رزومه اینفوگرافیک یا تصویری چیست ؟

2021-12-08 17:56:37
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه
رزومه اینفوگرافیک یا تصویری چیست ؟
از آنجایی که رزومه اینفوگرافیک یا تصویری در طول سال ها محبوبیت پیدا کرده اند، سوالات زیادی توسط جوین...

از آنجایی که رزومه اینفوگرافیک یا تصویری در طول سال ها محبوبیت پیدا کرده اند، سوالات زیادی توسط جویندگان کار مطرح شده است. بزرگترین سوال این است که "رزومه اینفوگرافیک دقیقا چیست؟" سوال بعدی این است که "آیا باید از یکی استفاده کنم؟"

با آموزش های رزومه نویسی رزومیتو می توانید به آسانی یک رزومه حرفه ای بسازید یا از رزومه ساز آنلاین ما برای ساخت یک رزومه خوب و استاندارد بهره ببرید.

همه چیز در مورد رزومه اینفوگرافیک

به زبان ساده، رزومه اینفوگرافیک (گاهی اوقات به عنوان رزومه تصویری از آن یاد می شود) یک نمایش تصویری از تاریخچه و مهارت های شما است.

این نوع رزومه‌ها به جای نوشتن کل پس‌زمینه‌تان در متن، از تصاویری مانند نمودارها، نمودارها و آیکون‌ها برای بیان داستانتان استفاده می‌کنند. در اینجا چند نمونه اساسی از شکل ظاهری رزومه اینفوگرافیک آورده شده است (برای پیمایش روی تصویر کلیک کنید):

رزومه های اینفوگرافیک از نظر بصری برای بینندگان جذاب هستند.

از آنجایی که بسیاری از متقاضیان رزومه خود را با متن طولانی و بدون تصویر در لینکدین ارسال می کنند، رزومه اینفوگرافیک می تواند تسکین بصری برای مدیر استخدام باشد. به جای تلاش برای مرور یک پاراگراف بزرگ، اینفوگرافیک ها به خواننده این امکان را می دهند که به سرعت متوجه شود که چه چیزی در مورد شما به عنوان یک متقاضی مهم است و شما را متمایز می کند.

زمان استفاده از رزومه اینفوگرافیک

مدیران استخدام معمولاً رزومه‌های سنتی را به رزومه‌های اینفوگرافیک ترجیح می‌دهند. مگر اینکه شما یک طراحی حرفه‌ای باشید، تهیه یک رزومه عالی اینفوگرافیک می‌تواند واقعاً سخت باشد و ارسال یک رزومه نه چندان عالی احتمالاً کارهای بیشتری انجام می‌دهد. ضرر تا خوب

یکی دیگر از معایب مهم رزومه اینفوگرافیک این است که ممکن است در فرآیند درخواست شغل از قلم افتاده باشند، زیرا سیستم ردیابی برنامه های شرکت که به طور خودکار رزومه ها را برای کلمات کلیدی اسکن می کند، ممکن است قادر به تشخیص متن در رزومه اینفوگرافیک نباشد.

بنابراین، چه زمانی باید از رزومه اینفوگرافیک استفاده کنید؟ مگر اینکه به طور خاص درخواست شده باشد، آن را به عنوان مکملی برای پست کردن در نمایه لینکدین خود در نظر بگیرید، یا اگر مستقیماً با یک مدیر استخدام یا استخدام ایمیل ارسال می کنید، آن را پیوست کنید (اما همیشه مطمئن شوید که نسخه سنتی و اصلی خود را درج کنید).

چگونه یک رزومه اینفوگرافیک بسازیم؟

یک بار دیگر، رزومه های اینفوگرافیک عالی به سختی به دست می آیند. علاوه بر داشتن توانایی اجرای یک طراحی سطح بالا، شما همچنین به درک نمودارهای رایج و تجسم های مورد استفاده برای بیان داده ها نیاز دارید. به هر حال، تعریف اینفوگرافیک یک تصویر بصری مانند نمودار یا نمودار است که برای نمایش اطلاعات یا داده ها استفاده می شود.

بیایید آن را تجزیه کنیم. نحوه ایجاد رزومه اینفوگرافیک نه تنها در زمینه طراحی، بلکه در مورد اینفوگرافیک به تجربه شما بستگی دارد. خراب کردن آن به شما منعکس نمی شود، نه فقط به این دلیل که محصول نهایی بد به نظر می رسد، بلکه یک نمودار که به درستی استفاده نشده است (مثلاً استفاده نادرست از نمودار میله ای یا نمودار دایره ای) نیز کمبود دانش فراتر از طراحی را نشان می دهد. اگر به نظر می رسد منطقه ای دشوار است، به این دلیل است که اینطور است.

اگر در طراحی کاملاً تازه کار هستید و این اولین بار است که کلمه "اینفوگرافیک" را می شنوید، ممکن است بخواهید یک طراح مستقل را استخدام کنید (از سایتی مانند Upwork.com یا حتی Fiverr استفاده کنید، البته به یاد داشته باشید که شما آنچه را که برای آن پرداخت می کنید را دریافت کنید) تا شما را در این فرآیند راهنمایی کند. ایجاد یک رزومه اینفوگرافیک خوب با تجربه صفر می تواند بسیار دشوار (اگر نه غیرممکن) باشد.

اگر با طراحی گرافیک آشنایی یا تجربه دارید، بهترین کار این است که با یک الگو شروع کنید. حتی اگر به نرم افزارهای طراحی مانند Adobe Photoshop یا Illustrator دسترسی ندارید، سایت هایی مانند Canva یا Easel.ly می توانند گزینه های عالی باشند. Canva برای استفاده آسان، رایگان است و دارای تعداد زیادی قالب رزومه است، و اگرچه همه آنها اینفوگرافیک "واقعی" نیستند، اما از عناصر طراحی، رنگ و چیدمان استفاده می کنند که رزومه شما را جذاب می کند.

چه کسی باید از رزومه اینفوگرافیک استفاده کند؟

هر کسی می‌تواند از رزومه تصویری استفاده کند، اما این بدان معنا نیست که شما باید از آن استفاده کنید. معمولاً این نوع رزومه‌ها را در زمینه‌های خلاقانه مانند طراحی گرافیک، بازاریابی یا روابط عمومی خواهید دید. انجام این کار نه تنها به شما کمک می کند تا به عنوان یک متقاضی متمایز شوید، بلکه می تواند راهی عالی برای نشان دادن توانایی های هنری و مهارت های طراحی شما باشد.

در حالی که استفاده از رزومه های اینفوگرافیک یا تصویری ممکن است وسوسه انگیز باشد، اکثر جویندگان کار باید به رزومه سنتی پایبند باشند.

اکنون بسیاری از کارفرمایان از نرم افزار آنلاین برای بررسی اولیه متقاضیان استفاده می کنند. اگر رایانه نتواند اطلاعات مناسب را از رزومه شما بیرون بیاورد، ممکن است به انبوه رد مجازی ختم شود. استفاده از اینفوگرافیک در صورت عدم استفاده صحیح ممکن است در نهایت به شانس شما برای اشتغال آسیب برساند.

با این حال، این بدان معنا نیست که نمی توانید از گرافیک در رزومه خود استفاده کنید. اگر استفاده از رزومه تصویری برای شما مهم است، دو رزومه را در نظر بگیرید: یک سند سنتی که می‌توانید به‌صورت آنلاین برای کارفرمایان با استفاده از نرم‌افزار غربالگری آپلود کنید، و یک سند تصویری که می‌توانید به طور جداگانه به برنامه خود پیوست کنید یا در مصاحبه‌ها همراه خود ببرید.

رقابت در استخدام و نقش رزومه اینفوگرافیک در تمایز شما

در یک محیط رقابتی بالا، برخی از جویندگان کار به ابزارهایی مانند رزومه های اینفوگرافیک روی می آورند تا در بین دیگر افراد متمایز شوند. آیا باید رزومه اینفوگرافیک داشته باشید؟ بهترین پاسخ این است: بستگی دارد.

به طور کلی، تنها در صورتی باید یک رزومه اینفوگرافیک ایجاد کنید که منابع (اعم از مهارت و تخصص یا توانایی استخدام یک طراح) را برای تولید یک محصول نهایی استثنایی داشته باشید. هر چیزی پایین تر از حد فقط به جستجوی شغلی شما آسیب می رساند، به خصوص به این دلیل که در اکثر موارد، رزومه اینفوگرافیک مورد نیاز نیست.

نکات و ترفندهای رزومه اینفوگرافیک برای همه

صرف نظر از تجربه شما، چندین دستورالعمل وجود دارد که همیشه باید از آنها پیروی کنید.
استفاده از رنگ ها را به حداقل برسانید

بهترین گزینه این است که از سه تا چهار رنگ استفاده کنید، یا سایه های متفاوت یا رنگ های جداگانه که به خوبی با هم کار می کنند. آبی و سبز نقطه شروع خوبی هستند. در حالت ایده‌آل، پس‌زمینه شما باید یک رنگ روشن و با متن تیره‌تر باشد.

این یک سند حرفه ای است

از گرافیک های پر سر و صدا، زیبا یا کارتونی که از محتوای رزومه شما می کاهد اجتناب کنید. مراقب استفاده از فونت خود باشید.

یک بررسی خوب برای استفاده می تواند این باشد: "آیا می بینم که این فونت معمولاً در سراسر اینترنت استفاده می شود؟" یا حتی بهتر از آن، آیا از فونت در وب سایت شرکت استفاده می شود؟ اگر پاسخ یک نه قاطع است، احتمالاً پاسخ شما نیز همین است.

چیدمان منطقی در رزومه اینفوگرافیک

هدف شما باید دنبال کردن نوعی جریان منطقی یا زمانی اطلاعات باشد. برای مثال، نام و ایمیل شما نباید در پایین سند باشد. اگر کاملاً جدید هستید، اینجا جایی است که یک الگو به کارتان می آید.

سادگی زیبایی است

نمی توان به اندازه کافی استرس داشت. حتی اگر طراحی شما از نمودارها استفاده ماهرانه داشته باشد و از رنگ‌های زیبا استفاده کند، اگر خواندن آن سخت باشد یا اگر رمزگشایی اجزای کلیدی رزومه شما چالش برانگیز است، رزومه اینفوگرافیک علیه شما کار خواهد کرد.

مهم ترین نکات در ساخت یک رزومه اینفوگرافیک

  • قوانین طراحی را که هرگز نباید زیر پا بگذارید را مرور کنید. اگرچه نمی‌توانید در یک روز طراح شوید، می‌توانید اصولی را که به کارتان می‌آیند، یاد بگیرید، حتی اگر فقط یک الگو را تغییر دهید.
  • اصول ایجاد اینفوگرافیک را مرور کنید. به هر حال، اینفوگرافیک ها ستون فقرات یک رزومه اینفوگرافیک هستند. این دوره رایگان و تصادفی در ایجاد اینفوگرافیک نیز یک منبع مفید است.
  • به یاد داشته باشید، اگر به نرم افزار طراحی دسترسی ندارید (که می تواند بسیار گران باشد) از سایتی مانند Canva یا Easel.ly استفاده کنید.
  • برای مرور نمونه ها، کلمات کلیدی مانند "رزومه اینفوگرافیک" یا "رزومه تصویری اینفوگرافیک" را در Pinterest جستجو کنید.

حرف آخر :

رزومه های اینفوگرافیک به شما این فرصت را می دهد که به طور خلاقانه شایستگی های خود را نشان دهید. یکی از راه هایی که می توانید این کار را انجام دهید، ایجاد نقشه ذهنی از قابل فروش ترین ویژگی های خود است.هر کسی می تواند با این راهنمای جامع و در دسترس، اینفوگرافیک حرفه ای ایجاد کند. این مجموعه مملو از بینش ها، بهترین شیوه ها، مثال ها، چک لیست ها و موارد دیگر است—همه چیزهایی که برای ایجاد اینفوگرافیک هایی که بالاتر از حد معمول برجسته هستند نیاز دارید.

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
0 / 5 (از مجموع 0 رأی)
0
برچسب‌ها:
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

نوشتن مهارت های سخت در رزومه (با 51 مثال کاربردی)

ساخت رزومه انگلیسی ( مهم ترین نکات و نحوه نوشتن )

نحوه نوشتن رزومه کاری

کاورلتر چیست و چگونه بنویسیم ؟