکنون که به اهمیت شبکه سازی و ارزش آن در کسب و کار و زندگی شخصی پی برده اید میخواهیم قدم به قدم مهم ترین ترفندها را در شبکه سازی به شما آموزش دهیم پس با رزومه ساز حرفه ای رزومیتو همراه شوید.

مقاله مرتبط

چگونه شبکه سازی کنیم؟

بهترین راه شبکه سازی چیست؟

بهترین راه برای شبکه سازی این است که از نقاط قوت طبیعی خود استفاده کنید. اکثر مردم این اشتباه را مرتکب می شوند که خودشان را مجبور به شبکه سازی می کنند. یا وانمود می‌کنند انسانهای اجتماعی هستند تا به این روش در مسیر شبکه سازی قرار بگیرند پس ابتدا یاد بگیرید که فیلم بازی کردن را کنار گذاشته و خودتان باشید، در واقع برای اینکه بتوانید به خوبی شبکه سازی کنید، مجبور نیستید که برون گرا بودن را جعل کنید.

این را تصور کنید: شما به تازگی وارد یک اتاق شلوغ پر از غریبه شده اید. ماموریت شما این است که با افراد جدید آشنا شوید، دوست پیدا کنید و یک شبکه بسازید.

هدف از شبکه سازی

هدف از شبکه سازی این است که اطمینان حاصل شود که شما گروه مناسبی از مخاطبین دارید تا در مواقعی که به کمک و حمایت نیاز دارید، از آنها استفاده کنید - چه برای یافتن شغل جدید، جمع آوری اطلاعات، یا صرفاً برای صحبت در مورد یک مشکل. شبکه شما نیز می تواند در مواقع ضروری از شما استفاده کند. در این صفحه نکاتی در مورد نحوه ساخت و نگهداری موثر شبکه ارائه شده است.

9 نکته مهم در شبکه سازی

در اینجا قصد داریم 9 مورد از مهم ترین موارد را که میتواند تاثیر و قدرت شما را در شبکه سازی دگرگون کند را با هم بررسی کنیم پس در ادامه نیز با ما همراه باشید...

1. با دقت لباس بپوشید

مفهوم "لباس برای تحت تاثیر قرار دادن" چیز جدیدی نیست. تحقیقات بر روی اولین برداشت‌ها نشان می‌دهد که ظاهر فیزیکی نقش مهمی در ارتباطات غیرکلامی دارد. به عبارت دیگر، بیشتر مردم قبل از اینکه حتی یک کلمه بگویید، تصمیم می گیرند که آیا شما را دوست دارند یا خیر. همانطور که لباس پوشیدن در مصاحبه کاری مهم است پوشش در شبکه سازی نیز میتواند نکته ای کلیدی به حساب آید.

بنابراین، وقتی برای یک رویداد لباس می‌پوشید (چه حرفه‌ای، مانند یک کنفرانس، یا اجتماعی، مانند یک مهمانی خانگی) به این فکر می‌کنید که می‌خواهید چگونه به نظر بیایید.

آیا هدف شما گرم، اما حرفه ای است؟ یا، شاید، قابل دسترس و سرگرم کننده؟ هر چه هست، حتما آن موضوع را پوشش دهید.

علاوه بر این، لباسی که می پوشید بر احساس شما نسبت به خودتان تأثیر می گذارد. آیا قرار است با یک کارفرمای احتمالی ملاقات کنید؟ شاید برای آرام کردن اعصاب، جوراب های خوش شانس خود را بپوشید یا پیراهنی بپوشید که به شما احساس پیچیدگی و اعتماد به نفس می دهد.

از سوی دیگر، از پوشیدن لباس هایی که نیاز به تنظیم زیاد دارند و/یا احساس ناراحتی در شما ایجاد می کنند، خودداری کنید. از این گذشته، شما نمی خواهید تمام شب را به جای شبکه سازی از ترس خرابی کمد لباس بگذرانید.

2. نتیجه را تجسم کنید

بعد از اینکه تصمیم گرفتید چگونه به نظر برسید، چند دقیقه به هدف شبکه خود فکر کنید. این در درجه اول شامل تعیین اهداف و مقاصد شما می شود.

برخی از مواردی که باید در نظر بگیرید عبارتند از:

  • دقیقاً می خواهید با چه کسی صحبت کنید؟
  • آیا شما علاقه مند به ایجاد ارتباطات جدید تا حد امکان هستید یا روی ایجاد ارتباطات کم اما معنادار تمرکز می کنید؟
  • آیا می‌خواهید به‌عنوان فردی نزدیک‌پذیر و راحت‌تر از شما به یاد بیاورند یا به‌طور دقیق به‌عنوان یک حرفه‌ای هدف‌گرا به یاد بیاورید؟
  • مهمتر از همه، چه چیزی می خواهید از شبکه به دست آورید؟ ارتباطات حرفه ای جدید؟ دوستان در شرکتی که می خواهید در آن کار کنید؟ شریک تجاری آینده (بالقوه)؟

تنظیم اهداف شبکه خود به شما کمک می کند تا هر مکالمه را با هدف بیشتری هدایت کنید، بنابراین دستیابی به اهداف خود را آسان تر می کند.

3. لبخند بزنید و دست تکان دهید

خوب، تکان دادن بدیهی است اختیاری است، اما باید لبخند بزنید—این با ارتباط غیرکلامی همراه است. از این گذشته، هیچ کس تمایلی به صحبت با کسی که عصبانی یا عصبانی به نظر می رسد نیست.

از سوی دیگر، لبخند اطمینان‌بخش هنگام برقراری تماس چشمی، ساده‌ترین راه برای تشویق مردم به صحبت کردن با شما است، زیرا نشانه‌ای از آمادگی شما برای تعامل است.

می توانید قبل از بیرون رفتن، حرکات خود را در آینه تمرین کنید تا لبخند شما بدون زحمت ظاهر شود و تا حد امکان طبیعی به نظر برسد.

4. از زبان بدن خود آگاه باشید

درست مانند حالات صورتتان، زبان بدن شما می تواند به شما کمک کند که قابل دسترس به نظر برسید، اما همچنین می تواند شما را بدخلق یا ضد اجتماعی نشان دهد.

به عنوان مثال، اگر در حالی که دست‌هایتان را روی سینه‌تان قوز کرده‌اید، راه بروید، بیشتر مردم احتمالاً تصور می‌کنند که شما تمایل خاصی به صحبت کردن ندارید. بنابراین حتی اگر آنها علاقه مند به برقراری ارتباط با شما هستند، ممکن است با احتیاط به شما نزدیک شوند.

بنابراین، دفعه بعد که وارد می شوید، این موارد را در نظر داشته باشید:

  • پشت خود را همیشه صاف نگه دارید.
  • هنگامی که شخصی به شما نزدیک می شود، بدن خود را کاملاً به سمت خود بچرخانید تا به او نشان دهید که توجه ناپذیر شما را دارد.
  • وقتی با کسی صحبت می کنید اتاق را اسکن نکنید یا تماس چشمی خود را از دست ندهید. در 99 درصد مواقع به عنوان بی ادبی تلقی می شود.

5. یک شبکه ایمنی آماده کنید

حال اگر، می بینید که زبان بدن و لبخند زدن شما و تماس چشمی با مردم، هیچ شبکه‌سازی باکیفیتی ایجاد نمی‌کند. وقت آن است که حرکت خود را انجام دهید.

بنابراین، به‌جای یافتن راه‌هایی برای ایجاد مکالمه با سایر شرکت‌کنندگان در محل، از قبل فهرستی از شروع‌کننده‌های گفتگو تهیه کنید.

ما می دانیم که گفتن این یکی آسان تر از انجام به نظر می رسد، بنابراین موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • اگر در یک رویداد شبکه شرکت می‌کنید، می‌توانید به سراغ هر کسی بروید و بگویید «سلام، فکر نمی‌کنم قرار ملاقاتی داشته باشید. اسم من هست …"
  • اگر در یک نمایشگاه کار هستید، می توانید نام کامل و عنوان حرفه ای خود را ذکر کنید، مانند "سلام، من اولیویا جونز هستم و در بازاریابی کار می کنم..."
  • اگر در محیط اجتماعی تری هستید، معرفی خود بهترین گزینه است: "سلام، اسم من جان اسمیت است، می تونم چند دقیقه ای با شما صحبت کنم؟"

راه رفتن با مردم و معرفی خود باعث می شود که شما را به عنوان فردی با اعتماد به نفس و واقعی بشناسید، بنابراین مردم به احتمال زیاد به تلاش های شما واکنش مثبت نشان می دهند.

با این حال، همچنین به خاطر داشته باشید که راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توان یک مکالمه را شروع کرد، مانند تعریف کردن، به اشتراک گذاشتن یک مشاهده یا مشاوره. بنابراین، اگر معرفی خود برای شما خیلی مستقیم یا ناخوشایند است، هر یک از گزینه‌هایی را که به آن اشاره کردیم را در نظر بگیرید.

6. در مورد موضوع مورد علاقه خود صحبت کنند

تحقیقات نشان می دهد که مردم عاشق صحبت در مورد خودشان هستند. بنابراین، در اینجا یک نکته ضروری دیگر برای شبکه وجود دارد: از آن به نفع خود استفاده کنید.

هنگام ایجاد شبکه، با طرف مقابل در مورد علایق، سرگرمی ها، رویاها و اهدافش صحبت کنید. ما می دانیم که راه های بی شماری برای پرداختن به این موضوعات وجود دارد، بنابراین برخی از سؤالات مورد علاقه ما هستند تا مردم را در مورد آنچه که آنها را هدایت می کند صحبت کنند:

  • "چه چیزی تو را به اینجا آورده است؟"
  • "سه چیزی که در زندگی از آنها بیشتر لذت می برید چیست؟"
  • "برای تفریح ​​چیکار میکنی؟"
  • «برای کار چه کار می کنی؟ چه شکلی است؟»

در همین راستا، مردم نیز واقعاً دوست دارند صدای نام خود را بشنوند. بنابراین سعی کنید نام افرادی را که با آنها صحبت می کنید به خاطر بسپارید و در مکالمه آنها را ذکر کنید. آنها به احتمال زیاد به شما گوش می دهند و بعداً شما را به یاد می آورند.

7. سؤالات باز بپرسید

در طول مکالمه سعی کنید از پرسیدن سوالات بله یا خیر خودداری کنید. آنها می توانند باعث شوند که تعامل واقعاً خشک شود یا به طور ناگهانی متوقف شود.

بنابراین، به جای اینکه از کسی بپرسید:

 

مثال غط
"آیا این را دوست داری؟"

 

به جای آن بپرسید :

 

مثال درست :
"به نظر شما چه چیزی در این مورد جالب است؟"

 

سوال دوم یک سوال باز است که به گوینده این امکان را می دهد تا به طور کامل تر از یک بله یا نه ساده پاسخ دهد.
به عنوان یک قاعده کلی، "چی؟" "چطور؟ و سؤالات بعدی «چرا؟» در مورد شبکه بسیار جذاب تر و دلگرم کننده تر هستند.

8. فعالانه گوش کنید

گوش دادن فعال چیزی است که شنیدن را از درک جدا می کند. و در حالی که همه دوست دارند احساس کنند شنیده می شوند، درک شدن آنها حتی بهتر است. این را درست انجام دهید و بازی شبکه شما به طور خودکار بهبود می یابد.

مسئله این است که تکان دادن گاه به گاه شریک گفتگوی شما را درگیر نمی کند. اگر آنها چیزی را به اشتراک می گذارند، برای جزئیات بیشتر از آنها سؤالات بعدی بپرسید. اگر در مورد موضوع خاصی علاقه مند به نظر می رسند، از آنها بخواهید که در مورد آن بیشتر به شما بگویند.

علاوه بر این، اگر آنها برخی از جزئیات شخصی را در مورد آنچه دوست دارند به اشتراک می گذارند، یک یادداشت ذهنی (یا شاید حتی فیزیکی) داشته باشند. سپس، هنگام نوشتن یک ایمیل یا پیام بعدی، می توانید آن را ذکر کنید، بنابراین پیگیری را شخصی تر و به یاد ماندنی تر کنید.

9. پیگیری کنید یا فراموش شوید

اگر هر برخورد جالب یا مفیدی منجر به مبادله شماره ها، کانال های اجتماعی یا کارت ویزیت شود، بسیار مهم است که با پیگیری بعد از جلسه اولیه، ارتباط را محکم کنید.

برای خدمت به این منظور، بهتر است بیش از یکی دو روز برای پیگیری منتظر نمانید، بنابراین برخورد شما هنوز در خاطره آنها تازه است.

علاوه بر این، زمانی که پیام یا ایمیل خود را ارسال می‌کنید، مطمئن شوید که به آن‌ها اطلاع دهید که چگونه از صحبت کردن با آنها لذت برده‌اید و حتی ممکن است چیزی مرتبط با آن مکالمه را ذکر کنید.

سپس، زمانی که زمان مناسب است، می توانید آنها را به قهوه دعوت کنید تا رابطه را بیشتر تقویت کنید.

رزومه حرفه ای می خواهید؟ رزومیتو را امتحان کنید

5 نکته برتر شبکه های مجازی

شبکه‌های مجازی می‌توانند به شما کمک کنند با کلیک یک دکمه به مردم سراسر جهان دسترسی پیدا کنید و دری را به روی چشم‌اندازهای شبکه‌ای شگفت‌انگیز که همیشه به صورت محلی در دسترس نیستند، باز کنید.

طبق تحقیقات Kaltura، بیش از 75 درصد از شرکت کنندگان جلسات شبکه مجازی را به جلسات حضوری ترجیح می دهند.

با این حال، شبکه‌های مجازی با مجموعه‌ای از چالش‌های خاص خود همراه است، مانند سازگاری با رسانه و یادگیری خواندن نشانه‌های اجتماعی مجازی.

در این بخش، ما تمام نکاتی را که برای موفقیت در شبکه‌های مجازی نیاز دارید، به شما ارائه می‌دهیم که از موارد زیر شروع می‌شود:

1. از قدرت لینکدین استفاده کنید

لازم نیست به شما بگوییم که لینکدین چقدر قدرتمند است.

لینکدین با بیش از 756 میلیون کاربر، برترین پلتفرم شبکه حرفه ای در جهان است. می توانید از آن برای یافتن شغل، ایجاد ارتباط با سایر متخصصان در زمینه کاری خود و موارد دیگر استفاده کنید.

با این حال، برای بهترین استفاده از لینکدین، باید یک نمایه کاملاً بهینه ایجاد کنید، زیرا نمایه های کامل 20 برابر بیشتر از پروفایل های ناقص بازدید می کنند.

برای ایجاد نمایه لینکدین خیره کننده، حتما این مراحل ساده را دنبال کنید:

  1. یک عکس با کیفیت و ترجیحاً حرفه ای انتخاب کنید.
  2. با اضافه کردن یک تصویر پس زمینه که بیانگر شخصیت و خط کاری شماست، نمایه خود را درخشان کنید. اگر می‌خواهید مینیمالیستی‌تر باشید، یک پس‌زمینه رنگی ساده نیز می‌تواند این کار را انجام دهد.
    یک عنوان توصیفی ایجاد کنید. انجام دادن؟ توسعه دهنده ارشد جاوا. نیست؟ کد نینجا سامورایی.
  3. شرحی از موقعیت فعلی خود و آنچه که مستلزم آن است را وارد کنید. سرجای خود بمانید. به عنوان مثال نگویید
  4. شما یک "بازاریاب بزرگ" هستید، حتی اگر اینطور باشید! در عوض، مهارت های بازاریابی خود را شرح دهید و نمونه هایی از کار خود را ارائه دهید.
  5. تجربه کاری گذشته، اطلاعات تحصیلی و حداقل چهار مهارت یا زمینه تخصصی خود را اضافه کنید.
  6. به طور منظم پست کنید و تجربیات و دیدگاه های منحصر به فرد خود را به اشتراک بگذارید.

به نمایه لینکدین خود به عنوان برند شخصی خود نگاه کنید. اگر نمایه ای قوی ایجاد کنید که هم حرفه ای و هم فریبنده باشد، به راحتی با افراد حرفه ای در زمینه خود تماس های جدیدی برقرار خواهید کرد.

2. از برنامه های شبکه استفاده کنید

برای استفاده حداکثری از تجربه شبکه های مجازی خود، باید فراتر از سایت های رسانه های اجتماعی کاوش کنید. امروزه تعداد فزاینده ای از اپلیکیشن ها، ابزارهای عالی برای شبکه های مجازی موثر ارائه می دهند.

به منتخب ما از بهترین برنامه هایی که می توانند به شما در رشد دایره حرفه ای خود کمک کنند نگاهی بیندازید:

Shapr یک برنامه شبکه است که اکنون در حال رونق است. این برنامه که اغلب "Tinder for Business Connection" نامیده می شود، روزانه 15 اتصال مرتبط را به شما نشان می دهد که می توانید آنها را بپذیرید یا رد کنید. هنگامی که مطابقت ایده آل خود را پیدا کردید، بحثی را شروع کنید و آن شخص را به شبکه خود اضافه کنید.
Invitly یک گزینه عالی دیگر است. این نرم افزار شبکه با برقراری ارتباط شما با افراد حرفه ای در حوزه کاری خود، شبکه مجازی را ممکن می سازد. این برنامه فرصت های مربیگری و آموزشی، دسترسی انحصاری به کارگاه ها و سمینارهای آنلاین و موارد دیگر را ارائه می دهد.
ناهار کلاب همچنین به شما کمک می کند تا به صورت مجازی با افراد جدید آشنا شوید. پس از تطابق موفقیت آمیز با سایر متخصصان در زمینه خود، می توانید جلسات ویدیویی یک به یک را برنامه ریزی کنید.
با Fishbowl می‌توانید بدون در نظر گرفتن سطح ارشدیت خود با افراد در صنعت خود ارتباط برقرار کنید. با پیوستن به این جامعه رو به رشد، می توانید به راحتی از مدیران عامل و کارشناسان صنعت در حوزه کاری خود راهنمایی دریافت کنید.
Clubhouse به شما کمک می کند تا با پیوستن به میلیون ها اتاق مخصوص علاقه پر از مکالمات جذاب و سودمند، ارتباطات معناداری ایجاد کنید.

بنابراین، اگر می‌خواهید سفر شبکه مجازی خود را آغاز کنید، حتماً حداقل یکی از این برنامه‌های شبکه را امتحان کنید.

3. در رویدادهای شبکه آنلاین شرکت کنید

بازار کنفرانس مجازی اکنون در حال رونق است. تعداد فزاینده ای از رویدادهای مجازی به شما امکان می دهد با مدیران تجاری از سراسر جهان ارتباط برقرار کنید.

بنابراین، اگر می‌خواهید از فرصت‌های شبکه‌ای بی‌نظیر بهره‌مند شوید، حتما در رویدادهای آنلاین شرکت نمائید.

اگر می خواهید به رویدادهای مجازی بپیوندید که بر روی یک صنعت خاص تمرکز دارند، فقط کافی است در گوگل جستجو کنید و در کمترین زمان همتای کامل خود را پیدا خواهید کرد.

4. بدانید چگونه خودتان را معرفی کنید

موفقیت تجربه شبکه مجازی شما معادل زمان و تلاشی است که برای آن صرف می کنید.

چه در حال گپ زدن یک به یک با یک آشنای جدید باشید و چه در یک کنفرانس مجازی در مقیاس بزرگ شرکت می کنید، باید به عنوان فردی پرشور و شایسته برخورد کنید.

شما هرگز نمی توانید با ساختن یک خط آسانسور اشتباه کنید - یک سخنرانی کوتاه و متقاعد کننده برای جلب توجه مردم به شما.

به یاد داشته باشید، دانستن اینکه چگونه خودتان را به صورت آنلاین «فروش» کنید - چه از طریق آسانسور یا از طریق برند شخصی خودتان - می تواند تلاش های شبکه مجازی شما را شکست دهد یا شکست دهد.

5. حرفه ای لباس بپوشید

افسوس، فرمت شبکه مجازی به این معنی نیست که با یک ژاکت خنده دار در جلسه خود حاضر شوید. لباس شما باید حرفه ای باشد، درست مانند هر رویداد شبکه ای حضوری.

لباس شما می تواند بر اولین برداشت شخصی از شما تأثیر بگذارد و اگر شما را از طریق صفحه نمایش رایانه ببیند، این موضوع تغییر نخواهد کرد.

بنابراین، مطمئن شوید که ظاهری زیبا دارید. به طور خاص، این بدان معناست که قبل از پیوستن به هر رویداد شبکه مجازی یا کنفرانس آنلاین، مقداری زمان برای یک قهوه و معاینه آینه به خود اختصاص دهید.

سخن پایانی

شبکه سازی به شما کمک می کند که برای مدرسه رویایی خود درخواست دهید، به دنبال شغل جدید هستید، کسب و کار خود را راه اندازی می کنید یا فقط با افراد در یک گردهمایی کاری ملاقات می کنید.

با این حال، اگر یک فرد اجتماعی نباشید، احتمالاً شبکه سازی را از دست داده و نمی توانید از فواید ارزشمند آن استفاده نمائید.

شبکه سازی به عنوان فرآیند تعامل با دیگران برای تبادل اطلاعات و توسعه تماس های حرفه ای یا اجتماعی تعریف می شود. این بدان معناست که مهارت‌های شبکه‌ای ارتباط تنگاتنگی با مهارت‌های ارتباطی و مهارت‌های بین فردی دارند و در انواع موقعیت‌ها، از جمله محیط‌های آکادمیک و حرفه‌ای، و همچنین مهمانی‌ها و رویدادهای اجتماعی مفید هستند.

سوالات متداول در مورد نکات شبکه سازی

چگونه مهارت شبکه سازی خود را بهبود بدهیم؟
  • با صحبت کردن با افراد غریبه تر شروع کنید تا به این احساس عادت کنید،
  • نتیجه شبکه خود را تجسم کنید
  • یک شبکه ایمنی آماده کنید که به شما امکان می دهد بدون زحمت مکالمه را شروع کنید
  • گوش دادن فعال را تمرین کنید.
  • شبکه سازی را به یک عادت تبدیل کنید. این چیزی نیست که در یک روز یاد بگیرید. بنابراین، هر زمان که فرصت دارید در رویدادهای شبکه شرکت کنید و مهارت های خود را تمرین کنید.
5 مهارت برتر در شبکه سازی چیست؟

برای اینکه در شبکه سازی خوب شوید، باید مهارت های زیر را داشته باشید:

  • مهارت های ارتباطی
  • مهارت های بین فردی
  • مهارت گوش دادن فعال
  • مهارت های ارتباطی غیر کلامی
  • مهارتهای اجتماعی
چهار راه برای ایجاد شبکه برای یک شغل چیست؟

وقتی صحبت از محیط های کاملا حرفه ای می شود، برخی از نکات شبکه ای سودمندتر از سایرین هستند. 4 نکته اصلی ما برای ایجاد شبکه برای یک شغل عبارتند از:

  • با قصد و نیت لباس بپوشید، زیرا اولین برداشت مهم است. به این فکر کنید که می خواهید چگونه درک شوید و لباس های خود را بر اساس آن انتخاب کنید.
  • یک شبکه ایمنی آماده کنید که مکالمه را برای شما آسان تر کند. در مورد راه هایی که می توانید خودتان را معرفی کنید و موضوعاتی که می توانید در مورد آنها بحث کنید فکر کنید.
  • از زبان بدن خود آگاه باشید. هنگامی که در حال برقراری ارتباط با شبکه هستید، کمر خود را صاف نگه دارید و چشمان خود را معطوف شریک صحبت خود کنید. شانه های خود را قوز نکنید یا تمام مدت به تلفن خود نگاه نکنید، زیرا در 99٪ موارد بی ادبی تلقی می شود.
  • فعالانه گوش دهید تا شریک صحبت خود را درگیر نگه دارید. این به این معنی است که به جای تکان دادن گهگاهی و لبخند زدن، توجه کنید و سؤال بپرسید یا نظر بدهید.
آیا یادگیری شبکه سازی سخت است ؟

یادگیری تئوری پشت شبکه نسبتا آسان است. با این حال، واقعاً خوب بودن در آن موضوع کاملاً متفاوتی است.

مانند بسیاری از مهارت‌های اجتماعی، تئوری آسان است - تمرین چیزی است که دشوار است. گفته می‌شود، هرچه بیشتر شبکه‌سازی را تمرین کنید و در رویدادهای شبکه شرکت کنید، زودتر بر آن مسلط خواهید شد!

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
4 / 5 (از مجموع 1 رأی)
0
برچسب‌ها:
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

نحوه نوشتن رزومه کاری

چگونه درخواست افزایش حقوق بدهیم؟

راهنمای کامل پیدا کردن شغل (آموزش جستجوی شغل)

چرا کار پیدا نمیکنم؟