نحوه نوشتن رزومه معماری و طراح

2022-08-02 15:19:50
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 6 دقیقه
نحوه نوشتن رزومه معماری و طراح
برای هر موقعیت شغلی باید رزومه متناسب با آن طراحی شود و افراد علاقمند به هر شغل ابتدا باید با ساخت ر...

برای هر موقعیت شغلی باید رزومه متناسب با آن طراحی شود و افراد علاقمند به هر شغل ابتدا باید با ساخت رزومه کاری مربوط به خود آشنا باشند تا بتوانند یک رزومه حرفه ای و اصولی برای خود بسازند. یکی دیگر از انواع رزومه کاری که در این بخش رزومیتو می خواهد ساخت آن را به علاقمندان آموزش دهد رزومه معماری و طراح است که با مطالعه کامل این مقاله می توانید نحوه نوشتن رزومه معماری و طراح را مسلط شوید. افرادی که می خواهند در شرکت های مهندسی مشغول به فعالیت شوند نیازمند داشتن رزومه معماری و طراح هستند که برای ساخت آن می توانید با آموزش های این مقاله اقدام نمایید و هم می توانید از سرویس رزومه ساز رزومیتو استفاده داشته باشید.

نحوه نوشتن رزومه معماری و طراح

قبل از اینکه دقیق بخواهیم در مورد نگارش رزومه معماری و طراح صحبت نماییم ابتدا از کلیات نوشتن یک رزومه اصولی سخن خواهیم گفت تا با چهارچوب استاندارد یک رزومه کاری آشنا شوید.

رزومه ای که شما برای موقعیت شغلی مورد نظر خود طراحی می نمایید باید از یک طراحی مناسب برخوردار باشد. این طراحی جذاب است که باعث جلب نظر کارفرما به رزومه شما می شود. وقتی که شما رزومه خود را با طراحی خوب و جذاب آماده نمایید این موضوع نشان دهنده اهمیت زیاد شما به ساخت رزومه بوده است و همین طور به کارفرما موقعیت شغلی مورد نظر هم با این احترام خواهید گذاشت. کارفرمایان در همان لحظه ابتدایی با دیدن رزومه متوجه تلاش و اهمیت شما به نحوه ساخت آن می شوند و در صورت مناسب بودن طراحی آن، کارفرما قبل از دعوت به مصاحبه با شخصیت و ویژگی های شما آشنا می شود. برای طراحی مناسب رزومه می توانید از نکاتی که در این باره به شما آموزش داده می شود استفاده نمایید و هم از قالب های آماده رزومیتو به منظور ساخت رزومه خود و به خصوص رزومه معماری و طراح بهره مند شوید.

هدفمندی رزومه از عوامل بسیار مهم در دیدگاه کارفرمایان محسوب می گردد و باید رزومه شما هدفمند و دقیق متناسب با شغل آگهی شده باشد که این هدفمندی رزومه شما در اولین نگاه کارفرمایان مشخص خواهد شد. رزومه ای که برای رشته معماری ساخته می شود با رزومه ای که برای یک رشته دیگر در نظر گرفته می شود متفاوت است و هر موقعیت شغلی رزومه مربوط به خود را دارد.

یکی از مواردی که افراد باید دقت زیادی در نگارش رزومه کاری خود داشته باشند صحیح نوشتن جملات و عبارات است و شامل غلط املایی نباشد. رزومه ای که برای خود می سازید را بارها بررسی نمایید تا مشکل غلط املایی نداشته باشد چون در صورت مشاهده این مورد توسط کارفرمایان، رزومه کاری شما کنار گذاشته می شود.

برای آموزش ساخت رزومه معماری و طراح به ترتیب بخش هایی که در این رزومه باید مورد بررسی قرار گیرند را ابتدا معرفی می نماییم و هر یک از آنها بطور کامل توضیح داده می شوند تا با نکات اصلی نحوه نوشتن رزومه معماری و طراح آشنا شوید.

  • معرفی شغل معماری
  • بخش اطلاعات پایه
  • بخش سوابق تحصیلی
  • بخش سوابق شغلی
  • بخش مهارت ها
  • بخش تحقیقات

با مفهوم دقیق هر یک از بخش های مورد نیاز رزومه معماری و طراح در ادامه آشنا خواهید شد و از نکات آن در ساخت رزومه برای خود استفاده نمایید تا یک رزومه جذاب و استاندارد برای کارشناس و کارفرمای موقعیت شغلی که آگهی شده است ارسال داشته باشید.

معرفی شغل معماری

معماری را یک هنر اجتماعی تعریف می نمایند. برنامه ریزی، ساخت و طراحی ساختمان ها و سازه های مختلف فرایندی هستند که به عنوان معماری شناخته می شوند. در طراحی ساختمان و سازه ها تصمیم گیرنده نهایی معمار است و عوامل دیگری چون خواسته های کارفرمایان و قوانین جامعه در تصمیم معمار تاثیر گذار خواهند بود. هدف اصلی در این مقاله آموزش نحوه نوشتن رزومه معماری و طراح است و خواستیم خلاصه ای از شغل معماری برای علاقمندان آن بیان نماییم.

بخش اطلاعات پایه

منظور از اطلاعات پایه رزومه معماری و طراح مواردی چون عکس، نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، آدرس، اطلاعات تماس و توصیف خلاصه یا درباره من می باشد. در مورد عنوان رزومه هم دقت داشته باشید که چه عنوانی برای رزومه شغلی خود بر می گزینید. باید برای رزومه خود عنوان شغل مورد نظر را درج نمایید و از عنوان هایی که جنبه عمومی دارند بپرهیزید. از عنوان های عمومی مانند رزومه، رزومه کاری، رزومه شغلی و ... استفاده نکنید و از عنوان های دقیق مربوط به معماری و طراح استفاده داشته باشید.

در درج اطلاعات تماس در رزومه های کاری دقت کامل داشته باشید و راه های ارتباطی که برای کارفرمایان مشخص می نمایید تا با شما تماس بگیرند را بدون اشتباه بنویسید. اگر رزومه شما از طراحی مناسب و جذاب برخوردار باشد و بخش های آن را متناسب با شرایط خود درج نموده باشید و کارفرما رزومه شما در نظر بگیرد و بخواهد شما را به مصاحبه دعوت نماید از راه هایی ارتباطی که در رزومه نوشته شده است استفاده می نماید و کوچکترین اشتباه در این بخش باعث خواهد شد که تماس با شما به منظور دعوت به مصاحبه برقرار نشود.

در بخش درباره من یا خلاصه رزومه هم خلاصه ای از مهارت ها و سوابق شغلی خود بیان نمایید و این بخش را طولانی ننویسید. رزومه طولانی نباشد چون کارفرمایان وقت زیادی برای مطالعه رزومه ها به کار نمی گیرند و طولانی بودن بخش توصیف خلاصه رزومه ممکن است باعث شود که دیگر بخش های مهم رزومه مانند بخش مهارت ها نادیده گرفته شود.

بخش سوابق تحصیلی

سوابق تحصیلی از بخش هایی است که باید در رزومه کاری نوشته شود. نحوه نوشتن بخش سوابق تحصیلی رزومه معماری و طراح و دیگر رزومه های رشته های مختلف بدین صورت است که ابتدا باید از آخرین مدکر تحصیلی خود بیان نمایید و بعد مدرک های قبلی. اگر تا مقطع کارشناسی ارشد تحصیلات دارید ابتدا به مدک کارشناسی رشد خود اشاره داشته باشید و بعد به مدرک کارشناسی و می توانید نام دانشگاهی که از آن فارغ التحصیل شده اید هم بنویسید. اگر مدرک دکتری این رشته را دارید فقط تا مدرک کارشناسی ارشد را درج نمایید و به مدرک کارشناسی اشاره نکنید.

بخش سوابق شغلی

افرادی که سوابق شغلی دارند باید موقعیت شغلی آگهی شده را بطور کامل در نظر بگیرند و از سوابق شغلی خود که با این شغل پیشنهاد شده مرتبط هستند در رزومه معماری و طراح صحبت نمایند. برای نوشتن سوابق شغلی باید به ترتیب زمانی معکوس بنویسید یعنی از آخرین شغلی که در آن فعالیت داشته اید بگویید و بعد شغل های قبلی تر. به بیشتر از پنج سابقه شغلی خود نپردازید چون رزومه شما طولانی می شود. به سوابق شغلی خود که در این بخش می نویسید دقت داشته باشید که با شرایط و موقعیت شغلی مورد نظر هماهنگ باشد تا این بخش تاثیر زیادی در جلب نظر کارفرما بگذارد.

بخش مهارت ها

وقتی که برای یک موقعیت شغلی آگهی منتشر می شود در آن از مهارت و توانایی های مورد نیاز صحبت شده است و بطور دقیق متن آگهی شغلی را مطالعه بفرمایید و ببینید مهارت های شما با شرایط آگهی سازگار است یا خیر. برای موقعیت شغلی معماری و طراح مهارت هایی که مدنظر هستند را معرفی می نماییم:

  • فن بیان
  • مدیریت زمان
  • توانایی حل مسئله
  • مهارت های ارتباطی
  • تجسم و خلاقیت
  • سرعت عمل در شغل
  • روابط عمومی
  • مهارت مذاکره

همه افراد از مهارت های نرم و سخت برخوردار هستند که می توانید این مهارت های خود در بخش توانایی ها و مهارت های رزومه معماری و طراح بنویسید. مهارت های شخصیتی، ارتباطی و اخلاقی به عنوان مهارت های نرم شناخته می شوند و مهارت های فنی و نرم افزاری هر رشته به عنوان مهارت های سخت محسوب می گردند. مهارت هایی که برای موقعیت شغلی معماری و طراح نام برده شده اند جزو مهارت های نرم هستند و تخصص داشتن در استفاده از نرم افزارهای رشته معماری را می توانید به عنوان هارت های سخت خود معرفی نمایید.

بخش تحقیقات

در رزومه های کاری یک بخش به موضوع پروژه ها و تحقیقات اختصاص دارد و اگر مقاله، کتاب، ترجمه، پایان نامه و ... دارید می توانید با توضیحات خلاصه در این بخش رزومه به انها اشاره نمایید. اگر در پروژه ای مشغول بوده اید و با موقعیت شغلی مورد نظر مرتبط می باشد در بخش پروژه های رزومه کاری در مورد آن بنویسید.

نتیجه گیری

هر موقعیت شغلی رزومه خاص خود را دارد و رزومه ها باید بر اساس آشنا بودن با نکات اصولی و استاندارد ساخته شوند تا رزومه ای که برای کارفرمای یک شرکت ارسال می نمایید در همان لحظات اولیه بتواند نظر کارفرما را جلب نماید. رزومه ای که بتواند نظر کارفرما را از همان ابتدا به خود جلب نماید باعث می شود که کارفرما همه بخش های آن را بطور کامل مطالعه داشته باشد و این نکاتی که برای شما علاقمندان به هر موقعیت شغلی که در این مقاله علاقمندان به موقعیت شغلی معماری مد نظر بوده اند گفته شده است شما را در ساخت رزومه کمک خواهد نمود.

برای ساخت رزومه مورد نظر خود ابتدا با کلیات این کار آشنا شوید و بعد به نکات مربوط به ساخت رزومه معماری بپردازید در کنار این آموزش ها سرویسی را رزومیتو برای افرادی که می خواهند برای موقعیت های شغلی مختلف رزومه بسازند طراحی نموده است که در آن قالب های بسیار کاربردی و متناسب با شغل های مختلف آماده می باشد.

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
0 / 5 (از مجموع 0 رأی)
0
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

نمونه رزومه مهندس نساجی + آموزش نوشتن

نمونه رزومه معلم ریاضی (دبیر ریاضی)

نمونه رزومه تدوینگر به همراه آموزش نوشتن

نمونه رزومه معلم زبان انگلیسی به همراه آموزش نوشتن