شغل دوم برای کارمندان

2022-08-14 15:44:10
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه
شغل دوم برای کارمندان
داشتن شغل دوم یک دغدغه محسوب می گردد، برخی افراد مشغول به فعالیت می باشند اما برای کسب درآمد بیشتر ب...

داشتن شغل دوم یک دغدغه محسوب می گردد، برخی افراد مشغول به فعالیت می باشند اما برای کسب درآمد بیشتر به دنبال شغل دوم هستند. کارمندان می توانند آموختن مهارت های بیشتر را دنبال نمایند و یک شغل دوم مرتبط با مهارت ها خود بیابند. سوالی که در اینجا مطرح است اینکه بهترین شغل دوم برای کارمندان چیست؟ یافتن شغل دوم کمی دشوار می باشد و شغل های پاره وقت زیادی چون کسب درآمد از اینترنت، کار در منزل و راه اندازی یک کسب و کار برای افراد وجود دارد که با تحقیق و بررسی های زیاد می توانند بهترین شغل دوم را برای خود برگزینند.

توانایی ها، علاقمندی و شرایط عواملی هستند که شغل دوم متفاوتی برای افراد مختلف فراهم می نمایند و نمی شود که یک شغل را به عنوان بهترین شغل دوم معرفی نمود. سوالاتی در رابطه با پیدا کردن شغل دوم وجود دارد که برای آنها باید پاسخ داشته باشید.

  • هدف شما از پیدا کردن شغل فقط افزایش درآمد است؟
  • چقدر درآمد مطلوب دارید؟
  • وقت مناسب برای فعالیت در خارج از خانه را دارید؟
  • آیا به دنبال کار فقط در منزل هستید؟

برای انتخاب شغل دوم باید به محدودیت ها، توانمندی ها و علاقمندی های خود توجه نمایید و شغلی که مد نظر شماست باید با موقعیت و ویژگی های شما سازگار باشد. بعد از یافتن پاسخ سوالات و بررسی دقیق ویژگی های خود می توانید به گزینه های مختلف شغل دوم بپردازید. در این مقاله انواعی از شغل دوم در چهار بخش تقسیم شده است که به بررسی آنها پرداخته می شود و در آخر یک لیست کامل از شغل های دوم را می توانید مشاهده نمایید.

گروه اول انواع شغل دوم (فریلنسری)

یکی از بهترین فرصت های کسب درآمد مشاغل فریلنسری هستند. برای این کار باید در وب سایت های فریلنسری عضویت داشته باشید و توانایی ها، مهارت ها و سوابق کاری خود را به نمایش بگذارید. هر شخصی در این وب سایت ها این امکان را دارد که یک پروژه را تعریف نماید و انجام آن را در اختیار شما قرار دهد. مشاغل فریلنسری مهارت های زیادی را شامل می گردد که مهم ترین آنها را معرفی خواهیم نمود.

تولید محتوا

تولید محتوا یک کار حرفه ای می باشد و این کار طی این سال ها پیشرفت زیادی داشته است و جزو بهترین شغل های دوم شناخته می شود. برای این کار می توانید با وب سایت ها و موسسه هایی که نیازمند محتوا هستند همکاری داشته باشید. برخی از این شغل بعنوان شغل پاره وقت استفاده می نمایند و برخی هم به عنوان شغلی اصلی در آن فعالیت دارند. علاوه بر داشتن توانایی و تخصص در شغل تولید محتوا باید علاقه هم داشته باشید. در این کار صبر و حوصله نقش مهمی دارد و به بازخورد کارفرما و مخاطبان توجه ویژه نمایید.

تولید محتوا و شغل دوم

دستیاران مجازی

یکی از بهترین شغل دوم برای کارمندان تمام وقت و پاره وقت شغل دستیاران مجازی است. این شغل برای کسانی که علاقمند به کار در منزل هستند و به راحتی با رایانه کار می نمایند مناسب می باشد. شرکت های زیادی نیازمند افراد دارای این مهارت هستند و برای کارهایی چون گردآوری مطالب، مدیریت صفحات، دسته بندی تصاویر، ارتباط با مشتریان و ... این افراد را به کار می گیرند.

پشتیبانی فروش

شرکت و کسب و کارهای زیادی به دنبال جذب کارمندان خانگی هستند. افرادی که روابط عمومی خوبی دارند برای این کار مناسب هستند چون در این شغل شخص به تماس های مشتریان پاسخ می دهد و باید در چهارچوب بایدها و نبایدهایی که شرکت برای او تعیین نموده است عمل نماید.

تدریس اینترنتی

مواردی که برای تدریس اینترنتی نیاز می باشد عبارتند از تخصص در یک موضوع، رایانه، سیستم ضبط صوت و تصویر. برای فعالیت در این نوع شغل می توانید وب سایت های تدریس اینترنتی ثبت نام نمایید و برای آشنا شدن با روش های تولید ویدیو و صوت، محتوای آموزشی دیگر افراد را مورد بازدید قرار دهید و با استفاده از تمام توانایی های خود بهترین محتوای آموزشی را تولید داشته باشید و در وب سایت قرار دهید. محتوای آموزشی خوب، طرفداران زیادی را به همراه خواهد داشت و این موضوع در پیشرفت شما در این نوع شغل نقش اساسی ایفا می نماید.

گروه دوم انواع شغل دوم (خدماتی)

مشاغل خدماتی گسترده است و گزینه های زیادی در برابر افراد قرار می دهند. مشاغل خدماتی بصورت پاره وقت، فصلی و همین طور شغل اصلی می باشند. در مشاغل خدماتی افراد می توانند به توسعه مهارت های خود بپردازند و برای راه اندازی کسب و کار در آینده از پول خوبی برخوردار باشند. داشتن مهارت برای موفق شدن یک کسب و کار ضروری است و فقط داشتن سرمایه، کسب و کار را موفق نمی کند. برخی از مشاغل خدماتی:

مشاغل روز مزد

این نوع مشاغل برای افراد همیشه قابل دسترس است و تقاضا برای آنها هم بسیار زیاد می باشد. با مراجعه به موسسات کاریابی می توانید کار روزمزد پیدا نمایید. افراد در کارهای روزمزد باید سر وقت حضور یابند در غیر این صورت افراد دیگر را برای آن کار در نظر می گیرند. سریع ترین روش برای کسب درآمد مشاغل روزمزد هستند که در آخر همان روز کاری حقوق پرداخت می شود.

مشاغل فصلی

در مشاغل فصلی افراد برای مدت طولانی استخدام می شوند و در یک کار چند ماه مشغول به فعالیت خواهند بود. برخی از کارخانه ها، گردشگری، کشاورزی، حمل و نقل و ... افراد بصورت فصلی استخدام می نمایند. افراد در مدتی که فعالیت دارند می توانند موقعیت شغلی و صنایع متفاوتی را تجربه نمایند، با مهارت های مختلفی آشنا شوند، با افراد مختلفی ارتباط برقرار نمایند و همه این موارد باعث می شود که یک رزومه کاری خوبی برای آینده خود داشته باشید.

رزومه ساز آنلاین رزومیتو سرویسی است که شما را در ساخت رزومه یاری می نماید، قالب های بسیار متنوع و هماهنگ با موقعیت های شغلی مختلف باعث می شوند که شما یک رزومه کاری متناسب با شرایط و شغل مورد نظر خود بسازید.

تاکسی های اینترنتی

افرادی که در شغل تاکسی اینترنتی فعالیت دارند وقت کاری را خودشان تعیین می نمایند. زمانی را می توانند برای رانندگی انتخاب نمایند که درآمد در آن ساعات بیشتر است و با انجام این کار به درآمد خوبی خواهند رسید.

فعالیت در رستوران ها و هتل ها

فعالیت در رستوران و هتل ها از شغل های دومی می باشد که در بسیاری از مواقع در دسترس است. افراد مشغول به فعالیت در این شغل علاوه بر حقوق می توانند انعام از مشتریان دریافت نمایند و درآمد خود را افزایش دهند. اگر در رستوران و هتل های شلوغ و گران قیمت فعالیت داشته باشید درآمد شما بیشتر خواهد بود.

حسابداری

بعضی از شرکت ها در پایان سال کاری، کارهای امور مالی و حسابداری را به کارآموزان پاره وقت واگذار می نمایند و افراد برای انجام این کارها حقوق دریافت خواهند نمود. اگر در آینده یک کسب و کار در موضوع مالی راه اندازی داشته باشید انجام این کارها فرصت خوبی محسوب می گردد.

گروه سوم انواع شغل دوم (کسب و کارهای شخصی)

کسب و کارهای شخصی از اصلی ترین گزینه ها برای شغل دوم شناخته می شوند. افرادی که مهارت و سرمایه دارند به جای فعالیت در دیگر جاها می توانند برای خود فعالیت نمایند. افراد علاقمند به نوع مشاغل باید تلاش زیادی داشته باشند مهارت های خوبی در زمینه مورد نظر باید بیاموزند. گزینه هایی که برای کسب و کارهای شخصی مطرح هستند:

طراحی داخلی منزل

افرادی که به فعالیت های ساختمانی علاقه دارند با یک کارفرمای خوش اخلاق ارتباط بگیرند تا سوالاتی که برای شما وجود دارد را بطور کامل جواب دهد. بطور دقیق فعالیت مورد نظر را بیاموزند و با تلاش مداوم در آن کار استاد خواهند شد. در این صورت می توانند کسب و کار شخصی تعمیرات و طراحی داخلی منزل را راه اندازی نمایند.

نظافت منازل و شرکت ها

شرکت های زیادی نیازمند کارگران پاره وقت برای نظافت منازل هستند. حقوق این فعالیت زیاد نمی باشد ولی برای آموختن کسب و کار فرصت خوبی است. برای متخصص شدن در این کار و راه اندازی کسب و کار خود، به دنبال موسسه ای باشید که خدماتی جامع ارائه می نماید. در این کسب و کار، تمیزکاری بخشی از آن است و موضوعات دیگری چون خدمات مشتریان، روابط عمومی، امور مالی، بازاریابی و مدیریت منابع انسانی هستند که باید آنها را بیاموزید.

راهنمای تور

یکی از مشاغل دوم راهنمای تور بودن است که برای این کار می توانید با موسسه های گردشگری همکاری نمایید یا برای خود کسب و کاری در این باره راه اندازی داشته باشید. شما باید با نقاط مختلف گردشگری آشنا باشید و با سفرهای متعدد، تعداد مشتریان شما هم افزایش می یابند.

برگزاری مهمانی

برگزاری مهمانی برای خیلی از افراد سخت و دشوار می باشد و نه وقت کافی برای این کار دارند و نه حوصله این کار. آماده نمودن منزل، تهیه غذا، آماده کردن میوه و شیرینی و ...از فعالیت هایی هستند که برگزار کننده مهمانی برعهده خواهد داشت. افراد صاحب مهارت در این زمینه با مرور زمان و شناخته شدن می توانند درآمد خوبی داشته باشند.

مشاغل خانگی سنتی

تولید صنایع دستی، تهیه خوراکی های خانگی، بسته بندی، خیاطی و ... جزو شغل خانگی سنتی می باشند. افرادی که می خواهند در این نوع مشاغل فعالیت نمایند می توانند از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی تولیدات خود را به مشتریان نشان دهند.

مشاغل مناسبتی

برخی از مشاغل هستند که در روزهایی خاص می توانند درآمد داشته باشند. برای مثال مداح ها و خوانندگان. افرادی که علاقمند به موسیقی و خوانندگی هستند می توانند شغل دوم خود را فراهم نمایند و در مناسبت های مختلف به درآمد خوبی دست یابند.

گروه چهارم انواع شغل دوم (آموزش و مراقبت)

شغل دوم مناسب که در گروه چهارم قرار گرفتند تدریس و آموزش، مراقبت از کودکان و سالمندان می باشد. این نوع مشاغل وقت کاری مناسب و میزان درآمد خوبی دارند. روحیه مناسب، صبر و حوصله از عوامل موفقیت در این نوع مشاغل محسوب می گردند. شغل های دوم گروه چهارم:

تدریس خصوصی و آموزشگاه

یک از مشاغل جذاب برای معلمان و افراد تحصیل کرده، تدریس است. اگر افراد در این زمینه مهارت و دانش زیادی داشته باشند می توانند در این نوع شغل رشد نمایند. برای موفق شدن و کسب درآمد خوب در شغل تدریس از تجربه های دیگر مدرسان استفاده نمایید و به بازخوردهای شاگردان و والدین آنها توجه ویژه داشته باشید.

مراقبت از کودکان

این شغل برای افرادی که کودکان را دوست دارند و تعامل با آنها برایشان لذت بخش است مناسب می باشد. اگر فعالیت شما در این زمینه خوب باشد مشتریان فعلی، شما را به دیگ رافراد معرفی خواهند نمود و می توانید درآمد خوبی برای خود داشته باشید. به انتظارات و بازخوردهای والدین دقت نمایید و اگر در این نوع شغل موفق باشید ممکن است این شغل را به عنوان شغل اصلی خود برگزینید.

مراقبت از سالمندان

یکی از شغل های حساسی که جزو شغل های دوم قرار گرفته است مراقبت از سالمندان می باشد. افراد علاقمند به این نوع شغل باید در کار خود دقت زیادی داشته باشند چون که سالمندان و افراد کم توان داروهای زیادی مصرف دارند.

افراد زیادی به شغل دوم نیازمند هستند و توصیه می شود دقیق تحقیق نمایید و خوب در مورد آن فکر کنید و یکی  از شغل ها را به عنوان شغل دوم خود برگزینید. لیستی از مشاغل دوم که هر کدام از آنها می توانند مناسب شما باشند را در ادامه قرار داده ایم.

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
0 / 5 (از مجموع 0 رأی)
0
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

چگونه درخواست افزایش حقوق بدهیم؟

راهنمای کامل پیدا کردن شغل (آموزش جستجوی شغل)

چرا کار پیدا نمیکنم؟

مهارت های شغلی پردرآمد کدام هستند؟