کاورلتر چیست و چگونه بنویسیم ؟

2023-11-28 15:59:44
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 16 دقیقه
کاورلتر چیست و چگونه بنویسیم ؟
خلاصه : شاید چالش برانگیزترین بخش فرآیند درخواست شغل، نوشتن یک نامه موثر باشد. و بله، باید یکی بفرست...
خلاصه : شاید چالش برانگیزترین بخش فرآیند درخواست شغل، نوشتن یک نامه موثر باشد. و بله، باید یکی بفرستید. حتی اگر از هر دو نامه پوششی فقط یکی خوانده شود، باز هم احتمال اینکه آن یکی مال شما باشد 50 درصد است. قبل از شروع نوشتن، درباره شرکت و شغل خاصی که می خواهید برایش نامه را ارسال کنید حتما تحقیق کرده و در مورد آن بیشتر بدانید.
 

پس از هفته‌ها جستجوی شغلی سنگین، تقریباً به آنجا رسیده‌اید!

شما رزومه خود را کامل کرده اید.

شما جالب ترین مشاغلی را که می خواهید برای آنها درخواست دهید فهرست کوتاهی کرده اید.

حتی یک دوست داشته اید که شما را برای تک تک سوالات مصاحبه آموزش دهد.

اما پس از آن، قبل از اینکه بتوانید درخواست خود را بفرستید و یک روز با آن تماس بگیرید، به یاد می آورید که آگهی کار نیاز به یک نامه پوششی دارد.

اکنون شما در این فکر هستید که چگونه یک نامه پوششی بنویسید ...

وحشت نکنید! ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم نوشتن کاور لتر بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

در این راهنما، ما به شما آموزش می‌دهیم که چگونه نامه‌ای بنویسید که به شما شغلی را که شایسته آن هستید می‌رساند.

Cover Letter چیست؟ (و چرا مهم است)

نامه پوششی یک سند یک صفحه ای است که شما به عنوان بخشی از درخواست شغلی خود (همراه با رزومه یا رزومه) ارسال می کنید.هدف آن معرفی شما و خلاصه ای از سوابق حرفه ای شماست. به طور متوسط، نامه شما باید از 250 تا 400 کلمه باشد.یک نامه پوششی خوب می تواند علاقه مدیر منابع انسانی را برانگیزد و آنها را وادار به خواندن رزومه شما کند.

از طرف دیگر، یک نامه پوششی بد ممکن است به این معنی باشد که درخواست شما مستقیماً به دستگاه کاغذ خردکن می رود. بنابراین، برای اطمینان از اینکه این اتفاق نمی افتد، ضروری است که بدانید چگونه یک نامه حمایتی قانع کننده بنویسید.

پس تا اینجا به این مهم پی بردیم که ساخت رزومه و ارسال آن خیلی مواقع کفایت نمی کند پس راه حل چیست ؟ بله راه چاره نوشتن کاور لتر یا نامه پوششی یا پوشش نامه است.

نامه پوششی یا کاور لتر چیست ؟

نامه پوششی یا کاور لتر (به انگلیسی: Cover Letter ) یک نامهٔ معرفی است که به پیوست یا همراه مدرک دیگری همچون کارنامک (رزومه) ارائه می‌شود. جویندگان کار معمولاً به‌منظور معرفی خودشان به کارفرمایان بالقوه و شرح مناسب بودنشان برای شغل مورد نظر، یک نامه پوششی را نیز همراه با کارنامک خود ارائه می‌کنند.
تعریف بالا چیزی است که ویکی پدیا فارسی ارائه نموده است اما رزومیتو به عنوان یک رزومه ساز چه می گوید ؟
تعریف رزومیتو :
نامه پوششی یا کاور لتر معرفی نامه ای است که در کنار دیگر مدارکی که برای معرفی و درخواست استخدام ارائه می کنید می تواند بهتر و بیشتر شما و توانایی هایتان را معرفی کند.

 

Cover letter یا نامه پوششی چگونه نوشته می‌شود؟

شما برای نوشتن نامه پوششی هیچ قاعده و قانون مشخصی ندارید و همه چیز به خودتان بستگی دارد، اما اگر بخواهیم یک راهنمائی مختصر و مفید داشته باشیم باید بگوییم خلاصه نویسی از مهم ترین مسائل در نوشتن کاورلتر است. خوانا بودن و ذکر مهم ترین دستاوردها و فعالیت ها می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

بایدها و نبایدهای نوشتن یک کاور لتر حرفه ای

در ادامه آموزش نوشتن یک کاور لتر یا نامه پوششی خواهیم گفت که چگونه می توانید بهترین کاور لتر ممکن را برای خود بنویسید. با ما باشید با مهم ترین بایدها و نبایدهای نگارش یک کاور لتر حرفه ای.

بایدها و نبایدهای نوشتن یک کاور لتر حرفه ای

نحوه نوشتن کاورلتر عالی (و استخدام شدن!)

اکنون که اصول اولیه را از سر راه برداشته‌ایم، می‌خواهیم گام به گام شما را در فرآیند نوشتن یک نامه حمایتی راهنمایی کنیم.

مرحله شماره 1 - الگوی کاورلتر مناسب را انتخاب کنید

یک کاورلتر خوب همه چیز در مورد گذاشتن اولین برداشت درست است. بنابراین، چه راهی بهتر از یک قالب بصری با فرمت خوب برای ایجاد یک اثر خوب وجود دارد؟

مرحله شماره 2 - Cover Letter را با یک سربرگ شروع کنید

مانند رزومه، مهم است که نامه پوشش خود را با بخش اطلاعات تماس شروع کنید.

در اینجا، شما می خواهید تمام اطلاعات ضروری را شامل کنید، از جمله:

  1. نام و نام خانوادگی
  2. شماره تلفن
  3. پست الکترونیک
  4. تاریخ
  5. نام مدیر استخدام / عنوان حرفه ای آنها
  6. نام شرکتی که برای آن درخواست می دهید

در موارد خاص، ممکن است اضافه کردن موارد زیر را نیز در نظر بگیرید:

نمایه های رسانه های اجتماعی - هر نوع نمایه ای که به رشته شما مرتبط است. نمایه های اجتماعی در وب سایت هایی مانند LinkedIn، GitHub (برای توسعه دهندگان)، Medium (برای نویسندگان) و غیره.
وب سایت شخصی - اگر وب سایت شخصی دارید که به نوعی به برنامه شما ارزش افزوده می دهد، می توانید آن را ذکر کنید. فرض کنید شما یک نویسنده حرفه ای هستید. در این صورت، شما می خواهید به وبلاگ خود پیوند دهید.

و این چیزی است که نباید در هدر خود ذکر کنید:

  • آدرس کامل شما
  • ایمیل غیرحرفه ای

مطمئن شوید که ایمیل شما قابل ارائه است. اگر آدرس ایمیل شما "brooklyplaya@gmail.com" باشد، برای یک مدیر استخدام بسیار سخت است که شما را جدی بگیرد. هر زمان که برای شغل درخواست می دهید، از قالب "[نام] + [نام خانوادگی] @ email provider.com" استفاده کنید.

اگر ارتباط شخصی با شرکت یا شخصی که در آنجا کار می کند دارید، آن را در یکی دو جمله اول ذکر کنید و سعی کنید نامه خود را مستقیماً به آن شخص ارسال کنید. مدیران استخدام به دنبال افرادی هستند که بتوانند به آنها در حل مشکلات کمک کنند، بنابراین نشان دهید که می دانید شرکت چه کاری انجام می دهد و برخی از چالش های پیش روی آن را می شناسید.

سپس توضیح دهید که چگونه تجربیاتتان شما را برای رفع این نیازها تجهیز کرده است. اگر برنامه آنلاین به شما اجازه نمی دهد که نامه پوششی ارسال کنید، از قالب خود برای نشان دادن توانایی خود در انجام کار و اشتیاق خود برای نقش آفرینی در محیط کار جدید استفاده کنید.

مرحله شماره 3 - به مدیر استخدام احوالپرسی کنید

هنگامی که اطلاعات تماس خود را به درستی فهرست کردید، باید شروع به نوشتن محتویات کاورلتر کنید.

اولین کاری که در اینجا باید انجام دهید این است که نامه پوششی را به مدیر استخدام ارسال کنید. درست است، مدیر استخدام! نه "آقا یا خانم عزیز" خیلی محبوب. شما می خواهید به رئیس آینده خود نشان دهید که تحقیقات خود را انجام داده اید و واقعاً مشتاق کار با تیم آنها هستید. هیچ کس نمی خواهد کارجوی را استخدام کند که فقط بیش از 20 شرکت را اسپم می کند و امیدوار است در هر یک از آنها استخدام شود. بنابراین، چگونه متوجه می شوید که مدیر استخدام کیست؟ راه های مختلفی برای این کار وجود دارد.

ساده ترین گزینه جستجوی رئیس بخش مربوطه در لینکدین است. فرض کنید برای موقعیت یک متخصص ارتباطات در Resumito درخواست می دهید. مدیر استخدام احتمالاً رئیس ارتباطات یا دفتر ارشد ارتباطات است.

یا فرض کنید برای موقعیت یک سرور درخواست می دهید. در این صورت، شما به دنبال «مدیر رستوران» هستید. اگر نتوانستید اینطور به خواسته خود برسید، می توانید صفحه "تیم" را در وب سایت شرکت نیز بررسی کنید. شانس خوبی وجود دارد که حداقل فرد مناسب را در آنجا پیدا کنید.

مرحله چهارم - یک مقدمه جلب توجه بنویسید

اولین برداشت ها اهمیت دارد، به خصوص وقتی صحبت از جستجوی شغل شما می شود. استخدام کنندگان صدها و گاهی حتی هزاران درخواست دریافت می کنند. به احتمال زیاد، آنها قرار نیست تک‌تک نامه‌های حمایتی را یک‌سره بخوانند.

بنابراین، جلب توجه آنها از همان پاراگراف اول ضروری است. مشکل شماره 1 که ما با اکثر پاراگراف های آغازین نامه می بینیم این است که آنها معمولاً بسیار عمومی هستند. بیشترشون شبیه این هستن..

مثال اشتباه
سلام، نام من جاناتان است و می‌خواهم به عنوان مدیر فروش در رزومیتو کار کنم. من بیش از 5 سال به عنوان مدیر فروش در شرکت فلان کار کرده‌ام، بنابراین فکر می‌کنم که برای این کار مناسب باشم. موقعیت.

 

موضوع را متوجه شدید؟

این پاراگراف آغازین تقریباً چیزی را بیان نمی کند به جز این که شما قبلاً کار را انجام داده اید. آیا می دانید چه کسی تجربه کاری مشابه دارد؟ همه متقاضیان دیگری که با آنها رقابت می کنید. در عوض، می‌خواهید با ۲ تا ۳ دستاورد برتر خود شروع کنید تا توجه خواننده را جلب کنید. ترجیحاً، دستاوردها باید تا حد امکان مرتبط با موقعیت باشد.

بنابراین اکنون، بیایید مثال قبلی خود را درخشان کنیم:

 

مثال درست
نام من مایکل است و مایلیم به شرکت رزومیتو کمک کنیم تا به عنوان مدیر فروش به اهداف فروش خود برسد و از آنها فراتر رود. من بیش از 3 سال با شرکت فلان که یک شرکت فناوری است کار کرده‌ام. به عنوان یک نماینده فروش، من به طور متوسط ​​30000 دلار در ماه فروش داشته ام (در حدود 40٪ شاخص های کلیدی عملکرد را شکستم). من معتقدم که تجربه قبلی من در صنعت و همچنین برتری در فروش، من را به کاندیدای مناسب برای این شغل تبدیل می کند.

 

تفاوت بین این دو مثال را می بینید؟

اگر شما به جای مدیر استخدام بودید، کدام مدیر فروش را استخدام می کردید، جاناتان یا مایکل؟

دقیقا!

اکنون که مقدمه را پوشش دادیم، بیایید در مورد متن نامه شما صحبت کنیم. این بخش به دو پاراگراف تقسیم شده است: اولی برای توضیح اینکه چرا شما فرد مناسبی برای کار هستید، و دومی برای اثبات اینکه شما برای شرکت مناسب هستید.

بنابراین، بیایید شروع کنیم ...

مرحله پنجم - توضیح دهید که چرا شما فرد مناسبی برای این شغل هستید

اینجاست که مهارت‌های حرفه‌ای خود را نشان می‌دهید و مدیر منابع انسانی را متقاعد می‌کنید که نسبت به سایر متقاضیان برای این شغل مناسب‌تر هستید.

اما اول از همه - قبل از اینکه چیزی بنویسید، باید یاد بگیرید که مهمترین الزامات برای نقش چیست. بنابراین، آگهی کار را باز کنید و مشخص کنید که کدام یک از مسئولیت‌ها مهم‌ترین هستند.

به عنوان مثال، فرض کنید برای موقعیت یک تبلیغ کننده فیس بوک درخواست می دهید. آگهی کار را اسکن می‌کنید و می‌بینید که الزامات اصلی عبارتند از:

  1. تجربه مدیریت بودجه تبلیغاتی فیس بوک با بیش از 10000 دلار در ماه
  2. برخی از مهارت‌ها در تبلیغات در پلتفرم‌های دیگر (جستجوی گوگل + توییتر)
  3. مهارت های کپی رایتینگ عالی
مثال درست
در نقش قبلی خود به عنوان کارشناس بازاریابی فیس بوک در شرکت فلان جذب مشتری از طریق تبلیغات را انجام دادم و بودجه ماهانه تبلیغات فیس بوک را بیش از 20000 دلار مدیریت می کردم. من به عنوان تنها بازاریاب دیجیتال در شرکت، فرآیند ایجاد و مدیریت تبلیغات را به صورت تمام و کمال مدیریت کردم. به این معنی که من نسخه تبلیغاتی، تصاویر را ایجاد کردم، هدف را انتخاب کردم، آزمایش‌های بهینه‌سازی را انجام دادم و غیره.به غیر از تبلیغات فیس بوک، من به کانال های دیگر PPC آنلاین نیز پرداخته ام، از جمله: جستجوی گوگل توییتر Reddit Quora

 

مرحله ششم - توضیح دهید که چرا برای شرکت مناسب هستید

هنگامی که آخرین پاراگراف را نوشتید، ممکن است فکر کنید - من برای این کار طرفدار هستم! چه چیز دیگری باید بنویسم؟ من فقط کاورلتر را جمع بندی می کنم و دکمه SEND را فشار می دهم.

خب نه. شما هنوز کاملاً آنجا نیستید. مدیر منابع انسانی فقط به این نمی‌پردازد که آیا شما در کار خوب هستید یا خیر. آنها به دنبال شخصی هستند که برای فرهنگ شرکت نیز مناسب باشد.

به هر حال، کارمندانی که مناسب نیستند، دیر یا زود مجبور به ترک کار هستند. این در نهایت برای شرکت یک تن پول، تا 50 درصد از حقوق سالانه کارمند، به همراه دارد. به این معنا که شما همچنین باید مدیر منابع انسانی را متقاعد کنید که واقعاً مشتاق کار با آنها هستید. چگونه این کار را انجام می دهید؟

خوب، برای شروع، می خواهید در مورد شرکت تحقیق کنید. شما می خواهید چیزهایی مانند:

  1. مدل کسب و کار شرکت چیست؟
  2. محصول یا خدمات شرکت چیست؟ آیا از آن استفاده کرده اید؟
  3. فرهنگ چگونه است؟ آیا شخصی کار شما را به صورت خرد مدیریت خواهد کرد یا در نحوه انجام کارها استقلال خواهید داشت؟

بنابراین، به Google بروید. به احتمال زیاد، تمام اطلاعات مورد نیاز خود را یا در وب سایت شرکت یا جایی در سراسر وب پیدا خواهید کرد.

سپس، باید بفهمید که چه چیزی در مورد شرکت دوست دارید و آن را به متن تبدیل کنید.

برای مثال، فرض کنید که شما به محصول آنها علاقه دارید و فرهنگ نوآوری / کار مستقل در سازمان را دوست دارید.

 

 

مثال درست
من شخصاً از تلفن هوشمند فلان استفاده کرده‌ام و معتقدم که این نوآورانه‌ترین فناوری است که در سال‌های اخیر استفاده کرده‌ام. ویژگی هایی مانند Made-Up-Feature #1 و Made-Up-Feature #2 تغییرات واقعی بازی برای دستگاه بودند.من واقعاً تحسین می کنم که چگونه شرکت فلان برای همه خطوط تولید خود پیشرفت می کند و فناوری پیشرو در بازار را ایجاد می کند. به عنوان فردی که در یک محیط خود محور پیشرفت می کند، واقعاً معتقدم که من و شرکت فلان همتای خوبی خواهیم بود.

 

مثال نادرست
من دوست دارم برای شرکت فلان به دلیل فرهنگ نوآوری آن کار کنم. من معتقدم که چون فوق العاده خلاق هستم، برای شرکت مناسب هستم. ارزش‌های یکپارچگی و شفافیت شرکت واقعاً با من احساس می‌شود.

 

متوجه مشکل شدید ؟

مثال واقعاً چیزی در مورد شرکت نمی گوید. "فرهنگ نوآوری" چیزی است که اکثر شرکت ها ادعا می کنند که دارند. همین امر در مورد "ارزش های صداقت و شفافیت" نیز صدق می کند - نویسنده فقط ارزش های سازمان را در گوگل جستجو کرد و گفت که آنها آنها را دوست دارند.

هر مدیر استخدامی که این مطلب را بخواند، متوجه خواهد شد. بنابراین، مطمئن شوید که تحقیقات زیادی انجام دهید و دلایل خوبی برای درخواست خود بیابید.

 

مرحله شماره 7 - با یک فراخوان برای اقدام پایان دهید

در نهایت، زمان آن است که نامه پوشش خود را تمام کنید و نتیجه را بنویسید.

در پاراگراف پایانی، شما می خواهید:

  1. نکاتی را که نتوانستید در پاراگراف های قبلی جمع بندی کنید. حرفی برای گفتن داری؟ اطلاعات دیگری که می تواند به مدیر استخدام در تصمیم گیری کمک کند؟ در اینجا ذکر کنید.
  2. از مدیر استخدام برای وقت گذاشتن تشکر کنید. مودب بودن ضرری ندارد، تا زمانی که خیلی نیازمند نباشید.
  3. نامه پوششی را با دعوت به اقدام به پایان برسانید. آخرین جمله در نامه حمایتی شما باید فراخوانی برای اقدام باشد. باید از مدیر استخدام بخواهید که اقدامی انجام دهد.

و حالا بیایید این را به یک مثال عملی تبدیل کنیم:

 

مثال خوب
بنابراین برای جمع بندی همه چیز، از اینکه به برنامه من نگاه کردید متشکرم. امیدوارم بتوانم به شرکت X کمک کنم تا از ابتکارات بازاریابی فیس بوک خود نهایت استفاده را ببرد. من دوست دارم بیشتر در مورد اینکه چگونه موفقیت قبلی من در شرکت فلان می تواند به شما در دستیابی به اهداف بازاریابی فیس بوک کمک کند، بحث کنم.

 

مرحله هشتم - از پایام بندی رسمی و مناسب استفاده کنید

وقتی پاراگراف آخر را تمام کردید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک «خداحافظ» رسمی بنویسید و آماده رفتن هستید.

به راحتی می توانید از یکی از محبوب ترین نتیجه گیری ها برای یک نامه حمایتی استفاده کنید:

  • با احترام،
  • با احترام،
  • خالصانه،
  • متشکرم،

و بالاخره کارمان تمام شد! قبل از ارسال نام پوششی، مطمئن شوید که آن را با نرم افزارهایی مانند Grammarly تصحیح کنید، یا شاید حتی از یک دوست بخواهید آن را برای شما مرور کند.

چک لیست نوشتن کاورلتر

آیا عنوان پوشش نامه شما شامل تمام اطلاعات ضروری است؟

  1. نام و نام خانوادگی
  2. ایمیل حرفه ای
  3. شماره تلفن
  4. تاریخ
  5. نمایه های رسانه های اجتماعی مرتبط

آیا شخص مناسبی را خطاب می کنید؟ یعنی استخدام مدیر در شرکت / سرپرست مستقیم آینده شما

آیا پاراگراف مقدماتی شما توجه خواننده را جلب می کند؟

  1. آیا به 2-3 دستاورد برتر خود اشاره کردید؟
  2. آیا از اعداد و حقایق برای پشتیبان گیری از تجربه خود استفاده کردید؟

آیا با موفقیت نشان می دهید که حرفه ای مناسب برای این کار هستید؟

  1. آیا الزامات اصلی را شناسایی کردید؟
  2. آیا با موفقیت بیان کردید که چگونه تجربیاتتان به شما کمک می کند تا شرایط را کاملاً برآورده کنید؟

آیا مدیر استخدام را متقاعد می کنید که به شرکتی که برای آن درخواست می دهید علاقه مند هستید؟

  • آیا 3 مورد برتری که در مورد شرکت دوست دارید را شناسایی کردید؟
  • آیا از دلایل عمومی برای توضیح علاقه خود به شرکت اجتناب کردید؟

آیا نتیجه گیری را با دعوت به اقدام نهایی کردید؟

آیا از بسته بندی رسمی مناسبی برای پوشش نامه استفاده کردید؟

در کاور لتر چه بنویسیم ؟

در زیر مهم ترین مواردی که می توانید کاور لتر شما را حرفه ای تر نشان دهد را خدمت شما عزیزان ارائه نموده ایم

1 - صحبت پیرامون توانایی حل مسئله

همه شرکت ها علاقه مند هستند تا افرادی را استخدام کنند که بتوانند گره ای از کار شرکت باز کرده و یک ارزش افزوده واقعی برای شرکت به ارمغان آورند.

مقدمه و لازمه نوشتن کاور لتری که نشان دهد شما چه ارزش افزوده ای ارائه میکنید این است که بدانید شرکت در چه نقاطی ضعف دارد.

پس ابتدا در مورد نقاط ضعف شرکت تحقیق کرده و اگر این امکان برای شما مهیا بود در مورد اینکه چگونه می توانید این نقاط تاریک را پوشش دهید نیز صحبت نمائید.

2 - نحوه بیان و داشتن لحن مناسب

پیشنهاد میکنیم خودتان باشید و بی جهت از خودتان دور نشوید اما با توجه به مقصد ارسال کاور لتر می بایست لحن و ادبیات شما متناسب باشد. برای مثال اگر وکیل یا کارشناس حقوقی هستید لحن و نحوه جمله بندی شما قطعا می بایست متفاوت از یک شرکت فعال در زمینه داروسازی باشد.

3 - زیاده گویی نکنید

از نوشتن اطلاعات بی خودی و تکراری و حرافی جدا بپرهیزید چون این روزها هیچ کس حوصله خواندن قصه و داستان ندارد. کوتاه و دقیق توضیج دهید که توانائی شما چیست و چه گره ای از کار شرکت باز خواهید کرد.

در کاورلتر چه بنویسیم ؟

کاورلتر در واقع  خلاصه ای است از رزومه شخصی شما که در کنار رزومه ارسال می شود و به مهم ترین مهارت ها و توانائی های شما اشاره می کند.

بخش های یک کاورلتر

  • مقدمه
  • بدنه
  • پایان

نوشتن مقدمه در کاورلتر یا نامه پوششی

در واقع مقدمه کاورلتر در واقع همان معرفی شخصی و ذکر نمودن مهارت ها می باشد. شما در این بخش می توانید خود را معرفی کرده و بنویسید که چه مهارت هایی دارید. در زیر یک نمونه مقدمه کاورلتر را مشاهده می نمایید.

نمونه مقدمه کاورلتر فارسی

مدیر محترم امور استخدامی جناب…

برای اینجانب بسیار خوشایند است؛ که شما به دنبال استخدام فردی برای فرصت شغلی مشاوره‌ی تحصیلی در دانشگاه هستید. من به عنوان کسی؛ که سابقه گسترده‌ای در زمینه‌ی مشاوره تحصیلی دارد. همچنین از توانایی و دانش لازم برای راهنمایی دانشجویان در طول دوران تحصیل در دانشگاه برخوردار است. مشتاق دریافت این فرصت طلایی از شما هستم.

نمونه مقدمه کاورلتر انگلیسی

Dear Hiring Manager

It is a pleasure to be applying for the Account Executive position at Crane & Jenkins. As an experienced Account Executive with a formidable education, I am confident in my ability to perform in this role at Crane & Jenkins

 

 نوشتن بدنه کاورلتر

این بخش نیز به ذکر تجربیات کاری شما می پردازد و شما در این بخش تلاش می کنید تا مهم ترین تجربیات مرتبط کاری گذشته خود را ذکر نمایید.

نمونه بدنه کاورلتر فارسی

بنده در دورانی که در دانشگاه …. به عنوان مشاوره تحصیلی مشغول به فعالیت بودم. توانسته‌ام از میان سه هزار دانشجو، دو هزار نفر از آنها را به ادامه تحصیل در مدارج بالاتر راهنمایی کنم. همچنین با ارائه‌ی برنامه‌ی درسی منظم به دانشجویان به آنها کمک نموده‌ام؛ که تعداد زیادی از آنها رتبه‌های برتر را در امتحانات کسب کنند.اینجانب به مسئولیت‌های یک مشاوره‌ی تحصیلی کاملا واقف هستم. به‌علاوه رسیدگی به نگرانی‌های دانشجویان، برگزاری جلسات مداوم مشاوره، ایجاد ارتباط دوستانه با دانشجویان و راهنمایی آنها را در اولویت کار خود قرار می‌دهم.

من همواره به عنوان یک مشاوره‌ی تحصیلی به نیازهای دانشجویان و همکارانم بسیار توجه کرده‌ام و اولویت کار خود را دانشجویان و نیازهای آنها قرار داده ام. بنده توانایی‌های مذکور را از تحصیلاتم در دانشگاه …. به دست آورده‌ام. تحصیل مقطع دکتری در دانشگاه …. و مطالعه‌ی تخصصی مداوم به من این توانایی را داده است؛ که دانش و تجربه‌ی لازم را برای مشاوره صحیح دانشجویان و درک آنها داشته باشم. به همین جهت می‌توانم به شما این اطمینان را بدهم؛ که برای موفقیت دانشجویانم آنچه را که لازم است؛ دلسوزانه انجام خواهم داد.

نمونه بدنه کاورلتر انگلیسی

During my previous role at River Tech, I was responsible for meeting with clients to determine their advertising needs, working with account planners to create campaigns, presenting ideas and cost to clients, working with the creative team on adverts, managing the client’s account, and invoicing. I prioritized client satisfaction and efficiently resolved any conflicts that arose. I take pride in my work and strive to maintain a friendly and professional manner at all times

My education at Longford Tech served as the foundation for my abilities. I obtained two bachelor’s degrees; one in business and one in marketing. During the course of my academic career I studied advertising, marketing, statistics, communication, media, business management, and psychology. I believe that the acquisition of these skills proved to be extremely important in my career as an Account Executive. Throughout my college and professional career, I have grown into a polished, knowledgeable individual with a love of the advertising world. This passion fueled my drive even through the hard times, giving me strength and perseverance at school and at work

Thank you for your time and consideration of me as a candidate for the Account Executive position at Crane & Jenkins. I look forward to hearing more about the position. I am confident that my education and experience will make me successful as an Account Executive

نوشتن پایان کاورلتر

در انتها و در بخش پایانی نیز شما با تشکر نامه پوششی خود را به پایان خواهید رساند که نمونه های فارسی و انگلیسی آنرا ملاحضه می نمائید.

نمونه پایان بندی کاور لتر انگلیسی

Thank you for your time and consideration of me as a candidate for the Account Executive position at Crane & Jenkins. I look forward to hearing more about the position. I am confident that my education and experience will make me successful as an Account Executive

Sincerely

Ivy Haddington

نمونه پایان بندی کاور لتر فارسی

با احترام

نام و نام خانوادگی؛ امضا

 مهم ترین نکات قبل از ارسال کاور لتر

  1. چک نمودن فونت ( می بایست Arial یا Times New Roman باشد و با سایز فونت 12 )
  2. رعایت فواصل بین لغات( تنها یک فاصله بین هر لغت مجاز می باشد)
  3. رعایت یک خط فاصله بین هر پاراگراف
  4. جملات Justified حتما شده باشند.
  5. از نظر گرامری چک کنید که غلط  وجود نداشته باشد و جملات روان و خوانا باشند

دانلود نمونه کاور لتر فارسی و انگلیسی

در انتهای این مقاله کامل و ارزشمند قصد داریم با ارائه یک نمونه کاور لتر انگلیسی و فارسی کار را به صورت علمی خدمت شما ارائه نمائیم. امیدواریم توانسته باشیم تا آموزش نوشتن و ساخت یک کاور لتر را به زبان های انگلیسی و فارسی تقدیم شما عزیزان نمائیم.

 

 

نکات کلیدی در نوشتن کاورلتر

اکنون که شما را در تمام مراحل نوشتن یک نامه همراه راهنمایی کردیم، بیایید همه چیزهایی را که یاد گرفته‌ایم خلاصه کنیم:

  1. نامه پوششی یک سند 250 تا 400 کلمه ای است که مدیر استخدام را از شایستگی شما متقاعد می کند.
  2. یک نامه پوششی در درخواست شغلی شما در کنار رزومه شما قرار می گیرد
  3. معرفی شما به نامه پوششی باید توجه مدیر استخدام را جلب کند و آن را تا پایان کار حفظ کند.
  4. 2 موضوع اصلی وجود دارد که باید در پوشش نامه خود بگنجانید: چرا کاندیدای عالی برای این شغل هستید و چرا علاقه مند به کار در شرکتی هستید که برای آن درخواست می دهید.
  5. بیشتر محتوای نامه شما باید واقعی باشد، بدون هیچ گونه پرز یا کلی گویی

 

نتیجه گیری :

هر گاه نیاز باشد توضیحات فراتر از آن چیزی که در رزومه نوشته اید برای قدرتمند تر نمودن توانائی ها و وزن دادن به رزومه به مدیر استخدام یا شرکت مربوطه ارائه نمائید می توانید از کاور لتر یا نامه پوششی استفاده نمائید. در این مقاله تلاش نمودیم تا شما را با مهم ترین نکات حول نوشتن یک کاور لتر تاثیرگذار و استاندارد آشنا نموده و کمک کنیم تا بهترین کاور لتر را برای خود آماده نمائید.

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
0 / 5 (از مجموع 0 رأی)
0
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

نوشتن مهارت های سخت در رزومه (با 51 مثال کاربردی)

ساخت رزومه انگلیسی ( مهم ترین نکات و نحوه نوشتن )

نحوه نوشتن رزومه کاری

چگونه رزومه خود را قوی کنیم ؟