یک رزومه جذاب چه ویژگی هایی دارد؟

2022-07-16 13:26:43
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه
یک رزومه جذاب چه ویژگی هایی دارد؟
در این مقاله توجه متقاضیان شغل و کار به موارد مربوط به ویژگی های یک رزومه خوب و جذاب جلب می شود تا ب...

در این مقاله توجه متقاضیان شغل و کار به موارد مربوط به ویژگی های یک رزومه خوب و جذاب جلب می شود تا بتوانند نظر مثبت کارفرمای شغل مورد نظر را  بدست آورند. رزومه اگر چه از نظر محتویات قوی تنظیم شود ولی جذابیت لازم را با خود به همراه نداشته باشد قطعا عملکرد رضایت بخش را شاهد نخواهید بود. بنابراین علاوه بر محتویات کاری رزومه از زیبایی و جذابیت رزومه شغلی غافل نشوید. با این مقاله، رزومه نویسی خود را رشد خواهید داد و یک رزومه همراه با تاثیرگذاری بالا تنظیم می نمایید.

متقاضیان شغل که قصد تنظیم رزومه شغلی برای خود دارند به این نکته توجه نمایند که رزومه به معنی سابقه شغلی نیست. سابقه شغلی یک بخش از رزومه های تاثیر گذار به شمار می رود و جنبه های مختلف دیگر هم وجود دارد که با کنار هم قرار گرفتن آنها، رزومه کاری شما در بین همه رزومه ها به چشم می آید. چه مواردی باعث خواهند شد که رزومه شما در نگاه فرد استخدام کننده جذاب شود را این مقاله به شما متقاضیان کار آموزش می دهد.

اطلاعات شخصی و تماس شما باید در نگاه اول باشد

انتظار نداشته باشید که فرد بررسی کننده رزومه ها وقتی که تعداد بسیار زیادی رزومه برای آنها ارسال شده است وقت کافی برای هر بررسی به کار گیرد. اطلاعات شخصی و تماس در رزومه نباید پراکنده باشد و شخص بررسی کننده رزومه ها انتظار دارد این موارد خیلی سریع در نگاهش قرار گیرد و به دنبال آنها نگردد. نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، ایمیل، شماره تماس، حساب کاربری لینکدین و دیگر شبکه های اجتماعی بعنوان اطلاعات تماس و شخصی متقاضی شغل در رزومه محسوب می گردد. این بخش یکی از مهم ترین قسمت های یک رزومه شغلی است و دقت کافی را برای درج آن در رزومه به کار گیرید.

تنظیم خوب مطالب رزومه به منظور غافل نشدن نگاه بررسی کننده از موارد مهم

برای همه ماها این عادت وجود دارد که وقتی متنی را چه در اینترنت و چه غیر اینترنت می خواهیم مطالعه کنیم فقط نگاه های سریع به متن می اندازیم و همه بخش های آن را دقیق و با جزئیات بررسی نمی کنیم، حالا همین موضوع هم برای افراد بررسی کننده رزومه شغلی وجود دارد و تاکیدی که در اینجا در مقاله یک رزومه جذاب چه ویژگی های دارد مدنظر است اینکه بخش های مهم رزومه خود را با دقت فراوان ترتیب نمایید تا موضوعات مهم رزومه شما از چشم ناپدید نشوند و اگر هم می توانید به نحوی بخش های مهم مانند مهارت ها را از دیگر بخش های رزومه برجسته تر کنید تا توجه چشم های استخدام کننده را جلب نماید.

شکل و ظاهر رزومه، گیرا و جذاب طراحی شود

همه متقاضیان رشته های شغلی دوست دارند رزومه ای که برای کارفرما  ارسال می نمایند بهترین ظاهر و جذابیت را داشته باشد. طراحی یک رزومه جذاب و خاص اصلا کار سختی نسیت و فقط کافیست ویژگی های یک رزومه جذاب را بدانید تا رزومه مورد نظر و کارفرماپسند خود را تنظیم نمایید. نوع ظاهر در رزومه با شغل هر متقاضی رابطه مستقیم دارد، برخی فارغ التحصیلان از برخی رشته ها مانند گرافیک کارها از مهارت بالاتری نسبت به دانش آموخته های رشته ای مثل ریاضی در نوع طراحی رزومه برخوردار هستند. رنگ هایی که برای رزومه شغلی خود برمی گزینید را دقت داشته باشید و از تک رنگ بودن رزومه خود بپرهیزید. در موضوع فونت رزومه همه سعی کنید از فونت های متعادل چون تبسم و نازنین استفاده نمایید.

در رزومه ساز آنلاین رزومیتو انواع قالب رزومه تخصصی تهیه شده است و متقاضیان شغل از هر رشته می توانند رزومه متناسب با سلیقه خود را تنظیم نمایند و جذابترین رزومه شغلی خود را برای کارفرمای مربوطه ارسال داشته باشند.

گفتن پیشینه شغلی بصورت خلاصه و مفید

بخش دیگری که رزومه های کاری باید داشته باشند سابقه شغلی است. شرکت هایی که در آنها فعالیت داشته اید، مدت زمان فعالیت شما در آنجا، عنوان شغلی شما در آن شرکت، آدرس و شماره تماس محل فعالیت قبلی به عنوان خلاصه ای از پیشینه شغلی شما به شمار می روند. اگر بعنوان یک فارغ التحصیل تازه، قصد تنظیم یک رزومه را دارید و هیچ گونه تجربه شغلی هم ندارید اصلا جای نگرانی نیست و از این بخش صرف نظر نمایید و به دیگر بخش های مهم رزومه بپردازید.

مهارت ها و به خصوص گفتن مهارت های مربوط به شغل مورد نظر کارفرما

این بخش برای افرادی که از سابقه کاری بهره مند نیستند بسیار مناسب می باشد چون به جای اینکه از سابقه کاری صحبت نمایند می توانند به مهارت هایی چون مهارت های رفتاری و نرم افزاری اشاره داشته باشند. کار کردن بصورت گروهی جزو مهارت های رفتاری و تخصص های که خودتان برای یادگیری آنها تلاش نمودید و آموزش دیدید جزو مهارت های نرم افزاری به شمار می آید.

زبان

اگر به زبان های خارجی تسلط دارید حتما در رزومه کاری خود به آنها اشاره داشته باشید. بعنوان مثال با زبان انگلیسی آشنا هستید در هر بخش آن، چه صحبت کردن چه نوشتن و ... در رزومه با جزئیات بیان نمایید.

پرداختن به موفقیت های پروژه ای و تحقیقاتی

در طول تحصیلات خود اگر در پروژه و تحقیقی حضور داشته اید و به اتمام رسانده اید یا اینکه مقاله ای را انتشار داده اید، می توانید در رزمه شغلی خود به آن بپردازید.

زیاده روی ممنوع

در رزومه سعی نمایید اضافه گویی نداشته باشید و نوشته شما قابل فهم باشد. کارفرما در رزومه شما فقط اطلاعات شغلی و کاری را می خواهد ببیند و نباید رزومه شما شکل یک داستان را داشته باشد. پاراگراف های رزومه از سه خط بیشتر نباشد. فردی که بیش از بیست سال سابقه کاری دارد یک رزومه چند صفحه ای برایش عادی می باشد ولی برای فردی که تازه از درس فارغ التحصیل شده و سابقه کاری زیادی ندارد رزومه بعنوان مثال دو صفحه چندان معنایی ندارد.

در آخر

این ویژگی ها جواب سوال این مقاله یعنی یک رزومه جذاب چه ویژگی هایی دارد می باشند. تمام سعی خود را به کار گیرید تا یک رزومه جذاب و محتوادار توسط شما تنظیم شود تا توجه فرد استخدام کننده را جلب نماید. برای این کار کافیست به نکاتی که در این مقاله اشاره شده است دقت نمایید و از آن ها در نگارش رزومه خود استفاده داشته باشید.

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
5 / 5 (از مجموع 1 رأی)
0
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

نوشتن مهارت های سخت در رزومه (با 51 مثال کاربردی)

ساخت رزومه انگلیسی ( مهم ترین نکات و نحوه نوشتن )

نحوه نوشتن رزومه کاری

کاورلتر چیست و چگونه بنویسیم ؟