۱۰ دلیل شکست کسب و کارهای کوچک

2021-10-25 15:44:01
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 12 دقیقه
۱۰ دلیل شکست کسب و کارهای کوچک
این سوال یک سوال میلیون دلاری است. راه اندازی یک کسب و کار آسان نیست و آمارهای بی شماری در مورد میزا...

این سوال یک سوال میلیون دلاری است. راه اندازی یک کسب و کار آسان نیست و آمارهای بی شماری در مورد میزان بقای شرکت های نوپا وجود دارد. با ما باشید با تشریح و بررسی این سوال مهم تا مهم ترین نکات و دلایل شکست کسب و کارهای کوچک را با هم بررسی کنیم. رزومیتو به عنوان حرفه ای ترین رزومه ساز آنلاین کشور بسیار خوشوقت است که می تواند در دانش افزایی قشر جوان و جویای کار کشور نقشی کوچک ایفاء کند.

چرا مشاغل کوچک شکست می خورند؟

در ادامه با ما باشید تا به بررسی علل شکست کسب و کارهای کوچک بپردازیم ...

در اینجا چند مورد مهم وجود دارد:

  • تنها حدود ۲۰ درصد از مشاغل جدید در اولین سال فعالیت خود زنده می مانند
  • داده های سرشماری ایالات متحده نشان می دهد که ایجاد مشاغل جدید تقریباً به پایین ترین حد در ۴۰ سال اخیر رسیده است
  • نیمی از مشاغل کوچک در پنج سال اول خود شکست می خورند

این که آیا شما یک صاحب کسب و کار با تجربه هستید یا یک کارآفرین که تازه شروع به کار کرده است ، این آمار می تواند کمی ترسناک باشد. آنچه احتمالاً متوجه نشده اید ، نمونه شرکت های کوچکی است که در این مطالعات ذکر شده است. Fit Small Business یک کار عالی انجام می دهد که برخی از این اعداد را افشا کرده و انواع شرکت های مورد توجه را مشخص می کند.

نکته این است که اگرچه ممکن است حدی در این اعداد وجود داشته باشد ، اما نباید اجازه دهید روحیه کارآفرینی شما را از بین ببرد. در عوض ، سعی کنید دلایل اصلی شکست کسب و کارهای کوچک را درک کنید. اگر اشتباهات دیگران را درک کنید ، می توانید از قدم گذاشتن در راه آنها اجتناب کنید.

بررسی ۱۰ دلیل اصلی شکست در کسب و کار

با هم به بررسی ۱۰ دلیل اصلی شکست در کسب و کار مشغول میشویم. در ابتدا تیتروار به ذکر هر کدام می پردازیم و در ادامه هر یک را به طور کامل شرح خواهیم داد.

  • بدون برنامه تجاری یا برنامه ریزی ضعیف
  • عدم درک رفتار مشتری امروز
  • سوء مدیریت موجودی
  • رشد ناپایدار
  • عدم فروش
  • تلاش برای انجام همه آن
  • دست کم گرفتن وظایف اداری
  • امتناع از چرخش
  • کمبود داده
  • مدیریت ضعیف

۱۰ / نداشتن برنامه یا برنامه ریزی ضعیف

این دلیل به ویژه در مورد صاحبان مشاغل کوچک جدید صادق است. آنچه شما فکر می کنید یک ایده تجاری خوب روی کاغذ به نظر می رسد ممکن است در واقعیت چندان خوب نباشد. (برای برخی از حقایق سخت ، مشاغلی را که سریع ترین رشد را دارند ، توسط دفتر کار اندازه گیری کنید.)

این بدان معنا نیست که شما باید احساسات خود را نادیده بگیرید. در عوض ، به این معنی است که شما باید کمی تحقیق و برنامه ریزی تجاری انجام دهید.

یک طرح تجاری شما را مجبور می کند پیشنهاد ارزش منحصر به فرد (UVP) خود را مشخص کنید – آنچه پروژه شما را از رقبای خود متمایز می کند. در دریایی از کامیون های مواد غذایی که در یک پارکینگ جمع شده اند ، کامیون شما چگونه متمایز می شود؟ آیا غذا است؟ خدمات؟ آیا این کامیون با رنگهای نئون و تزئین جشن است؟ آیا تبلیغات روزانه رسانه های اجتماعی است؟ به احتمال زیاد ، همه موارد بالا است. حفظ یک مدل تجاری پایدار مستلزم این است که خود را از رقبا متمایز کنید.

ملاحظات مهم دیگر عبارتند از: چه کسی مشتری مشتری شما را تشکیل می دهد؟ آنها چگونه محصول یا خدمات شما را خریداری می کنند-در فروشگاه ، آنلاین یا هر دو؟ برنامه بازاریابی شما چیست؟ مشتریان چگونه از کسب و کار شما مطلع خواهند شد؟ پیش بینی جریان نقدینگی شما چیست؟ سرمایه اولیه شما؟ ذخایر نقدی شما تا کجا شما را می برد؟ به یاد داشته باشید که هم در هزینه های کسب و کار و هم زندگی تصمیم بگیرید ، زیرا اکثر مشاغل در سال اول خود سوددهی ندارند.

پاسخ به این گونه سوالات در حالی که ایده تجاری شما هنوز در مرحله برنامه ریزی است به شما کمک می کند تا احتمال موفقیت محصول یا خدمات خود را افزایش دهید.

۹ / عدم درک رفتار مشتری امروز

در عصر متصل ما ، “همیشه حق با مشتری است” بیشتر از همیشه صادق است. به عنوان مثال ، مصرف کنندگان امروزی انتظار دارند که شرکت های کوچک آجر و ملات کارت های اعتباری و “ارزهایی” مانند Apple Pay را بپذیرند ، حتی اگر مغازه یک کار کوچک مادر و پاپ باشد. و آنها خواستار خدمات با کیفیت به مشتریان هستند. اگر آن را تحویل نمی دهید ، انتظار داشته باشید که مشتریان شما با صدای بلند در رسانه های اجتماعی و سایر ابزارهای ارتباطی شکایت کنند.

خوب یا بد ، سایت ها و سیستم عامل ها را علامت گذاری از طریق دهان را تقویت کنید.

در جامعه وسواسی دیجیتالی ما ، برای مشتریان راحت تر از هر زمان دیگری افکار و نظرات خود را در مورد مشاغلی که با آنها تعامل دارند به اشتراک می گذارند – این بدان معناست که نظارت و جلب نظرات مشتریان برای صاحبان مشاغل بسیار راحت تر از گذشته است.

مطمئن نیستم از کجا شروع کنم؟ در اینجا لیستی از کانال ها وجود دارد که به شما در نظارت بر بازخورد و مشارکت در گفتگو با مشتریان کمک می کند.

رسانه های اجتماعی

همه سیستم عامل های رسانه های اجتماعی (فیس بوک ، توییتر ، اینستاگرام ، Pinterest ، TikTok و غیره …) ابزارهای گوش دادن اجتماعی عالی هستند که گوش دادن به مشتریان را بیش از پیش آسان می کند. در حقیقت ، در دنیای امروز ، استفاده از بستر رسانه های اجتماعی برای تماس با یک کسب و کار اغلب توسط مشتریان به عنوان جایگزینی سریعتر از تماس های تلفنی سنتی ترجیح داده می شود. با تشکر از اعلان های فشار که وقتی به کسب و کار شما اشاره می شود ، مجدداً توییت می شود ، مورد پسند قرار می گیرد ، پینگ می شود و یا مورد هشدار قرار می گیرد ، به شما هشدار می دهد ، دانستن اینکه چه موقع با مشتریان ارتباط برقرار کنید آسان تر از همیشه است.

بررسی Yelp

Yelp یکی از مقاصد اصلی برای افرادی است که می خواهند مشاغل محلی پیدا کنند. با بیش از ۱۴۸ میلیون بررسی تجمعی ، همچنین مکانی عالی برای یافتن آنچه مشتریان در مورد تجربه خود در کسب و کار شما می گویند است. اگر شرکتی بازبینی ضعیفی دریافت کند ، Yelp صاحب مشاغل را تشویق می کند که وارد گفتگو شود ، بنابراین شما فرصتی برای عذرخواهی یا توضیح دارید.

مرورهای گوگل

درست مانند Yelp ، این کانال منفعل تر از رسانه های اجتماعی است ، اما با این وجود ، بسیار مهم است. گوگل در بازار بازبینی غالب است و از هر ۱۰ مصرف کننده ۶ نفر به دنبال بررسی نظرات خود به Google هستند. از آنجایی که این روزها به معنای واقعی کلمه همه چیز در گوگل گوگل شده است ، بررسی Google در کسب و کار شما احتمالاً یکی از اولین مواردی است که کاربر در مورد تجارت شما متوجه آن می شود.

وب سایت اختصاصی حمایت از مشتری

Trustpilot یکی از وب سایت های معتبر برای بررسی مصرف کنندگان است. آنها با داشتن بیش از ۴۵۰۰۰ داور جدید در روز ، یک انجمن بازبینی آنلاین اختصاص داده اند که به مشتریان کمک می کند تجربیات واقعی خود را به اشتراک بگذارند.

نظرسنجی از مشتریان

نظرسنجی ها هنوز یکی از بهترین روش ها برای پرسیدن سوالات خاص و مستقیم از مشتریان است. اگر اطلاعات ایمیل مشتریان را در محل فروش جمع آوری کنید ، می توانید به سرعت مشتریان برتر و مشتریان قبلی خود را که کمتر درگیر هستند ، شناسایی کنید. با استفاده از این داده ها ، می توانید یک نظرسنجی رایگان با استفاده از SurveyMonkey ایجاد کنید تا دریابید که چگونه می توانید تجارت خود را بهبود بخشید. ارائه انگیزه برای تکمیل ، مانند تخفیف در خرید بعدی آنها ، ضرری ندارد.

با توجه به اینکه ۸۵٪ از مصرف کنندگان می گویند به نظرات آنلاین به اندازه توصیه های شخصی اعتماد دارند ، ضروری است که شهرت آنلاین شما دست نخورده باشد تا مشتریان احتمالی با نظرات ضعیف خاموش نشوند. حداقل باید سعی کنید مطمئن شوید که نظرات مثبت شما از نظرات منفی بیشتر است. در حالی که بررسی های ضعیف ممکن است یک استارتاپ را به تنهایی از بین نبرد ، اما نقش مهمی در موفقیت مشاغل آجر و ملات دارد.

حداقل ، شما باید اطلاعات کسب و کار خود را تا آنجا که ممکن است در جریان داشته باشید.

۸/ سوء مدیریت موجودی

اگر موجودی شما ضعیف مدیریت شود ، راه اندازی کسب و کار شما نمی تواند موفق باشد. با توجه به اداره مشاغل کوچک (SBA) ، مشکلات موجودی موجودی از جمله دلایل اصلی شکست کسب و کارهای جدید است. مدیریت ضعیف اغلب می تواند منجر به کمبود موجودی و افزایش بیش از حد شود – کشنده های جریان نقدی بی صدا.

این یک اشتباه تازه کار است که به راحتی برای مشاغل جدیدی که الگوهای فروش آنها را درک نمی کنند اتفاق می افتد. بهترین راه برای مقابله با این امر استفاده از نرم افزار مدیریت موجودی یا سیستم فروش (POS) است که می تواند موجودی را ردیابی کرده و گزارشاتی را ارائه دهد که جزئیات بهترین و بدترین محصولات فروش شما را ارائه می دهد تا به شما در شناسایی الگوهای فروش کمک کند.

کمبود موجودی روبرو می شوید

اگر اقلام پرفروش خود را پیگیری نمی کنید یا وقتی تقاضای زیادی دارند ، با کمبود موجودی روبرو می شوید که سود شما را کاهش می دهد.

به عنوان یک بازرگان ، هنگام خرید مقادیر زیادی موجودی با هدف فروش آن برای سود ، ریسک می کنید. اگر آن محصولات را به همان سرعتی که پیش بینی کرده اید به فروش نرسانید ، ممکن است ارزش خود را از دست بدهند یا منسوخ شوند. این شما را مجبور می کند که آنها را با تخفیف عمیق بفروشید ، یا اصلا ندهید. تا زمانی که نتوانید با فروش موجودی موجود ، سرمایه خود را جبران کنید ، سرمایه شما به تعداد زیادی موجودی فروش نرفته بسته می شود.

این را تصویر کنید. به جای این که اقلام موجودی را در فهرست موجودی قفسه های خود قرار دهید ، آن را انبوهی از پول نقد سرد تصور کنید. هر محصولی که در انبار یا انبار محلی شما نگهداری می شود ، پول نقد سردی است که هرگز نمی توانید مشاهده کنید ، زیرا در بازگشت سرمایه (ROI) مشارکت ندارد.

واقعیت تلخ این است که خرده فروشان آمریکایی به ازای هر ۱٫۰۰ دلار فروش ، ۱٫۴۳ دلار موجودی دارند. مدیریت صحیح موجودی با استفاده از ابزارهای مدرن اطمینان می دهد که شما یکی از آنها نیستید.

۷/ رشد ناپایدار

در تجارت ، کند و پیوسته بیشتر اوقات برنده مسابقه می شود. گسترش سریع ، که معمولاً مستلزم تأمین اعتبار از طریق وام مانند وام مشاغل کوچک است ، می تواند در صورت تغییر بازار و یا برخورد نادرست به نتیجه معکوس منجر شود.

تلاش برای شروع مشاغل بیشتر از آنچه که می توانید انجام دهید ، سرمایه در گردش شما را تخلیه می کند و معمولاً منجر به افت کیفیت می شود. شما غرق شده اید و محصول یا خدمات شما آسیب می بیند.

در عوض ، در مورد مشتریان مورد نظر و نحوه بازپرداخت هر وام تجاری هوشمند باشید. نه گفتن بخشی از اداره یک تجارت است.

۶/ عدم فروش

در سوی دیگر طیف ، هیچ چیز به اندازه رسیدن به اهداف فروش خود به کسب و کار جدید آسیب نمی رساند.

این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که بیش از حد به یک مشتری بزرگ اعتماد کنید. اگر کافه شما به ترافیک دانش آموزان در طول سال تحصیلی بستگی دارد ، باید تابستان آینده تنوع ایجاد کنید تا سرپا بمانید. تنها راه اطمینان از رسیدن به اهداف فروش ، بدست آوردن بینش تحلیلی از داده های موجود و استفاده از آن برای اطلاع از استراتژی فروش است. یک سیستم فروش با کیفیت نقطه شروع خوبی است.

۵/ تلاش برای انجام همه کارها

صاحبان مشاغل کوچک دسته ای ناخوشایند هستند و تمایل دارند خود را به عنوان جک (یا جیلز) در همه مشاغل تلقی کنند. اما کارآفرینان ، مانند همه مردم ، دارای نقاط قوت و ضعف هستند ، به غیر از تعداد محدودی از ساعات در هر روز.

نمایندگی دوست شماست. چه این به معنای استخدام اولین کارمندان شما باشد و چه سرمایه گذاری در نرم افزاری که کارهای شلوغ را کاهش می دهد ، کسب و کار شما تنها زمانی شروع به کسب درآمد می کند که برخی از مسئولیت های خود را بر دوش دیگر واگذار کنید.

۴/ دست کم گرفتن وظایف اداری

پوقتی برای شرکت خود برنامه ریزی می کردید ، شاید شما مشتریان شاد ، بازاریابی هوشمند و البته مقدار زیادی پول نقد را تصور می کردید. احتمالاً صفحه گسترده را بعد از صفحه گسترده تصور نکرده اید. اما بخشهای بزرگی از اداره یک کسب و کار حول وظایف اداری می چرخد.

از مدیریت موجودی گرفته تا مدیریت کارکنان گرفته تا حسابداری و حسابداری که در تلاش بی پایان برای دستیابی به اهداف تامین مالی و کسب سود شرکت می کنید ، مسئولیت های اداری می توانند به راحتی تمام روز شما را خسته کنند.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط SCORE ، ۴۷ درصد از صاحبان مشاغل کوچک از هزینه های مالی مربوط به دفترداری خوششان نمی آید و ۱۳ درصد از سردردهای اداری و مدت زمانی که در طول روز کاری آنها مکش می کند ، خوششان نمی آید.

پس آماده باشید. بر این اساس استخدام کنید یا بسیاری از کارهای رایج خود را به فناوری بسپارید. به عنوان مثال ، حسابداری Lightspeed به طور یکپارچه با QuickBooks ادغام می شود ، بنابراین هرگز مجبور نیستید داده های حسابداری خود را به صورت دستی وارد کنید. میانبرهایی مانند این در وقت شما صرفه جویی می کند و زمان پول است.

۳/ امتناع از محور

درست است ، لجاجت قدیمی به عنوان سومین دلیل اصلی شکست کسب و کارهای کوچک مطرح می شود. برای کارآفرینان آسان است که در مورد ایده یا محصول تجاری خود وسواس داشته باشند ، حتی اگر همه شواهد نشان دهند که این طرح موفقیت آمیز نیست.

شاید زمانی که فروشگاه آجر و ملات شما دومین سالگرد تاسیس خود را جشن می گیرد ، تمام هیجان و درخشندگی فروشگاه جدید شما از بین رفته باشد و تعداد کمی از مردم محلی از درهای شما عبور می کنند. حالا چی؟ آیا تبدیل به یک آمار می شوید و به شکست تسلیم می شوید ، یا وقت می گذارید تا بفهمید کجا باید خود را وفق دهید؟ شاید شما برای جلب توجه گردشگران ، یا خرید کالاهای متفاوتی که برای مشتریان شما جذاب است ، تمرکز کنید یا از فضای خود برای میزبانی عروسی و مهمانی در آخر هفته استفاده کنید.

گاهی اوقات تلاش برای محوریت تجارت الکترونیک اگر به درستی انجام نشود ، می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. به طور معمول ، فروشگاههای فیزیکی و فروشگاههای دیجیتال موجودی خود را به اشتراک می گذارند. و در حالی که می توانید آنها را در مناطق ذخیره سازی جداگانه نگهداری کنید ، اگر کالای خود را سریعتر از فروشگاه آنلاین به فروش برسانید ، باید برخی از سفارشات آنلاین خود را از موجودی فروشگاه خود انجام دهید. البته اگر ترجیح می دهید ابتدا به انبار خود و سپس برای مشتری ارسال کنید – باعث تاخیرهای غیر ضروری و تجربه ضعیف مشتری می شود. برای اجتناب از این امر ، روی سیستم POS سرمایه گذاری کنید که تجربه تجارت الکترونیکی واقعاً omnichannel را ارائه می دهد و مبادله بین موجودی آنلاین و فیزیکی را به صورت خودکار انجام می دهد.

۲/ کمبود داده

کسب و کار کوچک شما در حال رقابت با غول های پولدار مانند وال مارت و استارباکس است. آن غولها چه چیزی در اختیار دارند؟ داده ها. تن داده.

اگرچه بازار شما بسیار کوچکتر است ، اما باید تا آنجا که می توانید اطلاعات جمع آوری کنید. اگر بینشی در مورد عملکرد مشاغل خود در زمان واقعی ندارید ، این امر توانایی شما در تصمیم گیری های هوشمند و مبتنی بر داده را به شدت محدود می کند.

به عنوان مثال ، شما نیاز به آگاهی کامل نسبت به درآمد جمع آوری شده و هزینه هایی که پرداخت می کنید ، دارید. بدون این دانش ، شما به معنای واقعی کلمه کور پرواز می کنید.

از نظر هزینه معادله ، اگر می خواهید یک خط جدید موجودی بخرید یا در ویترین فروشگاه خود به روز رسانی کنید ، باید بدانید که چگونه می تواند بر نتیجه نهایی شما تأثیر بگذارد. و فقط این هزینه ها نیست که باید آنها را زیر نظر داشته باشید ، بلکه تمام هزینه های شماست.

به عنوان یک صاحب مشاغل ، باید بدانید چند درصد از درآمد را می توانید به دستمزد کارگران ، قبوض آب و برق یا اجاره اختصاص دهید تا بتوانید اهداف مناسبی را برای صرفه جویی در هزینه تعیین کنید. از نظر درآمد ، شما می خواهید تجارت شما ماه به ماه یا سال به سال رشد کند.

اگر به اهداف خود نرسیدید ، ممکن است بخواهید حوزه های کسب و کار خود را که بیش از حد هزینه می کنید بررسی کنید – یعنی طرف هزینه. برای اینکه مطمئن شوید هزینه های شما از درآمد شما فراتر نمی رود و کسب و کار شما را به یک آمار نرخ شکست تبدیل نمی کند ، دانستن درآمد خالص شما مفید است.

۱/ مدیریت ضعیف

ما سرانجام به دلیل شماره ۱ برای شکست یک تجارت جدید رسیدیم. کارآفرینان بر مشاغل خود قدرت دارند و با قدرت زیاد مسئولیت بزرگی همراه است.

مدیریت تا حدودی به نگرش و طرز فکر مربوط می شود – و بر نتیجه نهایی شما تأثیر می گذارد.

گاهی اوقات صاحبان مشاغل کوچک هنگام انجام برخی کارها سر و کار دارند. این امر به ویژه در مورد صاحبان مشاغل کهنه کار صادق است. برای کارآفرینان جدید ، مطمئن شوید که در این دام قرار نمی گیرید. و اگر بخواهیم منصف باشیم ، فقط صاحبان مشاغل نیستند. همه هستن این طبیعت انسانی است و همه ما در برهه ای از زندگی خود مقصر آن هستیم.

فرض و رضایت معمولاً زمانی اتفاق می افتد که یک کسب و کار خوب کار می کند و در احساس امنیت کاذب قرار می گیرد که کسب و کار شما به بهترین نحو و پربارترین شیوه کار می کند. این دقیقاً زمانی است که مغالطه وارد می شود و اگر مراقب نباشید ویرانی ایجاد می کند.

راه خود را برای موفقیت در تجارت برنامه ریزی کنید

اداره یک تجارت موفق چیزی نیست که بتوانید آن را به شانس یا شانس واگذار کنید. این یک برنامه تجاری واضح ، عملیات استراتژیک و مدیریت مالی مناسب از ابتدا و در طول عمر کسب و کار شما را می طلبد.

این ده دلیل باید درک کاملی از نحوه چرخاندن مشاغل کوچک شکست خورده به شما بدهد تا شرکت شما به آمار نرخ شکست تبدیل نشود. در حالی که ممکن است نتوانید از هر دلیل ذکر شده در بالا اجتناب کنید ، مهم این است که آگاه باشید و پیشاپیش به این فکر کنید که برای مقابله با هریک از آنها چه کاری می توانید انجام دهید و برنده شوید.

حرف آخر :

با یکی دیگر از سری مقالات آموزشی رزومیتو با شما بودیم. امیدواریم مقاله ۱۰ دلیل شکست کسب و کارهای کوچک بتواند به شما در درک بهتر مشکلات رایج کسب و کارها کمک کرده تا اگر صاحب یک کسب و کار کوچک و نوپا هستید بتوانید به بهترین شکل این مشکلات را از تجارت خود دور کرده تا به بهترین شکل در مسیر موفقیت گام بردارید.

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
0 / 5 (از مجموع 0 رأی)
0
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

چگونه درخواست افزایش حقوق بدهیم؟

راهنمای کامل پیدا کردن شغل (آموزش جستجوی شغل)

چرا کار پیدا نمیکنم؟

شغل دوم برای کارمندان