نوشتن مهارت های فردی در رزومه

2022-07-16 13:40:50
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه
نوشتن مهارت های فردی در رزومه
مهارت های فردی یکی از مهم ترین بخش هایی است که هر فرد می بایست در زمان نوشتن رزومه به آن توجه نماید...

مهارت های فردی یکی از مهم ترین بخش هایی است که هر فرد می بایست در زمان نوشتن رزومه به آن توجه نماید و رزومه نویسی بدون در نظر گرفتن این مهارت ها کاری ناتمام و فاقد ارزش است.مهارت های فردی در واقع می تواند نقطه تمایز شما از دیگران باشد و کارفرما با مشاهده توانایی ها و مهارت های فردی تان در رزومه تصمیم به انتخاب رزومه بگیرد.با این مقدمه قصد داریم تا با ارائه راهنمای جامع نوشتن مهارت‌های مختلف در رزومه شما را در نگارش این بخش کمک نماییم پس چنانچه قصد نوشتن یک رزومه جذاب را دارید با ما همراه شوید.

نوشتن مهارت های فردی در رزومه / نکات کلیدی

  • مهارت های فردی در رزومه چه اهمیتی دارند؟
  • شناخت مهارت های فردی
  • انواع مهارت های فردی ( 10 مهارت فردی مهم  )
  • کارفرمایان دنبال چه مهارت های فردی هستند ؟
  • مهارت های فردی یا تجربیات شغلی
  • بهترین مهارت ها برای درج رزومه

اهمیت نوشتن مهارت های فردی در رزومه

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم نوشتن مهارت های فردی در رزومه می توان حکم برگ برنده را برای شما ایفاء نماید. در واقع زمانی که کارفرما بین دو رزومه مردد است کوچک ترین موارد نیز حائز اهمیت شده و می توانند ورق را برای شما برگردانند. مهارت های فردی در رزومه را نمی توانید به این آسانی ها نادیده بگیرید، این بخش رزومه در واقع می تواند شامل توانایی های شما در حل و فصل مشکلات، عبور دادن مجموعه از یک بحران کوچک یا جدی، ارتقاء جایگاه در مسائل مدیریت یا مالی و یا مسائلی از این دست باشد. پس همانطور که احتمالا متوجه شدید این مهارت ها می تواند به رشد و بالندگی هر چه بیشتر شرکت یا هولدینگ بیانجامد.

شناخت مهارت های فردی

زمانی که می خواهید از مهارت های فردی خود در رزومه صحبت کنید باید بدانید اصلا چه مهارت هایی دارید، در واقع بدون شناخت از مهارت های خود نمی توانید در مورد آنها صحبت کنید پس بیایید بدون فوت زمان در مورد انواع مهارت های فردی که می توانید در رزومه به آنها اشاره کنید صحبت کنیم.

انواع مهارت های فردی رزومه ( 5 مهارت فردی مهم  )

این 5 مهارت می توانند مهم ترین مهارت های فردی باشند که اگر آنها را دارید شانس شما برای پذیرفته شدن رزومه تان به مراتب بالاتر می رود و اگر هم فاقد آنها هستید خبر خوب این است که می توانید آنها را فرا گرفته و خود را با این مهارت ها متمایز از دیگران بسازید.

لیست مهارت های فردی مهم در  رزومه نویسی

  1. مهارت های ارتباطی
  2. تیم ورک و کار تیمی
  3. قدرت انعطاف پذیری
  4. مهارت های کامپیوتری
  5. مهارت های مربوط به رهبری گروه
  6. مهارت حل مسئله
  7. مدیریت زمان
  8. مدیریت استرس
  9. مهارت های فروش
  10. مهارت های مرتبط با خدمات به مشتریان

مهارت های ارتباطی ( همه در یک )

اگر بخواهیم به یکی از مهم ترین موارد و مهارت های فردی که می توان از آن به عنوان یک وجه تمایز جدید نام برد اشاره نمائیم می توان به مهارت های ارتباطی اشاره کنیم.مهارت های ارتباطی ابزارهایی هستند که شما را قادر به برقرار نمودن ارتباطی مفید و موثر با سایرین ( مدیران،همکاران و مشتریان ) ساخته تا بتوانید در جهت پیشبرد اهدافی چون تعاملات سازنده، بالا بردن راندمان کاری و یا افزایش فروش از آنها استفاده نمائید. اگر بخواهیم خیلی خلاصه بگوییم شاید بتوان گفت مهارت های ارتباطی خود موارد لیست شده در بالا را در دل خود جای می دهد و همه در یک به واقع توصیف درستی از این مهارت کلیدی است.

کار تیمی و ارزش آن در رزومه

ارزش کار تیمی بر هیچکس پوشیده نیست. کار تیمی نیز خود موارد مهم دیگری را در دل خود دارد، برای مثال کسی که قدرت کار تیمی دارد می تواند قدرت تعامل خوبی نیز داشته باشد یا  دارای مهارت های ارتباطی باشد یا مهارت حل مسئله و مدیریت زمان نیز می تواند از خصیصه های مثبت او باشد.همانطور که در یک تیم فوتبال کار تیمی می تواند به سیو نمودن انرژی تیم و حفظ تعادل تیم تا پایان بازی بیانجامد در یک شرکت موفق نیز کار تیمی می تواند آن مجموعه را به اهدافی که از قبل مشخص شده است برساند.

قدرت انعطاف پذیری / نکته طلایی شخصیت شما

انعطاف پذیری یکی از مهم ترین توانائی های فردی است که می تواند شما را به یکی از ارزشمندترین افراد یک مجموعه تبدیل کند.تصور کنید فردی را که مدام نق می زند، از دیگران بدگویی می کند و همواره شاکی است، شما باشید حاضر هستید که همچین فردی را در یک جمع کاری بپذیرید؟

در مقابل فردی که می تواند صمیمیت ها ر ا افزایش دهد، انرژی مثبت خود را به جمع منتقل کند، در موارد و لحظاتی که می تواند به یک بحران منجر شود با مدیریت و قدرت انعطاف پذیری موضوع را از یک بحران به یک مسئله کوچک بدل سازد خواهد توانست با افزایش  راندمان کاری به خوبی نقش تعاملی خود را ایفاء و در رسیدن به اهداف مجموعه را یاری رساند.

مهارت های کامپیوتری / مهم و کلیدی آنهم در این سال ها

امروزه که همه کارها توسط ماشین ها و کامپیوترها انجام می شود نمی توان نقش سازنده این ابزارهای کلیدی را نادیده گرفت، کامپیوترها همه جا هستند، حتی همین موبایل هایی که در دست دارید نیز به نوعی کامپیوتر به حساب می آیند. استفاده درست و سازنده از این دیوایس ها میتوانید به طور کل شما و توانائی هایتان را دگرگون سازد.مهارت های هفت گانه icdl  تا مهارت های کاربردی و تخصصی چون تولید محتوا و برنامه نویسی هر کدام می تواند شما را از یک فرد عادی به یک متخصص حرفه ای و کاربلد تبدیل کند.

رهبری گروه مهارتی خاص و متمایز کننده

البته رهبری گروه چیزی نیست که بتوانید بدون سابقه کاری مرتبط خیلی به آن اشاره نمائید برای مثال مهارت های کامپیوتری که در مورد بالا اشاره نمودیم می تواند روی کاغذ مورد تائید باشد و کارفرما صرف ذکر نمودن آن می تواند از شما پذیرفته و فرض را بر حقیقت داشتن آن می گذارد اما مهارت رهبری موردی خاص است و شما حتما می بایست برای آن مثال و تجربه کاری مرتبط ذکر کنید تا بتواند اثرگذاری خود را داشته باشد.

مهارت های حل مسئله

ریشه یابی و حل مشکلات می تواند به طور جدی مشکلات یک مجموعه را کاهش دهد و مدیران همواره به دنبال افرادی هستند که بتوانند از این خصوصیت بهره برده تا با به حداقل رساندن مشکلات انرژی و انگیزه گروه را در جهت بالا بردن راندمان و رسیدن به قله یاری رساند.

این مقاله به زودی با ارائه دیگر مهارت های فردی که میتوانید در رزومه جهت متمایز ساختن خود از دیگران از آنها بهره گیرید کامل و به روزرسانی خواهد شد...

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
0 / 5 (از مجموع 0 رأی)
0
برچسب‌ها:
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

نوشتن مهارت های سخت در رزومه (با 51 مثال کاربردی)

ساخت رزومه انگلیسی ( مهم ترین نکات و نحوه نوشتن )

نحوه نوشتن رزومه کاری

کاورلتر چیست و چگونه بنویسیم ؟