پذیرش یا رد یک پیشنهاد شغلی

2022-08-02 15:32:04
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
پذیرش یا رد یک پیشنهاد شغلی
برای هر شخصی ممکن است شرایطی پیش آید که باید به یک پیشنهاد شغلی جواب دهد که آیا این پیشنهاد را می پذ...

برای هر شخصی ممکن است شرایطی پیش آید که باید به یک پیشنهاد شغلی جواب دهد که آیا این پیشنهاد را می پذیرد یا رد می کند و در این مواقع برای افراد تصمیم گیری سخت خواهد بود. هر فردی معیارهایی برای پذیرش یا رد یک پیشنهاد شغلی دارد و با بررسی دقیق شرایط می تواند تشخیص دهد که به چع میزان صلاحیت برای آن موقعیت شغلی پیشنهاد شده دارد. البته قبلا با مقاله « چه زمانی شغل خود را تغییر دهیم » توضیحات مفصلی در این زمینه نیز ارائه داده ایم که می توانید آنرا نیز مطالعه نمایید.

برخی از پیشنهادات شغلی خیلی خوب هستند و برخی هم خیلی جالب به نظر نمی آیند. نکته ای که کارجویان باید در این مواقع به دقت داشته باشند این است که هیجانی تصمیم نگیرند تا در آینده از این تصمیم پشیمان نشوند. برای پذیرفتن یا رد یک پیشنهاد شغلی باید به همه مسائل توجه شود و شرایط و ویژگی های خود را با شرایط و مسائل کاری پیشنهاد شده بسنجید. سوالاتی زیادی در این رابطه وجود دارد که اگر بخواهیم اشاره ای به آنها داشته باشیم:

  • در زمان تصمیم گیری پیشنهاد شغلی باید به کدام یک از مزایا و معایب بیشتر توجه شود؟
  • چرا باید به آن شغل پیشنهاد شده مشغول شوید؟
  • چرا نباید به آن شغل پیشنهاد شده مشغول شوید؟
  • آیا این شغل با شرایط روحی شما سازگار است؟

در این مقاله به سوالات مهم این موضوع که باید از خودتان بپرسید اشاره خواهیم نمود و در رابطه با آنها توضیح می دهیم تا بتوانید یک تصمیم هوشمندانه برای پذیرش یا رد یک پیشنهاد شغلی داشته باشید.

چرا باید یک پیشنهاد شغلی را بپذیریم؟

افراد به چند صورت مختلف به دنبال یک شغل هستند. یا به کل بیکار بوده و در جستجوی شغلی مناسب می گردند یا نه همین حالا در جایی مشغول هستند و به دنبال یک موقعیت شغلی مناسب تر هستند که حقوق, مزایا و شرایط مناسب تری دارد. علت هر چه باشد می بایست برای پذیرش یک پیشنهاد شغلی دلایل کافی وجود داشته باشد.

اگر بیکار باشید ممکن است خیلی دنبال دلیل نگردید و با نخستین پیشنهاد شغلی آنرا بدون هر گونه تفکری بپذیرید, به هر حال باید پذیرفت بیکاری سخت است. اما اگر مشغول کاری هستید قطع به یقین نسبت یه شرایط و مسائل کار جدید دقت بیشتری به خرج می دهید چرا که فشار بیکاری و مسائل روانی آن روی شما نیست و با خیالی راحت تر می توانید به پیرامون آن بیاندیشید.

مهم ترین عللی که میتواند موجب پذیرش شغل شود را می توان در موارد زیر جستجو کرد:

  • حقوق و مزایای مناسب
  • بیمه مناسب شغل
  • فاصله منزل تا محل کار
  • مدیر خوب و دوست داشتنی
  • کاری که مورد علاقه شماست
  • شرایط کاری مناسب با شما ( پاره وقت بودن یا زمان کاری مناسب )
  • آشنا بودن با افرادی که در آن کار مشغول هستند
  • موقعیت مناسب تر شغل جدید نسبت به شغل فعلی ( مادی یا هر مورد دیگر )

همانطور که ذکر شد پذیرش یا رد یک پیشنهاد شغلی به عوامل متعددی بستگی دارد. گاه شغل جدید هیچکدام از شرایط مورد نظر شما را دارا نیست اما یک مورد مهم می تواند شما را ترغیب به قبول شرایط آن کند, برای مثال حقوق خوبی ندارد، حتی بیمه هو ندارد اما فاصله محل کار جدید تا منزل شما ۵ دقیقه است و این موضوع سبب می شود که شما موقعیت شغلی جدید را بپذیرید یا مثلا مدیر شغل جدید آشنا یا از بستگان شماست و به همین جهت شما کلیه موارد دیگر را نادیده می گیربد.

در نهایت باید گفت پذیرش یا نادیده گرفتن یک موقعیت شغلی کاملا به شما بستگی دارد و این شما هستید که می بایست با بررسی جوانب مختلف تصمیم بگیربد که به کار جدید بله بگویید یا دست رد به سینه آن بزنید.

موارد مهم دیگری هم می تواند در پذیرش یا رد یک پیشنهاد شغلی موثر باشد که به زودی آنها را نیز از رزومه ساز فارسی با شما در میان می گذاریم.

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
0 / 5 (از مجموع 0 رأی)
0
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

چگونه درخواست افزایش حقوق بدهیم؟

راهنمای کامل پیدا کردن شغل (آموزش جستجوی شغل)

چرا کار پیدا نمیکنم؟

شغل دوم برای کارمندان