چه‌ چیزهایی را در جلسه ی مصاحبه همراه خود ببریم؟

2023-06-27 16:32:38
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه
چه‌ چیزهایی را در جلسه ی مصاحبه همراه خود ببریم؟
لوازم مورد نیاز در مصاحبه استخدامی از آن دست مواردی است که یک فردی که می خواهد در مصاحبه استخدامی شر...

لوازم مورد نیاز در مصاحبه استخدامی از آن دست مواردی است که یک فردی که می خواهد در مصاحبه استخدامی شرکت کند نیازمند دانستن آن است. شما باید بدانید چه همراه خود ببرید و چه نبرید. در ادامه با ما و رزومیتو همراه باشید تا مقاله ای جامع پیرامون این موضوع برایتان ارائه کنیم تا به طور کامل همه نگرانی ها حول این موضوع به طور کامل برایتان رفع و موضوع برای شما روشن شود.

موفقیت در مصاحبه استخدامی یکی از مهم ترین اهدافی است که همه ما به دنبال آن هستیم.

این همه سال تحصیل و صرف هزینه و وقت برای چیست ؟

بله نهایتا همه تلاش های ما برای رسیدن به یک چیز است و آن استخدام شدن و کسب یک جایگاه شغلی مناسب است.

چیزهایی که باید با خود به مصاحبه ببریم:

1. نقشه،مسیریاب و یا برنامه مسیریابی

اگر جایی که برای مصاحبه می روید را خوب نمی شناسید حتما از یک نقشه یا مسیریاب استفاده کنید. نرم افزارهای فارسی نیز برای این کار مناسب هستند یا گوگل مپ نیز خیلی جاها می تواند به کار شما بیاید. دیر رسیدن در جلسه مصاحبه از آن دست مواردی است که به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست. پیشنهاد ما در رزومیتو این است که اگر برایتان ممکن است یک بار قبل از روز مصاحبه به آدرس مورد نظر بروید تا به خوبی با آن آشنا شوید. حتما ارزشش را دارد ...

۲. مدارک شناسایی

خروج از منزل بدون کارت شناسایی اصولا کار درست و عقلانی نمی باشد. بسیاری از شرکت ها اجازه ورود هر فردی را به ساختمان خود نمی دهند. قبل از جلسه مصاحبه در مورد این موارد به صورت تلفنی با شرکت صحبت کنید. اگر چنانچه این الزامات و سخت گیری ها در شرکت مورد نظر وجود دارد حتما با خود کارت شناسایی برای اجازه ورود به همراه داشته باشید.

3. رزومه

زمانی که به مصاحبه دعوت می شوید به این معنی است که رزومه شما قبلا پذیرفته شده است. چه از رزومه ساز آنلاین یا از حالت سنتی برای نوشتن رزومه که استفاده کرده باشید تفاوتی نمی کند. حتما به همراه خود چند نسخه از رزومه را به همراه داشته باشید چرا که امکان مصاحبه با بیش از یک نفر نیز برای شما وجود دارد.

4. کارت ویزیت 

ویزیت کارت امضای شماست. دادن کارت ویزیت می تواند وجهه ای حرفه ای به کار شما بدهد. این طور فکر کنید که ممکن است مصاحبه کننده از شما کارت ویزیت بخواهد و اگر به همراه نداشته باشید بسیار برایتان سخت خواهد بود و می تواند شما را بسیار ناامید کند.

5. دفتر یادداشت و خودکار

اگر چه امروزه دیگر وجود موبایل و تبلت و وسایلی از این دست باعث شده است که مردم کمتر به همراه خود دفترچه و دفتر و خودکار به همراه داشته باشند اما توصیه اکید ما این است که حتما به همراه خود دفتر و خودکار به همراه داشته باشید.

6. پوشه

برای جلوگیری از چروک شدن و حفظ نظم کاری حتما موارد و اسناد خود را درون یک پوشه کاغذی یا پلاستیکی قرار دهید. این نشان دهنده نظم کاری شما نیز می باشد و به خوبی این حس را به مصاحبه کننده منتقل می کند که شما فردی منظم و کاربلد هستید.

7. هر چیز دیگری که از شما خواسته اند

شاید مهم ترین وسایلی که باید با خود به مصاحبه ببرید همان چیزهایی است که از شما خواسته شده. وقتی به شما گفته اند که کپی از مدارک شناسایی یا سوابق تحصیلی به همراه بیاورید دیگر فراموش کردن این موارد پذیرفتی نیست و هر چه قدر هم که مصاحبه خوبی داشته باشید این نمره منفی میتواند کل کار شما را زیر سوال ببرد.

چه چیزهایی را با خود به مصاحبه نباید برد :

۱. خوردنی و نوشیدنی

در کل خوردن در هنگام صحبت حتی اگر این مکامله اینترنتی باشد می تواند نشان دهد شما قواعد و اصول حرفه ای را نمی دانید و رعایت نمی کنید. به خاطر داشته باشید که نوشیدنی نیز در صورت لزوم در شرکت موجود است و می توانید درخواست کنید.

۲. بردن همراه

بردن همراه با خود به هیچ عنوان جالب نیست. این نشان می دهد که شما فردی مستقل نیستید یا هنوز به بلوغ کافی در کار و اجتماع نرسیده اید. مگر مدرسه است یا ما دانش آموز کلاس اول هستیم ؟ به جد دور این موضوع را یک قلم قرمز جدی بکشید.

3. سبد خرید

شاید پیش خود فکر کنید که سر راه خرید خانه را نیز انجام دهید. شاید تصور شما این باشد که همه می دانند که این موارد را می بایست رعایت کنند اما باور کنید خیلی مواقع کوچک ترین و پیش پا افتاده ترین مسائل را هم فراموش می کنیم و می بایست از قبل به ما گوش زد کنند.  پس به خاطر داشته باشید که شما به جلسه مصاحبه می روید. فقط و فقط به مصاحبه فکر کنید...

4. محصول شرکت رقیب

تصور کنید که برای مصاحبه یک شرکت لوازم و تحریر می روید اما یک خودکار و یا دفترچه از شرکت رقیب را به همراه دارید. خنده دار نیست ؟ این یک توهین بزرگ است. پیشنهاد می کنیم برای نشان دادن هوشمندی و تیزبینی حتما مواردی از این دست را از برند آن شرکت تهیه و به همراه ببرید.

5. تلفن همراه

اینکه بگوییم موبایل خود را با خودتان به مصاحبه نبرید اصلا صحبت درستی نیست. در واقع اصلا همچین موردی ممکن نیست و امروزه دیگر تلفن همراه به جد یک همراه همیشگی است اما اینکه گوشی خود را در سر جلسه مصاحبه سایلنت کنید یا خاموش بهترین ایده و راهکار برای این موضوع است.

6. هر چیز اضافی دیگر

هر چیز اضافی دیگری که بودنش هیچ ضرورتی ندارد را با خود به مصاحبه نبرید. برای مثال کتابی که هر روز می خوانید.  عطر و اودکلنی که می زنید. حیوان خانگی و هر چیز دیگری که فکرش را کنید بودنش هیچ ضرورتی ندارد را یا در خودرو یا خانه جا بگذارید.

 

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
0 / 5 (از مجموع 0 رأی)
0
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

چگونه سریع استخدام شویم ؟

موفقیت در آزمون مصاحبه شغلی

8 کاری که باید در 5 دقیقه اول مصاحبه انجام دهید

نحوه صحبت در مورد حقوق در مصاحبه استخدامی