نوشتن رزومه هنری

2023-01-09 15:54:51
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 6 دقیقه
نوشتن رزومه هنری
رزومه یک هنرمند ممکن است به مطالب متفاوتی نسبت به رزومه معمولی نیاز داشته باشد. هنرمندان و کسانی که...

رزومه یک هنرمند ممکن است به مطالب متفاوتی نسبت به رزومه معمولی نیاز داشته باشد. هنرمندان و کسانی که در یک زمینه خلاق هستند از رزومه خود برای برجسته کردن نمونه کارها، تولیدات و نمایشگاه های خود استفاده می کنند. یادگیری آنچه که باید در یک رزومه هنری گنجانده شود، می‌تواند به شما اطمینان دهد که مهارت‌های مهم‌تر خود را به تفصیل شرح می‌دهید. در این مقاله با چند مثال توضیح می دهیم که رزومه یک هنرمند چه خصوصیاتی دارد و چگونه می توان یک رزومه هنری خوب ساخت حال چه خودتان از صفر یک رزومه هنری بنویسیددیا اینکه از رزومه ساز بهره بگیرید.

رزومه هنری چیست؟

رزومه سندی است که دستاوردهای تحصیلی و حرفه ای شما را فهرست می کند. یک رزومه معمولی شامل سابقه اشتغال است که در ابتدا آخرین تجربیات شغلی شما را لیست می کند. رزومه یک هنرمند می‌تواند شامل سابقه شغلی باشد، اما شامل آثار نمایشگاهی، تولیدات تئاتر، نمایش‌های انیمیشن، مقالات یا هر مکانی است که آثار او را به نمایش بگذارد. گاهی اوقات رزومه یک هنرمند می تواند حاوی کتاب شناسی باشد که بررسی آثار هنرمند است. آنها همچنین می توانند شامل نمونه کارها و سایر موارد مورد استفاده برای نمایش ترکیبات و سایر قطعات اصلی خود باشند.

مهم ترین نکات در نوشتن یک رزومه هنری

رزومه های هنرمندان اغلب مهارت های منحصر به فردی را برجسته می کنند که در یک رزومه معمولی وجود ندارد. آنها ممکن است شامل بخش های مختلفی مانند کتابشناسی یا نمایشگاه نیز باشند. برای ایجاد یک رزومه هنری موثر مراحل زیر را دنبال کنید:

1. آن را ساده نگه دارید

رزومه هنرمندان می تواند شامل کتابشناسی، فهرست نمایشگاه ها، لینک های نمونه کارها و نمونه های دیگر از آثار خلاق باشد. ممکن است بخواهید برای هر یک از این بخش ها مثال های زیادی وارد کنید، اما در نظر داشته باشید که رزومه را در قسمت کوتاه تر نگه دارید. یک موزه، تئاتر یا شرکت می‌تواند تعداد زیادی آثار ارسالی را در یک هفته دریافت کند. یک رزومه ساده با جزئیات مرتبط می تواند برای تیم استخدام برجسته باشد.

2. اطلاعات تماس خود را اضافه کنید

جزئیات تماس شما می تواند همان فرمت رزومه استاندارد باشد. شما می توانید نام کامل، آدرس، تلفن و ایمیل خود را وارد کنید. رزومه هنرمندان گهگاه در وب‌سایت‌های هنرمندان، گالری‌ها یا تئاتر در دسترس خواهد بود. در صورت ارسال رزومه برای یک وب سایت، می توانید آدرس، تلفن و ایمیل خود را از اطلاعات تماس حذف کنید.

3. سوابق تحصیلی خود را درج کنید

هر گونه آموزش مرتبط را در رزومه هنرمند خود، از جدیدترین آنها، وارد کنید. پس زمینه تحصیلی شما در صورت لزوم می تواند شامل مدرک دانشگاهی باشد. همچنین می تواند شامل هر گونه آموزش حرفه ای باشد که شما دریافت کرده اید. به عنوان مثال، "رقصنده باله آموزش دیده کلاسیک، آموزش دیده در مدرسه باله فرانسوی توسط آملی ماکرون 2010-2012." رزومه شما همچنین می تواند گواهینامه ها یا جوایز دریافت شده در این بخش را فهرست کند.

4. شغل مربوطه خود را در این زمینه فهرست کنید

بخش بعدی رزومه هنری شما سابقه اشتغال شما است که باید در ابتدا آخرین شغل شما ذکر شود. شما می توانید تجربیات و سوابق کاریتان را تا زمانی که مرتبط با رزومه کاری شماست قید نمایید.

5. ابتدا جدیدترین کارهای خلاقانه خود را فهرست کنید

هر کار مرتبط با موقعیتی را که برای آن درخواست می کنید، درج کنید. همچنین می توانید یک نمونه کار آنلاین و یک کتابنامه را در این بخش فهرست کنید. اگر چند مدخل دارید، کتاب‌شناسی‌ها را به بخش اختصاص دهید. اگر می‌خواهید کتاب‌شناسی را بخش مخصوص به خود بسازید، آن را قبل از بخش نمایشگاه‌ها قرار دهید.

نمونه رزومه های هنری

از این نمونه ها به عنوان الهام بخش رزومه هنری خود استفاده کنید:

مثال یک

میستی تیلور
خیابان میل 135
کیسیمی، فلوریدا
mistytaylor@email.com
www.mistytaylorartsite.com
847-564-1353

خلاصه

هنرمند اصلی با مجموعه کاری گسترده که بیش از 12 سال را در بر می گیرد. نمونه کارها شامل نمایشگاه ها، نمایش های هنرمندان انفرادی و نقدهای انتقادی از کار است. مهارت در اجرای سریع اما خلاقانه و ارتباط با مشتری برای قطعات سفارشی.

تحصیلات

دانشگاه غربی شیکاگو | آگوست 2001 – مه 2005

لیسانس هنرهای زیبا، تمرکز در مجسمه سازی

تحت نظر Anton Scarsdale، استاد مجسمه‌ساز می 2009 تا مه 2011 آموزش دید.

تجربه

هنرمند (آزاد) آوریل 2011–اکنون

1-2 کمیسیون مشتری در ماه ایجاد کنید

قطعات طراحی برای نمایشگاه هنرمندان محلی موزه هنر تامپا هر ماه آوریل به نمایش گذاشته می شود

تولید مجسمه های منحصر به فرد برای نمایشگاه انفرادی هنرمند Mayoral

استودیوی هنری Lamont، معلم هنر آگوست 2005-2011

آموزش پنج کلاس در هفته در مورد روش های مختلف هنرهای زیبا

سفارش لوازم و تجهیزات برای استودیو و دیگر هنرمندان

در صورت نیاز برای کلاس های هنرمندان دیگر پر شده است

کتابشناسی - فهرست کتب

اریک اسمیت «مجسمه‌های دیده نشده» جایگاه، اکتبر 2019

بارت تسم "Creativity Unbound" نسخه دوم، نوامبر 2018

نمایشگاه ها

نمایشگاه انفرادی Mayoral Artists: Sculpture Undone، آوریل 2020

نمایشگاه چند هنرمند: هنرمند مدرن، آزادی. موزه مجسمه سازی اورلاندو، اکتبر 2019

---------------------------------

مثال دو

کارینا هاینز
خیابان لوتون 150
شیکاگو، IL
katrinahines@email.com
www.katrinadance.com
536-987-3245

خلاصه

رقصنده مبتکر با 7 سال تجربه تئاتر، از جمله آموزش کلاسیک. نمونه کارها شامل کارهای تولید تئاتر، استودیو و تلویزیون است. در رقص کلاسیک مهارت دارد اما می تواند با هر سبک یا موقعیتی برای اهداف تولید سازگار شود.

تحصیلات

دانشگاه دیپاول | آگوست 2005 – مه 2010

لیسانس هنرهای زیبا، تمرکز در باله

تحت آموزش ماریا اشمیندر، بالرین می 2012 تا مه 2013

تجربه

بالرین، باله شیکاگو آوریل 2010–اکنون

ستاره در دو تولید در هر فصل، آخرین نقش پرنسس در "ستاره شاهزاده خانم" بود.

شماره های رقص برای کلاس های انجمن

استودیو رقص فرانکو، معلم رقص اوت 2005–2010

تدریس 3 کلاس در طول هفته با تمرکز بر باله، باله متوسط ​​و باله پیشرفته

تدریس 3 کلاس در طول هفته جاز، تپ و هیپ هاپ

لوازم و تجهیزات استودیو را سفارش داد

در صورت نیاز برای کلاس های معلم دیگر و سایر وظایف مدیریتی، از جمله حقوق و دستمزد، تکمیل می شود

کتابشناسی - فهرست کتب

باله مدرن دون جولیا "پرنسس ویژن"، ژوئن 2020

رایان نیلسون "پرنسس بالرین" تایمز باله، اکتبر 2019

تولیدات

مهتاب، دسامبر 2020

ستاره پرنسس، اکتبر 2020

مشتری سرخ، اکتبر 2019

---------------------------------

بخش های منحصر به فرد یک رزومه هنری

علاوه بر بخش‌های استاندارد آموزش، تجربه، افتخارات و جوایز، و مهارت‌ها، رزومه هنرمند ممکن است شامل برخی یا همه بخش‌های زیر باشد:

  • کتابشناسی: شامل مقالاتی در مورد کار شما، مصاحبه های رسانه ای و بررسی آثار هنری شما است
  • نمایشگاه ها: نمایشگاه هایی را که در آنها شرکت کرده اید همراه با جزئیاتی مانند نام نمایشگاه، مکان و فضا فهرست کنید. می توانید این بخش را به دسته های جداگانه ای مانند نمایش های گروهی، نمایش های انفرادی و نمایشگاه های دعوتی تقسیم کنید
  • مجموعه ها: این بخش را می توان به مجموعه های شرکتی، مجموعه های خصوصی و مجموعه های عمومی دائمی تقسیم کرد. قبل از ارجاع به نام مالک خصوصی کار خود در رزومه خود اجازه بگیرید.
  • انتشارات، تولیدات، نمایش ها: برای نویسندگان و هنرمندان نمایشی، می توانید فهرستی از انتشارات، تولیدات و اجراهای خود را درج کنید.

ساخت رزومه هنری برای رشته های مختلف

در اینجا چند نکته برای ساخت و نوشتن یک رزومه هنری بر اساس رشته های مختلف هنری را لیست نموده ایم

بازیگری

این رزومه می تواند هر نوع تولیدی را که در آن بوده اید، از جمله تئاتر، کارهای تجاری، تلویزیون یا فیلم به نمایش بگذارد. تحصیلات شما ممکن است لیستی از آموزش حرفه ای داشته باشید یا مدرکی در هنر تئاتر دریافت کرده باشید. همچنین می‌توانید جوایز دریافت‌شده را در صورت تجلیل برای کارتان فهرست کنید.

کارگردان هنری

رزومه شما می تواند طرح بندی روزنامه و مجله و بسته بندی محصول را فهرست کند. همچنین می‌توانید در صورتی که به دیگران در مورد چیدمان و طراحی آموزش داده‌اید، اضافه کنید که می‌تواند مهارت‌های رهبری قوی را نشان دهد.

نقاش یا انیماتور

رزومه یک نقاش یا انیماتور می تواند هر نمایشگاه، گالری یا کار شرکتی را فهرست کند. همچنین می‌تواند دوره‌های استخدام آزاد را که ممکن است برای کار خود کمیسیون گرفته‌اید، فهرست کند. فهرست کردن نمونه کارها برای نمایش مجموعه های شخصی و سفارش آثار را در نظر بگیرید.

فیلمساز یا کارگردان

رزومه فیلمسازی یا کارگردانی شما می‌تواند شامل هر فیلمی باشد که ساخته، کارگردانی، تولید یا در آن شرکت کرده‌اید. یک فیلمساز یا کارگردان ممکن است سابقه استخدام در دفتر مدیریت تئاتر یا پروژه‌های آزاد داشته باشد.

طراح

رزومه شما می‌تواند شامل طراحی مستقل، کارهای حرفه‌ای و کار در شرکت‌های طراحی باشد. برای هر دوره فریلنسری، می‌توانید در نظر بگیرید که آیا پروژه‌ها به موقع یا کمتر از بودجه بوده و چه تعداد پروژه را در آن بازه زمانی تکمیل کرده‌اید. نظرات مثبت مشتریان گذشته نیز برای گنجاندن در رزومه طراحی عالی است.

عکاس

یک رزومه عکاسی می تواند هم شغل آزاد و هم شغل دائمی را ذکر کند. به عنوان مثال، می توانید تجربیات خود را در روزنامه محلی همراه با کار عکاسی عروسی آزاد ذکر کنید. هر دو را در رزومه خود در زیر سابقه استخدام و همچنین استخدام در استودیو حرفه ای ذکر کنید. رزومه شما همچنین می‌تواند شامل نمایشگاه‌ها، نمایش‌ها یا انتشاراتی باشد که عکاسی شما در آنها به نمایش درآمده است

دی جی

رزومه دی جی شما می تواند هر کاری را که به عنوان بخشی از یک شرکت رویداد یا در یک مکان خاص انجام داده اید فهرست کند. رزومه می‌تواند تعداد رویدادهایی را که کار کرده‌اید و تعداد شرکت‌کنندگان را فهرست کند. به عنوان مثال، "دیجی در 350 رویداد با 400 شرکت کننده به علاوه." رزومه دی جی شما همچنین می تواند شامل تجهیزاتی باشد که با آنها آشنا هستید و انواع رویدادها یا کلوپ هایی که در آنها کار می کنید.

طراح مد

رزومه طراحی مد یا استایلیست می تواند شامل موارد زیر باشد:

هر گونه آموزش یا آموزش رسمی

استخدام در یک شرکت حرفه ای یا کار آزاد

تعداد سفارش‌هایی که پردازش می‌کنید یا به چند مشتری خدمات می‌دهید

مهارت های سخت مانند طراحی برنامه های کامپیوتری یا خیاطی

رقصنده

رزومه رقص شما می‌تواند گروه‌ها یا شرکت‌هایی را که با آنها اجرا کرده‌اید فهرست کند. همچنین می توانید لیست کنید:

بخش های خاصی که نگه داشتید

چند بار تولیدات اجرا می شد

اگر وظایف دیگری داشتید، مانند طراحی رقص، موجودی یا کارهای پشت صحنه

نوازنده

رزومه شما می تواند شامل آموزش حرفه ای موسیقی یا آموزش زیر نظر یک نوازنده چیره دست باشد. همچنین می‌توانید هر کار مستقلی، مانند وقت در یک گروه موسیقی یا نواختن در رویدادهایی مانند عروسی‌ها یا بارها و رستوران‌ها را در نظر بگیرید. همچنین گنجاندن پیوندی به نمونه کارها می تواند مفید باشد.

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
0 / 5 (از مجموع 0 رأی)
0
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

نوشتن مهارت های سخت در رزومه (با 51 مثال کاربردی)

ساخت رزومه انگلیسی ( مهم ترین نکات و نحوه نوشتن )

نحوه نوشتن رزومه کاری

کاورلتر چیست و چگونه بنویسیم ؟