موفقیت در آزمون مصاحبه شغلی

2023-05-15 15:14:30
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه
موفقیت در آزمون مصاحبه شغلی
مصاحبه شغلی مطمئنا دلهره آور ترین بخش از استخدام شماست. این مرحله ذهن شما را با نانشناخته ها و ابهام...

مصاحبه شغلی مطمئنا دلهره آور ترین بخش از استخدام شماست. این مرحله ذهن شما را با نانشناخته ها و ابهاماتی درگیر میکند که استرس شما را بالا برده و ترس را برایتان به ارمغان می آورد.

شما رزومه خود را  ارسال کرده اید و این رزومه مورد تعید بوده، از شرکت با شما تماس گرفته اند که برای مصاحبه به آنجا بروید، بله حالا اول نگرانی و استرس است اما خیلی خود را نبازید چون ما با کاملترین مقاله برای موفقیت شما در آزمون مصاحبه شغلی اینجا هستیم تا دست شما را بگیریم پس با ما همراه شوید.

چرا آزمون مصاحبه شغلی نگران کننده است ؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا خیلی ها از تاریکی می ترسند؟ یا چرا دست بردن در سوراخی که نمیدانید درونش چیست می تواند دلهره آور باشد ؟

بله دلیل این موارد ناشناخته بودن و عدم درک ماهیت درونی تاریکی یا آن سوراخ است. اگر شما اطمینان داشته باشید که 100 درصد اتاق تاریک عاری از هر گونه موجودی است یا درون یک سوراخ هیچ چیزی مانند یک مار یا موجودی شبیه به آن است آن زمان این دلهره و اضطراب احتمالا به کمترین میزان ممکن می رسد اما زمانی که تصورات و تخلیات به سراغتان می آید احتمالا می ترسید و همین ترس توانائی های شما برای مقاله با شرایط دلهره آور را به پایین ترین سطح خود خواهد رساند.

چطور بر استرس مصاحبه شغلی غلبه کنیم؟

اکنون که علت اضطراب ناشی از پیش رو بودن آزمون مصاحبه را دانستیم وقت آن است تا با فراگیری راهکارهایی عملی،واقعی و کارساز تلاش کنیم تا این استرس و اضطراب را به حداقل ممکن برسانیم تا توانائی ذهنی و جسمی خود را برای مقاله و پشت سر گذاشتن آزمون مصاحبه به بالاترین سطح ممکن رسانده و موفقیت در آزمون مصاحبه شغلی را تجربه نمائیم.

پیشنهاد مطالعه مقاله مرتبط

برای غلبه بر استرس مصاحبه شغلی شما می بایست تا می توانید از تاریکی به سمت نور بروید. این بدان معنی است که باید تا آنجا که ممکن است از روند آزمون های مصاحبه آگاهی کسب کنید و آزمون را در ذهن شبیه سازی کنید.

پرهیز از اشتباهات رمز موفقیت در مصاحبه شغلی

یکی از مهم ترین مواردی که می تواند فضای ذهنی شما را به سمت آگاهی و نور هدایت کند این است که چه کارهایی می تواند برای شما زمینه ساز شکست باشد. پرهیز از اشتباهاتی که شما را در مصاحبه شغلی مردود می سازد می تواند یکی از مهم ترین عوامل پیروزی باشد.

فوتبال را در نظر بگیرید. تیم های فوتبال زیادی هستند که بیش از آنکه به فکر گل زدن باشند در فکر این هستند که گل نخورند و این خود زمینه ساز موفقیت آنها می شود. شما نیز به عنوان فردی که قصد دارید در مصاحبه رفتار و گفتار درستی داشته باشید به جای تمرکز روی درست بودن بهتر است از اشتباهات پرهیز کنید.

در زیر 7 تا از بزرگترین اشتباهاتی که میتواند شما را در مصاحبه شغلی رد کند را با یکدیگر بررسی خواهیم نمود.

1. عدم تحقیق در مورد شرکت

برای اینکه در طول مصاحبه شغلی خود از فکر کردن در مورد نحوه پاسخگویی به سؤالات اجتناب کنید، تصمیم می گیرید که فقط به آن کمک کنید. اما رفتن به مصاحبه کور هرگز توصیه نمی شود.

اگر ندانید که سازمان چیست، فرهنگ شرکت آن و فعالیت‌های آن در مورد چیست، نمی‌توانید در طول مصاحبه به سؤالات مربوط به آن موضوعات پاسخ دهید. همیشه قبل از رفتن به مصاحبه در مورد هر شرکتی تحقیق کنید. این می تواند به شما کمک کند تا به دور بعدی مصاحبه ها برسید.

2. دیر یا خیلی زود رسیدن

بر کسی پوشیده نیست که دیر رسیدن به مصاحبه می تواند آن را خراب کند. همین امر در مورد زودهنگام بودن نیز صدق می کند، که می تواند یک اشتباه ناامید کننده در مصاحبه شغلی برای مصاحبه کنندگان باشد. اگر نیم ساعت زودتر برای مصاحبه حاضر شدید، عالی است، اما تا حدود 10 یا 15 دقیقه قبل از زمان برنامه ریزی شده اعلام حضور نکنید (مگر اینکه کارفرما چیز دیگری از شما خواسته باشد). انجام این کار ممکن است شما را زورگو نشان دهد و ممکن است باعث شود مدیر استخدام برای شروع مصاحبه شما عجله داشته باشد.

اگر می‌دانید که دیر کرده‌اید، بهتر است از قبل تماس بگیرید تا مصاحبه‌کننده‌ها را مطلع کنید، عذرخواهی کنید و ببینید که آیا می‌خواهند دوباره برنامه ریزی کنند. متواضع باشید، اما آنقدر عذرخواهی نکنید که ناله کنید. این احتمال وجود دارد که آنها نیز برای چیزی در زندگی خود دیر کرده باشند، بنابراین آنها احتمالاً درک خواهند کرد.

3. لباس پوشیدن نامناسب

لباس حرفه ای برای مصاحبه که با جو و همچنین آب و هوا همخوانی داشته باشد، مهم است. اگر شرکت دارای فرهنگ غیر رسمی تجاری است، از پوشیدن کت و شلوار خودداری کنید.

برای درک این که حال و هوای شرکت چگونه است، از کانال های رسانه های اجتماعی آن بازدید کنید. آیا عکس های شرکت پر از کارمندانی است که کت و شلوار دکمه دار به تن دارند یا شلوار جین و تی شرت می پوشند؟ این می تواند به شما در مورد تصمیم گیری برای نوع پوششتان کمک بزرگی کند.

4. دروغ گفتن

در تلاشی که خود را به عنوان کاندیدای استخدام قرار دهید، در طول مصاحبه شغلی خود نسخه ای کمی اغراق آمیز از حقیقت را بیان کردید. (خوب، دروغ گفتید.) در حالی که این قابل درک است که بخواهید برای تحت تاثیر قرار دادن مدیر استخدامی پاسخی بدهید، دروغ می تواند نه تنها به شانس شما برای به دست آوردن این شغل، بلکه به شهرت حرفه ای شما در کل آسیب جدی بزند.

می تواند در سراسر صنعت شما پخش شود که در طول مصاحبه دروغ گفته اید و می تواند شانس شما را برای استخدام در آینده مختل کند. بنابراین در طول مصاحبه خود حقیقت را بگویید - در دراز مدت برای شما بهتر خواهید بود.

5. منفی گرا بودن

آیا در مسیر رسیدن به مصاحبه با استرس فراوان رانندگی کردید؟

آیا احساس می کردید که امروز صبح دنیا علیه شما کار می کند؟ اونو برای خودت نگه دار. حتی شوخی در مورد اینکه روز شما چقدر بد می گذرد، راه خوبی برای شروع مصاحبه نیست. صرف نظر از اینکه شکایات شما چقدر حقیقت دارد، مصاحبه کننده را تحت تأثیر قرار نمی دهد و ممکن است او را در موقعیتی نامناسب قرار دهد.

6. تمرکز بر مزایا

ممکن است تصوراتی از روزهای تعطیلات نامحدود و برنامه‌ای انعطاف‌پذیر در ذهن داشته باشید، اما هیجان را برای خود نگه دارید. حتی اگر در حال مصاحبه با یک شرکت برای یک شغل از راه دور هستید، نمی توانید آن را دلیل اصلی برای این موقعیت قرار دهید (حتی اگر اینطور باشد).

به بخش‌های مهم شغل و شرکت اشاره کنید - و در صورت استخدام چه چیزی می‌توانید به این نقش بیاورید - و از صحبت در مورد جنبه انعطاف‌پذیری شغلی آن موقعیت خودداری کنید.

7. نپرسیدن سوالات خوب

اصلاً سؤالی نپرسید یا فقط سؤالات اساسی مانند "یک روز معمولی چگونه است؟" هیچ امتیازی برای شما کسب نخواهد کرد حتما در پایان مصاحبه سوال بپرسید. و برای پرسیدن سؤالاتی که مستقیماً به نقش یا شرکت مربوط می شود، کمی عمیق تر کنکاش کنید.

به عنوان مثال، "شما به عنوان یک مدیر چه چیزی را به عنوان موفقیت برای این نقش تعریف می کنید؟" و "رشد تیم را در سال آینده چگونه می بینید؟" سوالات مشخص تری هستند که نشان می دهد شما متفکر هستید و تحقیقات شرکتی انجام داده اید.

کلام آخر:

این مقاله از رزومیتو میخواهد به بررسی کامل راه ها و نکات مهم و کلیدی جهت موفقیت در یک مصاحبه شغلی بپردازد و ما به مرور به طور کامل تمامی مسائل حول این محور را بررسی و کنکاش خواهیم نمود لذا این مقاله به زودی با بررسی دیگر جوانب تاثیرگذار در موفقیت یک داوطلب استخدام که در آزمون مصاحبه شرکت می کند خواهیم پرداخت.

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
0 / 5 (از مجموع 0 رأی)
0
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

چه‌ چیزهایی را در جلسه ی مصاحبه همراه خود ببریم؟

چگونه سریع استخدام شویم ؟

8 کاری که باید در 5 دقیقه اول مصاحبه انجام دهید

نحوه صحبت در مورد حقوق در مصاحبه استخدامی