10 نکته برای جلوگیری از فرسودگی شغلی در دورکاری

2021-10-28 23:25:27
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 8 دقیقه
10 نکته برای جلوگیری از فرسودگی شغلی در دورکاری
کار در خانه  و دورکاری مزایا و چالش های خود را دارد. با این حال، کار از خانه در طول یک بیماری همه گی...

کار در خانه  و دورکاری مزایا و چالش های خود را دارد. با این حال، کار از خانه در طول یک بیماری همه گیر حیوانی کاملاً متفاوت است. هم برای کارمندان قدیمی و هم برای کارمندان جدید که دورکاری می کنند، فرسودگی شغلی چیزی است که باید مراقب آن بود. و به لطف کووید، فعالیت‌های معمولی که برای اجتناب از رنج ناشی از کار ناشی از فرسودگی در خانه به آنها تکیه می‌کنیم، ممکن است کمی اصلاح شوند. بنابراین، کارکنان از راه دور چه کاری می توانند انجام دهند؟

با توجه به تغییرات سبک زندگی ناشی از کووید، همه باید خلاق باشند. این شامل کار از متخصصان خانگی، فریلنسرها، عشایر دیجیتال، پیمانکاران مستقل، مدیران و کارفرمایان است. این به معنای حذف تاکتیک های آزمایش شده و واقعی مورد استفاده برای جلوگیری از فرسودگی نیست. برخی از فعالیت ها حیاتی تر از همیشه هستند. اما برای حل مشکل، باید بفهمید که از کجا می آید و چگونه آن را تشخیص دهید.

برای درک اهمیت فرسودگی شغلی در دورکاری با رزومه ساز آنلاین رزومیتو همراه شوید ...

آمار فرسودگی در دورکاری

فرسودگی شغلی برای کارمندان دورکار چقدر رایج است؟ در حالی که کار از راه دور می تواند عوامل استرس زا محیط کار را از بین ببرد، متخصصان مجازی باید تلاش کنند تا رفاه خود را در اولویت قرار دهند و تعادل بین کار و زندگی برقرار کنند. بدون انجام این کار، فرسودگی شغلی به سرعت به سراغتان می آید. بر اساس نظرسنجی ایگل هیل که در آگوست 2020 انجام شد، 58 درصد از کارمندان گفتند که دچار مشکل شده‌اند و مشخص شد تنها یک نفر از هر سه نفر به علت همه گیری دچار مشکل شده است.

دلایل که می تواند منجر به فرسودگی شغلی شود
47 درصد گفتند که به دلیل حجم کاری است
39٪ اظهار داشتند که این شکست آنها در مدیریت موثر زندگی حرفه ای و شخصی است
37 درصد ادعا کردند که به دلیل مشکلات ارتباطی و بازخورد در محل کار است
30 درصد به دلیل فشارهای زمان یا ضرب الاجل گفته اند
28 درصد گفتند که این به دلیل انتظارات عملکرد است

علائم فرسودگی شغلی در دورکاری

از آنجایی که استرس طولانی مدت ناشی از کار باعث فرسودگی شغلی در خانه می شود، معمولا اولین افرادی که متوجه می شوند ممکن است مشکلی وجود داشته باشد همکاران، مدیران یا خانواده هستند. با تبدیل شدن کار از راه دور تمام وقت به "عادی جدید"، انزوا می تواند تشخیص علائم فرسودگی شغلی را حتی سخت تر کند. علاوه بر این، کارگران دورکاری که به تنهایی زندگی می کنند ممکن است زمان سخت تری برای تشخیص علائم اولیه فرسودگی داشته باشند.

بنابراین، چه نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد ممکن است به سمت فرسودگی شغلی پیش بروید؟ فرسودگی شغلی می تواند خود را از طریق تغییرات فیزیکی یا عاطفی نشان دهد. ارزیابی سریع زیر را انجام دهید:

  • آیا از علائم فیزیکی مانند سوء هاضمه، تپش قلب یا سردرد رنج می برید؟
  • عملکرد شغلی شما چگونه است؟ آیا اخیراً بر بهره وری شما تأثیر گذاشته است؟
  • آیا در تمرکز مشکل دارید یا فراموشی مکرر را تجربه می کنید؟
  • آیا نسبت به شغل خود احساسات بدبینانه یا منفی دارید؟
  • آیا بی انگیزه، تنبل یا از خستگی مزمن رنج می برید؟
  • تحریک پذیرتر هستید یا کوتاه مزاج؟
  • آیا برنامه خواب شما تغییر کرده است؟ آیا از بی خوابی رنج می برید یا بیش از حد معمول می خوابید؟
  • آیا اضطراب یا افسردگی را تجربه می کنید؟
  • آیا کس دیگری در زندگی شما در مورد تغییرات خلق و خوی شما نظری داده است؟

آیا یکی از این تغییرات را در زندگی روزمره خود احساس کرده اید؟ نکات زیر را برای کمک به کاهش اثرات فرسودگی شغلی قریب الوقوع خود در نظر بگیرید.

رفع فرسودگی شغلی در دورکاری

اگر متوجه شدید که از کار ناشی از فرسودگی در دورکاری رنج می برید، هنوز چندین روش برای حل این مشکل دارید. با رعایت این اصول، می توانید علائم خود را بیشتر بشناسید و برای غلبه بر آنها تلاش کنید.

1. مرزها بهترین دوست یک دورکار هستند

داده‌ها نشان داده‌اند که کارمندانی که عمدتاً از خانه کار می‌کنند، نسبت به کارکنان داخل دفتر ساعات بیشتری کار می‌کنند. دستورات اقامت در خانه و قرنطینه مربوط به کووید نیز به وضعیت کمک نکرده است. یک مقاله منتشر شده توسط دفتر ملی تحقیقات اقتصادی بیان می کند که میانگین روز کاری از زمان شروع همه گیری حدود 48 دقیقه طولانی شده است.

تفکیک واضح بین ساعات کاری و شخصی حیاتی است. اطمینان حاصل کنید که زمان با کیفیت با زمان خانوادگی یا شخصی با ایمیل ها، تماس های تلفنی، جلسات ویدیویی یا پروژه های ناتمام قطع نمی شود. اگر کارگران برای ایجاد مرزهای سخت بین زمان کار و خانه فعال نباشند، دورکاری می تواند به راحتی خطوط را محو کند. رفت و آمد روزانه ممکن است از بین رفته باشد، اما این بدان معنا نیست که کارگران از راه دور به طور خودکار تمایل دارند دکمه مکث را در محل کار خود بزنند.

2. برای حفظ یک ارتباط اجتماعی تلاش کنید

قبل از همه‌گیری، یکی از مؤثرترین راه‌هایی که میتوانست جلوی فرسودگی شغلی را بگیرد ترک خانه بود. ملاقات با دوستان برای صرف ناهار یا قرار قهوه، شرکت در یک کلاس حضوری، یا برقراری ارتباط با سایر متخصصان به کارگران از راه دور کمک می کند تا شبکه های اجتماعی خود را در زمانی که در محل کار نمی کنند حفظ کنند.

اما از آنجایی که کووید بیشتر تعاملات رو در رو انجام می دهد، اما کارگران از راه دور باید راه های جایگزینی برای اتصال پیدا کنند. جلسات مجازی و تعاملات در فضای باز در حالی که هنوز ماسک می پوشند و فاصله گذاری فیزیکی برای مبارزه با انزوای طبیعی کار از خانه بسیار مهم است.

3. به خود استراحت دهید

با داشتن یک دفتر کار دنج و بدون رفت و آمد، اولین غریزه شما ممکن است استفاده از زمان اضافی با تلاش برای کارایی فوق العاده باشد. این همچنین سریع ترین راه برای رنج بردن از کار ناشی از فرسودگی دورکاری است.

اضافه کردن فشار غیر ضروری بدون شک نتیجه معکوس خواهد داشت. «فرهنگ شلوغی» به صورت آنلاین محبوب است و همه می‌خواهند با تمام این زمان جدید کارهای بیشتری انجام دهند. اما اکنون زمان ایجاد تغییرات شدید در زندگی نیست، به خصوص اگر از قبل در محل کار احساس خستگی می کنید یا کارهای زیادی در خانه دارید.

استراحت برای جلوگیری از فرسودگی شغلی

4. مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید

خودمراقبتی یک کلمه رایج است که امسال شنیده می شود، اما دقیقاً به چه معناست؟ خوب، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای برخی افراد، خودمراقبتی به معنای دور کردن همه صدای منفی و درگیر شدن در یک فعالیت مثبت است که برای شما شادی و آرامش به ارمغان می آورد. چند نمونه از خودمراقبتی عبارتند از:

  • خواندن یک کتاب خوب
  • گرفتن حمام حباب
  • بازی با حیوان خانگی مورد علاقه خود
  • تماشای یک فیلم خنده دار
  • چرت زدن یا استراحت کردن
  • با آهنگ های مورد علاقه خود می رقصید
  • مدیتیشن، کشش یا ورزش کردن
  • پختن یا پختن یک خوراکی خوشمزه
  • اجرای جدیدترین بازی ویدیویی
  • کار روی سرگرمی که بیش از حد مشغول بوده اید و نمی توانید از آن لذت ببرید

5. با رئیس و همکاران خود ارتباط برقرار کنید

فقدان ارتباط عامل بزرگی در استرس محیط کار است. اگرچه کارگران بیش از هر زمان دیگری به هم متصل هستند، هیچ چیز مانند تماس تلفنی یا ایمیل سریع وجود ندارد. برقراری ارتباط با همکاران می تواند هر گونه انزوایی را که ممکن است هنگام کار از راه دور ایجاد شود کاهش دهد. علاوه بر این، تماس با رئیستان می تواند هرگونه استرس در مورد انتظارات کاری، ضرب الاجل ها یا بهره وری را کاهش دهد. منتظر نمانید تا احساس کنید از بقیه گروه جدا شده اید تا وارد عمل شوید.

6. داشتن برنامه ریزی برای استراحت

داشتن یک برنامه منظم صبحگاهی و زمان بیدار شدن مشخص، روز شما را سازماندهی می کند و شما را به طرز فکر درستی وارد می کند. یک فضای کاری مشخص را تنظیم کنید. به این ترتیب، هنگامی که روز کاری شما تمام شد، می توانید کار را "ترک" کنید و جای دیگری در خانه خود را از حالت فشرده خارج کنید. سعی کنید ساعات کاری مشخصی را حفظ کنید و کارهای کاری را که ممکن است به زمان شخصی شما وارد شود محدود کنید.

اگر می توانید برنامه خود را تنظیم کنید و با سرعت خود کار کنید، به یاد داشته باشید که زمانی را برای استراحت های منظم در نظر بگیرید. فقط به این دلیل که از راه دور کار می کنید به این معنی نیست که باید به طور مداوم پشت میز خود کار کنید.

7. برای بهبود خلق و خوی خود، ورزش کنید

یک راه عالی برای کاهش استرس اضافه کردن فعالیت بدنی به برنامه روزانه است. کار از طرف متخصصان خانه باید شامل نوعی ورزش باشد، زیرا سالم نیست که در تمام روز بی تحرک باشید و به همان چهار دیوار خیره شوید. هوای تازه نیز به کاهش تب کابین کمک می کند. پیاده روی یک روش کم تاثیر عالی برای پمپاژ خون است و در عین حال به ذهن شما استراحت می دهد. اگر آب و هوا همکاری لازم را نداشته باشد، حداقل، کار کردن با یک فیلم ورزشی و انجام تمرینات مقاومتی با باندهای تناسب اندام مفید خواهد بود.

لازم است اطمینان حاصل شود که در این زمان‌های بی‌سابقه ایمن می‌مانید و از دستورالعمل‌های محلی در مورد دستورات قرنطینه یا ماندن در خانه پیروی می‌کنید. اگرچه ممکن است سالن‌های ورزشی و مراکز تناسب اندام سرپوشیده بسته باشند، اما هنوز کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای رفع عرق کردن انجام دهید. برخی از پارک‌های محلی ممکن است کلاس‌های تناسب اندام به سبک بوت کمپ یا جلسات یوگا در فضای باز داشته باشند. چند دور پیاده روی سریع در اطراف یک مسیر یا دوچرخه سواری در یک منطقه جنگلی نیز می تواند کالری بسوزاند. یا حتی یک قدم زدن در اطراف محله‌تان می‌تواند به از بین بردن تار عنکبوت ذهنی کمک کند.

ورزش برای جلوگیری از فرسودگی شغلی در دورکاری

8. تقویت کننده های مصنوعی را حذف کنید

بله، قهوه خوشمزه است. شکر نوشابه یا بستنی هم همینطور است. اما اگر در مصرف لاته، چای، شکر یا نوشیدنی های انرژی زا زیاده روی می کنید، به یاد داشته باشید که آنچه بالا می رود باید در نهایت پایین بیاید. این افزایش اولیه عالی است، اما می تواند منجر به کاهش قابل توجه انرژی در اواسط روز شود. حتی بدتر از آن، شکر می تواند منجر به افزایش وزن یا مشکلات سلامتی طولانی مدت شود و کافئین بیش از حد می تواند باعث تپش قلب، بی خوابی و اضطراب شود.

اگر در حال حاضر علائم فرسودگی شغلی در خانه را تجربه کرده اید، با استفاده از دارو یا مواد جایگزین آنها را پنهان نکنید. قهوه خوشمزه است و خواص آرام بخش آن می تواند به آرامش کمک کند. با این حال، اگر تا حدی قهوه می خورید که برای گذراندن روز به شما کمک می کند، به دنبال کمک حرفه ای باشید.

9. ارتباط را قطع کنید و به تعطیلات بروید

ما روزهای خود را با لپ‌تاپ، مانیتور، تبلت و گوشی‌های هوشمند می‌گذرانیم. قرار نیست انسان ها دائماً به فناوری وابسته باشند. برق را بکشید. دستگاه های کاری خود را در تعطیلات آخر هفته یا بعد از روز کاری خاموش کنید و از تعطیلات خود لذت ببرید.

همچنین، فقط به این دلیل که از خانه کار می کنید به این معنی نیست که لیاقت تعطیلات یا مدتی مرخصی را ندارید. سفر ممکن است در حال حاضر دشوار یا غیرممکن باشد، اما هنوز هم می‌توانید مدتی استراحت کنید و به خودتان استراحت بدهید. کارهایی را انجام دهید که معمولاً زمانی برای انجام آنها ندارید یا به سادگی هیچ کاری انجام ندهید و فقط استراحت کنید.

سفر برای جلوگیری از فرسودگی شغلی در دورکاری

10. در صورت نیاز کمک بخواهید

مهم نیست که چقدر به طور جدی با رویدادهای جاری سروکار داشته ایم، واقعیت این است که استرس بر سطح بهره وری همه افراد تأثیر گذاشته است. مطمئناً، ممکن است برخی ناهنجاری‌های مافوق بشری در دنیای کار وجود داشته باشد. اما به یاد داشته باشید، آنها استثنا هستند تا قاعده. کارگران راه دور و کارمندان جدید به طور یکسان باید بدانند که این بحران بهداشت عمومی همه را وادار کرده است که بهره وری را متفاوت اندازه گیری کنند.

نتیجه گیری :

در پایان، نیازی به یک داستان هشدار دهنده نیست. ما همه انسان هستیم. وقت گذاشتن برای اولویت بندی سلامتی به شما کمک شخصی و حرفه ای می کند. با استرس‌های اضافه‌ای که رویدادهای جهانی کنونی بر جامعه تحمیل می‌کنند، اطمینان از اینکه سلامت روان شما آسیب نمی‌بیند، حیاتی است. به یاد داشته باشید، دلیل مهمی که کارگران به دورکاری روی می آورند، لذت بردن از تعادل بین کار و زندگی سالم است.

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
0 / 5 (از مجموع 0 رأی)
0
برچسب‌ها:
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

چگونه درخواست افزایش حقوق بدهیم؟

راهنمای کامل پیدا کردن شغل (آموزش جستجوی شغل)

چرا کار پیدا نمیکنم؟

شغل دوم برای کارمندان