پیدا کردن سرمایه گذار برای کسب و کارهای کوچک

2021-12-04 19:05:42
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 8 دقیقه
پیدا کردن سرمایه گذار برای کسب و کارهای کوچک
شروع یک کسب و کار کوچک هیجان انگیزی است. اما در نظر بگیرید که وجوه استارت‌آپ نباید همه از طرف شما، ص...

شروع یک کسب و کار کوچک هیجان انگیزی است. اما در نظر بگیرید که وجوه استارت‌آپ نباید همه از طرف شما، صاحب کسب‌وکار یا از طریق یک وام بانکی معمولی تأمین شود. راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید فشار مالی خود را از بین ببرید، یا از طریق سرمایه‌گذارانی که تنها زمانی کسب درآمد می‌کنند که شرکت سود می‌برد، یا وام‌هایی با نرخ بهره پایین‌تر.قبل تر به موضوع مهم شبکه سازی اشاره نموده ایم و اکنون به بحث مهم پیدا کردن سرمایه گذار برای کسب و کارهای کوچک خواهیم پرداخت پس با رزومیتو همراه شوید...

در اینجا 5 روش برتر ما برای یافتن سرمایه گذار برای کسب و کار کوچک شما آورده شده است:

  1. از خانواده یا دوستان سرمایه بخواهید
  2. برای وام مدیریت مشاغل کوچک اقدام کنید
  3. سرمایه گذاران خصوصی را در نظر بگیرید
  4. با مشاغل یا مدارس در زمینه کاری خود تماس بگیرید
  5. پلتفرم های تامین مالی جمعی را برای یافتن سرمایه گذاران امتحان کنید

رزومه ساز آنلاین رزومیتو (ساخت رزومه در 5 دقیقه)

1. از خانواده یا دوستان سرمایه بخواهید

این ممکن است ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای جمع آوری پول برای استارتاپ شما باشد. با خانواده و دوستان خود در مورد نیازهای کسب و کار خود صحبت کنید. تصمیم بگیرید که آیا فقط از آنها وام می خواهید یا صندوق های سرمایه گذاری می خواهید. وام ممکن است برای هر دو طرف آسان‌تر باشد - شما فقط آن را در طول زمان و با بهره بازپرداخت می‌کنید.

سرمایه گذاری به این معناست که خانواده یا دوستان در شرکت شما سهمی دارند و خطرات را با شما در میان می گذارند. با این حال، با سرمایه گذاری، ممکن است بتوانید پول بیشتری از قبل دریافت کنید و برخلاف وام، آن را به صورت اقساط پس نخواهید داد. سرمایه گذاران تنها در صورتی به درآمد خواهند رسید که کسب و کار شما سودآور شود.

اما در مورد روشی که با خانواده یا دوستان خود به این موضوع برخورد می کنید خیلی عادی نباشید، یا تصور نکنید که این کار تمام شده است فقط به این دلیل که این افراد را می شناسید. یک طرح مناسب (با استفاده از طرح تجاری خود) انجام دهید و به آنها اطلاع دهید که چه زمانی می توانند پول خود را پس بگیرند. اگر آنها سرمایه گذار هستند، خطرات را توضیح دهید.

خانواده و دوستانی که سرمایه‌گذار می‌شوند جنبه منفی دارد، زیرا کسب و کار را با لذت مخلوط می‌کنید. اگر تجارت شکست بخورد و پول آنها از بین برود، ممکن است روابط برای همیشه تیره شود.

2. برای وام مدیریت مشاغل کوچک درخواست دهید

اداره کسب و کار کوچک یا SBA یک سازمان دولتی ایالات متحده است که برای کمک به مشاغل کوچک طراحی شده است. در سال 1953 تاسیس شد.

اگرچه آژانس به خودی خود پول قرض نمی دهد، اما یک ابزار تطبیق وام دهنده در وب سایت خود دارد تا به کسب و کارها کمک کند وام دهندگانی را پیدا کنند که دولت قبلاً تأیید کرده است. SBA همچنین وام های خاصی را تضمین می کند، یعنی شرایط بازپرداخت سخاوتمندانه و نرخ بهره پایین تر.

SBA همچنین کمک‌های بلاعوض ارائه می‌کند که شرایط واجد شرایط بودن آنها را می‌توانید در اینجا بیابید.

آژانس از جهات دیگری نیز کمک کننده است. در وب‌سایت خود، ابزارهایی برای کارآفرینان برای برنامه‌ریزی، راه‌اندازی، مدیریت و رشد کسب‌وکارشان و همچنین دوره‌های آنلاین رایگان و پیوندهایی به کمک‌های محلی دارد.

3. سرمایه گذاران خصوصی را در نظر بگیرید

دو نوع اصلی سرمایه گذار خصوصی وجود دارد - "سرمایه گذاران فرشته" و "سرمایه گذاران خطرپذیر". در ازای سرمایه گذاری های خود، آنها معمولاً سهام شرکت (سهامی که به صورت عمومی معامله نمی شوند) دریافت می کنند.

بیایید نگاهی دقیق تر به تفاوت بین این دو نوع سرمایه گذار بیندازیم.

سرمایه گذاران فرشته

یک سرمایه گذار فرشته فردی با ارزش خالص است که پول، منابع و پیشینه لازم برای موفقیت یک شرکت را دارد. اگر یک سرمایه گذار فرشته وارد هیئت شود، احتمالاً به اندازه کافی کمک می کند تا به سرمایه گذار دیگری نیاز نباشد. با این حال، سرمایه گذاران فرشته همیشه انتظار بازگشت بالایی از سرمایه خود را دارند. و آنها فقط روی هیچ چیز سرمایه گذاری نخواهند کرد - پرونده تجاری باید محفوظ باشد.

سرمایه گذاران فرشته سرمایه خود را سرمایه گذاری می کنند و معمولاً زمانی وارد می شوند که تجارت تازه شروع شده است. سرمایه گذاری یک فرشته به این معنی است که او دارای سهام شرکت است. آمازون و اپل هر دو با همسویی با سرمایه گذاران فرشته شروع کردند.

یک سرمایه‌گذار فرشته احتمالاً می‌خواهد در توسعه روزانه یک تجارت مشارکت کند و صدایی داشته باشد. منابع آنلاینی برای یافتن سرمایه گذاران فرشته وجود دارد، مانند انجمن سرمایه فرشته. انجمن فرشتگان را بر اساس ایالت فهرست می کند.

سرمایه گذاران خطرپذیر

سرمایه گذاران خطرپذیر زمانی مورد نیاز هستند که یک کسب و کار در حال گسترش است و شاید به سمت یک سرمایه گذاری مخاطره آمیز پیش می رود. سرمایه گذاران خطرپذیر از پول خود استفاده نمی کنند، بلکه از پول سرمایه گذاران استفاده می کنند (آنها صندوقی ایجاد می کنند که برای دیگران برای خرید سهام شرکت استفاده می شود).

اگرچه سرمایه‌گذاران خطرپذیر می‌توانند به یک استارت‌آپ کمک کنند، اما معمولاً زمانی وارد یک کسب‌وکار می‌شوند که قبلاً تأسیس شده باشد، یک تیم مدیریتی مستحکم داشته باشد و قبلاً موفق بودنش را ثابت کرده باشد. آن کسب و کار اکنون برنامه ای برای تغییر دارد و به پول نیاز دارد. در واقع، محصول یا خدمات جدید آن حتی ممکن است یک تغییر دهنده بازی باشد.

مبالغ مورد نیاز سرمایه گذاران خطرپذیر معمولاً بسیار بیشتر از سرمایه گذاران فرشته است و می تواند میلیون ها نفر باشد. اما بازده سرمایه گذاری نیز بسیار بالا پیش بینی خواهد شد. مانند سرمایه گذاران فرشته، سرمایه گذاران خطرپذیر سهام شرکت را در اختیار خواهند داشت و در نحوه اداره آن نظر خواهند داشت.

4. با مشاغل یا مدارس در زمینه کاری خود تماس بگیرید

به احتمال زیاد، شما قبلاً افرادی را در زمینه کاری مشابه با شما می شناسید. شاید بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید تا ببینید که آیا توصیه هایی در مورد کسانی که ممکن است علاقه مند به سرمایه گذاری در شرکت شما باشند، دارند یا خیر.

این فرآیند تحقیقاتی ممکن است کمی از زمان شما را بگیرد، زیرا بعید است کسی را که مایل به سرمایه گذاری باشد، فقط با یک تماس تلفنی پیدا کنید. در واقع، ممکن است مجبور شوید با افراد زیادی تماس بگیرید یا حتی در رویدادهای صنعت شرکت کنید تا شبکه کنید. اما، اگر به حفاری ادامه دهید، ممکن است با آن شخص خاصی آشنا شوید که طرح تجاری یا محصول شما را به اندازه کافی برای سرمایه گذاری روی آن دوست دارد.

به غیر از آن، مدارسی که گواهی، دیپلم یا مدرک در رشته شما ارائه می‌دهند نیز راهی ممکن برای دستیابی به سرمایه‌گذاران بالقوه هستند. این به این دلیل است که اغلب اساتیدی که برنامه ها را تدریس می کنند از مهمانان دعوت می کنند تا در مورد موضوعات خاصی صحبت کنند. به طور معمول، این مهمانان متخصص در زمینه خود هستند. شاید بتوانید ببینید که آیا اساتید یا فردی در دپارتمان از طرف شما با این مهمانان تماس می گیرند تا مقدمه ای را تنظیم کنند.

5. پلتفرم های تامین مالی جمعی

یک پلت فرم تامین مالی جمعی به فرد یا کسب و کار اجازه می دهد تا از طریق وب سایتی که در نوع خاصی از بودجه مورد نیاز تخصص دارد، به صورت آنلاین وجوه دریافت کند. بیایید به برخی از انواع مختلف پلتفرم های تامین مالی جمعی نگاه کنیم:

تامین مالی جمعی مبتنی بر پاداش

اینجاست که از مشارکت کنندگان در ازای دریافت نوعی پاداش از راه اندازی، مقدار نسبتاً کمی پول خواسته می شود.

بیایید یک مثال بزنیم. Dave’s Drones یک شرکت استارت آپی است که به دنبال سرمایه برای محصول جدید خود، یک پهپاد 4K با فناوری هوش مصنوعی است. هر سرمایه‌گذاری که 600 دلار متعهد می‌شود، پس از عرضه 18 ماهه محصول، یک پهپاد رایگان دریافت می‌کند (با قیمت خرده‌فروشی 900 دلار). کسانی که 750 دلار تعهد می کنند، پهپاد، دو باتری اضافی و گارانتی طولانی دریافت می کنند.

این یک راه عالی برای جمع‌آوری پول است، زیرا هزینه «به‌هزینه» کسب‌وکار برای ارسال محصول به هر سرمایه‌گذار پس از انتشار احتمالاً بسیار کمتر از ۶۰۰ دلار خواهد بود. تمام آنچه که سرمایه گذار به دست می آورد، با فرض موفقیت کسب و کار، بسیار عالی است.

Kickstarter و Indiegogo دو نمونه از پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری جمعی مبتنی بر پاداش هستند.

تامین مالی جمعی مبتنی بر اهدا

این جایی است که پول کمک شده، معمولاً مقادیر کمی، قابل بازگشت نیست. پولی که از تأمین مالی جمعی مبتنی بر کمک مالی به دست می‌آید معمولاً برای یک پروژه است، به عنوان مثال برای اهدای پول به افراد یا خانواده‌هایی که از نوعی ضرر رنج می‌برند، یا برای جامعه‌ای که نیازهای آموزشی، پزشکی یا اورژانسی دارد. پول برای یک موسسه خیریه یا غیرانتفاعی نیز می‌تواند دلارهای بسیار مورد نیاز را از طریق تأمین مالی جمعی مبتنی بر کمک مالی ایجاد کند.

به عنوان مثال، خانواده فردی که به بیماری مبتلا شده است ممکن است یک کمپین سرمایه گذاری جمعی مبتنی بر کمک مالی را برای کمک به پوشش هزینه هایی که بیمه پوشش نمی دهد، راه اندازی کنند. یا خانواده‌ای که مادر یا پدر خود را از دست می‌دهد، ممکن است برای خدمات تشییع جنازه یا تحصیلات بعدی فرزندان، صندوقی راه‌اندازی کند.

GoFundMe نمونه ای از یک شرکت تامین مالی جمعی مبتنی بر کمک مالی است.

وام دهی همتا به همتا (یا تامین مالی جمعی مبتنی بر بدهی)

کسب‌وکارهای همتا به همتا، وام‌ها را با تطبیق افراد یا مشاغلی که به پول نیاز دارند، با سرمایه‌گذاران تسهیل می‌کنند.

متقاضیان یک فرم آنلاین را پر می‌کنند و تسهیلات وام‌دهی همتا به همتا امتیاز اعتباری را در اختیار سرمایه‌گذاران بالقوه قرار می‌دهد، آنها می‌توانند تصمیم بگیرند که آیا پول وام بدهند یا نه.

سرمایه گذاران ماهانه پول خود را به اضافه سود دریافت می کنند. به این ترتیب، آنها مالک هیچ یک از مشاغلی نیستند که به آنها کمک مالی می کنند. ساده ترین تشبیه در اینجا با وام بانکی است، با این تفاوت که وام گیرنده سود کمتری را نسبت به آنچه که معمولاً به یک بانک بازپرداخت می شود، پرداخت می کند، و سرمایه گذار بازدهی بالاتری نسبت به آنچه از طریق یک حساب پس انداز معمولی یا موارد دیگر دریافت می کند، به دست می آورد. محصول سرمایه گذاری بانکی اگرچه خطراتی وجود دارد، زیرا پول سرمایه گذار توسط دولت محافظت نمی شود.

نمونه هایی از سازمان های وام دهنده همتا به همتا Lending Club و Prosper هستند.

سرمایه گذاری جمعی سهام

این نوعی از سرمایه‌گذاری جمعی است که در آن سرمایه‌گذاران، معمولاً از طریق سهام، مالکیت شرکت را در دست می‌گیرند. اگرچه سرمایه اولیه آنها بازپرداخت نمی شود، اما اگر شرکت خوب عمل کند، سهمی از سود دریافت می کنند.

مبالغ سرمایه گذاری شده اندک نیستند، معمولاً از هزاران شروع می شوند. همچنین پاداش می تواند بسیار بیشتر از یک سرمایه گذاری معمولی باشد، اما سرمایه گذاری جمعی مبتنی بر سهام نیز ریسک بیشتری دارد زیرا هیچ تضمینی برای بازگشت وجود ندارد. استارت‌آپ‌ها معمولاً در روزهای اولیه سود یا سود پرداخت نمی‌کنند و حمایت‌های قانونی کمتری وجود دارد.

سرمایه گذاران به دنبال چه چیزی هستند؟

سرمایه گذاران هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا پول خود یا پول شرکت خود را در تجارت دیگری قرار دهند به موارد زیادی توجه می کنند. این شامل بررسی یک شرکت است:

ایده یا محصول (آیا منحصر به فرد است؟ اگر نه، آیا ویژگی ها منحصر به فرد است؟ اگر نه، چرا این محصول به فروش می رسد؟)
طرح کسب و کار (شامل تحلیل بازار و اجرای محصول)
تیم مدیریت (آیا مدیریت ارشد آموزش و تجربه لازم برای دستیابی به هدف را دارد؟)

داده های مالی از جمله:

• سود (تا به امروز)

• هزینه ها (درآمدی که صرف آن می شود)

• پیش بینی های مالی

• معیارهای موفقیت

سرمایه گذاران همچنین می خواهند بدانند که چگونه می توانند پول خود را در زمانی که زمان آن فرا رسید، از تجارت خارج کنند.

درصد منصفانه برای یک سرمایه گذار چقدر است؟

مقدار مالکیت یک شرکت که به یک سرمایه گذار داده می شود اغلب مستقیماً به میزان پولی که سرمایه گذار حاضر است در آن سرمایه گذاری کند، مرتبط است. با این حال، متغیرهای مختلفی در هر کسب و کاری وجود دارد که در تعیین درصد، پاسخ صحیحی وجود ندارد.

با این حال، به خاطر داشته باشید که با سرمایه گذاران، هزینه سرمایه برای آنها ارزش ندارد، اگر درصد بسیار پایین باشد. برای مثال، پیشنهاد 5 درصد به سرمایه‌گذار احتمالاً بی‌معنی است، زیرا او می‌تواند انتظار بازگشت کمی داشته باشد، حتی اگر شرکت موفق باشد. همچنین مدت زیادی طول می کشد تا بتواند سرمایه اولیه خود را جبران کند، چه رسد به اینکه شروع به کسب سود کند.

حرف آخر :

قطعا عدم حضور یک سرمایه گذار کاربلد و مطمئن می تواند یکی از دلایل شکست کسب و کارهای کوچک باشد. با حضور یک سرمایه گذار مطمئن و حرفه ای می توانید امیدوار باشید که در زمان تبلیغات، زمان هایی که به تزریق پول نیاز دارید یا زمانی که می خواهید کار خود را گسترش دهید به چالشی سخت برنخواهید خورد.

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
0 / 5 (از مجموع 0 رأی)
0
برچسب‌ها:
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

چگونه درخواست افزایش حقوق بدهیم؟

راهنمای کامل پیدا کردن شغل (آموزش جستجوی شغل)

چرا کار پیدا نمیکنم؟

شغل دوم برای کارمندان