آیا باید در مصاحبه شغلی خودم باشم ؟

2022-01-10 18:34:21
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه
آیا باید در مصاحبه شغلی خودم باشم ؟
جویندگان کار اغلب بر این باورند که باید مصاحبه کننده های خود را با دانش و مهارت های حل مسئله خیره کن...

جویندگان کار اغلب بر این باورند که باید مصاحبه کننده های خود را با دانش و مهارت های حل مسئله خیره کنند، و در حالی که شما قطعاً می خواهید تحت تأثیر قرار دهید، مصاحبه یک بده و بستان است. زمان آن است که هم متقاضی و هم تیم استخدام کننده در مورد یکدیگر بیاموزند و تعیین کنند که آیا می توانند به خوبی با یکدیگر کار کنند یا خیر. اگر نمایشی را اجرا کنید، توانایی همه را برای دانستن اینکه آیا مناسب هستید را محدود می کنید. اگر می خواهید کار جدید خود را با اطمینان از اینکه تصمیم درستی گرفته اید شروع کنید، باید در طول مصاحبه خودتان باشید.

اگر می خواهید کار جدید خود را با اطمینان از اینکه تصمیم درستی گرفته اید شروع کنید، باید در طول مصاحبه خودتان باشید.

ساخت رزومه آنلاین حرفه ای در 5 دقیقه

 

چگونه برای مصاحبه آماده شویم

قبل از مصاحبه، رزومیتو را برای مواردی مانند حقوق، مزایا و فرهنگ شرکت بررسی کنید. از مقالات سایت برای کمک به درک بهتر مصاحبه و احساس آرامش بیشتر در طول مصاحبه استفاده کنید.

با مرور مقالات سایت می توانید سؤالاتی که شرکت احتمالی شما واقعاً در طول مصاحبه می پرسد، را از قبل مرور کرده و آماده سازی خود را یک قدم جلوتر ببرید. از این اطلاعات سفارشی استفاده کنید تا به شما کمک کند برای سوالات نه چندان رایجی که فراتر از مهارت هایی است که روی میز آورده اید برنامه ریزی کنید.

قبولی در آزمون شخصیت

بخشی از مصاحبه تعیین این است که آیا یک نامزد با فرهنگ یک شرکت هماهنگ می شود یا خیر. بر اساس یک مطالعه در سال 2019، 70 درصد از کارفرمایان، شخصیت یک نامزد را در میان سه عامل اصلی هنگام ارائه یک پیشنهاد شغلی رتبه بندی می کنند، در حالی که نزدیک به 200 کارفرمای آمریکایی می گویند که اصالت مهمترین ویژگی در یک نامزد است.

به طور معمول، یک مصاحبه کننده در تلاش است تا بفهمد:

  1. آیا آنها از کار با شما لذت خواهند برد؟
  2. آیا واقعاً در مورد این فرصت هیجان زده هستید؟
  3. آیا توانایی های اصلی برای انجام کار را دارید؟

نکته اول، "آیا آنها از کار با شما لذت خواهند برد؟" بسیار ذهنی است از تلاش برای ذکر آنچه می توانید بگویید تا مصاحبه کننده را به نفع خود سوق دهید خودداری کنید. در عوض، در مورد سبک کاری خود، انواع محیط هایی که در آن رشد می کنید و نحوه تعامل خود با افراد دیگر صحبت کنید. (مثال: «من در یک محیط اداری مشارکتی با موارد قابل تحویل هفتگی بهترین کار را انجام می‌دهم.») این همچنین فرصتی برای شماست تا نحوه تعامل تیم آینده‌تان و نوع رفاقت و همکاری را که می‌توانید انتظار داشته باشید را ترسیم نمایید.

 

مصاحبه کننده تلاش می کند تا گفتگو را به سمت تجربیات و توانائی های شما بکشاند. آرامش خود را حفظ کرده و به خاطر داشته باشید که شما متخصص خودتان هستید.

وقتی نوبت به اشتیاق شما برای این فرصت می رسد، ویژگی ها اهمیت دارند، حقیقت خود را بگویید. به عنوان مثال: "من از کار کردن در این شرکت هیجان زده هستم، زیرا شما در تنوع، برابری، و شمول پیشرو بوده اید و زنان زیادی در نقش های رهبری دارید." پاسخ شما باید نشان دهد که تحقیقات خود را انجام داده اید و واقعاً علاقه مند هستید.

برای خودت صادق باش

آیا شما یک ماراتن کار فوق العاده هستید؟ شاید آموخته اید که سازی را بنوازید. صحبت در مورد آن! این جزئیات می‌تواند ویژگی‌های شخصیتی مهم شما را نشان دهد، مانند نظم و انضباط، تعهد به اهداف بلندمدت، مهارت‌های حل مسئله، و تمایل به امتحان کردن چیزهای جدید.

در عین حال، زمینه و ارتباط را در نظر بگیرید. برخی از سرگرمی ها یا معاشرت ها بسته به نوع شغلی که به دنبال آن هستید، ممکن است متفاوت تفسیر شوند. برای مثال، تبدیل بردن جایزه برای امتحان 100 آبجو مختلف در یک ماه در بار محلی‌تان به مهارت‌های حین کار دشوار است. به طور مشابه، مشارکت شما با یک حزب سیاسی می تواند هنگام مصاحبه برای یک کنسرت در امور دولتی به نفع شما باشد، اما اگر برای شغلی به عنوان گزارشگر سیاسی برای روزنامه مصاحبه می کنید، سوگیری را نشان می دهد.

لازم نیست در مصاحبه یک کتاب کاملاً باز باشید. فقط فصل هایی را انتخاب کنید که بهترین ویژگی های شما را برجسته می کند.

از بحث در مورد شکست نترسید

همه شکست را تجربه می‌کنند، اما آنچه از آن یاد می‌گیرید می‌تواند به یک مدیر در مورد نحوه حل مشکلات و بهبودی از شکست‌ها بگوید. در حالی که یک مصاحبه ممکن است شامل یک سوال سافت بال در مورد نقاط قوت و ضعف شما باشد، یک تاکتیک محبوب تر این است که در مورد شکست بپرسید - و این یک فرصت باورنکردنی برای بحث صادقانه است.

به عنوان مثال، وکیلی که یک پرونده را باخته است، معامله شکن نیست، زیرا اکثر وکلای بزرگ یک پرونده را از دست داده اند. به جای توضیح اینکه چرا باختید، درباره نحوه تجزیه و تحلیل ضرر، هرگونه برنامه اقدام یا استراتژی که بر اساس تجزیه و تحلیل خود ایجاد کرده اید و موفقیت های بعدی ناشی از تجزیه و تحلیل خود صحبت کنید.

یک کارفرمای با ارزش آینده نگر می داند که در زمان های خوب و بد با شما خواهد بود. یادگیری نحوه واکنش شما در زمان‌های بد می‌تواند به آنها کمک کند تصمیم بگیرند که آیا شما برای تیم مناسب هستید یا خیر.

تمرین کنید، اما زیاده روی نکنید

تا زمانی که بازیگر نباشید، با به خاطر سپردن فیلمنامه هیچ امتیاز مصاحبه ای کسب نمی کنید. به همراه آوردن و ارجاع یادداشت ها در طول مصاحبه اشکالی ندارد تا زمانی که کل جلسه را صرف خواندن آنها نکنید. در عوض، با صرف وقت و دادن پاسخ هایی که منعکس کننده اصالت شما هستند، کمی صراحت را در مصاحبه خود انتخاب کنید.

همانطور که در حال بررسی پاسخ های خود برای سوالات تمرینی هستید، از نوشتن پاراگراف های کامل به نفع نقاط برجسته خودداری کنید. هنگام پاسخ دادن به سؤالات، قبل از شروع صحبت یک نفس بکشید تا زمان بیشتری برای فکر کردن به خود بدهید. این مکث همچنین می‌تواند به مصاحبه‌کننده نشان دهد که شما واقعاً به سؤال فکر می‌کنید.

مصاحبه شغلی یک مسابقه نمایشی نیست. این در مورد تحت تأثیر قرار دادن هیئت داوران با همدلی، تسلط بر حقایق، و توانایی چرخاندن باتوم در حین اسکیت سواری نیست.

خودت بودن در مصاحبه به این معنی نیست که هر چیزی که می گویید باید بدون تفکر قبلی باشد. مهم است که با سؤالات متفکرانه خود برای مصاحبه کنندگان آماده باشید تا به شما کمک کند بفهمید آیا شرکت برای شما مناسب است یا خیر. درباره فرهنگ شرکت، فرصت‌های توسعه حرفه‌ای بلندمدت، و چگونگی سنجش موفقیت فردی در شرکت سؤال بپرسید. به یاد داشته باشید که به پاسخ ها گوش دهید و یادداشت برداری کنید. پاسخ‌هایی که دریافت می‌کنید می‌توانند چراغ سبز باشند - در صورتی که پیشنهادی را با آن شرکت بپذیرید - یا علامت قرمزی باشد که برای شما مناسب نیست.

وقت آن رسیده است که به خود اجازه دهید تا بدرخشید

مصاحبه شغلی یک مسابقه نمایشی نیست. این در مورد تحت تأثیر قرار دادن هیئت داوران با همدلی، تسلط بر حقایق، و توانایی چرخاندن باتوم در حین اسکیت سواری نیست. (اگرچه همه آنها ویژگی های تحسین برانگیزی هستند.) این فرصتی برای هر دو طرف - کارفرما و کارمند احتمالی - است تا تعیین کنند که آیا با هم سازگار هستند یا خیر.

همانطور که ارائه نادرست علایق یا انتظارات در یک برنامه دوستیابی به ناچار در یک رابطه نتیجه معکوس می دهد، تحقیر یا اغراق در مورد فردی که هستید در یک مصاحبه شغلی دستور العملی برای فاجعه حرفه ای است. هنگامی که به دنبال محیط کاری مناسب درازمدت هستید، آوردن خود واقعی خود می تواند به شما کمک کند در میان رقبا بدرخشید، مصاحبه را انجام دهید و شروع به کسب ارزشی کنید.

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
0 / 5 (از مجموع 0 رأی)
0
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

چه‌ چیزهایی را در جلسه ی مصاحبه همراه خود ببریم؟

چگونه سریع استخدام شویم ؟

موفقیت در آزمون مصاحبه شغلی

8 کاری که باید در 5 دقیقه اول مصاحبه انجام دهید