آشنایی با شغل وکالت

2022-02-12 20:29:15
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه
آشنایی با شغل وکالت
وکیل به کسی اطلاق می شود که از طرف شخصی دیگر چه حقیقی باشد یا حقوقی در قالب قراردادی مشخص برای عهده...

وکیل به کسی اطلاق می شود که از طرف شخصی دیگر چه حقیقی باشد یا حقوقی در قالب قراردادی مشخص برای عهده دار شدن کاری مامور می گردد.طرف دیگر را موکل میگویند یعنی کسی که فردی را به عنوان وکیل خود انتخاب و منصوب نموده است.در دوران صفویه به وکیل نائب السلطنه می گفتند. به موجب اصل 35 قانون اساسی کشورمان ایران طرفین دعوا این حق را دارند که برای احقاق حقوق خود وکیل انتخاب نمایند.

 با مقدمه فوق قصد داریم شما را با وکیل و شغل وکالت آشنا نمائیم.با ما تا انتهای این مطلب جذاب همراه شوید ...

رزومه خود را در کمتر از 5 دقیقه آنلاین بسازید

وظایف و مسئولیت های وکیل

وکلا یا شاکی را نمایندگی می کنند - طرفی که در حال تشکیل پرونده یا شروع یک اقدام قانونی است - یا متهم، طرفی که مورد شکایت یا متهم قرار گرفته است. آنها پرونده موکلان خود را از طریق استدلال شفاهی و اسناد کتبی پیش می برند و به مشتریان در مورد چگونگی اعمال حقایق پرونده خاص آنها در قانون مشاوره می دهند.

نقش ها و مسئولیت های روزانه وکلا بسته به محیط کاری و زمینه تخصصی آنها می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد.

  • با مشتریان جدید مصاحبه کنید و با مشتریان فعلی برای ارائه مشاوره حقوقی ملاقات کنید.
  • انجام تحقیقات حقوقی برای تعیین اینکه چگونه حقایق یک پرونده با قانون فعلی تعامل دارد.
  • انجام تحقیقات موردی با گرفتن سپرده‌ها، حضور در بازرسی‌های محل، و مشارکت در کشف،
  • تبادل اطلاعات مربوط به یک پرونده از طرفین اقدام.
  • در مورد درخواست ها بحث کنید و در دیگر جلسات دادگاه مقدماتی در حضور قاضی شرکت کنید.
  • پیش نویس اسناد حقوقی از جمله دادخواست، کشف، درخواست، دادخواست، قراردادها و وصیت نامه ها.
  • پس از صدور رای دادگاه یا حصول توافق، پیگیری کنید و اطمینان حاصل کنید که همه طرف‌های یک اقدام، آنچه را که متعهد شده یا به آن دستور داده‌اند، انجام می‌دهند.

حقوق وکیل

غرامت وکلا بسته به محل کار، موقعیت جغرافیایی و تقاضا برای یک تخصص خاص بسیار متفاوت است.

متوسط ​​حقوق سالانه: 119250 دلار (57.33 دلار در ساعت)
10% حقوق متوسط: بیش از 208000 دلار (100.00 دلار در ساعت)
حداقل 10% حقوق متوسط: کمتر از 57,430 دلار (27.61 دلار در ساعت)

نکته
در حالی که حقوق اولیه وکلا در شرکت های بزرگ حقوقی شهری مانند بوستون و نیویورک از 135000 دلار تا 160000 دلار متغیر است، وکلای بخش دولتی مانند مدافعان عمومی و وکلای منطقه درآمد بسیار کمتری دارند.

 

تحصیلات و صدور پروانه

این رشته به آموزش قابل توجه و مداوم و همچنین مجوز نیاز دارد.

  1. تحصیلات: وکلا حداقل هفت سال تحصیلات پس از دبیرستان را به منظور واجد شرایط بودن برای وکالت می گذرانند. این تحصیلات شامل یک دوره کارشناسی چهار ساله و به دنبال آن سه سال مدرسه حقوق تمام وقت است. دانشکده حقوق می تواند به چهار سال در یک برنامه پاره وقت نیاز داشته باشد.
  2. آزمون: پذیرش در یک دانشکده حقوق معتبر توسط انجمن وکلای آمریکا تقریباً همیشه مستلزم آن است که داوطلب ابتدا آزمون پذیرش دانشکده حقوق (LSAT) را بگذراند. وکلا همچنین باید در هر ایالتی که مایل به فعالیت در آن هستند، امتحان وکالت و همچنین در اکثر ایالت‌ها یک امتحان اخلاقی را بگذرانند.
  3. ادامه تحصیل: اکثر کانون های وکلا از وکلا می خواهند که هر سال حداقل تعداد ساعاتی را برای ادامه تحصیل بگذرانند تا مجوز فعالیت خود را حفظ کنند.

یک وکیل بالقوه می تواند از عضویت در کانون وکلای ایالتی به دلیل سوءرفتار تحصیلی، سابقه سوء مصرف مواد مخدر یا داشتن سابقه کیفری، به ویژه سابقه ای که شامل محکومیت جنایی باشد، محروم شود. و اگر در آن ایالت در وکالت پذیرفته نشده باشید، نمی توانید وکالت کنید.

مهارت ها و شایستگی های وکیل

در حالی که وکلا گروهی متنوع با پیشینه ها و شخصیت های متفاوت هستند، تعدادی از مهارت ها برای اکثر وکلای موفق مشترک است.

  1. مهارت های ارتباط شفاهی و کتبی استثنایی: بسیاری از پرونده ها بر اساس ارسال کتبی به دادگاه قبل از حضور وکیل در مقابل قاضی برنده یا باخت می شوند. مهارت های شفاهی قوی برای حضور در دادگاه مورد نیاز است.
  2. مهارت های تحلیلی: تعیین اینکه آیا یک پرونده از ابتدا قابل برنده شدن است یا خیر و بر این اساس به مشتریان توصیه می شود بسیار مهم است.
  3. همدلی و شفقت: مشتریان به این دلیل به سراغ شما می آیند که مشکلی دارند و باید آنها را حل کنید. به ندرت در بهترین لحظات زندگی با آنها ملاقات می کنید.
  4. صداقت و امانت داری: وکلا نیز باید از دستورالعمل های اخلاقی سختگیرانه و قوانین رازداری موکل پیروی کنند.

چشم انداز شغل

پیش‌بینی می‌شود که به دلیل افزایش تقاضا برای خدمات حقوقی، رشد جمعیت، مقررات جدید انطباق شرکت‌ها، جهانی‌سازی و افزایش فعالیت‌های تجاری، بازار کار وکلا از سال 2016 تا 2026 حدود 8 درصد رشد کند. عواملی که ممکن است بر بازار وکلا تأثیر منفی بگذارد عبارتند از تغییر به سمت استفاده از شرکت‌های حسابداری، وکلا، و فروشندگان حقوقی خارج از کشور در تلاش برای کاهش هزینه‌های حقوقی، و همچنین نقش رو به گسترش حل اختلافات جایگزین.

این می تواند یک زمینه بسیار رقابتی باشد و تعداد دانشجویانی که هر ساله از دانشکده حقوق فارغ التحصیل می شوند بیشتر از مشاغل موجود برای آنها باشد.

محیط کار

از هر چهار وکیل، سه وکیل در دفتر خصوصی، یا در یک دفتر وکالت یا یک دفتر انفرادی کار می کنند. وکلا همچنین در صنایع خصوصی، دولت، قوه قضائیه، آموزش و پرورش و سازمان های منافع عمومی کار می کنند.

کسانی که برای شرکت‌های بزرگ کار می‌کنند اغلب به عنوان شریک شروع می‌شوند و انتظار می‌رود که به شرکای خود ادامه دهند یا موقعیت خود را از دست بدهند. در هر صورت، محل کار به ندرت از محیط اداری یا دادگاه دور می شود.

برنامه کاری

برای پیدا کردن وکیلی که کمتر از 40 ساعت در هفته کار می کند و اکثر آنها به میزان قابل توجهی بیشتر کار می کنند، سخت تحت فشار خواهید بود. کسانی که در شرکت‌های بزرگ کار می‌کنند از جمله کسانی هستند که معمولاً طولانی‌ترین ساعات کار را صرف می‌کنند، و همچنین کسانی که در مشاغل خصوصی هستند.

برخی از آنها "در حال آماده باش" هستند، مانند کسانی که وکالت متهمان جنایی را بر عهده دارند و ممکن است مجبور شوند در ساعات اولیه سفری برنامه ریزی نشده به زندان داشته باشند، زیرا موکل نمی خواهد بدون حضور وکیلش با مقامات صحبت کند. با این حال، این نوع فعالیت معمولاً برای تمرین‌کنندگان انفرادی و همکاران جوان اختصاص دارد.

چگونه شغل را بدست آوریم

برای یک کارآموزی درخواست دهید

اگرچه ممکن است شرکت در دوره‌های کارآموزی تابستانی در طول دانشکده حقوق الزامی نباشد، اما می‌تواند به رزومه یک وکیل کمک کند و در فضای رقابتی استخدام تفاوت ایجاد کند. کارآموزی شامل کار برای یک شرکت حقوقی تاسیس شده یا گاهی اوقات برای دولت است و می تواند تجربه ارزشمندی را ارائه دهد.

برای پیدا کردن شغل مکان خود را تغییر دهید

اگر در ایالتی با انبوهی از فارغ التحصیلان دانشکده حقوق زندگی می کنید، تمایل به جابجایی به دلیل ایالتی با فرصت های شغلی بیشتر ممکن است ضروری باشد. با این حال، این همیشه به معنای قبولی در آزمون وکالت و پذیرش در وکالت در آن ایالت است.

مقایسه مشاغل مشابه

مدرک حقوق می تواند در برخی رشته های دیگر نیز مفید باشد.

میانجی: 60670 دلار
داور: 115520 دلار
استاد: 76000 دلار

نوشتن رزومه کاری وکیل

شما در هر شغل و حرفه ای که بخواهید استخدام شوید نیازمند ارائه یک رزومه کاری استاندارد و اصولی می باشید. برای نوشتن یک رزومه کاری وکالت می توانید از رزومه ساز آنلاین رزمیتو بهره برده تا در کمترین زمان ممکن به خوبی یک رزومه استاندارد برای خود دست و پا نمائید.

 

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
0 / 5 (از مجموع 0 رأی)
0
برچسب‌ها:
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

آشنایی با حسابداری و انواع مختلف آن

آشنایی با شغل مدیر فروش

معرفی شغل مدیر پروژه