نمونه رزومه مهندس نساجی + آموزش نوشتن

2023-12-23 13:38:53
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه
نمونه رزومه مهندس نساجی + آموزش نوشتن
نوشتن رزومه حرفه ای ویژه شغل مهندس نساجی می تواند برای این مهندسان بسیار حائز اهمیت باشد. اگر به دنب...

نوشتن رزومه حرفه ای ویژه شغل مهندس نساجی می تواند برای این مهندسان بسیار حائز اهمیت باشد. اگر به دنبال استخدام به عنوان یک مهندس نساجی هستید و در ساخت رزومه حرفه ای ویژه این شغل خود تردید دارید می توانید با مرور و مطالعه محتویات و آموزش این بخش و مشاهده یک نمونه رزومه مهندسی نساجی که توسط کارشناسان رزومیتو تکمیل شده است به خوبی به ذهنیت کامل و مناسبی در مورد ساخت رزومه مهندس نساجی برسید، پس با ما همراه شوید.

نمونه رزومه مهندس نساجی

در ادامه آموزش ساخت رزومه مهندس نساجی قصد داریم با ارائه یک نمونه رزومه ساخته شده شغل مهندس نساجی کمک کنیم تا به صورت عینی یک رزومه حرفه ای برای شغل مهندسی نساجی که توسط رزومه ساز رزومیتو ساخته شده را دیده و با آن آشنا شوید.

این رزومه توسط قالب شماره 22 رزومیتو RESUMITO.COM ساخته شده است

نمونه رزومه مهندس نساجی

اصول کلی در نوشتن یک رزومه حرفه ای

در نگارش یک رزومه حرفه ای می بایست به یک سری اصول مهم توجه داشته باشید و آنها را رعایت کنید. در ادامه به این اصول مهم اشاره خواهیم نمود.

نوشتن یک درباره من خوب

درباره من همان بخش کلیدی در هر رزومه است. درباره من یا خلاصه رزومه مهم ترین بخش در هر رزومه است که این مهم در رزومه مهندسی نساجی نیز صدق می کند. خلاصه رزومه یا درباره من بخشی است که مدیران استخدام و کسانی که رزومه شما را بررسی می کنند حتما به دقت آنرا مطالعه خواهند نمود. شما می بایست در این بخش مهم ترین جمله و تاثیرگذار ترین عبارت ممکن را نوشته و تیر راه به درست به هدف بزنید. 

اینکه چه توانائی های در شغل خود دارید یا سابقه شغلی مهم شما چیست می تواند مهم ترین و کلیدی ترین بخش در نوشتن درباره من باشد.

خلاصه نویسی اصل مهم در نوشتن رزومه

خلاصه نویسی یکی از مهم ترین اصول در نوشتن رزومه است. حرافی و پرچانگی را در نوشتن رزومه به طور کامل فراموش کنید چرا که نتیجه ای جز پرتاب برگه رزومه در سطل زباله نخواهد داشت. 

کوتاه،مختصر و دقیق بنویسید و اطمینان داشته باشید که این خلاصه نویسی اگر با رعایت دیگر موارد همراه باشد می تواند بهترین نتیجه ممکن را برای شما به همراه داشته باشد.

نوشتن اطلاعات تماس

اطلاعات تماس همواره از مهم ترین بخش های یک رزومه است. اطلاعات تماس یک رزومه حرفه ای می بایست کاملا رسمی باشد و در نوشتن ایمیل و شماره تماس می بایست یک ایمیل معتبر و شماره در دسترس ذکر نمائید. نوشتن ایمیل های غیر رسمی و پیش پا افتاده و یا شماره تماسی که در دسترس نیست یا خاموش است نتیجه ای جز رد شدن رزومه شما در بر نخواهد داشت.

نوشتن سوابق در رزومه

سوابقی که در رزومه می نویسید شامل سوابق شغلی و تحصیلی است. این سوابق می بایست کاملا مرتبط با عنوان شغلی شما باشد. در نوشتن این سوابق می بایست شامل مهم ترین سوابق باشد. برای مثال اگر شما 4 سابقه شغلی دارید و 3 تای آنها مرتبط و یکی نامرتبط است به هیچ عنوان برای پر و پیمان کردن رزومه نباید تمامی سوابق خود را بنویسید.

پرهیز از اشتباهات در نوشتن رزومه

از اشتباهات معمول در نوشتن رزومه که میتواند گریبان رزومه مهندسی نساجی را نیز بگیرد می توان به روده درازی و پرحرفی، انتخاب فونت نامناسب و قالب نامناسب و نوشتن سوابق شغلی و تحصیلی نامرتبط با عنوان شغلی اشاره نمود. 

مهارت های نرم و سخت رزومه مهندس نساجی

یکی دیگر از بخش هایی که در یک رزومه شغلی برای شغل مهندسی نساجی می تواند مهم و تاثیرگذار باشد ذکر مهارت های نرم و سخت شماست. اگر با مهارت های نرم و سخت آشنایی ندارید می توانید به بلاگ رزومیتو رفته و آنها را جستجو کنید چرا که قبلا در این باره توضیح داده ایم اما اگر به طور خلاصه بخواهیم در مورد آن صحبت کنیم باید بگوییم :

 مهارت های نرم بیشتر به مسائلی همچون توانائی حل مسئله و روابط عمومی و توانائی بیان و گفتار برمیگردد اما مهارت های سخت به مسائل و موارد فنی و توانائی های شما در حیطه تخصصی شغل مورد نظر اشاره دارند.

مهارت های سخت مهندسی نساجی

ریسندگی و بافندگی

ريسندگي پشمي، پنبه ای و فاستونی

كنترل کیفی نخ صنعتي

خواص فيزيكي و شيميايي نخ و الیاف

شناخت ماشین آلات نساجی

 

دوره ها و گواهینامه ها

این مورد بیشتر برای مهندسانی که سوابق کاری قوی ندارد حائز اهمیت است چرا که شما می توانید با این مورد نقص سابقه کاری خود را پوشش دهید.
 
اگر مهندس نساجی هستید و سابقه کاری درخشانی در شرکت های مطرح و کارخانجات نساجی دارید خیلی نیازی به دوره ها و گواهینامه ها ندارید اما اگر سابقه کاری درخشانی ندارید گواهینامه ها و دوره ها می تواند کمک بزرگی به شما کند تا خود را به مدیر استخدام معرفی کنید و در واقع خود را به وی تحمیل نمائید.

 افتخارات

تقدیرنامه ها و سوابق درخشان گذشته می تواند همواره حائز اهمیت باشد. این موارد نشان می دهد شما تا چه اندازه در گذشته قوی کار کرده اید و البته تا چه حد می توان روی شما به عنوان یک متخصصح حساب باز نمود.

تحقیقات و پروژه ها

اگر کتاب،تحقیق یا مقاله ای نوشته اید ذکر آن می تواند شما را از نظر تحقیقاتی و آکادمیک نیز قوی و قدرتمند نشان دهد. بسیاری از مدیران استخدام تنها به موارد فنی و تجربی تاکید نداشته و علم و مسائل دانشی را نیز مد نظر قرار می دهند. اگر در این بخش نیز کارهایی کرده اید حتما آنها را در رزومه خود بنویسید.
رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
0 / 5 (از مجموع 0 رأی)
0
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

نمونه رزومه معلم ریاضی (دبیر ریاضی)

نمونه رزومه تدوینگر به همراه آموزش نوشتن

نمونه رزومه معلم زبان انگلیسی به همراه آموزش نوشتن

نمونه رزومه مترجم به همراه آموزش نوشتن آن