تعداد صفحات یک رزومه استاندارد چگونه است؟

2022-08-14 15:15:55
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
تعداد صفحات یک رزومه استاندارد چگونه است؟
زمانی که صحبت از حرفه ای بودن می شود یعنی اینکه اشتباهات و خطاها می بایست به حداقل ممکن کاهش یابد.رز...

زمانی که صحبت از حرفه ای بودن می شود یعنی اینکه اشتباهات و خطاها می بایست به حداقل ممکن کاهش یابد.رزومه حرفه ای نیز از این قاعده و قانون مستثنی نبوده و می بایست در یک رزومه حرفه ای تمامی اصول و قواعد را رعایت نمود. یکی از این اصول بسیار مهم طول صفحات رزومه و چند صفحه بودن آن است.با این مقدمه کوتاه قصد داریم تا کاربران و مخاطبان عزیز و دوست داشتنی رزومه ساز آنلاین رزومیتو را با اصول رزومه نویسی در طول صفحات آشنا نمائیم.

یک رزومه خوب چند صفحه است ؟

اصلا صحبت خوب و بد نیست و شما در اینجا نمی توانید روی تعداد صفحات دخل و تصرف داشته باشید و قانون و حکم استاندارد نویسی مطرح است، مثل اینکه بگوییم خودروی خوب چند چرخ دارد، خوب استاندارد یک خودرو 4 چرخ بودنش است، در مورد رزومه هم وضع به همین شکل است و باید بگوییم یک رزومه چند صفحه است که پاسخش را در زیر با شما به اشتراک گذاشته ایم.

یک رزومه چند صفحه است

رزومه و تعداد صفحات، مسئله این است

اگر بخواهیم از قاعده و قانون بحث کنیم باید گفت یک رزومه استاندارد به هیچ عنوان نمی بایست بیش از 2 صفحه داشته باشد. لازم به ذکر است طبق تحقیقات انجام شده تقریبا 50 درصد کارفرمایان رزومه تک صفحه ای را می پسندند و کمتر از 15 درصد نیز رزومه دو صفحه ای را جالب می دانند.پس اینکه رزومه استاندارد چند صفحه است مشخص شد حال بیایید با هم بررسی کنیم که چگونه می توان این استاندارد و اصل را رعایت نمود.

رعایت استاندارد رزومه نویسی در طول صفحات

برای این موضوع مهم موارد زیر به ذهن می رسد که در مورد هر کدام تفضیل توضیح خواهیم داد.

  • مرتب نمودن اطلاعات رزومه
  • استفاده از فونت مناسب
  • رعایت خلاصه نویسی در رزومه
  • استفاه از لیست های نشانه دار (bullet list)
  • استفاده از یک سبک نگارشی درست

مرتب نویسی مهم و اثرگذار در رزومه نویسی

مرتب نویسی می تواند به کوتاه شدن طول رزومه و جمع و جور شدن رزومه شما بیانجامد.ابتدا بررسی کنید که شغلی که قرار است برای آن رزومه خود را ارسال نمائید چه فردی با چه خصوصیات و توانائی هایی را نیاز دارد، برای مثال اگر حسابدار می خواهد و شما علاوه بر مدارک و تجربیات حسابداری توانایی های دیگر که با این حوزه نامرتبط است را دارید نیاز نیست آنها را نیز در رزومه تان بگنجانید.

استفاده از فونت مناسب

استفاده از فونت مناسب می تواند بسیار مهم باشد.فونت نامناسب، بی کیفیت و بزرگ نمیتواند ظاهر جذاب و خوبی به رزومه شما دهد.استاندارد فونت اصولات سایز 12 است.نوع فونت هم بستگی زیادی به سلیقه شما و مخاطب رزومه تان دارد اما پیشنهاد رزومیتو استفاده از فونت های کاملا رایج و عدد 12 است.

خلاصه نویسی در رزومه

خلاصه نویسی همیشه عالی است. مطمئا کارفرما یا فردی که رزومه ها را مطالعه می کند زمان زیادی را در وهله اول روی رزومه ها نمیگذارد. مراقب باشید خلاصه نویسی در رزومه به حذف نکات و موارد اصلی منجر نشود. از اضافه گویی بپرهیزید و مواردی که در دسته دوم اهمیت قرار داردند را در رزومه آنلاین بگنجانید.

استفاده از لیست های نشانه دار (bullet list) در رزومه

لیست های نشانه دار (bullet list) عالی هستند.میتوانند اهمیت موارد را نشان داده و آنها را بسیار مرتب دسته بندی و طبقه بندی کرده و از پراکندگی موارد جلوگیری کنند. پس یادتان باشد برای ذکر کردن موارد و ارائه لیست از لیست های نشانه دار (bullet list) استفاده نمائید.

سبک نگارشی درست در رزومه

استفاده از سبک نگارشی درست در رزومه یعنی اینکه کاملا رسمی، کاملا خلاصه با ادبیات قوی و تاثیرگذار بنویسید. اگر توانائی انجام این کار را ندارید پیشنهاد ما استفاده از سرویس رزومه سفارشی رزومیتو است. در این سرویس ما صفر تا صد رزومه شما را ساخته و تقدیم شما می کنیم.

حرف آخر

تلاش نمودیم در مقاله تعداد صفحات یک رزومه استاندارد چگونه است موارد مهم و کلیدی مرتبط با موضوع این بحث را ارائه نمائیم.مطمئنا موارد دیگری نیز از قلم افتاده است که در ادامه در اولین فرصت آنها را نیز در این مقاله آموزشی وبسایت رزومیتو خدمت شما خوبان ارائه خواهیم نمود.

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
0 / 5 (از مجموع 0 رأی)
0
برچسب‌ها:
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

نوشتن مهارت های سخت در رزومه (با 51 مثال کاربردی)

ساخت رزومه انگلیسی ( مهم ترین نکات و نحوه نوشتن )

نحوه نوشتن رزومه کاری

کاورلتر چیست و چگونه بنویسیم ؟