قرار دادن عکس خود در رزومه

2021-08-28 16:06:34
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه
قرار دادن عکس خود در رزومه
آیا باید یک عکس در رزومه خود قرار دهید ؟ رزومه نویسی و ساخت رزومه اصولی دارد که اگر به طرز صحیح رعا...

آیا باید یک عکس در رزومه خود قرار دهید ؟

رزومه نویسی و ساخت رزومه اصولی دارد که اگر به طرز صحیح رعایت نشود رزومه نهایی شما نمی تواند از یک استاندارد مطلوب برخوردار بوده و مورد تائید قرار گیرد. قرار دادن عکس در رزومه یکی از همین موارد مهم است که در این بخش از سری مقالات آموزشی رزومیتو می خواهیم کلیه موارد و اصول مهم و مربوط به این بخش را برای شما عزیزان باز کرده و تشریح کنیم.

پس با ما همراه شوید ...

احتمالاً شما از قبل می دانید که همه عناصر رزومه شما توسط استخدام کنندگان مورد بررسی قرار می گیرد. این باعث می شود که ندانید که باید یک عکس از خودتان را قرار دهید ، یا نه .

ساخت رزومه آنلاین در 10 دقیقه

در مورد عکس های رزومه سردرگمی زیادی وجود دارد. برای برخی ، قرار دادن عکس در یک درخواست شغلی کاملاً بیگانه به نظر می رسد. برای دیگران ، این یک استاندارد است و تصور می کنند که حتما باید یک تصویر در رزومه خود بگنجانند.

درست مانند تصمیم شما در مورد ارسال رزومه در مقابل CV بستگی به کشوری دارد که در آن برای کار درخواست کرده اید ، رسوم عکس رزومه از کشوری به کشور دیگر متفاوت است.

این مهم است که افراد جویای کار هنگام درخواست برای موقعیت ها خود را برای چنین تفاوت فرهنگی آماده کنند.برای از بین بردن حدسیات ، ما جهان را پوشش می دهیم ، جایی که باید و نباید از رزومه/عکس رزومه استفاده کنید.

در کشورهای زیر عکس رزومه وارد نکنید
انگلستان
ایرلند
ایالات متحده امریکا

 

دلایل عدم درج عکس حرفه ای در رزومه شما در این کشورها ساده است: قوانین سختگیرانه ضد تبعیض و کار. شرکت ها باید بتوانند ثابت کنند که فرآیندهای استخدام آنها بدون هیچ گونه نمایشی بر اساس نژاد ، جنسیت ، سن ، ظاهر و غیره است. بنابراین ، بنا بر احتیاط ، آنها ترجیح می دهند عکس های نامزد را همراه با درخواست های شغلی نبینند.

بدیهی است استثنائاتی در مورد این قاعده وجود دارد ، مانند مورد درخواست برای مشاغل مدلینگ یا بازیگری.

 

در کشور های زیر می توانید برای رزومه عکس بگذارید
اتریش
بلژیک
فرانسه
آلمان
پرتغال
اسپانیا
کشورهای اسکاندیناوی
خاورمیانه
آفریقا
آسیا
آمریکای جنوبی

 

گنجاندن عکس در رزومه به طور کلی در زمینه های بالا توصیه می شود ، حتی اگر کارفرمایان به صراحت آن را درخواست نکنند. با این حال ، به خاطر داشته باشید که آداب و رسوم بر اساس سازمان متفاوت است و استانداردهای ملی در معرض تغییر است. بنابراین ، برخی از کارفرمایان ممکن است از شما بخواهند که عکس خود را با درخواست خود نگذارید ، در این صورت ، باید رعایت کنید.

شاید بتوانید در کشورهایی که در لیست بالا نیستند نیز تصویر رزومه خود را قرار دهید.

من می دانم چه می گویید: "خوب ، اما کشور من در هیچ یک از لیست های بالا نیست!"

خوب ، در بسیاری از کشورها ، قوانین معمولی رزومه چندان سیاه و سفید نیستند. بسته به شغل مورد نظر ، استخدام کنندگان به دریافت رزومه/رزومه با یا بدون عکس رزومه عادت خواهند کرد.در صورت شک و تردید ، برای اشتباه در جهت ایمن ، پیشنهاد می کنیم عکس را درج نکنید. و در اینجا دلیل آن…

برای مثال ، اگر شرکتی واقعاً می خواهد ظاهر شما را به عنوان بخشی از فرایند غربالگری خود ببیند ، آنگاه عمداً به عنوان بخشی از برنامه شما از شما عکس می خواهد.

به خاطر داشته باشید که استخدام کنندگان نیز به احتمال زیاد شما را به صورت آنلاین از طریق گوگل یا شبکه های اجتماعی جستجو می کنند. بنابراین ، آنها احتمالاً نگاهی اجمالی به شما می اندازند حتی اگر عکس رزومه را وارد نکنید - بنابراین چرا برای هر کارجو مهم است که یک تصویر تمیز را آنلاین نگه دارد.

نکات مهم در قرار دادن عکس خود در رزومه

 

بایدها
با توجه به نقش/فرهنگ شرکت لباس بپوشید - اگر برای بانکداری سرمایه گذاری درخواست می کنید ، لباس مناسب بپوشید. برای سایر نقش ها ، گاه به گاه مشاغل می تواند تناسب بهتری داشته باشد ، یا حتی لباس معمولی حرفه ای (به عنوان مثال ، ژاکت سرآشپز).
استخدام یک عکاس حرفه ای را در نظر بگیرید - نتایج به خودی خود صحبت می کند و آنقدرها هم که فکر می کنید گران نیست.
رزومه/عکس CV خود را با عکس LinkedIn خود مطابقت دهید - کارفرمایانی که به رزومه شما نگاه می کنند و سپس شما را در LinkedIn جستجو می کنند ، به سرعت "مارک شخصی" شما را تشخیص می دهند.

 

 

نبایدها
از عکس سلفی استفاده نکنید - متأسفانه دوربین iPhone شما ابزار مناسبی برای این کار نیست. گرفتن عکس شخصی به کارفرمایان می گوید که طرفدار تلاش اضافی نیستید.
باعث ایجاد حواس پرتی نشوید - شما نمی خواهید استخدام کنندگان بر ظاهر شما تمرکز کنند ، بلکه مهارت ها و تجربه شما را در عوض تمرکز می کنند. بدون بیانیه مد ، مدل موهای دیوانه وار یا آزمایش آرایش.
عکس خود را بیش از اندازه بزرگ نکنید - ممکن است شما عالی به نظر برسید ، اما نمی خواهید فضای گرانبهای مورد نیاز برای محتویات رزومه خود را اشغال کنید. یک عکس کوچک به اندازه گذرنامه در گوشه سمت راست بالای رزومه کافی است.

 

نمونه های خوب برای عکس رزومه

در تصویر زیر نمونه های خوبی برای عکس رزومه برای شما آورده ایم که میتواند الگوی قرار دادن عکس برای شما باشد.

نمونه های خوب برای عکس رزومه

نمونه های بد برای عکس رزومه

در زیر نمونه های نامناسب برای عکس  رزومه برای شما آورده ایم که می توانید بر طبق تصاویر زیر این طور عکس ها را در رزومه خود قرار ندهید.

نمونه های بد برای عکس رزومه

 

نتیجه گیری :

در انتها مهم ترین مسئله برای قرار دادن عکس خود در رزومه این است که به فرهنگ و کشور مورد نظر توجه کنید و مورد دوم شغل مورد نظر است. در بعضی کشورها نباید رزومه خود را  عکس دار سازید اما در بعضی دیگر از کشورها می توانید برای رزومه خود تصویر قرار دهید.

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
0 / 5 (از مجموع 0 رأی)
0
برچسب‌ها:
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

نوشتن مهارت های سخت در رزومه (با 51 مثال کاربردی)

ساخت رزومه انگلیسی ( مهم ترین نکات و نحوه نوشتن )

نحوه نوشتن رزومه کاری

کاورلتر چیست و چگونه بنویسیم ؟