رزومه ویدیویی چیست؟

2022-06-26 14:54:01
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه
رزومه ویدیویی چیست؟
رزومه ابزاری است که طی آن یک فرد متقاضی شغل به کارفرما و کارشناس معرفی می شود. این ابزار کاریابی به...

رزومه ابزاری است که طی آن یک فرد متقاضی شغل به کارفرما و کارشناس معرفی می شود. این ابزار کاریابی به دو روش یعنی فایل pdf و فایل تصویری، کارجویان را در نگاه کارشناسان قرار می دهد. در رابطه با رزومه نویسی بصورت فایل pdf در مقالات قبلی صحبت نمودیم و می توانید با آموزش های رزومه نویسی از این طریق آشنا شوید و اما در این مقاله می خواهیم ببینیم رزومه ویدیویی چیست؟ و نکاتی که باید کارجویان در این مدل رزومه سازی آشنا باشند را معرفی نماییم.

رزومه ویدیویی چیست؟

رزومه ویدیویی یک ویدیوی کوتاه می باشد که فرد جویای کار برای معرفی و پذیرش خود در یک شرکت می سازد. در رزومه ویدیویی کارفرمایان براحتی با شخصیت، توانمندی و مهارت ها، لحن و رفتار کارجو آشنا می شوند. رزومه ویدیویی این امکان را مهیا می نماید تا کارفرما مانند یک مصاحبه حضوری، آشنایی بیشتری با شما پیدا نماید. رزومه تصویری که ساخته شد در سطح اینترنت قرار داده می شود تا کارشناسان و کارفرمایان مشاهده نمایند. در رزومه ویدیویی مهارت ها و تجربیات کاری برای کارشناسان بیان می گردد و برای ساخت آن از افراد متخصص فیلمسازی استفاده نمایید. چون که ساخت رزومه ویدیویی تخصص می خواهد و بهتر است این کار را به کمک افراد متخصص انجام دهید تا خروجی این کار اصولی و استاندارد باشد.

مزایای رزومه ویدیویی

کارجویان از طریق رزومه ویدیویی می توانند نحوه صحبت کردن، تجربیات، مهارت های تخصصی و ویژگی های شخصیتی خود را نشان دهند. کارفرما به کمک ویدیو رزومه قبل از مصاحبه حضوری توانمندی های شما را بهتر درک می نماید. رزومه ویدیویی با به نمایش گذاشتن شخصیت شما، حس حضور شما در برابر کارفرما را می رساند. به هر حال رزومه ویدیویی یکی از روش های خوب معرفی کارجو به کارشناسان و کارفرمایان شغل های مختلف به شمار می آید.

زمان استفاده از رزومه ویدیویی

موقعیت شغلی و شخصیت شما تعیین کننده استفاده از رزومه ویدیویی یا استفاده نکردن از آن می باشد. از طریق رزومه ویدیویی براحتی توانمندی های شما مورد بررسی کارفرمایان مختلف موقعیت های شغلی قرار می گیرد. موقعیت های شغلی چون بازاریابی، فروش، تبلیغات، رسانه، روابط عمومی، بازیگری و تدریس  از جمله عناوینی هستند که برای آنها باید از رزومه ویدیویی استفاده شود تا توانایی های کارجو و خلاقیت  آنها در آن مشخص گردد. در ساخت رزومه ویدیویی نباید اشتباهی داشته باشید چون که براحتی موقعیت شغلی مورد نظر را از دست خواهید داد. سبک فیلمبرداری، فیلمنامه و مکان نامناسب موضوعاتی هستند که می توانند رزومه ویدیویی شما را با اشتباه همراه نمایند.

نکات و ویژگی های یک رزومه ویدیویی

ساخت یک رزومه ویدیویی، تضمینی برای پذیرش در یک موقعیت شغلی نمی باشد. اگر رزومه ویدیویی بطور صحیح و اصولی ساخته شود  در معرفی و استخدام شما تاثیرگذار خواهد بود. برای نگارش رزومه کاری نکاتی مطرح است که کارجویان باید آنها را رعایت نمایند تا بتوانند رزومه ای استاندارد و اصولی طراحی داشته باشند. برای رزومه ویدیویی هم نکاتی وجود دارد که در این مقاله به آنها اشاره می شود تا بتوانید یک ویدیو رزومه خوب و صحیح برای خود به منظور حضور یافتن در مصاحبه حضوری بسازید.

1- لباسی که برای حضور در رزومه ویدیویی مورد استفاده قرار می دهید در مصاحبه حضوری هم از آن استفاده نمایید. به نحوی لباس بپوشید که انگار در جلسه مصاحبه حضوری حضور دارید.

2- از عامیانه صبحت کردن بپرهیزید و از زبان محاوره استفاده نکنید و در برابر کارفرما نباید هر طوری که مایل هستید صحبت کنید. در صورت رعایت این موارد کارفرما از شما در رزومه ویدیویی یک رفتار حرفه ای را شاهد خواهد بود.

3- در رزومه ویدیویی جملاتی که در ابتدا و پایان آن بیان می شود در نظر کارشناس بسیار موثر می باشد. این آغاز و جمع بندی رزومه ویدیویی شما از مهم ترین موارد می باشد که تعیین می نماید که شما می توانید به مصاحبه حضوری راه یابید یا نه. در شروع رزومه ویدیویی انرژی خوبی داشته باشید و خودتان را معرفی نمایید و در جمع بندی هم از جملات خوب استفاده کنید و بدلیل اینکه رزومه شما مورد بازدید قرار گرفته است تشکر داشته باشید.

4- پیش از ساخت رزومه ویدیویی برای خود، یک سناریو برای آن تهیه نمایید و براساس آن جملات را بیان داشته  باشید. مطالبی که در رزومه ویدیویی بیان دارید می بایست قابل فهم، جذاب، مرتبط با تخصص باشد. توانایی ها، سوابق شغلی، تجربیات مرتبط با شغل مورد نظر و سوابق تحصیلی از محتوای رزومه ویدیویی به شمار می روند.

5- همانطور که در نگارش رزومه کاری دقت می نمایید که بیشتر 1 یا 2 صفحه نشود، این دقت هم در ساخت رزومه ویدیویی وجود دارد و مدت زمان ساخت رزومه ویدیویی بین 1 تا 3 دقیقه می باشد. کارشناسان، رزومه های ویدیویی با مدت زمان زیاد را مشاهده نخواهند نمود. در مدت زمان استاندارد رزومه ویدیویی، توانمندی و مهارت ها، سوابق و تجربیات مرتبط با شغل مورد نظر را بصورت واضح بیان نمایید.

6- در ویدیو رزومه، زبان بدن از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. در مدت زمان رزومه ویدیویی حالت مناسب داشته باشید و ارتباط چشمی خوبی با دوربین برقرار نمایید. کارفرما در رزومه ویدیویی، اعتماد به نفس، حرفه ای بودن و مهارت های شما را براحتی متوجه خواهد شد.

7- محیطی که برای ضبط فیلم انتخاب می نمایید باید مرتب و تمیز باشد. دقت داشته باشید که ویدیوی ضبط شده شما از حجم بالایی برخوردار نباشد تا کارفرما در دریافت به مشکل نخورد و از طرف دیگر هم نباید حجم ویدیو آنقدر پایین باشد که کیفیت رزومه ویدیویی ضعیف شود.

8- بررسی مجدد رزومه ویدیویی ساخته شده، مهم ترین راه برای جلوگیری از اشتباه در ساخت رزومه می باشد. با این کار براحتی می توانید اشتباهات رزومه ویدیویی خود را متوجه شوید و نسبت به تصحیح آنها اقدام نمایید.

رزومه ویدیویی مکمل رزومه نوشتاری شناخته می شود و باید همراه آن ارسال گردد. در کنار رزومه نوشتاری نیازی نیست که رزومه ویدیویی ارسال شود ولی رزومه ویدیویی باید همراه با رزومه نوشتاری ارسال گردد.

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
0 / 5 (از مجموع 0 رأی)
0
برچسب‌ها:
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

نوشتن مهارت های سخت در رزومه (با 51 مثال کاربردی)

ساخت رزومه انگلیسی ( مهم ترین نکات و نحوه نوشتن )

نحوه نوشتن رزومه کاری

کاورلتر چیست و چگونه بنویسیم ؟