نوشتن رزومه در ورد (Word)

2022-07-22 01:30:20
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 9 دقیقه
نوشتن رزومه در ورد (Word)
یکی از راه های داشتن رزومه این است که آنرا با ورد بنویسید. در این مقاله از رزومه ساز فارسی رزومیتو ق...

یکی از راه های داشتن رزومه این است که آنرا با ورد بنویسید. در این مقاله از رزومه ساز فارسی رزومیتو قصد داریم تا با آموزش نوشتن رزومه با ورد در خدمت شما خوبان باشیم. اما در این مقاله چه نکاتی را با هم مرور خواهیم کرد ؟

آنچه در این مقاله می خوانید
چرا در ورد رزومه بنویسیم ؟
اهمیت داشتن یک رزومه خوب
انواع قالب های رزومه در ورد
طرح رزومه در ورد
پیدا کردن قالب رزومه در ورد
دانلود قالب رزومه ورد
مراحل نوشتن رزومه در ورد
نکات مهم ساخت رزومه در ورد
ذخیره رزومه در قالب pdf

 

کارفرمایان معمولاً اولین برداشت خود را از نامزدهای شغلی بر اساس رزومه آنها شکل می دهند. ارسال یک رزومه تمیز، با فرمت مناسب و بدون خطا، شانس شما را برای در نظر گرفتن موقعیت و رفتن به مرحله بعدی در فرآیند استخدام افزایش می دهد. برای ایجاد آسان یک رزومه جذاب، ممکن است تصمیم بگیرید از الگوهای رزومه رایگان موجود از طریق Microsoft Word استفاده کنید.

قالب‌های رزومه آفیس همچنین برای ادغام با همه برنامه‌های مایکروسافت، اسناد Google، PDF و موارد دیگر طراحی شده‌اند، بنابراین پس از دانلود و اشتراک‌گذاری آن با کارفرما، قالب‌بندی خود را حفظ می‌کنند. در اینجا چندین نکته و بهترین روش برای کمک به ایجاد یک رزومه استثنایی با استفاده از الگوهای رزومه Microsoft Word آورده شده است.

اهمیت یک رزومه عالی

هدف از رزومه این است که مرتبط ترین مهارت ها، تحصیلات و تجربیات حرفه ای شما را برجسته کند تا به کارفرمایان نشان دهد که چرا باید شما را برای یک موقعیت آزاد در نظر بگیرند. با این حال، در حالی که محتوا برای اثبات ارزش شما حیاتی است، طراحی نیز مهم است. رنگ‌ها، چیدمان عناصر، استفاده از فضای سفید و هم‌ترازی متن همگی در اولین برداشت کارفرما نقش دارند.

در بسیاری از موارد، تنها چند ثانیه طول می کشد تا یک استخدام کننده یا مدیر استخدام، رزومه یک نامزد را بررسی کند. اگر رزومه شما مختصر، خواندنی و صیقلی باشد، شانس بیشتری برای کسب مصاحبه خواهید داشت.

هنگام نوشتن رزومه، به خاطر داشته باشید که طراحی باید متناسب با موقعیت باشد. به عنوان مثال، یک حرفه ای متقاضی نقش طراحی گرافیک باید از این فرصت استفاده کند تا خلاقیت و مهارت های طراحی خود را با استفاده از رنگ و فضا به شیوه ای منحصر به فرد به نمایش بگذارد. با این حال، نامزدی که برای کار در یک دفتر وکالت درخواست می کند، می خواهد طرح سنتی تری را انتخاب کند که تمیز، ساده و بسیار خوانا باشد.

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از قالب رزومه سند Word این است که نیازی به طراحی طرح بندی ندارید. در عوض، می‌توانید از بین چندین سبک مختلف که برای برجسته کردن نقاط قوت خود ایجاد شده‌اند و تأثیر مثبتی بر کارفرمایان ایجاد می‌کنند، انتخاب کنید.

قالب های رزومه ورد

در حالی که قالب‌های رزومه رایگان در طیف گسترده‌ای از سبک‌ها در دسترس هستند، اکثر رزومه‌ها در یکی از سه قالب قرار می‌گیرند:

زمانی

رزومه های زمانی، سوابق کاری و تجربیات شما را به ترتیب زمانی معکوس سازماندهی می کند و از آخرین موقعیت شروع می شود. در زیر سابقه حرفه ای خود، تحصیلات، مهارت ها و علایق مرتبط خود را فهرست می کنید.

این رایج ترین و سنتی ترین فرمت است و می تواند هنگام درخواست برای هر موقعیتی در هر صنعت استفاده شود. قالب‌های رزومه زمانی مایکروسافت آفیس عموماً تمیز، ساده و حرفه‌ای هستند. ایجاد آنها نیز آسان است، زیرا شما به سادگی اطلاعات شغلی خود را وارد می کنید، از موقعیت فعلی یا جدیدترین موقعیت خود شروع می کنید و به سمت عقب حرکت می کنید.

برای شرکت‌های سنتی مانند شرکت‌های مالی، مؤسسات آموزشی،سازمان‌های دولتی، سازمان‌های غیرانتفاعی و موارد دیگر مردم تمایل دارند یک طرح زمانی را انتخاب کنند. این الگو برای حرفه ای ها با سابقه کاری طولانی ایده آل است و پیشرفت و رشد شغلی شما را به نمایش می گذارد. با این حال، اگر تجربه شغلی زیادی ندارید، اخیراً چندین بار شغل خود را تغییر داده اید یا چندین شکاف در سابقه کاری خود دارید، ممکن است فرمت متفاوتی را انتخاب کنید.

رزومه کاربردی

رزومه های کاربردی به جای سابقه شغلی و شرکت هایی که در آنها کار کرده اید، بر تجربه، مهارت ها و دستاوردهای شما تاکید دارند. این الگو برای افرادی که تجربه کاری کمتری دارند، یا کسانی که در حال تغییر شغل هستند و در صنعتی که برای آن درخواست می کنند، تجربه اندکی یا بدون تجربه دارند، مناسب است. همچنین برای جویندگان کار که پس از مرخصی قابل توجهی دوباره وارد نیروی کار می شوند یا کسانی که در شغل خود خلأ دارند، ایده آل است.

هنگامی که از این قالب استفاده می کنید، کارفرمایان می توانند مهارت های شما را در بالای صفحه ارزیابی کنند و تصمیم خود را برای ادامه خواندن بر اساس اینکه آیا این مهارت ها با موقعیتی که برای پر کردن آن استخدام می کنند همخوانی دارند یا خیر، قرار دهند.

ترکیبی

رزومه های ترکیبی امکان سفارشی سازی بیشتری را فراهم می کند زیرا می توانید سابقه کاری را با جزئیات مرتبط تر در مورد مهارت ها و علایق خود ترکیب کنید. این فرمت به شما این فرصت را می دهد که بر دستاوردها و نقاط قوت خود و همچنین سابقه کاری خود به هر ترتیبی که ترجیح می دهید تأکید کنید. در بیشتر موارد، شما با شرحی از صلاحیت ها و مهارت های خود شروع می کنید و سابقه کاری خود را به ترتیب زمانی معکوس دنبال می کنید.

اگر برای شغلی مانند موقعیت برنامه نویسی کامپیوتر درخواست می دهید که به مجموعه ای بسیار خاص از مهارت ها نیاز دارد، ممکن است یک الگوی ترکیبی را انتخاب کنید. با این حال، اگر تازه برای اولین بار وارد بازار کار می شوید و هنوز مهارت های لازم را برای یک نقش ایجاد نکرده اید، این ممکن است بهترین گزینه نباشد.

طرح های قالب رزومه

علاوه بر فرمت های رزومه، باید یک طرح رزومه نیز انتخاب کنید. در اینجا چند گزینه وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید:

پایه ای

اگر با الگوهای رزومه ورد آشنا نیستید یا برای اولین بار رزومه می‌سازید، رزومه‌های پایه مکان خوبی برای شروع هستند. آنها همچنین برای متقاضیانی که تجربه شغلی کمی دارند، در حال تغییر شغل هستند یا برای یک موقعیت ابتدایی یا کارآموزی درخواست می کنند و ظاهر سنتی تر را ترجیح می دهند، جذاب هستند. این رزومه ها معمولا سیاه و سفید هستند و به وضوح تجربیات، مهارت ها، دستاوردها و اهداف شغلی شما را بیان می کنند.

پر زرق و برق

اگر تجربه کاری بیشتری دارید و به دنبال راه دیگری برای متمایز شدن از سایر متقاضیان هستید، ممکن است علاقه مند به انتخاب یک طرح رزومه زیبا باشید. حتی اگر تجربه کاری زیادی برای فهرست کردن داشته باشید، این قالب کارفرمایان را بدون ایجاد درهم و برهمی یا حواس‌پرتی تحت تأثیر قرار می‌دهد. در حالی که آنها دارای ویژگی های رنگ و طراحی بیشتری نسبت به رزومه های اولیه هستند، آنها به گونه ای طراحی شده اند که چشم را به راحتی و بدون هیچ گونه تزئینات غیر ضروری بر روی اطلاعات هدایت کنند.

دو صفحه ای

این قالب برای متقاضیانی که سابقه کاری طولانی دارند مناسب است. در حالی که مدیران مشغول استخدام اغلب از رزومه های مختصر چاپ شده در یک صفحه قدردانی می کنند، اگر برای یک موقعیت مدیریتی سطح بالاتر مانند مدیر یا نقش معاونت درخواست می کنید، ممکن است یک برگه اضافی لازم باشد. اگر رزومه شما حاوی چندین دستاورد و تجربه مرتبط است که ممکن است در صورت ادغام در یک صفحه، ظاهر کلی رزومه را کاهش دهد، طراحی دو صفحه ای می تواند بسیار تمیزتر به نظر برسد. با این حال، هنوز هم باید تلاش کنید مختصر باشید و فقط ضروری ترین اطلاعات را درج کنید.

خلاقانه

معمولاً بهتر است از متن های رنگارنگ، فونت های خوانا و تزیینات غیرضروری که محتوای رزومه را کم می کند، استفاده نکنید. اما الگوهای خلاقانه رزومه مایکروسافت به شما این امکان را می‌دهند که به اندازه کافی سبک بگنجانید تا کارفرمایان بدون اینکه غیرحرفه‌ای به نظر برسند، نگاهی اجمالی به شخصیت شما داشته باشند. این الگوها دارای ویژگی هایی مانند گرافیک سرصفحه و پاورقی هستند و در عین حال طراحی تمیز و ساده ای را حفظ می کنند.

این نوع رزومه مخصوصاً برای موقعیت‌هایی در صنایع خلاق و طراحی، مانند طراحان گرافیک، عکاسان و سایر هنرمندانی که می‌خواهند خود را بیان کنند و بینشی نسبت به ذائقه هنری خود ارائه دهند، مناسب است. با این حال، متخصصانی که برای نقش‌های غیر خلاقانه درخواست می‌کنند، ممکن است یک الگوی ظریف یا ساده را انتخاب کنند.

همچنین ممکن است تغییراتی در انواع الگوها مانند تم رنگی، اینفوگرافیک، مبتنی بر دستاورد، مبتنی بر هدف شغلی، مدیریت و موارد دیگر پیدا کنید. گزینه‌های قالب رزومه زیادی برای انتخاب وجود دارد، بنابراین قبل از انتخاب قالب و طرح، زمانی را در نظر بگیرید که چه چیزی شخصیت شما را به بهترین شکل منعکس می‌کند و در عین حال سطح حرفه‌ای بودن را برای شغلی که به دنبال آن هستید حفظ کنید.

دانلود الگوی رزومه Word

مایکروسافت قالب های رزومه را به صورت رایگان از طریق برنامه Microsoft Word ارائه می دهد. می توانید آنها را در Resume Wizard با کلیک بر روی File, New و Other پیدا کنید. می توانید بسیاری از قالب های رزومه رایگان اضافی را از وب سایت مایکروسافت آفیس دانلود کنید.

نحوه پر کردن قالب رزومه

هنگامی که الگوی رزومه ایده آل را انتخاب کردید، باید تمام اطلاعات خود را پر کنید. به خاطر داشته باشید، بیشتر قالب ها را می توان بیشتر سفارشی کرد تا نیازهای شما را برآورده کنند. در اینجا چند عنصر مهم وجود دارد که ممکن است بخواهید آنها را بگنجانید:

1. با هدر شروع کنید

این عنصر باید اطلاعات تماس شما از جمله نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل و شماره تلفن شما را فهرست کند.

2. عنوان خود را درج کنید

همچنین می توانید عنوان حرفه ای فعلی یا مورد نظر خود را نیز درج کنید. اگر در همان صنعت درخواست می کنید، این اختیاری و مفید است.

3. با خلاصه رزومه شروع کنید

یک تا دو جمله شامل مرتبط‌ترین و تاثیرگذارترین تجربه و مهارت‌ها یا اگر تجربه حرفه‌ای کمی دارید، اهداف شغلی‌تان را خلاصه کنید.

مثال: «من یک متخصص سردبیری هستم با بیش از هشت سال سابقه کار برای انتشارات زیست شناسی. من به دنبال پست مدیر مسئول با یک مجله علمی هستم.

4. فهرست نمودن سابقه کاری

صرف نظر از فرمت شما، باید تجربه کاری خود را به ترتیب زمانی معکوس فهرست کنید. عنوان شغلی، شرکت، دستاوردهای اصلی و محدوده تاریخ استخدام خود را برای هر موقعیت درج کنید.

5. نوشتن مهارت های  کلیدی

حتماً مهارت‌ها و توانایی‌های مرتبطی را که برای این موقعیت واجد شرایط هستند، از جمله مهارت‌ها در تجهیزات و فناوری خاص برجسته کنید.

6. قسمت آموزش را پر کنید

این جایی است که شما هر مدرکی را که دریافت کرده اید و همچنین گواهینامه های حرفه ای مرتبطی را که کسب کرده اید فهرست می کنید. حتماً مؤسسه‌ای را که مدرک یا گواهینامه را صادر کرده و همچنین سال‌هایی را که اعتبارنامه خود را کسب کرده‌اید، درج کنید.

7. علایق خود را فهرست کنید (اختیاری)

بسته به فضای موجود، می‌توانید جزئیات بیشتری مانند علایق شخصی مربوطه، سرگرمی‌ها، زبان‌هایی که روان صحبت می‌کنید و تجربه‌های داوطلبانه را انتخاب کنید.

به یاد داشته باشید که رزومه خود را با یک نامه پوششی به خوبی نوشته شده همراه کنید که در آن می توانید جزئیات بیشتری در مورد مهارت ها و دستاوردهای خود داشته باشید و اینکه چگونه آنها شما را برای موفقیت در موقعیت بعدی آماده کرده اند.

نکات الگوی رزومه در ورد

هنگامی که یک الگوی رزومه Word را انتخاب و دانلود کردید و اطلاعات خود را وارد کردید، زمانی را برای شخصی سازی و تنظیم آن با موقعیت اختصاص دهید. در اینجا چند نکته برای ایجاد یک رزومه برجسته وجود دارد:

آن را ساده نگه دارید

سعی نکنید طراحی قالب را با اضافه کردن عناصر اضافی زیاد تغییر دهید. به خاطر داشته باشید که متخصصان این طرح را ایجاد کردند تا اطمینان حاصل کنند که محتوای رزومه شما به راحتی قابل خواندن است.

آن را مختصر نگه دارید

مدیران استخدامی پرمشغله اغلب رزومه ها را بررسی می کنند تا مطمئن شوند که متقاضیان برای یک نقش واجد شرایط هستند قبل از بررسی عمیق تر. مطمئن شوید که هر گونه اطلاعات نامربوط یا قدیمی را حذف کرده و کلمات کلیدی را از شرح شغل وارد کنید که در زمینه سابقه کاری شما کاربرد دارد.

به فایل یک نام خاص بدهید

از ارسال رزومه خود با نام فایل عمومی مانند resume.doc خودداری کنید. اگر رزومه خود را با این عنوان در یک سایت کاریابی یا در نرم افزار کاربردی کارفرما آپلود کنید، در بین سایر متقاضیان گم می شود. نام فایل خود را تغییر دهید تا شناسایی آن آسان باشد. نام کامل یا حرف اول و نام خانوادگی شما گزینه خوبی است. به عنوان مثال، "MatthewValdez.doc."

تصحیح کنید

مهم است که رزومه شما عاری از اشتباهات املایی یا گرامری باشد. قبل از به اشتراک گذاشتن آن با یک کارفرما، مطمئن شوید که تمام متن را تصحیح و املا بررسی کرده اید. همچنین مفید است که یک دوست یا همکار آن را مرور کند تا به اشتباهاتی که ممکن است از قلم افتاده باشید کمک کند.

ذخیره به صورت PDF

پس از اینکه رزومه خود را نهایی کردید، مطمئن شوید که سند را به PDF تبدیل کرده اید. این از آن در برابر هرگونه مشکل قالب بندی محافظت می کند و طراحی و نمایش فونت ها را همانطور که در نظر گرفته شده تضمین می کند. رایانه‌ها و نسخه‌های مختلف Word دارای بسته‌های فونت متفاوتی هستند، و اگر قالب رزومه شما دارای فونت‌ها یا عناصر سفارشی باشد، ذخیره آن به‌عنوان PDF باعث می‌شود که آن‌ها همانطور که در نظر گرفته شده به نظر برسند.

پس از ایجاد PDF، آدرس ایمیل خود را برای ارتباط آسان پیوند دهید. می توانید این کار را با باز کردن PDF، کلیک کردن بر روی File، سپس Content Editing و سپس Add and Edit Link انجام دهید. متنی را که می خواهید به آن هایپرلینک دهید برجسته کنید و در صورت درخواست آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

حرف آخر :

رزومه شما اولین برداشتی است که کارفرما از شما خواهد داشت، بنابراین ضروری است چیزی حرفه ای و جذاب ایجاد کنید. با استفاده از یک الگوی رزومه مایکروسافت ورد، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که محتوای رزومه خود را به گونه‌ای نمایش می‌دهید که مهارت‌های شما را برجسته می‌کند و همه اطلاعات را به‌طور واضح و مؤثر منتقل می‌کند.در نهایت باید گفت ساخت رزومه با ورد میتواند یک راهکار خوب باشد اما به هیچ وجه نمیتواند جای یک رزومه ساز حرفه ای آنلاین را بگیرد.

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
0 / 5 (از مجموع 0 رأی)
0
برچسب‌ها:
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

نوشتن مهارت های سخت در رزومه (با 51 مثال کاربردی)

ساخت رزومه انگلیسی ( مهم ترین نکات و نحوه نوشتن )

نحوه نوشتن رزومه کاری

کاورلتر چیست و چگونه بنویسیم ؟