نوشتن بیانیه شخصی در رزومه

2022-08-14 15:47:55
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه
نوشتن بیانیه شخصی در رزومه
نوشتن یک رزومه خوب و موثر به زمان و توجه دقیق به جزئیات نیاز دارد. شما قبلاً مشاغل و تجربه خود را وا...

نوشتن یک رزومه خوب و موثر به زمان و توجه دقیق به جزئیات نیاز دارد. شما قبلاً مشاغل و تجربه خود را وارد کرده اید و اکنون می خواهید به مدیر استخدام کننده یا مدیر استخدام اجازه دهید ارزش استراتژیکی را که می توانید اضافه کنید درک کند. این زمانی است که شما باید از بیانیه شخصی در بالای رزومه خود استفاده کنید.

در ادامه با رزومیتو همراه شوید تا با مهم ترین نکات نوشتن بیانیه شخصی استاندارد آشنا شوید و همه چیز را پیرامون این بخش مهم از رزومه بیاموزید. قطع به یقین رعایت همین موارد که بعضا ممکن است ساده و کم ارزش هم به نظر بیایند میتواند نهایتا شما را به یک خروجی ایده آل که همان نوشتن یک رزومه خوب است برساند.

بیانیه شخصی چیست ؟

بیانیه شخصی که به لاتین آنرا Personal Statement می گویند عبارت است از توضیح در مورد مهم ترین توانایی ها و استعدادها, تجربیات و سوابق, اهداف شغلی یا تحصیلی که با توجه به موضوع از یک تا چهار پاراگراف می تواند طول داشته باشد. بیانیه شخصی چند جمله مختصر و مستقیم در بالای CV شماست. از بیانیه شخصی به عنوان خلاصه شغلی یا بیانیه ماموریت شخصی نیز یاد می شود.این مورد برای جلب توجه کارمند یا مدیر استخدام استفاده می شود و خلاصه ای از تجربیات اساسی یا آموزش هایی را که می توانید به این سمت بیاورید است.

بیانه شخصی چیست

چرا به نوشتن بیانیه شخصی در رزومه نیاز داریم ؟

یک مدیر استخدام وظیفه دارد روزانه تعداد بسیار زیادی از رزومه ها را مرتب کند. بیانیه شخصی راهی برای جدا شدن از سایر متقاضیان است.این بیانیه خلاصه تجربه شماست و استعدادهای منحصر به فرد شما را برجسته می کند. بیانیه شخصی CV برای نشان دادن این است که چرا شما برای کار مناسب هستید. در واقع مدیر استخدام یا کارفرما می تواند در کوتاه ترین زمان بهترین گزینه را در بین تعداد زیادی از رزومه ها گلچین کرده تا به مناسب ترین افراد برای تماس و ست کردن زمان مصاحبه برسد.

نوشتن یک رزومه حرفه ای و استاندارد در کمتر از 5 دقیقه  با رزومه ساز آنلاین

شروع نوشتن بیانیه شخصی

اظهارات شخصی شما باید متناسب با هر شرح شغل باشد ، بنابراین صریحاً مواردی را که برای موقعیت شغلی پیش رو در نظر در نظر گرفته اید را بیان می کند. بیانیه شخصی عمومی نمی تواند چنین کاری انجام دهد.پس از دستیابی محکم به شرح وظایف ، می توانید شروع به نوشتن کنید. مهم است که بیانیه شخصی خود را مختصر نگه دارید ، این اختصار می تواند حدود 50-200 کلمه باشد.

فراموش نکنید که شما برای ارائه برخی موارد، نامه کامل خود را دارید. بیانیه شخصی باید یک خلاصه سریع باشد که نشان دهد چرا شما بهترین فرد برای کار هستید. شما باید تصمیم بگیرید که آیا بیانیه شخصی خود را به صورت شخص اول یا سوم می نویسید. این باید به دنبال نوشتن بقیه CV خود باشد، در واقع اگر در تمام مراحل دیگر رزومه اول شخص می نویسید اینجا نیز روال به همان شکل باشد و یا برعکس.

به عنوان مثال ، اگر قبلاً در CV خود نوشته اید ، "من یک تیم 50 نفره از فروشندگان را توسعه داده ام" ، پس می خواهید اظهارات شخصی خود را در اول شخص حفظ کنید تا مطابق با سبک غالب باشد. مهم نیست که چه چیزی را انتخاب می کنید ، اطمینان حاصل کنید که آن را در کل حفظ کنید. بین شخص اول و سوم شخص جابجا نشوید زیرا این امر باعث سردرگمی مدیر استخدام می شود.

نوشتن بیانیه شخصی برای CV به صورت اول شخص به معنای این نیست که شما باید هر جمله را با "من" شروع کنید. روش هایی وجود دارد که می توانید بیانیه شخصی خود را بصورت کوتاه ، مختصر و شخصی بنویسید ، و در اینجا چند مثال برای الهام بخشیدن به بیان شخصی شما می آوریم.

انواع بیانیه شخصی در رزومه

با توجه به نوع رزومه ای که می نویسید بیانیه شخصی رزومه تان نیز متفاوت خواهد بود.به طور کلی دو رزومه و بیانیه شخصی می توان نوشت.

  1. بیانیه شخصی که به کارفرمایان برای رزوکه شغلی می نویسید.
  2. بیانیه شخصی که برای رزومه تحصیلی به دانشگاه ها و مراکز علمی می نویسید و ارسال می کنید.

در رزومه کاری و اشتغال شما نمی توانید بیانیه شخصی بیشتر از یک پارگراف بنویسید اما در رزومه دانشگاهی شما می توانید یک بیانیه شخصی سه یا چهار پاراگرافی بنویسید.

چگونه یک بیانیه شخصی خوب در رزومه بنویسیم ؟

برای نوشتن یک بیانیه شخصی خوب در رزومه تان بنویسید می بایست به نکاتی که در ادامه توضیح می دهیم توجه نمایید. نوشتن یک مقدمه خوب و تاثیرگذار در بیانیه شخصی بسیار مهم است. این مقدمه می بایست انعکاس شما و تیپ شخصیتی تان باشد. در مقدمه می بایست توضبح دهید که به چه علت به شغل و یا رشته مورد نظر علاقه مند می باشید.

نکات مهم در نوشتن یک بیانیه شخص در رزومه

  1. نوشتن یک مقدمه اختصاصی و مختص به شما
  2. صحبت در مورد تجربیات،علایق و توانائی هایتان
  3. نوشتن یک نتیجه خوب و قوی
  4. بررسی نهایی و رفع ایرادات بیانیه شخصی

1 - نوشتن یک مقدمه شخصی و مختص به شما

مقدمه خود را با دلایلتان در مورد علاقه شما برای به دست گرفتن شغل مورد نظر شروع کرده و طوری این مقدمه را بنویسید که خواننده از نوع و تیپ شخصیتی شما مطلع شود.اگر این مقدمه برای درخواست شغلی است در یک پاراگراف کامل توضیح دهید که از نظر روحی به چه علت با این شغل سازگاری دارید و اگر این مقدمه را برای یک رزومه تحصیلی (cv) نگارش می کنید می توانید در سه یا چهار پاراگراف به طور کامل توضیح دهید که در دانشگاه و تحصیل کدام بخش ها در دوره تحصیل با روحیات و علایق شما سازگار و هماهنگ می باشند.

2- صحبت در مورد توانائی ها، مهارت ها و علایق

بخش اصلی رزومه شما می بایست توانائی ها، مهارت ها و علایق شما را بازتاب دهد، دقیق و شفاف در مورد مسائلی که می تواند شما را برای این شغل یا رشته تحصیلی مناسب نشان دهد صحبت کنید.

در مهم ترین قسمت مقدمه در مورد مسائل زیر بنویسید :

جوایز، افتخارات و دستاوردها، تجربیات مفید، دقیق و موثر درباره مسائلی صحبت کنید که کاملا مرتبط با شغل یا رشته تحصیلی است که مدنظر دارید و می تواند شما را بهترین فرد برای آن جایگاه نشان دهد. این بخش بدون تردید مهم ترین قسمت در نوشتن بیانیه شخصی رزومه تان است.

نمونه هایی برای بیانیه شخصی در رزومه

مهم نیست که چه کاری را به عنوان شغل مورد نظر خود انتخاب کرده اید یا چقدر تجربه دارید ، از این مثالها برای ایجاد بیانیه شخصی خود استفاده کنید.

می توانید از هر کدام قطعه هایی بردارید یا مطلبی کاملاً متفاوت بنویسید. همیشه به یاد داشته باشید که اظهارات شخصی شما بازتابی از خود شماست و باید با اهداف و تجربه شخصی شما همسو باشد. اگر این مثال ها دقیقاً با شغل شما مطابقت ندارند نگران نباشید، شما می توانید از این مثال ها الهام گرفته و آنها را شخصی سازی کنید.

1 - نمونه بیانیه شخصی برای یک فارغ التحصیل جدید

"من به عنوان یک فارغ التحصیل اخیر از دانشگاه ، و یک مدرک ممتاز در ارتباطات ، چندین دوره کارآموزی را در سازمان های برجسته ، از جمله مایکروسافت برگزار کردم. این دوره های کارآموزی به من این امکان را داد تا در این زمینه تجربه کسب کنم و یاد بگیرم چگونه در یک محیط حرفه ای و سریع ، کمک های ارزنده ای انجام دهم. "

توضیح :

این مثال باید سفارشی باشد تا دانشگاهی را که از آن فارغ التحصیل شده اید و هر دوره کارآموزی مربوطه را شامل شود. یک بیانیه شخصی جذاب همیشه مهارت ها و تجربیات مربوطه را برجسته می کند. در این حالت ، یک فارغ التحصیل تجربه گسترده ای در نیروی کار ندارد، بنابراین مهارت های نرم مانند تجربه موفقیت در یک محیط کار سریع و تبدیل شدن به یک عضو تیم مورد اعتماد از اهمیت بیشتری برخوردار می شود.

2 - نمونه بیانیه شخصی رزومه برای بازگشت به کار

"یک مدیر دفتری بسیار با انگیزه و با تجربه ، در حال حاضر به دنبال از سرگیری حرفه حرفه ای خود پس از یک وقفه طولانی برای تأمین خانواده ام هستم. من که در تمام برنامه های Microsoft Office تبحر دارم، می توانم جلسات را هدایت کنم و با مشتری کار کنم تا دفتر شما روان و کارآمد باشد. پس از گذراندن چندین سال کار داوطلبانه به عنوان کارمند اداری در یک موسسه خیریه محلی، متعهد شدم که حرفه حرفه ای خود را به صورت تمام وقت از سر بگیرم.

توضیح :

پس از گذراندن موقعیت شغلی ، بازگشت به بازار دشوار است. این بیانیه شخصی دلیل وقفه ، شرایط مربوطه و آنچه متقاضی در بین مشاغل انجام داده است را بیان می کند.

3 - نمونه بیانیه شخصی رزومه برای تغییر شغل

"با بیش از 15 سال به عنوان مدیر فروش ، من تجربه زیادی در ساخت تیم های فروش با عملکرد بالا دارم که به رکوردهای بالایی از فروش می رسند. در حقیقت، توانایی من در رشد استعداد منجر به افزایش 20 درصدی تجدید سالانه در سراسر کشور شد. اکنون، پس از 15 سال، من به دنبال چالش های جدید برای انعطاف پذیری عضلات بازاریابی خود در یک محیط سریع هستم. "

توضیح :

هنگام تغییر شغل، برجسته کردن مهارت هایی که بین صنایع قابل انتقال هستند ضروری است. در این حالت، تجربه رهبری و تیم سازی می تواند در هر صنعتی صدق کند. ورود به تعداد و درصد ها باعث افزایش اعتبار هنگام درخواست موقعیت می شود. متقاضی با تشریح دلیل تغییر شغل در واقع موقعیت و اعتبار خود را خدشه دار می سازد. این بخش ضروری نیست اما ممکن است برای برخی از مدیران استخدام که فکر می کنند انگیزه تغییر شغل چیست، جذاب باشد.

4 - نمونه بیانیه شخصی رزومه برای یک حرفه ای با تجربه

"من به عنوان یک مربی صمیمی، حرفه ای و بسیار آموزش دیده، علاقه زیادی به تدریس دارم و توانایی ذاتی در درک نیازهای دانش آموز را دارم. ایجاد یک محیط امن و سازنده برای یادگیری بهینه اولویت اصلی من است. من نزدیک به 10 سال در موضوعات مختلف به عنوان معلم کار کرده ام و تجربه و مهارت من را برای تیم شما کاملا مناسب کرده است. "

توضیح :

با تجربه بیشتر مهارت های بیشتر و ایده بهتر نقاط قوت و ضعف حاصل می شود. نمایش علاقه و اشتیاق شما به این صنعت راهی عالی برای شروع بیانیه شخصی است، زیرا با این توضیح می تواند علاقه و ارادت خود را به این حوزه نشان داده و مدیر استخدام می تواند این موضوع را درک کند.

نتیجه گیری :

بیانیه شخصی می تواند به طرق مختلف نوشته شود، اما در نهایت شما هستید که تعیین می کنید چه مهارت هایی را برای موقعیت انتخابی خود برجسته کنید. می توانید از این مثالها پیروی کنید یا از هر یک یاد بگیرید تا به بیان شخصی خود کمک کنید. اگر شغل مورد درخواست خود را درک کرده باشید و از مهارت منحصر به فردی که به میز می آورید آگاه باشید، یک بیانیه شخصی عالی برای CV خود خواهید داشت که به هیچ وجه شما را از مدیر استخدام دور نمی سازد.

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
5 / 5 (از مجموع 1 رأی)
0
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

نوشتن مهارت های سخت در رزومه (با 51 مثال کاربردی)

ساخت رزومه انگلیسی ( مهم ترین نکات و نحوه نوشتن )

نحوه نوشتن رزومه کاری

کاورلتر چیست و چگونه بنویسیم ؟