رزومه آنلاین چیست؟

2022-10-25 17:28:31
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه
رزومه آنلاین چیست؟
رزومه آنلاین یک سند ساده است که اطلاعات مربوط به تجربه حرفه ای، تحصیلات و صلاحیت های شغلی نامزد شغل...

رزومه آنلاین یک سند ساده است که اطلاعات مربوط به تجربه حرفه ای، تحصیلات و صلاحیت های شغلی نامزد شغل را در اختیار کارفرما قرار می دهد و قرار است به جای انسان توسط یک برنامه کامپیوتری خوانده شود.قبلا در مورد اینکه رزومه چیست صحبت نموده ایم و امروز می خواهیم در مورد رزومه آنلاین و ماهیت اش و کارکردهایش صحبت کنیم،مزایا و نقاط برتری اش را بشکافیم و بگوییم که چرا همه به یک نسخه آنلاین رزومه نیاز دارند و چرا رزومه ساز آنلاین رزومیتو می تواند گزینه مناسبی برای ساخت این نوع از رزومه باشد پس با ما همراه شوید...

رزومه آنلاین در دنیای کنونی

بسیاری از شرکت های بزرگ تمام رزومه های دریافتی خود را به صورت الکترونیکی با استفاده از سیستم های ردیابی خودکار متقاضی (ATS) یا اشتراک در یک سرویس اسکن رزومه پردازش می کنند که رزومه ها را به صورت تصویر اسکن می کند و از نرم افزار تشخیص کاراکتر نوری (OCR) برای خواندن متن استفاده می کند. اساساً، اطلاعات موجود در رزومه ها در یک پایگاه داده رابطه ای وارد می شود، بنابراین زمانی که شرکت نیاز به استخدام استعدادهای جدید دارد، شخصی از بخش مدیریت منابع انسانی (HRM) می تواند از پایگاه داده برای نامزدهای احتمالی پرس و جو کند. رزومه هایی که با یک امتیاز مشخص برای کلمات کلیدی که توسط مدیر استخدام شناسایی شده است مطابقت دارند برای بررسی انسانی انتخاب می شوند.

 

مقاله مرتبط

چرا به رزومه آنلاین نیاز داریم؟

اگرچه در قدیم برای استخدام نیاز بوده است که شما به صورت دستی فرم استخدام را تکمیل و به شرکت ارسال کنید اما امروزه به جهت متقاضیان بسیار بالای استخدام شرکت و نفرات به صورت دستی و انسانی قادر به خوانش و بررسی این حجم از اطلاعات رزومه ها نیستند لذا این کار را با فیلتر نمودن انجام میدهند. برای مثال افراد خانم دارای مدرک کارشناسی ارشد یک شهر خاص که تجربه برنامه نویسی پایتون دارند را فیلتر کرده و تعدادی که این خصوصیات را دارند برای بررسی انسانی گلچین و به مدیر استخدام یا منابع انسانی ارائه میشوند.

رزومه آنلاین

پس نیاز به داشتن رزومه آنلاین امروز کاملا اجتناب ناپذیر است چرا که رزومه ها توسط سیستم و به صورت برخط بررسی می شوند.

در یک رزومه آنلاین ، کلمات کلیدی را می توان در یک بخش کلیدواژه جداگانه بیان کرد، یا می توان آنها را در متن ادغام کرد. فونت باید ساده باشد و تمام متن ها باید در سمت چپ تراز شوند. از خط کش، پررنگ، مورب یا گلوله استفاده نکنید زیرا این موارد می توانند برنامه های نرم افزاری قدیمی OCR را اشتباه بگیرند. به طور کلی، افعال عملی مانند "مدیریت" یا "تسهیل" که برای استفاده در رزومه های کاغذی توصیه می شود، در رزومه های آنلاین موثر نیستند زیرا اکثر کلمات کلیدی ATS اسم هستند.

از آنجایی که رایانه‌ها رزومه‌ها را متفاوت از افراد دیگر می‌خوانند، استخدام‌کنندگان توصیه می‌کنند که جویندگان شغل باید دو نسخه از رزومه خود را تهیه کنند: یک نسخه ساده و دیگری آنلاین تا هم برای سیستم و هم برای بررسی های انسانی کار راحت باشد.

نقاط قوت رزومه های آنلاین

  • نشان دهنده به روز بودن شما است
  • سرعت یافتن شغل را افزایش می دهد
  • تصحیح اطلاعات با چند کلیک ساده
  • تنوع قالب و چیدمان در رزومه آنلاین
  1. فردی که در این دوره و زمانه زندگی می کند می بایست به دانش کامپیوتر تسلط کافی و جامع داشته باشد. امروز دیگر مانند 50 سال پیش کامپیوتر یک وسیله لوکس نیست و استفاده از آن در همه موقعیت ها امری فراگیر و به یک باید تبدیل شده است.
  2. مورد بسیار مهم بعدی این است که شما می توانید بوسیله یک رزومه آنلاین به سرعت به دنبال شغل بگردید و این یعنی شانس استخدام شما به طرز شگفت انگیزی بالاتر خواهد رفت و چه چیزی از این بهتر ؟
  3. یکی از مهم ترین مواردی که نوشتن و در اختیار داشتن یک رزومه آنلاین را دوست داشتنی میکند اصلاح و تغییر اطللاعاتی است که در آن وارد می کنید. تصور کنید که شما امروز برای شغل حسابداری درخواست شغل داده اید و میخواهید یک ماه بعد یک رزومه برای شغل ادمین اینستاگرام ارسال کنید. اگر در نسخه سنتی باشید تمامی اطلاعات می بایست دوباره کامل و یک رزومه جدید به صورت کاملا بنویسید اما در رزومه آنلاین شما می توانید تنها بخش های مورد نظر خود را تغییر داده و یک رزومه جدید در کوتاه ترین زمان ممکن بنویسید.
  4. ظاهر و تنوع قالب در نسخه آنلاین رزومه یکی دیگر از موارد مهمی است که کمک میکند تا به طرز زیبا و کاملا متناسب با نوع شغل مورد نظر رزومه خود را تکمیل نمائید.به عبارت دیگر شما می توانید به آسانی و با توجه به روانشناسی شغل مورد نظر از رنگ ها و خصوصیات بصری کاملا مرتبط و نزدیک با شغل استفاده کرده تا به یک خروجی مناسب دست پیدا کنید.

حرف آخر :

رزومه آنلاین برتری های محسوس و چشمگیری نسبت به نسخه ساده و سنتی دارد که در بالا به طور کامل آنها را توضیح داده ایم . لذا پیشنهاد می شود چنانچه قصد ساختن رزومه حرفه ای را دارد حتما از رزومه ساز آنلاین استفاده کنید تا یک رزومه نسخه آنلاین زیبا و استاندارد در اختیار داشته باشید.

 

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
0 / 5 (از مجموع 0 رأی)
0
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

نوشتن مهارت های سخت در رزومه (با 51 مثال کاربردی)

ساخت رزومه انگلیسی ( مهم ترین نکات و نحوه نوشتن )

نحوه نوشتن رزومه کاری

کاورلتر چیست و چگونه بنویسیم ؟