چه زمانی باید شغل خود را عوض کنیم؟

2022-07-12 18:55:20
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه
چه زمانی باید شغل خود را عوض کنیم؟
در این مقاله عواملی که باعث می شوند تا موضوع تغییر شغل برای افراد پیش آید بیان می شود. قبل از بیان ا...

در این مقاله عواملی که باعث می شوند تا موضوع تغییر شغل برای افراد پیش آید بیان می شود. قبل از بیان این عوامل به این نکته توجه نمایید، وقتی در محیط کار با یک مشکل مواجه هستید و آرامش ندارید یا اینکه از فعالیت زیاد خسته شده اید، برای تغییر شغل تصمیم نگیرید. برای این تصمیم گیری باید هوشمندانه عمل نمایید و در آرامش کامل، مسیر شغلی جدید را انتخاب داشته باشید. چه زمانی باید شغل خود را عوض کنیم؟ سوال بسیار مهمی که افراد بسیار زیادی با آن مواجه شده اند و در این مقاله عواملی که تاثیر دارند را توضیح خواهیم داد و به جواب این سوال که کی باید شغل مان را عوض کنیم؟ خواهید رسید.

ساخت رزومه آنلاین برای شغل جدید در 5 دقیقه

زمان مناسب برای تغییر شغل

اینکه چه زمانی برای تغییر شغل مناسب است در واقع برمیگردد به اینکه شما در شغل فعلی چه شرایطی را تجربه می کنید. اگر در شغل فعلی تکرار و حوصله سر بری و عدم جذابیت باعث شده است که به فکر تغییر شغل افتاده باشید شاید اینها دلایل قانع کننده ای برای تغییر شغل شما به حساب نیایند اما اگر در شغل فعلی تنش و جنجال جزئی جدانشدنی از کار شماست و این موارد روح و روان شما را آسیب پذیر کرده دیگر نمیتوان به ماندن در آن شغل فکر کرد. شما باید با خودتان دو دو تا کرده و و وضعیت خود را تحلیل کنید. اگر مزایای شغل بر معایت آن میچربد و میتوان با صبوری به روزهای خوب آینده امیدوار بود ما پیشنهاد میکنیم خیلی در تغییر شغل عجله نکیند اما اگر واقعا بریده اید دیگر صلاح نیست بیش از این خود را درگیر انرژی های منفی و فضای سمی محیط فعلی کار خود کنید.

مهم ترین دلایل برای تغییر شغل

در ادامه با مهم ترین مواردی که می تواند منجر به تغییر شغل شوند خواهیم پرداخت و آنها را بررسی میکنیم

1. خستگی

اگر در یک موقعیت شغلی قرار دارید که یکنواخت است و در آن چالش جدید ایجاد نمی شود، برای اینکه بتوانید اشتیاق و انگیزه کاری خود را حفظ نمایید، مسئولیت های جدیدتر را بر عهده بگیرید و اگر نمی توانید این کار را انجام دهید وقت آن رسیده است که به دنبال یک موقعیت شغلی جدید باشید.

چه زمانی شغل خود را عوض کنیم

2. کار بیش از حد

مسئله ای که برای سلامتی افراد در موقعیت های شغلی مشکلاتی را پدید می آورد، کار بیش از اندازه می باشد. افرادی که تازه استخدام شده اند و نیازمند به این موقعیت شغلی هستند ممکن است با فشار کار زیاد مواجه شوند. اگر این فشار کار برای مدت زمان طولانی برای شخص وجود داشته باشد بهتر است که شخص یه شغل جدیدتر را دنبال نماید.

چه زمانی باید شغل خود را عوض کنیم؟

3.مشخص نبودن مسیر شغلی

همه افراد به دنبال این هستند که در مسیر شغلی خود پیشرفت نمایند. تغییر شغل زمانی در اینجا مطرح می شود که شما در آن محیط کار به هر دلیلی فرصت رشد و پیشرفت شغلی ندارید.

4. به حاشیه رفتن مهارت ها

شما در یک موقعیت شغلی مشغول به فعالیت هستید و تخصص و مهارت های خوبی هم دارید اما در این موقعیت شغلی به این مهارت های شما نیاز پیدا نمی شود. یکی از عواملی که باعث می شود تا سوال چه زمانی باید شغل خود را تغییر دهیم؟ از بین رفتن مهارت های شماست. یک شغلی که با توانمندی و مهارت های شما ارتباط دارد را در نظر بگیرید.

5. دور بودن موقعیت مکانی

گاهی اوقات افراد برای اینکه به محل کار خود بروند باید مسافت بسیار طولانی را طی نمایند، این موضوع هم جزو عواملی می باشد که شما را می تواند به فکر تغییر شغل بیندازد.

زمان تغییر شغل

6. حقوق کم

اگر حقوق دریافتی شما در شرکتی که فعالیت دارید کم به نظر می رسد و دیگر شرکت ها حقوق بهتری برای همین مهارت ها و توانایی ها شما می پردازند بهتر است به فکر استخدام شدن در آن شرکت ها باشید. برای استخدام شدن در شرکت های دیگر باید رزومه کاری ارسال نمایید ولی دقت داشته باشید که در رزومه کاری نباید از حقوق صحبت نمایید. رزومه نویسی اصولی دارد که رزومیتو طی مقالات گسترده شما را با نگارش صحیح آن آشنا می سازد.

7. مشکل داشتن با مدیر

برخی افراد در موقعیت شغلی خود با مدیر آن شرکت نمی توانند ارتباط مناسب داشته باشند و این موضوع باعث می شود که کارها را با بدون انگیزه و همراه با اضطراب انجام دهند. ابتدا تلاش داشته باشید که با مدیر ارتباط مناسب را برقرار نمایید اما اگر این ارتباط شکل نمی گیرد بهتر است به فکر شغل جدید باشید.

8. ارزشمندی احساس نشود

اگر به مرحله ای برسید که فکر کنید ورودی شما هیچ ارزشی ندارد، شغلی که در آن هستید نیازهای شما را کمتر برآورده می نماید. این موضوع مهم بیانگر این است که باید در موقعیت شغلی فعلی خود تغییر ایجاد نمایید. اگر در موقعیت شغلی فعلی خود محترم نیستید و به رسمیت شناخته نشده اید از ادامه دادن در آن شغل بپرهیزد.

زمان تغییر شغل

9. در خطر بودن سلامتی

سلامتی با کار ارتباط مستقیم دارد. اگر مشکلی در سلامتی خود دارید و یا اینکه ممکن است به دلیل فعالیت شغلی، سلامتی شما دچار مشکل شود باید هر چه زودتر در این باره تصمیم بگیرید و قبل از اینکه لطمه بسیار زیاد به سلامتی شما وارد شود شغل خود را تغییر دهید.

10. از بین رفتن وقت

اگر در این فکر هستید که همه توانایی و پتانسیل شما مورد استفاده قرار نمی گیرد و عمر شما می گذرد، تغییر شغل موضوعی است که باید به آن توجه نمود. وقتی در موقعیت شغلی که هستید از تخصص، مهارت ها و ارزش های شما به درستی استفاده نمی شود باید در یک موقعیت شغلی دیگر به استفاده از تمام توانمندی و مهارت های خود با حقوق بالاتر بپردازید.

دلایلی که سبب می شوند تا افراد به فکر تغییر شغل باشند را بیان نمودیم و حالا به هر دلیلی می خواهید شغل خود را تغییر دهید بهتر است قبل از ترک کار فعلی، کار جدید را پیدا نمایید. نکته هایی که باید افراد با رفتن خود از شرکت فعلی دقت داشته باشند اینکه روابط خود را با مدیر و کارمندان شرکت فعلی دچار مشکل نکنند چون که مدیران موقعیت های شغلی آینده در مورد موقعیت های شغلی قبلی شما تحقیق می نمایند و ممکن است در استخدام شما در شغل های جدید تاثیر بگذارند.

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
0 / 5 (از مجموع 0 رأی)
0
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

چگونه درخواست افزایش حقوق بدهیم؟

راهنمای کامل پیدا کردن شغل (آموزش جستجوی شغل)

چرا کار پیدا نمیکنم؟

شغل دوم برای کارمندان