مهارت های شغلی پردرآمد کدام هستند؟

2022-08-14 15:41:02
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه
مهارت های شغلی پردرآمد کدام هستند؟
امروزه کارفرمایان مهارت های شغلی افراد را به جای مدارک تحصیلی مورد بررسی قرار می دهند و کارجویان بای...

امروزه کارفرمایان مهارت های شغلی افراد را به جای مدارک تحصیلی مورد بررسی قرار می دهند و کارجویان باید از مهارت های خوبی برخوردار باشند تا نظر کارفرمایان را جلب نمایند. آموختن مهارت های شغلی شما را از دیگر افراد متمایز می نماید و برای استخدام موقعیت شغلی های پیشنهاد شده مسیر آسان تری در پیش خواهید داشت. مهارت های شغلی پردرآمد کدام هستند؟ را در این مقاله متوجه خواهید شد و می توانید به دنبال آموختن این مهارت ها بروید و به عنوان ابزار توانایی های خود از آنها در استخدام شدن مورد استفاده قرار دهید.

ساخت یک رزومه آنلاین جذاب و حرفه ای

مهارت شغلی

مهارت های شغلی را می توان توانمند بودن در انجام فعالیت های سخت تعریف نمود که ویژگی اصلی افراد با حقوق بالا می باشد. برای اینکه صاحب مهارت های شغلی شوید باید به دنبال آموزش آنها بروید. مهارت های شغلی از دو بخش تشکیل می شود، مهارت های سخت و مهارت های نرم.

  • مهارت های سخت : مهارت هایی که شایستگی های کارجو را برای استخدام در موقعیت شغلی پیشنهاد شده مهیا می نماید. برای مثال، مهارت هایی که یک باید حسابدار از آنها بهره مند باشد عبارتند از تسلط به نرم افزارهای حسابداری، آشنا بودن با قوانین مالیاتی، محاسبه حقوق کارکنان
  • مهارت های نرم : مهارت هایی که پیشرفت شغلی را تضمین می نمایند. خلاقیت، توانمند بودن در حل مسئله، برقراری ارتباط با خوب با کارمندان، مدیریت زمان به عنوان مهارت های نرم شناخته می شوند.

مهارت های شغلی، مهارت هایی هستند که افراد را با قدرت بیشتر به استخدام در موقعیت شغلی مورد نظر نزدیک می نمایند. مهارت های شغلی پردرآمد در در ادامه معرفی می شوند و هر کدام از اهمیت بسیار زیادی در موقعیت های شغلی مختلف برخوردار می باشند.

1. علم و تحلیل داده ها

یکی از باارزش ترین و جذاب ترین شغل ها علم داده ها می باشد. اکنون شرکت های مختلف به منظور رقابت نیازمند استخدام افراد متخصص در زمینه علم داده هستند. افرادی که علاقمند به این مهارت شغلی هستند باید مسیر های شغلی آن را بشناسند و یکی از آنها را انتخاب نمایند:

علم داده: در این علم، در مورد داده هایی که موجود است چه سوالاتی باید مطرح شوند، تصمیم گیری می شود. تخصص افراد صاحب مهارت علم داده، برنامه نویسی تجربه و مدل سازی ریاضی است.

تحلیل داده: در این مهارت، به سوالاتی که افراد متخصص علم داده مطرح نمودند پاسخ داده می شود. افراد متخصص این مهارت با تحلیل دقیق آماری، روند داده ها را مورد شناسایی قرار می دهند.

2. زبان انگلیسی

مسلط بودن به زبان انگلیسی در افزایش درآمد افراد نقش بسیار مهمی دارد و به حضور افراد در موقعیت های شغلی بین المللی کمک می نماید. اکثر منابع مربوط به پژوهش های و تحقیقات به زبان انگلیسی می باشد و افراد مسلط به این مهارت زمینه های پیشرفت خود را نسبت به دیگر افراد فراهم می نمایند. برای یادگیری این مهارت لازم نیست که به کلاس های بسیار قوی مراجعه نمایید، خود نیز می توانید به کمک نرم افزارهای مختلف آموزش زبان انگلیسی این مهارت را بیاموزید. صاحبان این مهارت می توانند به عنوان مترجم در شرکت های مختلف فعالیت داشته باشند.

3.حسابداری

محاسبه حقوق و دستمزد کارمندان نیازمند مهارت می باشد که این کار یک حسابدار انجام می دهد. پرداخت حقوق مورد بسیار مهمی می باشد که افراد متخصص در حسابداری برای این کار مناسب هستند.

برای مسلط شدن به نرم افزارهای حسابداری می توانید در کلاس های مخصوص آن آموزش ببینید و لازم نیست به تحصیل رشته آن در دانشگاه بپردازید. افراد صاحب این مهارت می توانند در موقعیت های شغلی خوبی مشغول به فعالیت شوند و پیشرفت شغلی داشته باشند.

4. برنامه نویسی

برای برنامه نویسی، زبان های متعدد و موقعیت های شغلی خوبی وجود دارد. افراد برنامه نویس بسیار سریع استخدام می شوند و این مهارت همراه با درآمد بالا خواهد بود.

5. تبلیغ نویسی

با رشد اینترنت، نوشتن مطالب تبلیغاتی افزایش داشته است و این کار نیازمند افراد متخصص می باشد که مهارت نوشتن مطالب تبلیغاتی دارند. شروع کردن در این کار آسان نمی باشد و مهارت نوشتن نیازمند زمان و تلاش است. پیدا کردن کار در این زمینه با نداشتن رزومه کاری دشوار خواهد بود. بنابراین مهارت تبلیغ نویسی بسیار مهم است و متخصص شدن در این زمینه به تلاش و تجربه شما بستگی خواهد داشت.

اگر نمونه کاری در مورد تبلیغ نویسی دارید و می خواهید رزومه نویسی در این باره داشته باشید رزومیتو مقالات بسیاری در رابطه با آموزش نوشتن رزومه حرفه ای دارد که می توانید از آن ها استفاده نمایید.

6. سخنرانی عمومی

یکی از مهم ترین توانمندی هایی که می توان نام برد مهارت سخنرانی عمومی می باشد. این مهارت برای کارفرمایان بسیار اهمیت دارد. کارفرمایان معتقدند که این مهارت، کار گروهی در یک شرکت را توسعه می دهد و به همین دلیل علاقمند به استخدام افرادی هستند که مهارت ارتباطی بالایی دارند. افرادی که می خواهند در زندگی خود و فعالیت کاری موفق شوند، مهارت هایی چون داشتن بیانی واضح، مهارت ارتباطی، مسلط بودن به زبان بدن بسیار مهم هستند.

7. طراحی گرافیک

شرکت های بسیار زیادی علاقمند به مهارت های طراحی گرافیک هستند. برندها در تلاش هستند که حضور آنلاین خود را رشد دهند و هویت بصری خوب چیزی است که به آن نیاز خواهند داشت. یعنی اینکه شرکت ها به کمک طراحی گرافیک پیام برند، نرخ تبدیل، تولید مقالات بازاریابی و ... را می توانند بهبود دهند. طراح گرافیک متخصصی است که برای این کارها نیاز می باشد. عدم استفاده از طراح گرافیک در شرکت ها، فاقد بودن هویت بصری را در پی خواهد داشت.

طراحی لوگو، طراحی فونت، طراحی محصولات و انیمیشن به عنوان مهارت های طراحی گرافیک محسوب می گردند که با شرکت در دوره های مختلف می توانید آنها را بیاموزید. با آموختن این مهارت ها و کسب تجربه می توانید به عنوان یک متخصص طراحی گرافیک در شرکت های مختلف فعالیت داشته باشید و موقعیت شغلی خود را پیشرفت دهید.

8. فتوشاپ

یکی از مهارت هایی که برای تولیدکنندگان محتوای دیجیتال ضروری است، کار با فتوشاپ است. فتوشاپ یک نرم افزار ضروری برای طراحان گرافیک، عکاسان و ... محسوب می گردد.

9. پشتیبانی مشتری

افرادی که در زمینه پشتیبانی مشتری مهارت دارند می توانند در این موقعیت شغلی یک درآمد خوب داشته باشند. شرکت های زیادی به افراد متخصص پشتیبانی مشتری اهمیت می دهند و با استخدام آنها، به سوالات مشتریان پاسخ و روش درست استفاده از خدمات خود را آموزش می دهند.

مواردی که در مقاله مهارت های شغلی پردرآمد کدام هستند؟ بیان شده است، مهارت های بسیار مهم به منظور افزایش درآمد هستند. مهارت های دیگری هم وجود دارند که در دستمزد و درآمد نقشی اساسی دارند و به دنبال یادگیری آنها باشید. مهارت شغلی خود را در رزومه کاری قرار دهید و آن را برای موقعیت های شغلی پیشنهاده آگهی های استخدام ارسال نمایید.

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
0 / 5 (از مجموع 0 رأی)
0
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

چگونه درخواست افزایش حقوق بدهیم؟

راهنمای کامل پیدا کردن شغل (آموزش جستجوی شغل)

چرا کار پیدا نمیکنم؟

شغل دوم برای کارمندان