چطور بخش درباره من رزومه را بنویسیم ؟

2023-08-19 20:16:08
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه
چطور بخش درباره من رزومه را بنویسیم ؟
درباره من در واقع همان عنوان شغلی شماست که در ذیل نام و نام خانوادگی شما ذکر می شود. این مورد نشان د...

درباره من در واقع همان عنوان شغلی شماست که در ذیل نام و نام خانوادگی شما ذکر می شود. این مورد نشان دهنده مهم ترین تخصص حرفه ای شماست و عنوان شغل فعلی شما را نشان می دهد.

به تصویر زیر نگاهی بیاندازید تا موضوع درباره من برای شما به طور کامل روشن شود...

درباره من در رزومه

نقش و اهمیت نوشتن درباره من در رزومه مهم ترین دلیل برای نوشتن درباره من این است که بررسی کننده رزومه در یک نگاه می تواند افراد نامرتبط با فرد مورد نظر و شغلی که برایش جذب نیرو دارد را کنار می گذارد.

شاید پیش خودتان فکر کنید که نوشتن همین یک کلمه چه اهمیتی دارد وقتی تمامی سوابق شغلی و تحصیلی را در رزومه نوشته ام ، اما باید اینجا بگوییم هیچگاه این طو به موضوع نگاه نکنید. همین یک کلمه موجب می شود تا مدیر استخدام و مسئول بررسی رزومه در نگاه اول به تخصص حرفه ای شما پی برده و در یک نگاه بداند که چه فردی و با چه تخصصی روبروی او برای مصاحبه قرار می گیرد.

درباره من یا توصیف شخصی بخشی مهم از هر رزومه است که در ابتدایی ترین بخش هر رزومه نوشته می شود.با این مقدمه امروز و در یکی دیگر از مقالات آموزشی رزومه ساز آنلاین رزومیتو می خواهیم در مورد بخش درباره من رزومه صحبت کنیم.امیدواریم مطالعه این مطلب مفید بتواند به شما کمک کند تا بتوانید یک درباره من جذاب در رزومه خود بنویسید.

آنچه در این مطلب می خوانید :

  1. بخش درباره من در رزومه چیست ؟
  2. مزایای بخش درباره من در رزومه
  3. چگونه یک درباره من خوب بنویسیم ؟
  4. چند نمونه درباره من خوب
  5. بایدها و نبایدهای بخش درباره من در رزومه

بخش درباره من در رزومه چیست ؟

بخش درباره من رزومه در واقع مقدمه کوتاه و یک توضیح خلاصه از شماست تا خواننده و یا کارفرما بدون خواندن کل رزومه و در یک نگاه یک شناخت نسبی در مورد توانایی ها و شخصت حرفه ای شما به دست آورد، می بایست خلاصه باشد و دلیل اینکه چرا شما برای تصدی این شغل مناسب هستید را به خوبی و وضوح بیان نماید.

مزایای بخش درباره من در رزومه

البته شاید خیلی صحبت از مزایای بخش درباره من کار جالب و درستی نباشد چرا که این بخش یک باید بوده و شما می بایست حتما آنرا بنویسید اما می توان گفت که یک بخش درباره من خوب و جذاب مزایای زیر را در پی دارد :

  • خلاصه کردن رزومه در چند خط
  • توصیف شما به عنوان یک فرد حرفه ای
  • بولد نمودن توانایی های خاص شما
  • نشان دادن تجربه کاری شما
  • نشان دادن سلیقه،قدرت نگارش و ...

چگونه یک درباره من خوب در رزومه بنویسیم ؟

1- خود را به عنوان یک فرد کاربلد و حرفه ای توصیف کنید.مهم ترین و نخستین قدم در نگارش یک درباره من خوب این است که بدانید از نظر شغلی چه هستید.برای مثال حسابدار ارشد شرکت .... اما اگر دارای شغل نیستید می توانید به گونه دیگری هم این قسمت را بنویسید، برای مثال کارشناس ارشد حسابداری از دانشگاه ...

2- برجسته نمودن موارد مهم را فراموش نکنید. مدرک خاص، تجربه کاری خاص، دوره خاصی که گذرانده اید. اینها همه می توانند بسیار مهم باشند.برای مثال سعید اکبری هستم کارشناس ارشد حسابداری از دانشگاه شریف، دارای سابقه کار در شرکت دیجی کالا. بله جذاب بودن همواره عالی است.

3- اهداف شغلی را از یاد نبرید. نگارش اهداف شغلی نشان دهنده عزم و اراده شما در تلاشی است که برای بهبود وضعیت شرکت انجام خواهید داد. اینگونه کارفرما می تواند از استخدام فردی موثر مطمئن شود.

چند نمونه از بخش درباره من در رزومه

1 - امور مشتریان :

متخصص و حرفه ای در امور مشتریان، با تجربه بسیار بالا و سابقه طولانی در حضور در بخش امور مشتریان شرکت ...

2 - مدیریت بخش

مدیر فروش موفق شرکت ... دارای سابقه طولانی و درخشان در رهبری تیم فروش، دارای تخصص از دانشگاه.... و توانایی حل مسائل و تضمین افزایش 30 درصدی فروش در سال اول

بایدها و نبایدهای بخش درباره من در رزومه

اگر بخواهیم موارد مهم نوشتن یک درباره من یا توصیف شخصی مهم هستند و می بایست آنها را رعایت کنید را لیست کنیم موارد زیر به ذهن می آیند:

  • مختصر نویسی
  • استفاده از کلمات و عبارت حساس و مهم ( کارشناس ارشد، دارای سابقه، قدرت مدیریت،تحول و  .... )
  • صداقت در نوشتن موارد
  • نگارش روان
  • صحیح نویسی و پرهیز از غلت املایی
  • بروز بودن درباره من با آخرین توانائی ها و تخصص های شما
  • مرتبط بودن آن با شغلی که درخواست می دهید

خلاصه ای از همه چیز در یک کلمه

درباره من در واقع تمام رزومه شما را در یک کلمه خلاصه می کند و این یعنی بررسی سریعتر، دقیق تر و کنار گذاشتن افراد نامرتبط و مشخص کردن رزومه های درست برای وقت گذاشتن بیشتر. اگر درباره من را ننویسید همان ابتدا رزومه شما رد می شود. ببینید چقدر یک کلمه در موفقیت و آینده شغلی شما تاثیرگذار است.

 

حرف آخر :

این مقاله با عنوان چطور بخش درباره من رزومه را بنویسیم خدمت شما ارائه شد که کاری است از رزومیتو ( سرویس رزومه ساز آنلاین فارسی ) و به زودی با اضافه نمودن موارد مهم دیگر مورد آپدیت قرار خواهد گرفت.

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
0 / 5 (از مجموع 0 رأی)
0
برچسب‌ها:
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

نوشتن مهارت های سخت در رزومه (با 51 مثال کاربردی)

ساخت رزومه انگلیسی ( مهم ترین نکات و نحوه نوشتن )

نحوه نوشتن رزومه کاری

کاورلتر چیست و چگونه بنویسیم ؟