چگونه رزومه خود را قوی کنیم ؟

2023-11-11 13:07:15
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 8 دقیقه
چگونه رزومه خود را قوی کنیم ؟
مدام از من برای بهبود و تقویت رزومه راهنمایی می خواهند. در حالی که هیچ روش جادویی برای ایجاد یک سند...

مدام از من برای بهبود و تقویت رزومه راهنمایی می خواهند. در حالی که هیچ روش جادویی برای ایجاد یک سند عالی وجود ندارد، قوانین اساسی برای بهبود رزومه خود و افزایش شانس تماس با یک استخدام کننده یا مدیر استخدام وجود دارد.

رزومه نوشته اید اما فکر میکنید آن یک رزومه قوی و تاثیرگذار نیست؟ حال می خواهید رزومه خود را تقویت کنید اما نمیدانید چطور ؟

رزومیتو به عنوان یکی از قوی ترین سرویس های ساخت رزومه فارسی اینجاست تا به شما بگوید که نگران نباشید. ما اینجا هستیم تا راههای تقویت رزومه را به شما آموزش دهیم پس با ما همراه شوید ...

آنچه در مقاله راه های تقویت رزومه می خوانید
یک شروع قوی با یک خلاصه رزومه قوی
تاکید روی دستاوردها و نتایج
استفاده از اعداد و ارقام برای تقویت رزومه
قدرت کلمات را دست کم نگیرید
تجربیات را به میدان بیاورید
تکیه روی مدارج علمی و گواهینامه ها
رسمی صحبت کنید
تکیه روی نقاط قوت به جای نکات تاریک

بهبود و تقویت رزومه

خلاصه رزومه شروع قدرتمند یک رزومه

اگر میخواهید بدانید که مهم ترین بخشی که در ابتدا یک کارشناس نیروی انسانی یا مدیر استخدام در رزومه شما با آن مواجه خواهد شد چه بخشی است باید بگوییم که خلاصه رزومه همان قسمتی است که در مورد آن صحبت می کنیم.

خلاصه رزومه یکی از مهم ترین قسمت هاست. مدیران استخدام تنها این بخش را در اولین نگاه در رزومه شما بررسی می کنند. درست است که بسیاری از شرکت ها از سیستم ATS  در رصد و بررسی رزومه ها استفاده می کنند اما هنوز هم خیلی از شرکت های بزرگ و کوچک از نیروی انسانی بهره می برند. آنها با بررسی این بخش تصمیم میگیرند که رزومه شما شایسته حضور در بین آخرین کاندیداها هستند یا خیر. پس در نوشتن این بخش دقت کنید که از یک یا دو جمله ای که شامل مهم ترین توانائی یا تخصص و یا تجربه شماست استفاده کرده و دل مدیر استخدام را بربائید.

تاکید روی دستاوردها و نتایج

به جای مانور روی مسئولیت ها که نشان دهنده توانایی ها نمی باشند روی دستاوردها و نتایج تمرکز کنید. اینکه بگویید چه مسئولیتی داشته اید شما را روی تیغ قرار می دهد که چه کارهایی با این مسئولیت انجام داده اید و در جایگاهی که بوده اید چه کرده اید. اما اگر روی دستاوردها و نتایج مانور دهید دیگران نمی گویند چه باید می کردید و چه کرده اید.

اینکه بنویسید فروش محصول شرکت پس از حضور شما 20 درصد رشد کرده است کجا و اینکه بگویید مسئول فروش بوده اید. به هیچ عنوان پالسی که این دو متن به خواننده منتقل می کنند یکی نیست.

استفاده از اعداد و ارقام برای قوی کردن رزومه

استفاده از مستنداتی مانند درصدها و ارقام می تواند به رزومه شما وزن داده و آنرا تقویت کند. شما می توانید درصدهای فروش را که پس از تصدی شغل تغییرات داشته اند را ذکر کنید. برای مثال شما توانسته اید 50 درصد در فروش موثر باشید و درصد فروش کلی شرکت پس از حضور شما به طرز قابل ملاحضه ای رشد داشته است. اینها همه می تواند توانائی بالای شما را منتقل نماید.

کلمات و نقش آنها در تقویت رزومه

کلمات قدرتی جادویی دارند...

به دو جمله زیر توجه کنید

 

نمونه قوی
کارشناس حسابداری با 6 سال سابقه درخشان و انتخاب به عنوان حسابدار نمونه کشوری در سال 1401

 

نمونه ضعیف
کارشناس حسابداری با سابقه کافی و حسابدار نمونه کشور

 

کلمات کلیدی پادشاه هستند. برای بهبود رزومه خود، مطمئن شوید که شرایط مناسب در سرتاسر آن کار شده است. مطمئن نیستید چه کلمات کلیدی باید گنجانده شود؟ یک ابر کلمه از شرح شغل مورد نظر ایجاد کنید. بزرگترین کلمات کلمات کلیدی هستند. از آنها برای به حداکثر رساندن شانس خود برای یافتن استفاده کنید.

همانطور که ملاحضه نمودید در مورد اول شما با فردی روبرو هستید که به طور دقیق و کاملا قابل لمس خود را پرزنت و معرفی نموده و شما احساس می کنید با یک حسابدار کاربلد پیش رو هستید اما در مورد دوم شما احساس این را دارید که با فردی با توانائی های معمول روبرو هستید.

مدارج علمی و گواهینامه ها

اگر میخواهید به خوبی رزومه خود را تقویت کنید می توانید از مدارج و گواهینامه های علمی نام ببرید و با افتخار از آنها صحبت کنید. آنها می توانند به خوبی به رزومه شما وزن دهند. اگر گواهینامه یا مدرک علمی دارید میتوانید از آنها در رزومه خود نام ببرید. توجه داشته باشید اگر تعداد مدارج و گواهینامه هایتان زیاد است از نام بردن تمام آنها اجتباب نموده و مهم ترین ها را قید نمائید.

رسمی صحبت کنید

رسمی صحبت کردن همیشه موجب تقویت وجه می شود. چه حضورا به دیدار کسی می روید چه تلفنی در حال مکالمه هستید و یا چه در حال نوشتن رزومه می باشید رسمی بودن عالی است و از شما یک چهره حرفه ای و کاربلد می سازد.

تکیه روی نقاط قوت

در رزومه تان به هیچ وجه از نقاط ضعف صحبت نکرده و همواره در حال ارائه توانائی ها و نقاط مثبت و قدرت خود باشید. نیازی نیست که کارفرما بداند که شما در ساخت پاورپوینت ضعف دارید اگر که این مورد در کار و وضایف شما مورد مهمی به حساب نمی آید، به جای آن روی قدرت تایپ و سرعت خود تکیه کرده و روی آن مانور بدهید.

در اصطلاح مهاجرتی اپلای به معنای ارائه درخواست برای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های خارجی است. به این ترتیب، اگر شما مدارک تحصیلی خود را برای یک دانشگاه در انگلیس ارسال کنید تا در آن‌جا ادامه تحصیل دهید، در واقع اپلای کرده‌اید.

چگونه رزومه تحصیلی خود را جهت اپلای تقویت کنیم؟

اپلای یا Apply در لغت و در زبان انگلیسی و البته در بحث رزومه نویسی و ارسال رزومه به معنی درخواست دادن و مراجعه کردن است. از معنی تحت الفظی که عبور کنیم اپلای به معنی دریافت پذیرش و پذیرفته شدن فرد برای ادامه تحصیل در یک دانشگاه خارجی است. زمانی که شما سی وی برای اپلای ارسال می کنید می بایست طبق یک اصول و استاندارد خاصی این سی وی نوشته شود تا بتوان شانس بالایی برای آن متصور بود.

اما چگونه می توانیم رزومه تحصیلی خود را برای اپلای قوی کنیم ؟

 
تقویت رزومه برای  اپلای از آن دست کارهایی است که افراد بسیار روی آن حساس هستند و بسیار در موفقیت تحصیلی و شغلی آنها حائز اهمیت است.

راه های تقویت رزومه تحصیلی برای اپلای

  • نگارش مقالات بین المللی و isi
  • تقویت سوالق تحقیقاتی با نوشتن مقاله یا حتی Review
  • شرکت در دوره های بین المللی و دریافت مدارک
  • شرکت در وبینارهای آموزشی آنلاین
  • شرکت در کمپین های علمی
  • چاپ کتاب
  • ارائه مقالات علمی جهت چاپ در مجلات بین المللی و خارجی

تقویت رزومه با 8 روش کاربردی

نوشتن یک رزومه قدرتمند هرگز آسان نبوده است. اما در چشم انداز اشتغال آنلاین، تلفن همراه و فناوری امروزی، به ویژه چالش برانگیز است. به همین دلیل است که اگر می خواهید در سال 2022 استخدام شوید، بسیار مهم است که یاد بگیرید چگونه رزومه خود را تقویت کنید.

1. برای آینده بنویسید نه گذشته

رزومه یک سند بازاریابی است، نه یک سابقه تاریخی. اهداف شغلی فعلی شما همیشه باید تعیین کنند که کدام بخش از داستان خود را برجسته کنید و کدام را به حداقل برسانید.

نکته کلیدی این است که بر اعتبارنامه ها، تجربیات و دستاوردهایی که به هدف شما مربوط می شود تأکید بیشتری داشته باشید و کمتر به چیزهایی که مرتبط نیستند. جویندگان کار مسن تر می توانند به طور خلاصه اولین تجربیات کاری خود را بدون تاریخ خلاصه کنند (اگر این روش را انتخاب می کنید، تاریخ فارغ التحصیلی از دانشگاه خود را حذف کنید). اگر امیدوارید شغلی را به کاری که سال‌ها پیش انجام داده‌اید برگردانید، به تجربه قبلی در بخش «تجربه‌های مرتبط» که قبل از سایر تجربیات حرفه‌ای است، توجه داشته باشید.

2. کلمات کلیدی مهم را یکپارچه کنید

تقریباً هر شرکت و استخدام کننده از کلمات کلیدی برای شناسایی نامزدهای واجد شرایط استفاده می کند. اگر از رزومه های مناسب استفاده نکنید، رزومه شما توسط سیستم های ردیابی الکترونیکی متقاضی نادیده گرفته می شود - حتی اگر شما کاندیدای ایده آل باشید.

و استفاده از کلمات کلیدی اشتباه می تواند با شما آشنا شود (به عنوان مثال، "پرسنل" یک مدرسه قدیمی است، عبارت درست "کسب استعداد" است). بنابراین زبان قدیمی خود را با زبان فعلی حرفه خود عوض کنید.

3. "وای" خود را به نمایش بگذارید

مهمترین چیزهایی که می خواهید کارفرمایان بدانند تا ثابت کنند کاندیدای تاثیرگذاری هستید چیست؟ Enelow و Kursmark این را "عامل شگفت انگیز" شما می نامند - اطلاعات سریعی که دستاوردهای شما را برجسته می کند و در سرتاسر رزومه شما نمایان می شود.

نویسندگان می‌گویند، برای اینکه «وای» شما از صفحه خارج شود، یک «وای بزرگ» را در بالای صفحه قرار دهید، چه در بالا یا زیر عنوانی که به طور جسورانه بیان می‌کند شما کی هستید («مدیر فروش بین‌المللی برنده جایزه» یا «دیجیتال سه زبانه» مدیر بازاریابی»).

همچنین، هنگام توضیح دادن مشاغل گذشته خود، با یک جمله قدرتمند "واو" رهبری کنید. به عنوان مثال، "افزایش ترافیک وب 350٪ و دو برابر شدن درآمد تبلیغات نسبت به سال قبل." سپس، شرح مختصری از سایر مسئولیت های خود ارائه دهید.

همچنین باید «محتوای شگفت‌انگیز» را در دسته‌بندی جداگانه‌ای مانند «افتخارات و جوایز» یا «اشاره‌های رسانه‌ای» فهرست کنید.

برای کمک به تقویت عامل "وای" خود، سوالات زیر را از خود بپرسید و سپس مطمئن شوید که پاسخ ها در رزومه شما ظاهر می شوند:

  • چه زمانی اولین یا بهترین بوده ام؟
  • اولین چیزی که در هر موقعیت به دست آوردم چیست؟
  • کدام یک از دستاوردهای من چشمگیرترین اعداد را دارد؟
  • من برای چه چیزی به طور عمومی شناخته شده ام؟

4. هدف را حذف کنید (و آن را با خلاصه ای جایگزین کنید)

Enelow و Kursmark می نویسند: "وقتی شما یک هدف را وارد می کنید، به کارفرمایان می گویید که از آنها چه می خواهید و، صادقانه بگویم، آنها اهمیتی نمی دهند." به همین دلیل است که بخش خلاصه - یک خلاصه حرفه ای کوتاه که سال ها تجربه، سابقه شغلی و دستاوردهای مهم شما را برجسته می کند - تا حد زیادی جایگزین Objective در رزومه های مدرن شده است.

آنها می گویند زمانی که ممکن است یک هدف هنوز مرتب باشد، زمانی است که ممکن است هدف شما از تجربه کاری شما مشخص نباشد. در آن صورت، از یک هدف تمیز و واضح برای روشن کردن مسائل استفاده کنید (به عنوان مثال، هدف: هماهنگ کننده برنامه در دوران کودکی).

5. «لاغر و پست» را بنویسید

هر کلمه باید در یک رزومه مدرن به حساب بیاید. در اینجا چند ترفند وجود دارد که به قول نویسندگان، "عضله را رها کنید، چربی را از بین ببرید:"

دستاوردهای خود را کمی کنید. اعداد یک شاخص قابل اندازه گیری از عملکرد شما را ارائه می دهند، بنابراین در صورت امکان، از ارقام، دلار و درصد برای افزودن اعتبار به رزومه خود استفاده کنید. فقط زیاده روی نکنید: اعداد و روایت را با هم ترکیب کنید تا خواندنی جذاب ایجاد کنید.

زمینه را برای کمک به کارفرمایان برای درک بهتر بزرگی دستاوردهای شما اضافه کنید. بنابراین به جای «افزایش درآمد 56 درصد» بگویید: «افزایش درآمد 56 درصد، میانگین شرکت را سه برابر کنید».

کلمات و عبارات پرکننده را حذف کنید. عباراتی مانند "مسئول برای" یا "وظایف شامل" چیزی نمی گوید و قدرت رزومه شما را کم می کند. برخی دیگر، مانند «ارجاعات در صورت درخواست»، موارد بدیهی را بیان می کنند. در صورت امکان، کلمات کوچکی مانند "از" "در" و "برای" را حذف کنید تا جملات فشرده تر و کوتاه تر شوند.

6. اطلاعات تماس خود را برجسته کنید

این مورد را انجام دهید تا مدیران مشغول به کار بتوانند به راحتی به شما دسترسی پیدا کنند. پیوندهای زنده به آدرس ایمیل، وبلاگ حرفه ای و/یا حساب های رسانه های اجتماعی مربوطه خود را وارد کنید. فقط یک شماره تلفن (ترجیحاً تلفن همراه) و یک آدرس ایمیل را شامل شود. آدرس پستی کامل خود را حذف کنید - فقط شهر، ایالت و کد پستی شما کافی است.

7. شخصی سازی

توصیه های متناقض زیادی در مورد چگونگی بهبود رزومه وجود دارد، اما تقریباً همه با شخصی سازی برای هر نقش خاص موافق هستند. مدیر استخدامی که شما رزومه خود را برای او ارسال می کنید فقط به مشکل کاری که در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می کند اهمیت می دهد. شما می خواهید که رزومه شما نشان دهد که درد کسب و کار را درک می کنید و می توانید آن را حل کنید. سفارشی سازی رزومه شما دو چیز کلیدی را انجام می دهد. درک شما از نقش و مشکلات کسب و کار را نشان می دهد و بر نقاط قوت شما و نحوه ارتباط آنها با شغل تاکید می کند.

8. چشم ها را خیره کنید

رنگ، سایه‌زنی، جعبه‌ها، نمودارها، جداول، تصاویر و نمادها می‌توانند افزوده‌های ارزشمندی به رزومه شما باشند و به برجسته‌تر شدن آن کمک کنند. فقط مطمئن شوید که طراحی شما با هنجارهای صنعت مربوط به رشته شما مطابقت دارد - یک طراح گرافیک به راحتی می تواند خلاقیت بیشتری نسبت به یک حسابدار نشان دهد.

 

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
0 / 5 (از مجموع 0 رأی)
0
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

نوشتن مهارت های سخت در رزومه (با 51 مثال کاربردی)

ساخت رزومه انگلیسی ( مهم ترین نکات و نحوه نوشتن )

نحوه نوشتن رزومه کاری

کاورلتر چیست و چگونه بنویسیم ؟